ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Thursday, April 4, 2013
ပညာ
11:01 AM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
ပညာဆုိတာ အေျခအေန မတူတဲဲ့ လူသားေတြကုိ တန္းတူျဖစ္ေအာင္ ညွိေပးႏိုင္တဲ့
အႀကီးမားဆုံး ႀကိယာတခုပါပဲ။
ပညာဆုိတဲ့ အလင္းေရာင္ မီးအိမ္ကို ထြန္း၊ ပညာမ်က္စိနဲ႔ အေမွာင္အလင္း အေကာင္း
အဆုိးကို ခြဲဲျခမ္းစိပ္ျဖာၿပီး ေလာက လမ္းခရီးကို ေျဖာင့္တန္းေအာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္
ပါတယ္။ အသုံးခ်တတ္ရင္ ပညာဟာ ဆင္းရဲအားလုံးကိုပင္ စြန္႔ပစ္လုိက္ႏိုင္တယ္...။
အသိပညာ အတတ္ပညာ ဆုိတဲ့ ပညာရပ္သည္ ေလာကီေလာကုတ္အေနနဲ႔ဆုိရင္ ပို၍
က်ယ္ဝန္းနက္ရိႈင္းလြန္းလွပါတယ္။
ပညာ၏ တစြန္းတစကို ဘုရားရွင္ႏွင့္ ပညာရွင္မ်ား မိန္႔ဆုိခဲ့သည္မ်ားကို အနည္းငယ္မွ်
စုစည္းလိုက္ပါသည္။
ပညာဟူဘိ၊ ထိုအရိွတုိ႔၊ ထားသည့္ေနရာ၊ ဤေဂဟာျဖင့္၊ ေရးလႊာမွတ္တမ္း၊ ေျပာဆုိခန္း
ဖို႔၊ က်မ္းလုိ႔မေခၚ၊ေတာ္ဝင္မထိုက္၊ ဘ႑ာတိုက္၊ ႏွစ္ၿခိဳက္သလို၊ သုံးပါေလ...။
ပညာျပည့္ဝ၊ ႏွလုံးလွေသာ္၊ ကိစၥႀကီးငယ္၊ ေဆာက္သဖြယ္လွ်င္၊
က်ဥ္းက်ယ္ ထြင္းေဖာက္၊ ျဖတ္ေတာက္လုိရာ၊ ၿပီးႏိုင္စြာ၏။
(မဃေဒဝ)( ပညာတန္ဖိုး)
ငယ္က ပညာ၊ မသင္ရွာ၊ ႀကီးမူဆင္းရဲ၊ မွန္မလြဲ။
လူသားတို႔၏ အျမင့္ျမတ္ဆံုးရတနာ(ပညာ နရာနံ ရတနံ)၊လူသားတို႔၏ မ်က္
လုံးသည္။ ပညာ(ပညာစကၡဳ)၊
ပညာသမာ အာဘာ နတၳိ-ပညာႏွင့္တူေသာအလင္းေရာင္သည္ ေလာက၌
မရွိ၊
ပညာ ဇီဝိတ မာဟု ေသဌံ၊
ေလာကမွာ ပညာျဖင့္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရျခင္းသည္ အျမတ္ဆုံး၊
ေလာေက ပညာယ အတၳေတၳာ၊ ပရေတၳာစ သမိဇၥ်တိ၊
လူ႔ဘုံဌာန၊ ဤေလာက၌၊ အတၱပရာ က်ိဳးႏွစ္ျဖာကို၊ ပညာကသာ၊ ၿပီးေစ
ရာ၏။
လူသားတို႔၏ ဘဝတန္ဘိုးသည္ ပညာ၊ ဘဝအထြဋ္ထိပ္သို႔ ေရာက္
ေၾကာင္းသည္ ပညာ၊
ဘဝပန္းတိုင္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေသာတရားသည္ ပညာ၊
