ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Monday, December 16, 2013
စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း
12:52 PM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း
*********
စာဖတ္သူမ်ားကို အမ်ိုဳးအစားခြဲျခားလ်င္ ...
စာကို ေနာက္က လိုက္၍ ဖတ္သူ၊ စာကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူ၊
စာကို ေရွ႕က ႀကိဳ၍
ဖတ္သူ..ဟူ၍ သံုးမ်ိုုဳးခြဲႏိုင္ေႀကာင္း ေတြ႔ရသည္။
စာကို ဖတ္ေသာအခါ စာ၏ သဒၵ ါအနက္ကိုသာ
သိၿပီး သဒၵါအနက္အတိုင္း ခံယူက်င့္သံုး
ေသာ စာဖတ္သူမ်ားကို စာကို ေနာက္က လိုက္၍ ဖတ္သူမ်ား
အမိ်ဳးအစား၌ ထည့္သြင္း
ပါသည္။
စာ၏ သဒၵါအနက္ကို ေဖာက္ထြင္း၍ စာေရးသူ၏ ေစတနာ၊ စာေရးသူ၏
ရည္ရြယ္ခ်က္၊
စာေရးသူ၏ ႏွလံုးသြင္းကို သိၿပီး ယင္းအတိုင္း ခံယူက်င့္သံုးေသာ စာဖတ္သူမ်ားကို
စာကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူမ်ား အမ်ိဳးအစား၌ ထည့္သြင္းပါသည္။
စာေရးသူ၏ ေစတနာ၊ စာေရးသူ၏
ရည္ရြယ္ခ်က္၊ စာေရးသူ၏ ႏွလံုးသြင္းကို ထြင္းေဖာက္၍
စာ၏ အနတၱအနက္တိုင္ေအာင္ သိၿပီး ယင္းအတိုင္း ခံယူက်င့္သံုးေသာ စာဖတ္သူမ်ားကို
စာကိုေရွ႕က ႀကိဳ၍ ဖတ္သူမ်ား အမ်ိဳးအစား၌ ထည့္သြင္းပါသည္။
စာ၏ အနတၱအနက္တိုင္ေအာင္ သိၿပီး ယင္းအတိုင္း ခံယူက်င့္သံုးေသာ စာဖတ္သူမ်ားကို
စာကိုေရွ႕က ႀကိဳ၍ ဖတ္သူမ်ား အမ်ိဳးအစား၌ ထည့္သြင္းပါသည္။
စာကို ေနာက္က လိုက္၍ ဖတ္သူမ်ားႏွင့္ စာကုိ ရင္ေပါင္တန္း၍ ဖတ္သူမ်ားသည္လည္း
ေလာက၏ အစီးအပြားအတြက္ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႀကသူမ်ား ျဖစ္ႀကသည္
မွန္ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ယင္းသို႔ေဆာင္ရြက္ ႀကရင္း ေဆာင္ရြက္ႀကသူမ်ား၏ သႏၱာန္၌ တပ္မက္
မႈမ်ား၊ ေမာက္မာမႈမ်ား၊ ငါတေကာေကာမႈမ်ား ပြား၍ပြား၍ လာတတ္ပါသည္။
ထို႔ေႀကာင့္ ယင္းတုိ႔ကို တတ္နုိင္သမွ် ပယ္သတ္ႏိုင္ရန္ အလို႔ငွာ စာကို ဖတ္ေသာအခါ စာ၏
အနတၱ အနက္တိုင္ သိဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ အမွန္အားျဖင့္ အားလံုးေသာဓမၼတို႔သည္ အနတၱ
ခ်ည္းသာတည္း ..ဟု ေဟာထားပါလ်က္ ယင္းအတိုင္း မသိပဲ ေက်ာ္၍ေက်ာ္၍ သိေနႀက
သျဖင့္ ယင္းတုိ႔၏ သႏၱာန္၌ ထိုကဲ့သို႔ေသာ တဏွာ အတၱ၊ မာန အတၱ၊ ဒိ႒ိအတၱမ်ား ပြား၍
ပြား၍ လာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေႀကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း စာ၏
အနတၱ အနက္တိုင္ေအာင္ သိမွသာ ေဆာင္ရြက္ႀကသူမ်ား၏ သႏၱာန္၌ တပ္မက္မႈမ်ား၊
