ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Friday, December 27, 2013
ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍
11:31 AM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
(ပညာေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ယူဆခ်က္မ်ား)
လက္ခုပ္သည္ ႏွစ္ဖက္တီးမွ ျမည္သလို ပညာေရးတြင္လည္း သင္ၾကားပို႔ခ်သူ၊ သင္ယူသူ
ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ႀကိဳးစား သင္ၾကားပါမွ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္။အထက္က ပညာေရးအရာရိွ
ႀကီးမ်ားမွသည္ ေအာက္ေျခရိွ မူလတန္း ေက်ာင္းသားထိတိုင္ ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ ေက်ပြန္
မွသာ ကမၻာနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ေသာ ပညာေရးအဆင့္အတန္း ရရိွမည္ျဖစ္သည္။
ခိုင္မာက်စ္လစ္သည့္ ပညာေရးစီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ကာ အားလံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္
ရမည္ျဖစ္သည္။
ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ႀကိဳးစား သင္ၾကားပါမွ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္။အထက္က ပညာေရးအရာရိွ
ႀကီးမ်ားမွသည္ ေအာက္ေျခရိွ မူလတန္း ေက်ာင္းသားထိတိုင္ ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ ေက်ပြန္
မွသာ ကမၻာနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ေသာ ပညာေရးအဆင့္အတန္း ရရိွမည္ျဖစ္သည္။
ခိုင္မာက်စ္လစ္သည့္ ပညာေရးစီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ကာ အားလံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္
ရမည္ျဖစ္သည္။
ကိုယ့္ဌာေနမွာ မသင္ၾကားႏိုင္သည့္ ဘာသာရပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံျခားေက်ာင္းမ်ားသို႔
ပညာေတာ္ သင္မ်ား ေစလႊတ္ကာ ပညာေရးကို အဆင့္ျမင့္သထက္ျမင့္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သင့္
သည္။ ေရျမင့္မွ ၾကာတင့္မည္ျဖစ္သလို ပညာေရးေကာင္းမွသာ လူေနမႈအဆင့္အတန္း
ျမင့္မားကာ ယဥ္ေက်းလိမၼာ၍ သိကၡာရိွေသာ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းျဖစ္မည္ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးအေျခအေနကို ျပန္လွန္ သံုးသပ္ၾကည့္ဖို႔ မ်ားစြာလိုေလသည္။
သည္။ ေရျမင့္မွ ၾကာတင့္မည္ျဖစ္သလို ပညာေရးေကာင္းမွသာ လူေနမႈအဆင့္အတန္း
ျမင့္မားကာ ယဥ္ေက်းလိမၼာ၍ သိကၡာရိွေသာ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းျဖစ္မည္ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးအေျခအေနကို ျပန္လွန္ သံုးသပ္ၾကည့္ဖို႔ မ်ားစြာလိုေလသည္။
(ပိုတာ၊ www.maukkha.org ၊ ၂၀၀၅)
ခႏၶာကိုယ္ႀကံ့ခိုင္က်န္းမာေအာင္ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ရမယ္။ လူမႈေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရး
ဘယ္လို ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အခ်င္းခ်င္းဆက္သြယ္ဖို႔ ဘာသာစကား ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ရမယ္။ ေတြးတတ္၊ ေခၚတတ္၊ တီထြင္ဖန္တီး တတ္ဖို႔အတြက္ ဉာဏ္ရည္
ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ ရမယ္ဆိုတာ ပညာေရးပါ။ ဒီလိုအေျခခံ
ေကာင္းေတြ ရႏိုင္မယ့္ ေနရာေတြကိုသာ မိမိရဲ႕သားသမီးေတြကို အပ္ႏွံ သင္ယူ
ေစသင့္တယ္။
ဘယ္လို ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္ရမယ္။ အခ်င္းခ်င္းဆက္သြယ္ဖို႔ ဘာသာစကား ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ရမယ္။ ေတြးတတ္၊ ေခၚတတ္၊ တီထြင္ဖန္တီး တတ္ဖို႔အတြက္ ဉာဏ္ရည္
ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ ရမယ္ဆိုတာ ပညာေရးပါ။ ဒီလိုအေျခခံ
ေကာင္းေတြ ရႏိုင္မယ့္ ေနရာေတြကိုသာ မိမိရဲ႕သားသမီးေတြကို အပ္ႏွံ သင္ယူ
ေစသင့္တယ္။
(ေက်ာ္ဆန္း၊ http://news.mmsy.info ၊ ၁၆ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၂)
ပညာေရးတြင္ ႏိုင္ငံ့လိုအပ္ခ်က္ ဆိုသည္ထက္ ကမၻာ့ လိုအပ္ခ်က္ကို အဓိကထားသည္။
ကိုယ့္တိုင္းျပည္ထက္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာကို ေမွ်ာ္ၾကည့္တတ္သူမ်ား ျဖစ္လာေရး ဦးစားေပး
သည္။ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ ကမၻာသစ္ႏွင့္ ကြန္ရက္ ခ်ိတ္ဆက္ထားႏိုင္သျဖင့္
လည္း မိမိကိုယ္မိမိ အၿမဲတမ္း အဆင့္ျမႇင့္ႏိုင္ရန္ အားထုတ္ေနၾကရသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္က ပညာေရးကို အဆံုးအျဖတ္ေပးကာ ကိုင္တြယ္ေနျခင္းထက္ ပညာေရးကို
သူ႔အပိုင္း၊ သူ႔က႑၊ သူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ပိုင္းျဖတ္ျခင္းကို ခံၾကရမည္။
စာေမးပြဲစနစ္ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ေသာ္လည္း မလိုအပ္သည့္ ေဘာင္မ်ားျဖင့္ အတားအဆီး
မျဖစ္ေစရန္ အဓိကထားသည္။
အေရအတြက္ထက္ အရည္အခ်င္းအမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီးမွ စစ္ေဆးလက္ခံသည့္
ပညာေရးကို ၂၁ ရာစု ပညာေရးဟု ေခၚပါသည္။ အရည္အခ်င္း အမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္
ႏိုင္စြမ္းရွိသူတို႔ ပညာေခတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
သည္။ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ ကမၻာသစ္ႏွင့္ ကြန္ရက္ ခ်ိတ္ဆက္ထားႏိုင္သျဖင့္
လည္း မိမိကိုယ္မိမိ အၿမဲတမ္း အဆင့္ျမႇင့္ႏိုင္ရန္ အားထုတ္ေနၾကရသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္က ပညာေရးကို အဆံုးအျဖတ္ေပးကာ ကိုင္တြယ္ေနျခင္းထက္ ပညာေရးကို
သူ႔အပိုင္း၊ သူ႔က႑၊ သူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ပိုင္းျဖတ္ျခင္းကို ခံၾကရမည္။
စာေမးပြဲစနစ္ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ေသာ္လည္း မလိုအပ္သည့္ ေဘာင္မ်ားျဖင့္ အတားအဆီး
မျဖစ္ေစရန္ အဓိကထားသည္။
အေရအတြက္ထက္ အရည္အခ်င္းအမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ၿပီးမွ စစ္ေဆးလက္ခံသည့္
ပညာေရးကို ၂၁ ရာစု ပညာေရးဟု ေခၚပါသည္။ အရည္အခ်င္း အမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္
ႏိုင္စြမ္းရွိသူတို႔ ပညာေခတ္ကို ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
(တင္ညႊန္႔၊ ျမန္မာအင္ဒီပဲန္ဒင့္ ဂ်ာနယ္၊ ၂၂ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂)