နိဗၺာန္တံခါး ဖြင့္ဖို႔ရန္ ေသာ့ခ်က္သည္ ပညာ။
ပညာေရႊအိုး လူမခိုး၊ ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္။ ပညာမရွိ သူ၏ ဝန္ထမ္း၊ ဟု
လည္းေကာင္း၊
ပညာရွာ ပမာ သူဖံုးစား ဟုလည္းေကာင္း၊ ပညာမတတ္ပါက ေလာကမွာ လူ
ျဖစ္ ရႉံးကာ မ်က္ကန္းပမာ လူ႔ေပါက္ပင္ျဖစ္တတ္ပုံကို "မရွိပညာ၊ ဤလူ႔ရြာ၌၊
က်မ္းစာနီတိ၊ တတ္မသိက၊ မ်က္စိစုံကန္း၊ လူျဖစ္ဆန္းမွ်၊ ေပါက္ပန္းပမာ၊
မွတ္ဖို႔ရာ၏" (မဃေဒဝ)
ပညာမရွိပါလွ်င္ ခ်မ္းသာသုခႏွင့္ ေဝးကြာရွားပါးတတ္ပုံကို
"မပြားသုတ၊ မရေကာင္းမႈ၊ မစု ဥစၥာ၊ ႏြားပမာလွ်င္၊
ပညာနည္းပါး၊ ခ်မ္းသာရွား၏။" (မဃေဒဝ)
ပညာ၏ တန္ဖိုးကိုလည္း "ပညာျပည့္ဝ၊ ႏွလုံးလွေသာ္၊ ကိစၥႀကီးငယ္၊
ေဆာက္သဖြယ္လွ်င္၊ က်ဥ္းက်ယ္ ထြင္းေဖာက္၊ ျဖတ္ေတာက္လိုရာ၊
ၿပီးနိင္စြာ၏။"(မဃေဒဝလကၤာ)။
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းထံ ရိုက်ိဳးႏြံစြာ ပညာသင္သင့္ပုံကိုလည္း -
"ပညာရွိထံ၊ ရိုက်ိဳးႏြံ၍၊ နည္းခံသင္မွ၊ ပညာရ၏"(မဃေဒဝ) ဆိုထားသည္။
ကထံသု လဘေတ ပညံ- ပညာကို အဘယ္ပုံ အဘယ္နည္းျဖင့္ ရနိုင္ပါ
သနည္း ဟူေသာ အာဠာဝက ဘီလူး၏ အေမးကို -
သုႆုသံ လဘေတ ပညံ- ေကာင္းစြာ သင္ယူျခင္း၊ ဆရာသမားမ်ားက သင္
ၾကားေပးသည္ကို ေကာင္းစြာမွတ္သား နားေထာင္ျခင္းျဖင့္ ပညာကို ရနိုင္ပါ
သည္ဟု ျမတ္ဗုဒၶ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
သုႆုသံ လဘေတ ပညံ ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္ကို ထပ္ဆင့္ ေလ့လာ
သံုးသပ္ၾကည့္ပါက
သဒၶါ ဇာေတာ ဥပသကၤမတိ-သဒၶါတရားရွိမွ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း
တို႔ထံ ပညာသင္ဖို႔ ခ်ဥ္းကပ္နိုင္မည္ျဖစ္၏။ ဥပသကၤမေႏၱာ ပယိရုပါသတိ-
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းထံ ခ်ဥ္းကပ္မိမွ ထိုဆရာေကာင္းသမားေကာင္း
မ်ားကို လုပ္ေကၽြးျပဳစုခြင့္ရနိုင္၏။ ခ်ဥ္းကပ္နိုင္ လုပ္ေကၽြး ျပဳစုခြင့္ရလွ်င္ ဆရာ