ေမာက္မာမႈမ်ား၊ ငါ တေကာ ေကာမႈမ်ား တည္းဟူေသာ အတၱသည္ ပြား၍ပြား၍ မလာပဲ
ပါး၍ပါး၍ သြားမည္ျဖစ္သည္။
ထိုအခါ အရင္းရွင္ စာေပကို ဖတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ဆိုရွယ္လစ္ စာေပကို ဖတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊
မည္သည့္ စာေပကို ဖတ္ဖတ္ စာကို ေရွ႕က ႀကိဳ၍ ဖတ္သူမ်ားအတြက္ ဆရာဇီဝကသည္
ေဆးဖက္မဝင္ေသာ သစ္ပင္ကို ရွာ၍ မေတြ႔သကဲ့သို႔ ေလာကအတြက္ အသံုးမဝင္ေသာ
စာေပကို ရွာ၍ ေတြ႔ရန္ခဲယဥ္းမည္ျဖစ္ပါသည္။
မွန္ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ယင္းသို႔ေဆာင္ရြက္ ႀကရင္း ေဆာင္ရြက္ႀကသူမ်ား၏ သႏၱာန္၌ တပ္မက္
မႈမ်ား၊ ေမာက္မာမႈမ်ား၊ ငါတေကာေကာမႈမ်ား ပြား၍ပြား၍ လာတတ္ပါသည္။
ထို႔ေႀကာင့္ ယင္းတုိ႔ကို တတ္နုိင္သမွ် ပယ္သတ္ႏိုင္ရန္ အလို႔ငွာ စာကို ဖတ္ေသာအခါ စာ၏
အနတၱ အနက္တိုင္ သိဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ အမွန္အားျဖင့္ အားလံုးေသာဓမၼတို႔သည္ အနတၱ
ခ်ည္းသာတည္း ..ဟု ေဟာထားပါလ်က္ ယင္းအတိုင္း မသိပဲ ေက်ာ္၍ေက်ာ္၍ သိေနႀက
သျဖင့္ ယင္းတုိ႔၏ သႏၱာန္၌ ထိုကဲ့သို႔ေသာ တဏွာ အတၱ၊ မာန အတၱ၊ ဒိ႒ိအတၱမ်ား ပြား၍
ပြား၍ လာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေႀကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း စာ၏
အနတၱ အနက္တိုင္ေအာင္ သိမွသာ ေဆာင္ရြက္ႀကသူမ်ား၏ သႏၱာန္၌ တပ္မက္မႈမ်ား၊
ေမာက္မာမႈမ်ား၊ ငါ တေကာ ေကာမႈမ်ား တည္းဟူေသာ အတၱသည္ ပြား၍ပြား၍ မလာပဲ
ပါး၍ပါး၍ သြားမည္ျဖစ္သည္။
ထိုအခါ အရင္းရွင္ စာေပကို ဖတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ဆိုရွယ္လစ္ စာေပကို ဖတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊
မည္သည့္ စာေပကို ဖတ္ဖတ္ စာကို ေရွ႕က ႀကိဳ၍ ဖတ္သူမ်ားအတြက္ ဆရာဇီဝကသည္
ေဆးဖက္မဝင္ေသာ သစ္ပင္ကို ရွာ၍ မေတြ႔သကဲ့သို႔ ေလာကအတြက္ အသံုးမဝင္ေသာ
စာေပကို ရွာ၍ ေတြ႔ရန္ခဲယဥ္းမည္ျဖစ္ပါသည္။
စာကို အေနာက္က လိုက္၍ ဖတ္သူမ်ား
စာကို အေနာက္က လိုက္၍ ဖတ္သူမ်ားသည္ စာဖတ္ေသာအခါ စာေပ၏ သဒၵါအနက္
(အဘိဓာန)ကိုသာ သိသည္။ အေႀကာင္းအရာ၏ အသြင္သ႑ာန္ (ဝါစၥ)ကိုသာ သိသည္။
ထိုထက္ ပို၍ မသိ၊ စာေပ၏ အဓိပၸါယ္အနက္(လကၡဏာ)ကို မသိ၊ အေၾကာင္းအရာ၏
သေဘာတရား (လကၡ်)ကို မသိ။ ထိုသို႔မသိလ်ွင္ စာေရးသူ၏ ဆိုလိုရင္းအာေဘာ္ႏွင့္
စာေရးသူ၏ ေစတနာကို မသိပဲ ရွိတတ္၏။ ထိုအခါ စာကို ေနာက္က လိုက္၍ ဖတ္သူသည္