စာသင္ခန္းထဲသုိ႔ အာဏာ၏ အရိပ္မ်ား လႊမ္းမုိးလာျခင္းျဖင့္ ပညာေရးေလာကသည္လည္း
အျခားေသာ ေလာကမ်ားႏွင့္အတူ ဆြံ႔ အ ႀကံဳလွီ ညႇိဳးႏြမ္း ေျခာက္ေသြ႔သြားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါ
သည္။ အလြတ္က်တ္ထားသည္ကုိ တေသြမတိမ္း ျပန္႐ြတ္ျပ ျပန္ေရးျပသည္ကုိ Factual
Recall ဟု ေခၚဆုိရာ ထုိ ဖက္က်ဴရယ္ရီေကာလ္သည္ Reasoning Power ေခၚဆင္ျခင္
ျခင္း၏ ရန္သူ၊ Critical Thinking ေခၚ ေဝဖန္သုံးသပ္ျခင္း၏ ရန္သူ၊ Decision Making
ေခၚ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ျခင္း၏ ရန္သူ၊ Problem Solving ေခၚ ျပႆနာေျဖရွင္းျခင္း၏
ရန္သူပင္ျဖစ္ပါသည္။
သည္။ အလြတ္က်တ္ထားသည္ကုိ တေသြမတိမ္း ျပန္႐ြတ္ျပ ျပန္ေရးျပသည္ကုိ Factual
Recall ဟု ေခၚဆုိရာ ထုိ ဖက္က်ဴရယ္ရီေကာလ္သည္ Reasoning Power ေခၚဆင္ျခင္
ျခင္း၏ ရန္သူ၊ Critical Thinking ေခၚ ေဝဖန္သုံးသပ္ျခင္း၏ ရန္သူ၊ Decision Making
ေခၚ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ျခင္း၏ ရန္သူ၊ Problem Solving ေခၚ ျပႆနာေျဖရွင္းျခင္း၏
ရန္သူပင္ျဖစ္ပါသည္။
(ေမာင္သာခ်ဳိ၊ ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း၊ ၁၃ ေအာက္တုိဘာ ၂၀၁၂)
ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ ရာထူးေကာင္းေကာင္း လိုခ်င္ရင္ အရည္အခ်င္းေကာင္းေကာင္း
ရွိရ
မွာပါ။ အရည္ခ်င္းေကာင္းဆိုတာ ေခတ္မီတဲ့ ပညာေရးစနစ္မ်ဳိးႏွင့္ ေခတ္ပညာမ်ားကို
သင္ယူခြင့္ ရၿပီး၊ ထိုပညာ(ဘြဲ႔ဒီဂရီ)ျဖင့္ အလုပ္ခြင္၌ ယုံၾကည္ခ်က္အျပည့္ျဖင့္ အလုပ္
လုပ္ျပႏိုင္ျခင္းပါ။ ထိုကဲ့သုိ႔မဟုတ္ပဲ ျမန္မာလူမ်ဳိးအမ်ားစုရဲ့ ပညာေရးအဆင့္အတန္းမ်ား
ဟာ လြန္စြာ နိမ္႔က်ေနမည္ဆိုလွ်င္ ဒီမိုကေရစီစနစ္အရ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္တဲ့
လုပ္ငန္းကိုင္ငန္း အခြင့္လမ္းေတြ ပြင့္လန္းလာလို႔ အလုပ္ခန္႔ရာမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား
(တုိင္းရင္းသားအားလုံး အပါအဝင္)ကို ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္ရာထူးမ်ဳိးနဲ့ ခန္႔အပ္ႏုိင္ၾက
မလဲဆိုတာ ႀကိဳတင္စဥ္းစားႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။
မွာပါ။ အရည္ခ်င္းေကာင္းဆိုတာ ေခတ္မီတဲ့ ပညာေရးစနစ္မ်ဳိးႏွင့္ ေခတ္ပညာမ်ားကို
သင္ယူခြင့္ ရၿပီး၊ ထိုပညာ(ဘြဲ႔ဒီဂရီ)ျဖင့္ အလုပ္ခြင္၌ ယုံၾကည္ခ်က္အျပည့္ျဖင့္ အလုပ္
လုပ္ျပႏိုင္ျခင္းပါ။ ထိုကဲ့သုိ႔မဟုတ္ပဲ ျမန္မာလူမ်ဳိးအမ်ားစုရဲ့ ပညာေရးအဆင့္အတန္းမ်ား
ဟာ လြန္စြာ နိမ္႔က်ေနမည္ဆိုလွ်င္ ဒီမိုကေရစီစနစ္အရ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္တဲ့
လုပ္ငန္းကိုင္ငန္း အခြင့္လမ္းေတြ ပြင့္လန္းလာလို႔ အလုပ္ခန္႔ရာမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား
(တုိင္းရင္းသားအားလုံး အပါအဝင္)ကို ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္ရာထူးမ်ဳိးနဲ့ ခန္႔အပ္ႏုိင္ၾက
မလဲဆိုတာ ႀကိဳတင္စဥ္းစားႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။
(ေဒါက္တာဓမၼပိယ (I.T.B.M.U) ၊ မိုးမခ ၊ ၁၉ ေအာက္တုိဘာ ၂၀၁၂)