ေကာင္း သမားေကာင္း ေျပာေဟာ သင္ျပ ဆိုဆံုးမကို နားေထာင္ခြင့္ သင္ယူ
ေလ့လာခြင့္ရ၏။ သို႔မွသာ ပညာအရည္အခ်င္း ဆင့္ကဲတိုးတက္လာမည္ျဖစ္၏။
(၁)သုေဏယ်-နာၾကားရာ၏။ (၂)စိေႏၱယ်-ႀကံစည္ရာ၏။
(၃)ပုေစၦယ်-ေမးျမန္းရာ၏။ (၄)ဘာေသယ်-ေၿပာဆိုရာ၏။
(၅)ဝိစာေရယ်-စူးစမ္းဆင္ျခင္ရာ၏။ (၆)လိေခယ်-ေရးမွတ္ရာ၏။
(၇)သိေကၡယ်.ေလ့က်င့္(သင္ၾကား)ရာ၏။(၈) ဓာေရယ်. ႏႈတ္ငုံေဆာင္ရာ၏။
စဥ့္ပါဆရာေတာ္(ျမန္မာ၁၁၀၆-) မူကြဲ (၁၁၄၀-၁၂၁၀ ေအာက္ပါအတိုင္း
ဓမၼနီတိခ်ဳိး မ်ားျဖင့္ ဆံုးမထားျပန္ေသး၏
၁။ က်င့္မူရာမူ ခပ္ပ်င္းႏွင့္၊ သြတ္ဖ်င္း လူယုတ္ေတ။
အႀကီးမားဆုံး ႀကိယာတခုပါပဲ။
ပညာဆုိတဲ့ အလင္းေရာင္ မီးအိမ္ကို ထြန္း၊ ပညာမ်က္စိနဲ႔ အေမွာင္အလင္း အေကာင္း
အဆုိးကို ခြဲဲျခမ္းစိပ္ျဖာၿပီး ေလာက လမ္းခရီးကို ေျဖာင့္တန္းေအာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္
ပါတယ္။ အသုံးခ်တတ္ရင္ ပညာဟာ ဆင္းရဲအားလုံးကိုပင္ စြန္႔ပစ္လုိက္ႏိုင္တယ္...။
အသိပညာ အတတ္ပညာ ဆုိတဲ့ ပညာရပ္သည္ ေလာကီေလာကုတ္အေနနဲ႔ဆုိရင္ ပို၍
က်ယ္ဝန္းနက္ရိႈင္းလြန္းလွပါတယ္။
ပညာ၏ တစြန္းတစကို ဘုရားရွင္ႏွင့္ ပညာရွင္မ်ား မိန္႔ဆုိခဲ့သည္မ်ားကို အနည္းငယ္မွ်
စုစည္းလိုက္ပါသည္။
ပညာဟူဘိ၊ ထိုအရိွတုိ႔၊ ထားသည့္ေနရာ၊ ဤေဂဟာျဖင့္၊ ေရးလႊာမွတ္တမ္း၊ ေျပာဆုိခန္း
ဖို႔၊ က်မ္းလုိ႔မေခၚ၊ေတာ္ဝင္မထိုက္၊ ဘ႑ာတိုက္၊ ႏွစ္ၿခိဳက္သလို၊ သုံးပါေလ...။
ပညာျပည့္ဝ၊ ႏွလုံးလွေသာ္၊ ကိစၥႀကီးငယ္၊ ေဆာက္သဖြယ္လွ်င္၊
က်ဥ္းက်ယ္ ထြင္းေဖာက္၊ ျဖတ္ေတာက္လုိရာ၊ ၿပီးႏိုင္စြာ၏။
(မဃေဒဝ)( ပညာတန္ဖိုး)
ငယ္က ပညာ၊ မသင္ရွာ၊ ႀကီးမူဆင္းရဲ၊ မွန္မလြဲ။
လူသားတို႔၏ အျမင့္ျမတ္ဆံုးရတနာ(ပညာ နရာနံ ရတနံ)၊လူသားတို႔၏ မ်က္
လုံးသည္။ ပညာ(ပညာစကၡဳ)၊
ပညာသမာ အာဘာ နတၳိ-ပညာႏွင့္တူေသာအလင္းေရာင္သည္ ေလာက၌
မရွိ၊
ပညာ ဇီဝိတ မာဟု ေသဌံ၊
ေလာကမွာ ပညာျဖင့္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရျခင္းသည္ အျမတ္ဆုံး၊
ေလာေက ပညာယ အတၳေတၳာ၊ ပရေတၳာစ သမိဇၥ်တိ၊