စာေပကို အကိုးအကား ျပဳ၍ လုပ္ငန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ေသာအခါ မ်ားစြာေသာ အၾကပ္
အတည္း ႀကံဳရတတ္သည္။ တိုက္ရိုက္ အကိုးအကား မေတြ႔ရေသာအခါ လုပ္ငန္း
ေဆာင္ရြက္မႈ နယ္နိမိတ္သည္ မ်ားစြာ က်ဥ္းေျမာင္းသြားေလသည္။
(အဘိဓာန)ကိုသာ သိသည္။ အေႀကာင္းအရာ၏ အသြင္သ႑ာန္ (ဝါစၥ)ကိုသာ သိသည္။
ထိုထက္ ပို၍ မသိ၊ စာေပ၏ အဓိပၸါယ္အနက္(လကၡဏာ)ကို မသိ၊ အေၾကာင္းအရာ၏
သေဘာတရား (လကၡ်)ကို မသိ။ ထိုသို႔မသိလ်ွင္ စာေရးသူ၏ ဆိုလိုရင္းအာေဘာ္ႏွင့္
စာေရးသူ၏ ေစတနာကို မသိပဲ ရွိတတ္၏။ ထိုအခါ စာကို ေနာက္က လိုက္၍ ဖတ္သူသည္
စာေပကို အကိုးအကား ျပဳ၍ လုပ္ငန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ေသာအခါ မ်ားစြာေသာ အၾကပ္
အတည္း ႀကံဳရတတ္သည္။ တိုက္ရိုက္ အကိုးအကား မေတြ႔ရေသာအခါ လုပ္ငန္း
ေဆာင္ရြက္မႈ နယ္နိမိတ္သည္ မ်ားစြာ က်ဥ္းေျမာင္းသြားေလသည္။
စာေရးသူ၏ ဆိုလိုရင္း အာေဘာ္နွင့္ စာေရးသူ၏ ေစတနာကို သိေသာသူမ်ားက စာေပ
အကိုးအကားျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႀကေသာအခါ စာေပကို ေနာက္က လိုက္၍
ဖတ္သူသည္ သူသိေသာ စာေပ၏ သဒၵါအနက္၊ အေႀကာင္းအရာ၏ ပံုသ႑ာန္ အကိုးအကား
ျဖင့္ အခုအခံျပဳ၍ ကန္႔ကြက္တတ္သည္။ ျငင္းခံုတတ္သည္။ ထို႔ျပင္ သူ႔ကိုယ္သူ စာေပပါ
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း တိတိက်က် ေဆာင္ရြက္တတ္သူဟူ၍ ဂုဏ္ယူတတ္သည္။
ထိုကဲ႔သို႔ ျဖစ္ျခင္းမွာ တခုတည္းေသာ စာေပကို အတူတကြ ဖတ္ႀကသူမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ပါလ်က္
စာေပ၏ အနက္ကို သိရာ၌ အခ်င္းခ်င္း ရပ္တည္ခ်က္ မတူေသာေႀကာင့္ ျဖစ္သည္။
အကိုးအကားျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႀကေသာအခါ စာေပကို ေနာက္က လိုက္၍
ဖတ္သူသည္ သူသိေသာ စာေပ၏ သဒၵါအနက္၊ အေႀကာင္းအရာ၏ ပံုသ႑ာန္ အကိုးအကား
ျဖင့္ အခုအခံျပဳ၍ ကန္႔ကြက္တတ္သည္။ ျငင္းခံုတတ္သည္။ ထို႔ျပင္ သူ႔ကိုယ္သူ စာေပပါ
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအတိုင္း တိတိက်က် ေဆာင္ရြက္တတ္သူဟူ၍ ဂုဏ္ယူတတ္သည္။
ထိုကဲ႔သို႔ ျဖစ္ျခင္းမွာ တခုတည္းေသာ စာေပကို အတူတကြ ဖတ္ႀကသူမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ပါလ်က္
စာေပ၏ အနက္ကို သိရာ၌ အခ်င္းခ်င္း ရပ္တည္ခ်က္ မတူေသာေႀကာင့္ ျဖစ္သည္။
စာေပကို ေနာက္က လိုက္၍ ဖတ္သူသည္ သူသိေသာ စာေပ၏ သဒၵါနက္၊ အေႀကာင္းအရာ၏
ပံုသ႑ာန္ကို တရားေသ စြဲကိုင္ကာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေသာအခါ အစြဲအလမ္းႀကီးတတ္
