ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Saturday, November 23, 2013
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ဘာသာေရးအသိ တစြန္းတစ
10:54 AM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ပညာေရးႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ဘာသာေရး အသိကုိပါ
အစထုတ္၍ အစြမ္းျပ ေရးခဲ့ပုံ...
*************************
အမွန္အားျဖင့္ သမာဓိဆိုေသာစကားကို နက္နက္နဲနဲ ဆင္ျခင္လွ်င္ ေလာကရွိ
လူအေပါင္းတို႔အား သမာဓိ လက္ကိုင္ၾကသူ ရွားေပသည္။
သမာဓိဆိုသည္မွာ ေလာက၏ အေကာင္းအဆိုး၊ အက်ဳိးအျပစ္၊ အပ်က္သနစ္စံုတို႔ကို
ပိုင္းျခား
ထင္ထင္ သိျမင္၍ ဆင္းရဲလည္း ဝမ္းမနည္း၊ ခ်မ္းသာလည္း ဝမ္းမသာ၊ ပကတိစိတ္ထား
ဉာဏ္အျမင္အရ လူခ်ီးမြမ္း၊ လူကဲ့ရဲ႕မႈ၊ ေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္ကို မထိတ္မလန္႔ တသမတ္တည္း တည္ၿငိမ္စြာရွိျခင္းကို ဆိုေလသည္။
ဘုရားအစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ စိတ္တည္ေနပံုမ်ဳိးတည္း။
ထင္ထင္ သိျမင္၍ ဆင္းရဲလည္း ဝမ္းမနည္း၊ ခ်မ္းသာလည္း ဝမ္းမသာ၊ ပကတိစိတ္ထား
ဉာဏ္အျမင္အရ လူခ်ီးမြမ္း၊ လူကဲ့ရဲ႕မႈ၊ ေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္ကို မထိတ္မလန္႔ တသမတ္တည္း တည္ၿငိမ္စြာရွိျခင္းကို ဆိုေလသည္။
ဘုရားအစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ စိတ္တည္ေနပံုမ်ဳိးတည္း။
သို႔ျဖစ္ရာ သာမန္ ကိုယ္က်င့္အမူအရာ အေျပာအဆို ဗန္းျပ တည္ၿငိမ္မႈကို လူအေပါင္းတို႔က
သမာဓိဟု သာမည ေျပာစမွတ္ျပဳၾကေလသည္။
အမွန္စင္စစ္ကား ထိုဗန္းျပ တည္ၿငိမ္မႈတြင္ မည္မွ် အတြင္း ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား
တိုးပြား မ်ားျပားသည္ကို လူအေပါင္းတို႔ မစဥ္းစားမိၾကေခ်။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဣေျႏၵႀကီး၍
မ်က္ႏွာထား အလြန္ တည္သူ တေယာက္ဟု အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏
ကိုယ္အမူအရာ စိတ္ထား သရုပ္တို႔သည္ ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္သေဘာကို မျပေပ။
သို႔ေသာ္ တကယ္ပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သမာဓိရွိ၏။
မည္မွ် သမာဓိတရားကို ပိုင္ဆိုင္ေပသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏
အတြင္းလႈပ္ရွားမႈတို႔ကို ဤစာအုပ္ဖတ္ရင္း ေတြ႔ျမင္ရလိမ့္မည္။
အသိဆံုးျဖစ္ေပသည့္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတြင္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားကား သမာဓိတရားကို
သမာဓိဟု သာမည ေျပာစမွတ္ျပဳၾကေလသည္။
အမွန္စင္စစ္ကား ထိုဗန္းျပ တည္ၿငိမ္မႈတြင္ မည္မွ် အတြင္း ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား
တိုးပြား မ်ားျပားသည္ကို လူအေပါင္းတို႔ မစဥ္းစားမိၾကေခ်။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဣေျႏၵႀကီး၍
မ်က္ႏွာထား အလြန္ တည္သူ တေယာက္ဟု အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏
ကိုယ္အမူအရာ စိတ္ထား သရုပ္တို႔သည္ ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္သေဘာကို မျပေပ။