လူ႔ဘုံဌာန၊ ဤေလာက၌၊ အတၱပရာ က်ိဳးႏွစ္ျဖာကို၊ ပညာကသာ၊ ၿပီးေစ
ရာ၏။
လူသားတို႔၏ ဘဝတန္ဘိုးသည္ ပညာ၊ ဘဝအထြဋ္ထိပ္သို႔ ေရာက္
ေၾကာင္းသည္ ပညာ၊
ဘဝပန္းတိုင္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေသာတရားသည္ ပညာ၊
နိဗၺာန္တံခါး ဖြင့္ဖို႔ရန္ ေသာ့ခ်က္သည္ ပညာ။
ပညာေရႊအိုး လူမခိုး၊ ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္။ ပညာမရွိ သူ၏ ဝန္ထမ္း၊ ဟု
လည္းေကာင္း၊
ပညာရွာ ပမာ သူဖံုးစား ဟုလည္းေကာင္း၊ ပညာမတတ္ပါက ေလာကမွာ လူ
ျဖစ္ ရႉံးကာ မ်က္ကန္းပမာ လူ႔ေပါက္ပင္ျဖစ္တတ္ပုံကို "မရွိပညာ၊ ဤလူ႔ရြာ၌၊
က်မ္းစာနီတိ၊ တတ္မသိက၊ မ်က္စိစုံကန္း၊ လူျဖစ္ဆန္းမွ်၊ ေပါက္ပန္းပမာ၊
မွတ္ဖို႔ရာ၏" (မဃေဒဝ)
ပညာမရွိပါလွ်င္ ခ်မ္းသာသုခႏွင့္ ေဝးကြာရွားပါးတတ္ပုံကို
"မပြားသုတ၊ မရေကာင္းမႈ၊ မစု ဥစၥာ၊ ႏြားပမာလွ်င္၊
ပညာနည္းပါး၊ ခ်မ္းသာရွား၏။" (မဃေဒဝ)
ပညာ၏ တန္ဖိုးကိုလည္း "ပညာျပည့္ဝ၊ ႏွလုံးလွေသာ္၊ ကိစၥႀကီးငယ္၊
ေဆာက္သဖြယ္လွ်င္၊ က်ဥ္းက်ယ္ ထြင္းေဖာက္၊ ျဖတ္ေတာက္လိုရာ၊
ၿပီးနိင္စြာ၏။"(မဃေဒဝလကၤာ)။
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းထံ ရိုက်ိဳးႏြံစြာ ပညာသင္သင့္ပုံကိုလည္း -
"ပညာရွိထံ၊ ရိုက်ိဳးႏြံ၍၊ နည္းခံသင္မွ၊ ပညာရ၏"(မဃေဒဝ) ဆိုထားသည္။
ကထံသု လဘေတ ပညံ- ပညာကို အဘယ္ပုံ အဘယ္နည္းျဖင့္ ရနိုင္ပါ
သနည္း ဟူေသာ အာဠာဝက ဘီလူး၏ အေမးကို -
သုႆုသံ လဘေတ ပညံ- ေကာင္းစြာ သင္ယူျခင္း၊ ဆရာသမားမ်ားက သင္
ၾကားေပးသည္ကို ေကာင္းစြာမွတ္သား နားေထာင္ျခင္းျဖင့္ ပညာကို ရနိုင္ပါ
သည္ဟု ျမတ္ဗုဒၶ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း ေျဖၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
သုႆုသံ လဘေတ ပညံ ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္ကို ထပ္ဆင့္ ေလ့လာ
သံုးသပ္ၾကည့္ပါက
သဒၶါ ဇာေတာ ဥပသကၤမတိ-သဒၶါတရားရွိမွ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း