သည္။ ႀကီးေသာ အစြဲအလမ္းကို စြန္႔လည္း စြန္႔ႏိုင္ခဲသည္။ အစြဲအလမ္းႀကီးသူကို
(အာဓာနဂၢါဟီ)ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႀကီးေသာ အစြဲအလမ္းကို စြန္႔ႏိုင္ခဲသူကို (ဒုပၸဋိနိႆဂၢီ)
ဟုူ၍လည္းေကာင္း က်မ္းဂန္မ်ား၌ သံုးစြဲသည္။
ပံုသ႑ာန္ကို တရားေသ စြဲကိုင္ကာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေသာအခါ အစြဲအလမ္းႀကီးတတ္
သည္။ ႀကီးေသာ အစြဲအလမ္းကို စြန္႔လည္း စြန္႔ႏိုင္ခဲသည္။ အစြဲအလမ္းႀကီးသူကို
(အာဓာနဂၢါဟီ)ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႀကီးေသာ အစြဲအလမ္းကို စြန္႔ႏိုင္ခဲသူကို (ဒုပၸဋိနိႆဂၢီ)
ဟုူ၍လည္းေကာင္း က်မ္းဂန္မ်ား၌ သံုးစြဲသည္။
စာကို ေနာက္ကလိုက္၍ ဖတ္သူ၏ စာေပအသိသည္ သညာဉာဏ္သိ အဆင့္မ်ွသာျဖစ္၍
ေလာက၏ အစီးအပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အတၱကုိ အခိုင္အမာ အႏွစ္သာရျပဳ၍
ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ေသာေႀကာင့္ အကိ်ဳးမ်ားသင့္သေလာက္ အကိ်ဳးမ်ားမႈ မရွိေခ်။
ေလာက၏ အစီးအပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အတၱကုိ အခိုင္အမာ အႏွစ္သာရျပဳ၍
ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ေသာေႀကာင့္ အကိ်ဳးမ်ားသင့္သေလာက္ အကိ်ဳးမ်ားမႈ မရွိေခ်။
စာေပကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူမ်ား
စာေပကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူမ်ားသည္ စာဖတ္ေသာအခါ စာေပ၏ သဒၵါနက္ကို
ေက်ာ္၍ အဓိပၸါယ္အနက္ကို သိသည္။ အေႀကာင္းအရာ၏ အသြင္သ႑ာန္ကို ေက်ာ္၍
သေဘာတရားကို သိသည္။ ထိုအခါ စာကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူသည္ စာေရးသူ
၏ ဆိုလိုရင္းကို သိသည္။ စာေရးသူ၏ ေစတနာကိုလည္း သိသည္။ ထိုသို႔သိလ်င္
စာေပကို အကိုးအကာားျပဳ၍ လုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ..အက်ဥ္းအၾကပ္ႀကံဳရမႈ
နည္းပါးသြားသည္။
စာေပကို ကိုးကားေသာအခါလည္း တိုက္ရိုက္သဒၵါနက္ မကိုးကားေတာ့ပဲ၊ အဓိပၸါယ္အနက္
ကိုသာ ကိုးကားသျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ နယ္နိမိတ္သည္ အထိုက္အေလ်ာက္
က်ယ္ျပန္႔လာသည္။ ထိုအခါ စာေပ၏ သဒၵါနက္၊ အေႀကာင္းအရာ၏ အသြင္သ႑ာန္ကို
တရားေသ စြဲကိုင္မႈ မျပဳေတာ့ပဲ လုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္လာတတ္သည္။
သို႔ရာတြင္ စာေပ၏ ေႀကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈ အနက္၊ အေႀကာင္းအရာ၏ အနတၱသေဘာ