သို႔ေသာ္ တကယ္ပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သမာဓိရွိ၏။
မည္မွ် သမာဓိတရားကို ပိုင္ဆိုင္ေပသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏
အတြင္းလႈပ္ရွားမႈတို႔ကို ဤစာအုပ္ဖတ္ရင္း ေတြ႔ျမင္ရလိမ့္မည္။
အသိဆံုးျဖစ္ေပသည့္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတြင္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားကား သမာဓိတရားကို
လံုးဝ မပိုင္ဆိုင္ေသးျခင္း၏
အမွတ္လကၡဏာပင္တည္း။ ယခုလည္း ကၽြန္ေတာ္
သမာဓိတရားကို ပိုင္ၿပီလား။ လံုးဝ မပိုင္ေသးေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္း ပိုင္ဆိုင္ျခင္း
မရွိေသးေသာ သမာဓိတရားကို စကားလုပ္၍ မဆိုၾကပါႏွင့္ဦး။
လူတေယာက္၏ ဉာဏ္အျမင္ လႈပ္ရွား ေျပာင္းလဲမႈ၊ ဝါဒေျပာင္းလဲမႈကို သမာဓိ
မတည္ဟု တံဆိပ္အရိုက္
မေစာသင့္ၾကေပ။
ဥပမာအားျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားက အရွင္အာဒိစၥဝံသဆိုေသာ ကိုယ္ေတာ္အား
သာသနာေတာ္တြင္ ဘိကၡဳနီမမ်ား ရွိသင့္သည္ဟု စာအုပ္တအုပ္ ေရးသားမႈေၾကာင့္
ဝိုင္းပယ္ၾက၏။ သပိတ္ေမွာက္ၾက၏။ အမွန္ကား သူ၏ ေျပာင္းလဲမႈသည္
ဝိုင္းပယ္ၾက၏။ သပိတ္ေမွာက္ၾက၏။ အမွန္ကား သူ၏ ေျပာင္းလဲမႈသည္
မွားခ်င္လည္း မွားေပမည္။ သို႔ေသာ္လည္း
ပုထုဇဥ္တို႔၏ ဂတိအလားျဖင့္ အမွားမရွိသူ
မရွိ၊ အမွားသိမွ အမွန္ျမင္ေလသည္။ အမွားတခု လုပ္မိလွ်င္
အမွားႏွစ္ခါ လုပ္မိေသာ
အခါ မွန္လာေပလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္လည္း မွားပင္ မွားေစကာမူ မိမိ ဉာဏ္အျမင္ အေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိအပ္ သည္သာတည္း။ ေလွနံဓားထစ္ ဆိုေသာ အလုပ္၊ အေျပာ၊ အေတြး တို႔မွာ
သို႔ေသာ္လည္း မွားပင္ မွားေစကာမူ မိမိ ဉာဏ္အျမင္ အေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိအပ္ သည္သာတည္း။ ေလွနံဓားထစ္ ဆိုေသာ အလုပ္၊ အေျပာ၊ အေတြး တို႔မွာ
ပညာ၏ အဓိပၸာယ္ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပတည္း။
ဗုဒၶေဂါတမသည္ သဗၺညုတေရႊဉာဏ္ေတာ္ကို ေျခာက္ႏွစ္တိုင္တိုင္ အမွားအမ်ဳိးမ်ဳိးကို
ေက်ာ္ကာ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့ေလသည္။ ထိုဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရွာေဖြရန္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ေသာ
အစ၌ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ မိမိဉာဏ္အျမင္အရ အႏုမာန မ်က္ရမ္းဆ၍ ေျပာင္းလဲမႈ
ရွိလာေလသည္။
အလွယ္လွယ္ အေျပာင္းေျပာင္း အေသာင္းမကေသး၊ ေမာင္းမမိႆံ ေျခြရံ ပရိသတ္တို႔ႏွင့္တကြ နန္းသံုးေဆာင္ဝယ္ မင္းစည္းစိမ္ကို စြန္႔ပယ္၍ ေသာင္မျမင္၊ ကမ္းမျမင္ ရေသ့ ရဟန္း
အသြင္ ေလ်ာ္ေတ သကၤန္းကို ဝတ္ဆင္၍ “ဘိကၡနသီေလာ ယာစနသီေလာတိ ဘိကၡဳ”
ဟူသည္ႏွင့္အညီ သူေတာင္းစား ဘဝမ်ဳိးသို႔ ေျပာင္းလဲမႈသည္ သာမန္ ပကတိမ်က္စိအားျဖင့္
ၾကည့္လွ်င္ ရူးသည္၊ မိုက္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။
ဗုဒၶေဂါတမသည္ သဗၺညုတေရႊဉာဏ္ေတာ္ကို ေျခာက္ႏွစ္တိုင္တိုင္ အမွားအမ်ဳိးမ်ဳိးကို