တို႔ထံ ပညာသင္ဖို႔ ခ်ဥ္းကပ္နိုင္မည္ျဖစ္၏။ ဥပသကၤမေႏၱာ ပယိရုပါသတိ-
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းထံ ခ်ဥ္းကပ္မိမွ ထိုဆရာေကာင္းသမားေကာင္း
မ်ားကို လုပ္ေကၽြးျပဳစုခြင့္ရနိုင္၏။ ခ်ဥ္းကပ္နိုင္ လုပ္ေကၽြး ျပဳစုခြင့္ရလွ်င္ ဆရာ
ေကာင္း သမားေကာင္း ေျပာေဟာ သင္ျပ ဆိုဆံုးမကို နားေထာင္ခြင့္ သင္ယူ
ေလ့လာခြင့္ရ၏။ သို႔မွသာ ပညာအရည္အခ်င္း ဆင့္ကဲတိုးတက္လာမည္ျဖစ္၏။
ရွင္မဟာရ႒သာရကေတာ့ "အဌာရသ၊ သိပၸေက်းဇူး၊ အထူးထူးကို၊ ဆည္းပူး
ေဖြရွာ၊ သင္အပ္ရာ၏။" ဟုလည္းေကာင္း၊ စာသင္သား ဆံုးမစာ၌ ပညသင္
ယူရာတြင္ “သုစိပုဘာ၊ ဝိလိသိဓာ” ၊ အကၡရာစြဲသုံး၊ ဤရွစ္လုံးကို၊ သီကုံးပန္း
သြင္၊ ေန႔တိုင္းဆင္ေလာ့၊ စာသင္ပ်ိဳႏု၊ အျချပဳတို႔၊ ဥဇုဘူတ၊ လံု႔လျပင္းစြာ၊
သူ႔ထက္ငါဟု၊ ႏႈတ္မွာ ရြရြ၊ ႀကိဳးပမ္းကလွ်င္၊ သိပၸေက်းဇူး၊ အထူးသိျမင္၊
ပညာရွင္ဟု၊" - တိုက္တြန္းထားသည္။
ေဖြရွာ၊ သင္အပ္ရာ၏။" ဟုလည္းေကာင္း၊ စာသင္သား ဆံုးမစာ၌ ပညသင္
ယူရာတြင္ “သုစိပုဘာ၊ ဝိလိသိဓာ” ၊ အကၡရာစြဲသုံး၊ ဤရွစ္လုံးကို၊ သီကုံးပန္း
သြင္၊ ေန႔တိုင္းဆင္ေလာ့၊ စာသင္ပ်ိဳႏု၊ အျချပဳတို႔၊ ဥဇုဘူတ၊ လံု႔လျပင္းစြာ၊
သူ႔ထက္ငါဟု၊ ႏႈတ္မွာ ရြရြ၊ ႀကိဳးပမ္းကလွ်င္၊ သိပၸေက်းဇူး၊ အထူးသိျမင္၊
ပညာရွင္ဟု၊" - တိုက္တြန္းထားသည္။
(၁)သုေဏယ်-နာၾကားရာ၏။ (၂)စိေႏၱယ်-ႀကံစည္ရာ၏။
(၃)ပုေစၦယ်-ေမးျမန္းရာ၏။ (၄)ဘာေသယ်-ေၿပာဆိုရာ၏။
(၅)ဝိစာေရယ်-စူးစမ္းဆင္ျခင္ရာ၏။ (၆)လိေခယ်-ေရးမွတ္ရာ၏။
(၇)သိေကၡယ်.ေလ့က်င့္(သင္ၾကား)ရာ၏။(၈) ဓာေရယ်. ႏႈတ္ငုံေဆာင္ရာ၏။
စဥ့္ပါဆရာေတာ္(ျမန္မာ၁၁၀၆-) မူကြဲ (၁၁၄၀-၁၂၁၀ ေအာက္ပါအတိုင္း
ဓမၼနီတိခ်ဳိး မ်ားျဖင့္ ဆံုးမထားျပန္ေသး၏
၁။ က်င့္မူရာမူ ခပ္ပ်င္းႏွင့္၊ သြတ္ဖ်င္း လူယုတ္ေတ။
တတ္ပညာ ဇာတတ္ပါအံ့၊
မ်ားမွတ္ၾကေလ။ ။
အတတ္ကိုမရွာေဖြလ်ွင္၊ ဥစၥာေတြရေရး။ ။
ဘယ္ႏွယ္
ၾကံဖန္ေျမာက္ပမယ္၊ မိုးေလာက္ကြာေဝး။