ကို သိေသာသူမ်ားႏွင့္မူ စာေပ အကိုးအကားျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာ၌ အထိုက္
အေလ်ာက္ ျငင္းခံုမႈရွိတတ္ေသးသည္။
ေက်ာ္၍ အဓိပၸါယ္အနက္ကို သိသည္။ အေႀကာင္းအရာ၏ အသြင္သ႑ာန္ကို ေက်ာ္၍
သေဘာတရားကို သိသည္။ ထိုအခါ စာကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူသည္ စာေရးသူ
၏ ဆိုလိုရင္းကို သိသည္။ စာေရးသူ၏ ေစတနာကိုလည္း သိသည္။ ထိုသို႔သိလ်င္
စာေပကို အကိုးအကာားျပဳ၍ လုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ..အက်ဥ္းအၾကပ္ႀကံဳရမႈ
နည္းပါးသြားသည္။
စာေပကို ကိုးကားေသာအခါလည္း တိုက္ရိုက္သဒၵါနက္ မကိုးကားေတာ့ပဲ၊ အဓိပၸါယ္အနက္
ကိုသာ ကိုးကားသျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ နယ္နိမိတ္သည္ အထိုက္အေလ်ာက္
က်ယ္ျပန္႔လာသည္။ ထိုအခါ စာေပ၏ သဒၵါနက္၊ အေႀကာင္းအရာ၏ အသြင္သ႑ာန္ကို
တရားေသ စြဲကိုင္မႈ မျပဳေတာ့ပဲ လုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္လာတတ္သည္။
သို႔ရာတြင္ စာေပ၏ ေႀကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈ အနက္၊ အေႀကာင္းအရာ၏ အနတၱသေဘာ
ကို သိေသာသူမ်ားႏွင့္မူ စာေပ အကိုးအကားျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာ၌ အထိုက္
အေလ်ာက္ ျငင္းခံုမႈရွိတတ္ေသးသည္။
စာေပကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူ၏ စာေပသိသည္ သမာဓိဉာဏ္သိ အဆင့္မ်ွသာ ျဖစ္၍
မိမိသိေသာ အသိဉာဏ္ျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေသာအခါ အစြဲအလမ္းႀကီးမႈလည္း ရွိတတ္
ေသးသည္။ ႀကီးေသာ အစြဲအလမ္းကို စြန္႔လႊတ္ရန္ ခဲယဥ္းမႈလည္း ရွိတတ္ေသးသည္။
ထိုကဲ့သို႔ အစြဲအလမ္းႀကီးမႈနွင့္ ႀကီးေသာ အစြဲအလမ္းကို စြန္႔လႊတ္ရန္ ခဲယဥ္းမႈသည္ အနတၱ
သေဘာကို အေျခခံ၍ မေဆာင္ရြက္ပဲ အတၱကို အေျခခံ၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္းေႀကာင့္ျဖစ္သည္။
အတၱကုိ အေျခခံ၍ ေဆာင္ရြက္ေသာအခါ မိမိေဆာင္ရြက္ေသာ လုပ္ငန္းဟူသမ်ွ၌ မိမိအလို
အတိုင္း ျဖစ္ေစလိုေသာ သေဘာရွိလာသည္။ မိမိအလိုအတိုင္း မျဖစ္ေပၚပါကလည္း စိတ္
ႏွလံုး မသာယာမႈ ျဖစ္တတ္သည္။
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား အေပၚ၌ သူ႔ေႀကာင့္၊ ငါ့ေႀကာင့္ ဟူ၍ အျပစ္ပံုခ်တတ္သည္။ မိမိ
ေဆာင္ရြက္ေသာလုပ္ငန္း၌ ေအာင္ျမင္မႈရရွိလာပါက အထင္ႀကီးမႈျဖစ္ေပၚတတ္သည္။
မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီးမႈသည္ က်မ္းဂန္ေဝါဟာရအရ (အဓိမာန)ပင္ျဖစ္သည္။