ဒီပညာေရးစနစ္ကေန ႀကီးပ်င္းလာတဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႀကီး ဆိုရင္ေရာ
ေျပာစရာေတာ႔ ရွိပါတယ္။ "မင္းႀကံဳဘူးတဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ လူတိုင္းကို မခ်ိန္ထိုးနဲ႔"
ဆိုတဲ႔
စကားပါ။ ဆရာဆရာမေတြ တေယာက္မွ အရည္အခ်င္း မရွိဘူးလို႔ေတာ့
သိမ္းႀကံဳး ေျပာလို႔ေတာ့ မရပါဘူး။
သို႔ေသာ္လည္း အမ်ားစုက ေက်ာင္းသားေတြ
အေပၚ အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္နဲ႔ပဲ ကိုင္တြယ္ေနတယ္ဆိုတာ
ဝန္ခံရမွာပဲ။
သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြ အကုန္ေျပာင္းၿပီး က်ေနာ္တို႔ ပညာေရးစနစ္ေျပာင္းေနပါၿပီလို႔
ေရွးက ဝန္ႀကီးေတြ အားလံုး တေလသံတည္း ထြက္ခဲ႔တယ္။
သင္ရိုညႊန္းတမ္းေတြက အေရးႀကီးသလား၊
သင္ၾကားေရး စနစ္ေတြက အေရးႀကီးလား။
ဒါကို အခု ပညာေရးစနစ္ ေျပာင္းလဲမယ္ဆိုတဲ႔ လူႀကီးေတြ
ထည့္စဥ္းစားဖို႔ လိုေနၿပီ။
လူလားေျမာက္စ အသက္ ၅.ႏွစ္ အရြယ္ေလာက္ကတည္းက အရိုးစြဲသြားေစမယ့္
အေၾကာက္တရားေတြဟာ အဲဒီ ႀကိမ္လံုးသံေတြက လာတာပဲ။
ဒီေန႔ေခတ္မွာ လံုးဝ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ အၾကမ္းဖက္မႈပဲ။၊ ဘယ္သူမွားမွား ဘယ္သူ
မွန္မွန္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္မႈဟာ အၾကမ္းဖက္မႈပဲ။ ခံရသူဘက္ကို အကာအကြယ္
ေပးမယ့္ ဥပေဒေတြလည္း ခိုင္ခိုင္မာမာရွိသင္႔ေနၿပီ။ အာဏာရွင္စနစ္ကို အမွန္တကယ္သာ နိဂံုးခ်ဳပ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စာသင္ေက်ာင္းေတြကေန အာဏာရွင္ေလးေတြ ေမြးထုတ္
ေနမႈကိုလည္း ခ်က္ခ်င္း ရပ္တန္႔ရပါေတာ့မယ္။
ဒီေန႔ေခတ္မွာ လံုးဝ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ အၾကမ္းဖက္မႈပဲ။၊ ဘယ္သူမွားမွား ဘယ္သူ
မွန္မွန္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္မႈဟာ အၾကမ္းဖက္မႈပဲ။ ခံရသူဘက္ကို အကာအကြယ္
ေပးမယ့္ ဥပေဒေတြလည္း ခိုင္ခိုင္မာမာရွိသင္႔ေနၿပီ။ အာဏာရွင္စနစ္ကို အမွန္တကယ္သာ နိဂံုးခ်ဳပ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စာသင္ေက်ာင္းေတြကေန အာဏာရွင္ေလးေတြ ေမြးထုတ္
ေနမႈကိုလည္း ခ်က္ခ်င္း ရပ္တန္႔ရပါေတာ့မယ္။
(ေက်ာ္စြာ၊ ဖဘ၊ ၂၄ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၂ / လြင္ေအာင္စိုး)
Labels:
ပညာေရး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
December
(108)
- ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ေရွးအက်ဆုံး သစ္ေခါက္စာ
- က်င့္သုံးရန္ သံေပါက္လကၤာ
- မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး၏ အဆုံးအမမ်ား။
- ကံသာ မိဖ,စီရင္ၾက
- ေသခါနီးေလ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေလ
- "ကံ"ဆိုတာ ရွိတယ္... တဲ့
- ဗဟုသုတ- ဝါဒမ်ား
- မွတ္သားစရာ စကားပုံမ်ား
- နားလည္ စာနာေပးျခင္း၏… အား
- ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြ
- "ဘုန္းႀကီးခ်င္သည့္ စိတ္သည္ ယုတ္မာသည္"
- ဘုရား မႀကဳိက္တဲ့ လူစု
- “သူနာျပဳ ဘုရား”
- ျမတ္ေသာ အဆုံးအမ
- “ေရဝန္းရြာေလး ညေနရီ”
- “ေတာဓေလ့”
- တလွမ္းေရွ႕တုိး
- ပညာေပးပုံနဲ႔ ညီညြတ္ဖုိ႔
- တိုးတက္ ေခတ္မီ ပညာေရးစနစ္