၂။ ပညာကို ဘယ္လူဆိုးတို႔ ယူခိုးလို႔ ပါပါ့မယ္။
၂။ ပညာကို ဘယ္လူဆိုးတို႔ ယူခိုးလို႔ ပါပါ့မယ္။
အတတ္ကယ္ အလိမၼာႏွင့္၊ ဥစၥာဘယ္ တူၾကလိမ့္၊ ေလာက လူဝယ္။
သိၾကားျမင္လုံေလာက္က၊ မ်က္ေမွာက္ကယ္ သည္ကိုယ္ဝယ္၊
ရလြယ္၏ ခင္ပြန္း။
တမလြန္ေနာင္ခါေကာင့္၊ ၿမဳိက္ခ်မ္းသာ ပုိမုိျမင့္၊
ကဲဆင့္ ေတာက္ထြန္း။
၃။ သိပညာ ျဖစ္ပြားေအာင္၊ ခ်စ္သားတုိ႔ သင္ၾကပါ။
မိဘဆရာတို႔၊ ဖန္ခါခါ တပည့္သားကို၊ ေထာင္နားဆန္ မျငင္းေအာင္၊
သြင္းၾကေပရာ။
ရလြယ္၏ ခင္ပြန္း။
တမလြန္ေနာင္ခါေကာင့္၊ ၿမဳိက္ခ်မ္းသာ ပုိမုိျမင့္၊
ကဲဆင့္ ေတာက္ထြန္း။
၃။ သိပညာ ျဖစ္ပြားေအာင္၊ ခ်စ္သားတုိ႔ သင္ၾကပါ။
မိဘဆရာတို႔၊ ဖန္ခါခါ တပည့္သားကို၊ ေထာင္နားဆန္ မျငင္းေအာင္၊
သြင္းၾကေပရာ။
ေလွေလွာ္ေလွခတ္ႏွင့္၊
အတတ္ကယ္ မဲ့သူမွာ၊
ဝန္ထမ္းသာ ျဖစ္ၿမဲ။
ဝန္ထမ္းသာ ျဖစ္ၿမဲ။
ပညာရွင္ျဖစ္ေပက၊ လူ႔ေျပ(ေျမ)မွာ
ပူေဇာ္လို႔႔၊ ဇမၺဴေပၚဂုဏ္ထင္ပလိမ့္မယ္၊
မိုးလ ထက္ကဲ။
ထို႔ျပင္
အသိပညာကင္းမဲ့ သူကို ႏြားႏွင့္ ခိုင္းႏိႈင္းထားပံုကိုလည္း
"ေမထုန္မွီ
အိပ္စားလို႔၊ ေယာက်္ားႏွင့္ ႏြားမွာ၊ ျပည့္စုံ ကုန္လံု ရွိပါ၏။
အသိပညာ တတ္တစ္ပါး၊ ႏြားထက္ပိုသာ၊ အသိပညာ ခ်ိဳ႕ရွာေခ်က၊
လူမိုက္ေခါင္၊ ထိုေယာက်္ားကို၊ ႏြားဟုဆိုရ၊"
လူမိုက္ေခါင္၊ ထိုေယာက်္ားကို၊ ႏြားဟုဆိုရ၊"
ေရႊေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးပညာ(ျမန္မာ ၁၁၄၀-၁၂၀၀) ကလည္း"
‘ေလာကလူတြင္”၊ လမ္းသိုိ႕ထင္သည္၊ ဂုဏ္အင္ပညာ၊ မရွိရွာက၊ ေစပါလက္သုတ္၊
လြန္ညံံ့ယုတ္သား၊ မွိတ္တုတ္မီးခဲ၊ မေျပာင္ရဲသုိ႔၊ ဖန္လဲေခါက္ေခါက္၊ သူ၏ေနာက္ဝယ္၊
ေခြ်းေပါက္က်ယုိ၊ ဖတ္ဖတ္စိုမွ်၊ သက္ဖိုပန္းပင္၊ မရႊင္ေျပာင္းႏြမ္း၊ တသမ္းသမ္းႏွင့္၊
ဝန္ထမ္းေလွခတ္၊ ျဖစ္တို႔တတ္ရွင့္၊ တမွတ္မယြင္း၊ ပညာကင္းက၊ ေရႊဟသၤာလယ္၊
ဗ်ိဳင္း သဖြယ္လွ်င္၊ ပဲြလယ္ မတ္လတ္၊ မေလွ်ာက္မတ္ရွင့္၊ ျမဝတ္ ဆံရည္၊
သို႔ျဖစ္သည္္ေၾကာင့္၊ အရွည္အတို၊ တတ္ ထိုထိုဝယ္၊ ေကာ္က်ဳိ ေသာလား၊