(အဓိမာန)ဟူသည္ မိမိ၌ မရွိပဲလ်က္ ရွိသည္ဟူေသာ အျမင္မွားမႈ၊ မဟုတ္ပဲလ်က္
ဟုတ္သည္ဟူေသာ အျမင္မွားမႈ၊ မိမိအစြမ္းအစ မဟုတ္ပဲနဲ႔ သူတပါးက ကူညီလုိ႔ ျဖစ္
တာကို ကုိယ္တုိင္ လုပ္သေယာင္ တတ္သေယာက္ ထင္ျမင္မႈ ျဖစ္သည္။
ထိုအျမင္မွားမႈသည္ တဏွာ အတၱကို အေျခခံ၍လည္း ျဖစ္တတ္သည္။ မာန အတၱကို
အေျခခံ၍လည္း ျဖစ္တတ္သည္။ ဒိ႒ိအတၱကို အေျခခံ၍လည္း ျဖစ္တတ္သည္။ ထိုကဲ႔
သို႔ျဖစ္တတ္ျခင္းသည္ စာကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူ၏ သမာဓိဉာဏ္ျဖင့္ အတၱကို
အေျခခံေသာ အဓိမာနေခၚ အျမင္မွားမႈကို မပယ္ေဖ်ာက္နုိင္ျခင္းေႀကာင့္ ျဖစ္သည္။
မိမိသိေသာ အသိဉာဏ္ျဖင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေသာအခါ အစြဲအလမ္းႀကီးမႈလည္း ရွိတတ္
ေသးသည္။ ႀကီးေသာ အစြဲအလမ္းကို စြန္႔လႊတ္ရန္ ခဲယဥ္းမႈလည္း ရွိတတ္ေသးသည္။
ထိုကဲ့သို႔ အစြဲအလမ္းႀကီးမႈနွင့္ ႀကီးေသာ အစြဲအလမ္းကို စြန္႔လႊတ္ရန္ ခဲယဥ္းမႈသည္ အနတၱ
သေဘာကို အေျခခံ၍ မေဆာင္ရြက္ပဲ အတၱကို အေျခခံ၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္းေႀကာင့္ျဖစ္သည္။
အတၱကုိ အေျခခံ၍ ေဆာင္ရြက္ေသာအခါ မိမိေဆာင္ရြက္ေသာ လုပ္ငန္းဟူသမ်ွ၌ မိမိအလို
အတိုင္း ျဖစ္ေစလိုေသာ သေဘာရွိလာသည္။ မိမိအလိုအတိုင္း မျဖစ္ေပၚပါကလည္း စိတ္
ႏွလံုး မသာယာမႈ ျဖစ္တတ္သည္။
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား အေပၚ၌ သူ႔ေႀကာင့္၊ ငါ့ေႀကာင့္ ဟူ၍ အျပစ္ပံုခ်တတ္သည္။ မိမိ
ေဆာင္ရြက္ေသာလုပ္ငန္း၌ ေအာင္ျမင္မႈရရွိလာပါက အထင္ႀကီးမႈျဖစ္ေပၚတတ္သည္။
မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီးမႈသည္ က်မ္းဂန္ေဝါဟာရအရ (အဓိမာန)ပင္ျဖစ္သည္။
(အဓိမာန)ဟူသည္ မိမိ၌ မရွိပဲလ်က္ ရွိသည္ဟူေသာ အျမင္မွားမႈ၊ မဟုတ္ပဲလ်က္
ဟုတ္သည္ဟူေသာ အျမင္မွားမႈ၊ မိမိအစြမ္းအစ မဟုတ္ပဲနဲ႔ သူတပါးက ကူညီလုိ႔ ျဖစ္
တာကို ကုိယ္တုိင္ လုပ္သေယာင္ တတ္သေယာက္ ထင္ျမင္မႈ ျဖစ္သည္။
ထိုအျမင္မွားမႈသည္ တဏွာ အတၱကို အေျခခံ၍လည္း ျဖစ္တတ္သည္။ မာန အတၱကို
အေျခခံ၍လည္း ျဖစ္တတ္သည္။ ဒိ႒ိအတၱကို အေျခခံ၍လည္း ျဖစ္တတ္သည္။ ထိုကဲ႔
သို႔ျဖစ္တတ္ျခင္းသည္ စာကို ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူ၏ သမာဓိဉာဏ္ျဖင့္ အတၱကို
အေျခခံေသာ အဓိမာနေခၚ အျမင္မွားမႈကို မပယ္ေဖ်ာက္နုိင္ျခင္းေႀကာင့္ ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စာကုိ ရင္ေဘာင္တန္း၍ ဖတ္သူမ်ားသည္ စာဖတ္ေသာအခါ စာေပ၏ အဓိပၸါယ္
အနက္၊ အေၾကာင္းတရား၏ သေဘာတရား။ စာေရးသူ၏ ေစတနာကို သိ၍ ေလာက
အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေသာ္လည္း ..စာေပ၏ ေႀကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈ
အနက္ (ဗ်ဥၹနာ)၊ အေၾကာင္းအရာ၏ အနတၱသေဘာ(ဗ်ဂ်ၤ)ကို မသိေသာေၾကာင့္ အတၱ၏
အေႏွာင္အဖြဲ႔မွ မလြတ္ကင္းေသးသျဖင့္ မေအာင္ျမင္လ်င္ စိတ္ႏွလံုးမသာယာျခင္း၊ အျပစ္ပံုခ်ျခင္းတို႔သာ ျဖစ္ေပၚၿပီး ေအာင္ျမင္လ်င္လည္း မိမိ ကိုယ္ကို မိမိ လူေတာ္ဟု
အထင္မွားျခင္း (အဓိမာန)တို႔ ျဖစ္တတ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤအဆင့္တြင္လည္း အကိ်ဳး ရသင့္သေလာက္ ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္း
မရွိ
ဟူ၍ပင္ ဆိုရ၏ ..။
(သည္စာကုိ မွတ္ထားသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္၍ စာေရးသူကိုပင္ မမွတ္မိေတာ့ေခ်။)
ဟူ၍ပင္ ဆိုရ၏ ..။
(သည္စာကုိ မွတ္ထားသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္၍ စာေရးသူကိုပင္ မမွတ္မိေတာ့ေခ်။)
(ေႏြႏွင္းမိုး)
Labels:
စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
December
(108)
- ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ေရွးအက်ဆုံး သစ္ေခါက္စာ
- က်င့္သုံးရန္ သံေပါက္လကၤာ
- မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး၏ အဆုံးအမမ်ား။
- ကံသာ မိဖ,စီရင္ၾက
- ေသခါနီးေလ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေလ
- "ကံ"ဆိုတာ ရွိတယ္... တဲ့
- ဗဟုသုတ- ဝါဒမ်ား
- မွတ္သားစရာ စကားပုံမ်ား
- နားလည္ စာနာေပးျခင္း၏… အား
- ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြ
- "ဘုန္းႀကီးခ်င္သည့္ စိတ္သည္ ယုတ္မာသည္"
- ဘုရား မႀကဳိက္တဲ့ လူစု
- “သူနာျပဳ ဘုရား”
- ျမတ္ေသာ အဆုံးအမ
- “ေရဝန္းရြာေလး ညေနရီ”
- “ေတာဓေလ့”
- တလွမ္းေရွ႕တုိး
- ပညာေပးပုံနဲ႔ ညီညြတ္ဖုိ႔
- တိုးတက္ ေခတ္မီ ပညာေရးစနစ္
- ပညာ့လက္ဆုပ္ စနစ္
- ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္၍
- ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍
- ဆရာႀကီး ပီမုိးနင္း၏ မွတ္စုမ်ား
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ျဖစ္ေတာ္စဥ္
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၇)
- တန္ဖိုးရွိတဲ့ အသက္တေခ်ာင္း
- ၿမိဳ႕ေတာ္
- လင့္ခ္တခု
- မေန႔ညက ရွင့္မိန္းမ ကြ်န္မေယာက္်ားကုိ ယူနမ္းသြားတယ္
- အခ်စ္ကုိ အမုန္းဆြဲေနတဲ့ အမြဲဆုံး လူတေယာက္
- သနားတယ္
- ဉာဏ္ေကာင္းေစရန္ နည္းလမ္း ၁၀-ခ်က္