ေက်ာ္ကာ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့ေလသည္။ ထိုဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရွာေဖြရန္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ေသာ
အစ၌ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ မိမိဉာဏ္အျမင္အရ အႏုမာန မ်က္ရမ္းဆ၍ ေျပာင္းလဲမႈ
ရွိလာေလသည္။
အလွယ္လွယ္ အေျပာင္းေျပာင္း အေသာင္းမကေသး၊ ေမာင္းမမိႆံ ေျခြရံ ပရိသတ္တို႔ႏွင့္တကြ နန္းသံုးေဆာင္ဝယ္ မင္းစည္းစိမ္ကို စြန္႔ပယ္၍ ေသာင္မျမင္၊ ကမ္းမျမင္ ရေသ့ ရဟန္း
အသြင္ ေလ်ာ္ေတ သကၤန္းကို ဝတ္ဆင္၍ “ဘိကၡနသီေလာ ယာစနသီေလာတိ ဘိကၡဳ”
ဟူသည္ႏွင့္အညီ သူေတာင္းစား ဘဝမ်ဳိးသို႔ ေျပာင္းလဲမႈသည္ သာမန္ ပကတိမ်က္စိအားျဖင့္
ၾကည့္လွ်င္ ရူးသည္၊ မိုက္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။
မိမိ၏ မင္းစိတ္၊ မင္းဝါဒကို ဆန္႔က်င္ေသာ ေလာဘစိတ္၊ ေလာကဝါဒအား
ဤသို႔ ေျပာင္းလဲႊခဲ့ေလသည္။
(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ကိုယ္တုိင္ေရးမွ ထုတ္ႏုတ္ခ်က္- ေဆာင္းပါးက႑တြင္ ရိွသည္။)
(Nwehninmoe)
Labels:
တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
November
(48)
- ျမန္မာမ်ိဳးဘြဲ႔
- ဆီေၾကာ္မုန္႔ႏွင့္ ဆီးက်ိတ္ ကင္ဆာ
- ႏွစ္ကုိယ္ေတြ႔မွ ပို၍ ရြာပါ
- ဗုဒၶတရားေတာ္နဲ႔ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏွစ္ခု
- ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ တူဆုံမယ္
- သစၥာတိုင္
- လက္တန္းဉာဏ္ (ေမာင္ဘြဲ႔)
- အဝိဇၨာ မကုန္ၾကေသးေတာ့ (မယ္ဘြဲ႔)
- ကာလဆိုး
- မာန္
- ဘာေတြလဲကြယ္...
- ေငြမ်က္ႏွာ
- “မ်က္ေျဖ လကၤာ”
- ခင္ ေထြးဖက္မွ ေမွးစက္ႏိုင္မယ္ထင္
- ေဆာင္းဘြဲ႔ ေတးထပ္
- အာဇာနည္ စိတ္ဓာတ္ ဆိုတာ
- ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ဘာသာေရးအသိ တစြန္းတစ
- ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ငယ္စဥ္ထဲက ပညာေရးအေပၚ သိျမင္ ဆ...
- အခက္ႀကီး ေလးပါး
- ပထမ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အဆုံးအမ
- ဂ်ာမန္ စကားပုံ
- ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ မခ်မ္းသာၾကသလဲ..
- အဆုံးအမ
- အဆုံးအမ
- ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ကာကြယ္နည္းမ်ား
- ေသြးဆံုးခ်ိန္မွာ ျဖစ္တတ္ေသာ အမ်ိဳးသမီး က်န္းမာေရး
- အမ်ိဳးသမီးတိုင္း မျဖစ္မေန ရွာေဖြ စစ္ေဆး သင့္ေသာ ေရ...
- “တန္ေဆာင္မုန္းလဘြဲ႔
- "လတန္ေဆာင္"
- ဘဝေတာင္တန္း
- စိတ္တခုကုိ ႏုိင္ရင္ အားလုံး ေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္။
- ဆင္ျခင္ သတိ ရိွၾကေစခ်င္
- မုန္းစိတ္မကူး
- မိခင္က သား ေမာင္ေ႐ႊေအာင္ ထံ ေပးသည့္ ၾသဝါဒ ေမတၱာစာ
- “ မုိးေတာ ေမာင္ဘြဲ႔ ”
- ပန္းခ်ီ မႏိုင္
- မေၾကာက္ေဆး
- ပညာေရးဟူသည္
- ေရွးဆရာေတာ္တုိ႔၏ အတုိ ဆုံးမပုံ
- သံေဝဂ ယူေတာ့မယ္
- အဆင္းလမ္း
- မွတ္သားဖြယ္ အဆုံးအမမ်ား
- မွတ္သားခဲ့ဖူးေသာ အဆုံးအမ်ား
- ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ ဒႆနမ်ား
- မွတ္သားမိေသာ စကားလုံးမ်ား
- ေရွး အဆုံးအမ
- မိဘေက်းဇူး (သုိ႔) ေလာကကို ျမင္ေစသူ,ညႊန္ျပသူ
- ေဆာင္းဘြဲ႔
-
▼
November
(48)
0 comments:
Post a Comment