မႈန္႔မႈန္႔တြားေအာင္၊ ႀကဳိးစား မပ်င္း၊ သင္မွတ္ျခင္းျဖင့္၊ ရွင္းလင္းေသခ်ာ၊ အရာရာကို၊
“လိုခါ စမ္းတိုင္း ရေစမင္း”။ ဟု မာေတာဝါဒ ဆုံးမစာ ၌ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့သည္။
ပညာရွိႀကီးမ်ားက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကို ပညာေတာ္ရုံသာမက စာရိတၱေကာင္းမြန္ေအာင္
လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးဆံုးမခဲ့ၾကေပသည္။
"ေမာင္ ေက်ာင္းသား၊ အတတ္သင္ပါ၊ လိမၼာေဖာ္ေရႊ၊ စိတ္ေန ျဖဴစြ၊
မာနခ်လ်က္၊ ျမန္မာ့အက်ိဳး၊ တိုးႀကီးတိုးေအာင္၊ သည္(သယ္)ပိုးေန႔ည၊
ႀကိဳးပါၾက" ဟုလည္း ဆံုးမၾကသည္။
သွ်င္မဟာရဌသာရ၏ ေလာကသာရဆုံးမစာ၌
“ပညာမ်က္စိ”၊ ျမင္မရွိ၍၊ မသိတရား၊ အယူမွားလ်က္၊ စီးပြားမေျမာ္၊ က်ိဳးမေပၚသား၊
သူေတာ္မဟုတ္၊ ယုတ္သည့္စရိုက္၊ လူသူမိုက္ကို၊ မႀကိဳက္မခ်စ္၊ ရန္သူစစ္သို႔၊
မႏွစ္သက္ဘဲ၊ ေဝးစြာရွဲ၍၊ ။ “ေရွာင္လြဲ ဖဲၾကဥ္ႏိုင္ေစမင္း”။
"စာမတတ္သူ၊ အေခါက္ထူ၊ လူထဲရွင္ထဲ အသုံးမက်၊
စာတတ္ျပန္လွ်င္၊ စိတ္ႀကီးဝင္၊ လူျမင္တိုင္းက၊ ေအာ့ခ်င္ၾက၊
သို႔မျဖစ္ေအာင္၊ သတိေဆာင္ အေမာင္ခဲပါမွ၊"
(ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ႀကီး)
(တိုးတိုး စုသည္)
Labels:
ပညာေရး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
April
(68)
- ဒီစိတ္
- ေခါင္းေဆာင္ဟူသည္
- လင္ကြန္းႏွင့္ ကေနဒီ တူညီသည္က
- ျမင္ရတဲ့ စိတ္
- မိစၧာဒိ႒ိ (သုိ႔) အယူမွားျခင္း
- ဆင္းတု ရွိခိုးတာ အက်ိဳးရွိသလား
- ျမန္မာတုိင္းရင္းသား ၁၃၅- မ်ိဳး
- ေမတၱာနဲ႔ စိတ္ထား
- တိပိဋက ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သံေဝဂ သံ
- သာသနာကုိ သန္႔ရွင္းဖုိ႔ မလို
- မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး ၾသဝါဒမ်ား
- "ေအာင္ဆန္းဇာနည္"
- သခင္ ေအာင္ဆန္း တရား
- ဝမ္းမနည္းပါနဲ႔တဲ့
- ေဘဘီလုံမွ စကားမ်ား
- ငွက္နဲ႔ ပ်ား ဥပမာစကား