- ေအာင္ျမင္ ျဖစ္ထြန္းမႈဆိုတာ
- ဒီလုိ ဒီလုိ
- မွတ္သားဖြယ္
- လက္ေဆာင္
- စကား လက္ေဆာင္မြန္
- ရယူတတ္ဖို႔လို
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း
- စာနာစိတ္နဲ႔ တာဝန္ယူလိုစိတ္
- ကုိယ္ခ်င္းစာမႈနဲ႔ မွ်ေဝလုိစိတ္
- ျပင္ခ်ိန္တန္
- ေၾကာက္ၾကပါ
- " ဗုဒၶကို ဘယ္လို ယံုၾကည္ အားကိုးသလဲ "
- " ဗုဒၶ ဘယ္လို ညႊန္ၾကားခဲ့သလဲ "
- ေခါင္းေဆာင္တုိ ့က်င့္စဥ္ (၆)
- အိပ္ေရးပ်က္ျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳးမ်ား
- “ စကားႀကီး ၃ ခြန္း ”
- ရိုးသားျခင္း
- လူငယ္မ်ားသို႔
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၁)
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၂)
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၃)
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၄)
- ေခါင္းေဆာင္တုိ႔ က်င့္စဥ္(၅)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ စကားလက္ေဆာင္
- ဦးေအာင္သင္း၏ စကားလက္ေဆာင္
- ဦးေအာင္သင္း ၏ စကားလက္ေဆာင္
- ပန္းသေကၤတ နိမိတ္ျပ
- ခ်ိဳၿမိန္တဲ့ စကားမ်ား
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား
- လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ ခ်မ္းသာမႈ
- ဒီိလို ေနၾကသတဲ့
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း
- ျပည္သူအင္အား ဖယ္၍ထားလွ်င္
- သူပုန္ ခ်စ္စိတ္ လေရာင္ ရိပ္ဝယ္
- ေသမင္းအစာ နင့္ခႏၶာ
- ေသာက ကင္းေဝးႏိုင္ဖို႔
- အသိဉာဏ္ မပါ ခ်ည္းႏွီးသာ
- 27th SEA Games: Opening Ceremony
- ေမတၱာ,ေစတနာ ထားတယ္ဆိုတာ လြယ္မယ္ မထင္နဲ႔
- ''အေမ''
- ေနထြက္ခ်ိန္
- “ခ်စ္သူတို႔ ရြာ”
- ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ေကာင္း၏
- ေဆာင္းေန႔ အလြမ္း
- စာဆုိစစ္ခီ်
- အလွဘြဲ႔
- မုိးေတာ ေမာင္ဘြဲ႔
- ခရီးသည္
- ေတာပန္းမ်ား
- မိန္းမေကာင္းတုိ႔မည္သည္
- ေအာင္ျမင္တဲ ့ လူတေယာက္ျဖစ္ဖို႔
- ဆရာတဦး၏ အဆုံးအမမ်ား
- မ်က္လံုးကေလး ႏွစ္လံုး
- ခ်စ္သူ ကိုယ္စား
- ဖတ္ၾကည့္ပါ တခုခုေတာ့ က်န္မလားပဲ
- ဖာဘြဲ႔
- ဤေျမႀကီး
- အဆိုအမိန္႔မ်ား
- “စံ” စာမရီ
- ေမတၱာ ငတ္မြတ္လို႔ ေသဆုံးေနရသူေတြ
- ဒီလိုပဲ ျဖစ္သင့္တာပါ...
- ကေလးတို႔အတြက္
- မိဖုရား သံေဝဂ
- ဒုစရုိက္နဲ႔ သုစရုိက္ ဘယ္ဟာက မ်ားေနလဲ?
- တုိးတက္ေရး
- ပစၥည္းခ်မ္းသာမႈနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ
- အေတြ႔အႀကံဳ
-
▼
December
(108)
0 comments:
Post a Comment