- ပညာ့လက္ဆုပ္ စနစ္
- ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္၍
- ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍
- ဆရာႀကီး ပီမုိးနင္း၏ မွတ္စုမ်ား
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ျဖစ္ေတာ္စဥ္
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၇)
- တန္ဖိုးရွိတဲ့ အသက္တေခ်ာင္း
- ၿမိဳ႕ေတာ္
- လင့္ခ္တခု
- မေန႔ညက ရွင့္မိန္းမ ကြ်န္မေယာက္်ားကုိ ယူနမ္းသြားတယ္
- အခ်စ္ကုိ အမုန္းဆြဲေနတဲ့ အမြဲဆုံး လူတေယာက္
- သနားတယ္
- ဉာဏ္ေကာင္းေစရန္ နည္းလမ္း ၁၀-ခ်က္
- ေအာင္ျမင္ ျဖစ္ထြန္းမႈဆိုတာ
- ဒီလုိ ဒီလုိ
- မွတ္သားဖြယ္
- လက္ေဆာင္
- စကား လက္ေဆာင္မြန္
- ရယူတတ္ဖို႔လို
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း
- စာနာစိတ္နဲ႔ တာဝန္ယူလိုစိတ္
- ကုိယ္ခ်င္းစာမႈနဲ႔ မွ်ေဝလုိစိတ္
- ျပင္ခ်ိန္တန္
- ေၾကာက္ၾကပါ
- " ဗုဒၶကို ဘယ္လို ယံုၾကည္ အားကိုးသလဲ "
- " ဗုဒၶ ဘယ္လို ညႊန္ၾကားခဲ့သလဲ "
- ေခါင္းေဆာင္တုိ ့က်င့္စဥ္ (၆)
- အိပ္ေရးပ်က္ျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳးမ်ား
- “ စကားႀကီး ၃ ခြန္း ”
- ရိုးသားျခင္း
- လူငယ္မ်ားသို႔
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၁)
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၂)
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၃)
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၄)
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၅)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ စကားလက္ေဆာင္
- ဦးေအာင္သင္း၏ စကားလက္ေဆာင္
- ဦးေအာင္သင္း ၏ စကားလက္ေဆာင္
- ပန္းသေကၤတ နိမိတ္ျပ
- ခ်ိဳၿမိန္တဲ့ စကားမ်ား
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား
- လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ ခ်မ္းသာမႈ
- ဒီိလို ေနၾကသတဲ့
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း
- ျပည္သူအင္အား ဖယ္၍ထားလွ်င္
- သူပုန္ ခ်စ္စိတ္ လေရာင္ ရိပ္ဝယ္
- ေသမင္းအစာ နင့္ခႏၶာ
- ေသာက ကင္းေဝးႏိုင္ဖို႔
- အသိဉာဏ္ မပါ ခ်ည္းႏွီးသာ
- 27th SEA Games: Opening Ceremony
- ေမတၱာ,ေစတနာ ထားတယ္ဆိုတာ လြယ္မယ္ မထင္နဲ႔
- ''အေမ''
- ေနထြက္ခ်ိန္
- “ခ်စ္သူတို႔ ရြာ”
- ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ေကာင္း၏
- ေဆာင္းေန႔ အလြမ္း
- စာဆုိစစ္ခီ်
- အလွဘြဲ႔
- မုိးေတာ ေမာင္ဘြဲ႔
- ခရီးသည္
- ေတာပန္းမ်ား
- မိန္းမေကာင္းတုိ႔မည္သည္
- ေအာင္ျမင္တဲ ့ လူတေယာက္ျဖစ္ဖို႔
- ဆရာတဦး၏ အဆုံးအမမ်ား
- မ်က္လံုးကေလး ႏွစ္လံုး
- ခ်စ္သူ ကိုယ္စား
- ဖတ္ၾကည့္ပါ တခုခုေတာ့ က်န္မလားပဲ
- ဖာဘြဲ႔
- ဤေျမႀကီး
- အဆိုအမိန္႔မ်ား
- “စံ” စာမရီ
- ေမတၱာ ငတ္မြတ္လို႔ ေသဆုံးေနရသူေတြ
- ဒီလိုပဲ ျဖစ္သင့္တာပါ...
- ကေလးတို႔အတြက္
- မိဖုရား သံေဝဂ
- ဒုစရုိက္နဲ႔ သုစရုိက္ ဘယ္ဟာက မ်ားေနလဲ?
- တုိးတက္ေရး
- ပစၥည္းခ်မ္းသာမႈနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ
- အေတြ႔အႀကံဳ
-
▼
December
(108)
0 comments:
Post a Comment