- အိပ္ေဖာင္းရန္ (စိတ္ေျပာင္းဖုိ႔ မဟုတ္)
- ဓန ဥပေဒသ ငါးရပ္
- ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ေျခရာေတာ္မ်ား
- “ ျပႆနာ နည္းခ်င္ရင္ စကားေျပာ ဆင္ျခင္ပါ ”
- ဗုဒၶျမတ္စြယ္ေတာ္နဲ႔ သိပၸံ
- "အသံတိတ္ တုိင္းျပည္ထဲမွာ''
- မိဘေက်းဇူး ဆပ္နည္းထူး
- ပန္းသည္
- ပရႏၷဝါ
- မရုိးျဖဴ နီ (ငျဖဴႀကီး)
- ဒူးရင္းၾသဇာနဲ႔ ကင္ဆာ
- ၾကက္ေမာက္သီးနဲ႔ က်န္းမာေရး
- ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ကိုယ္တုိင္ေရး အတၳဳပၸတၱိ
- စေလ ကဗ်ာ
- ႏွစ္သိမ့္ အခ်စ္
- သံေဝဂ
- သံေဝဂ ေတးထပ္
- ၃၈-ျဖာ မဂၤလာ ကဗ်ာမ်ား
- ပရဟိတ မြန္ျမန္လွ
- စိတ္ညစ္စရာက လက္ဖဝါးစာေလး မွ်သာ
- ဦးသန္ ့ႏွင့္ EQ
- “သင္ေသသြားေသာ္”
- “ေပၚမလာ ေမွ်ာ္ကာငုိ”
- “လြတ္လပ္ခါနီး”
- "ခ်စ္သူမ်ားေန႔ ေတာဓေလ့"
- “အနိ႐ုဒၶ၏ ပုဂံ”
- ေကာသလ အိပ္မက္ (၁၆) ခ်က္...
- “တို ့ ျပည္ေထာင္စု”
- “တစ္ခုေသာ သႀကၤန္အခါ”
- “ရွင္က်င့္၀တ္ နိဂံုးလကၤာ”
- * ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါး , လူသား မ်ား *
- * ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ ႀကိဳဆိုပါ *
- “အေမ႔ေက်ာင္း”
- “တို ့လယ္သမား ဗံုေထာက္သံ”
- လူမႈအဖြဲ႔အတြက္ ခံယူခ်က္ စာတန္း
- ဘုံဘဝမွာ ႀကံဳရတဲ့ အပုိင္းအစနဲ႔ ပရဟိတ
- ျမန္မာတုိ႔ အတြက္
- ဖတ္ေစခ်င္ေသာ စာစုေလး....
- ေတြးစရာ
- မွတ္သားဖြယ္ စကားမ်ား
- ဗုဒၶဘာသာကို ေမးခြန္းမ်ား ေမးလာလွ်င္
- ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ကမၻာေက်ာ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏အေတြးအျမင္ႏွင္...
- ထက္ျမက္သူနဲ႔ ည့ံဖ်င္းသူ
- မိတ္ေဆြ
- ဘဝ အျမင္
- ျဗဟၼစုိရ္တရား ေလးပါး
- ဆုံးမစာ
- ပညာ
- အသိဉာဏ္ေပးတဲ့ စကား
- ဘဝ
- ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ခံယူခ်က္
- အိမ္
-
▼
April
(68)
0 comments:
Post a Comment