ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Saturday, August 3, 2013
လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္၍ ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္
11:44 AM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
ကာလာမသုတ္ (ဝါ) လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္၍ ကိုးကြယ္ႏိုင္မယ့္ အခြင့္အလမ္း
( တကၠသုိလ္ ပါခ်ဳပ္.ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ ေဟာၾကားသည့္ တရားေတာ္မွ
မွီျငမ္း ႏုတ္ထုတ္သည္)
မွီျငမ္း ႏုတ္ထုတ္သည္)
**********************************
ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ သတၱဝါတို႔ကုိ အခက္အခဲ ဒုကၡမ်ိဳးစုံကေန ကယ္တင္
ေဖးမေတာ္မူ လုိတဲ့အတုိင္း ေကာသလတိုင္းဘက္ကုိ ေဒသစာရီၾကြတယ္။ အဲဒီလုိ ၾကြခ်ီရာ မွာ ေကသမုတၱဆုိတဲ့ နိဂုံးရြာ ကို ေရာက္တယ္။ ဘုရားရွင္ ေရာက္လာတယ္ ဆုိရင္ပဲ သ တင္းက ျပန္႔သြားတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အရဟံစတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားက သတင္းႀကီးေနတာကိုး။
အဲဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္ကို ဗုဒၶဘာသာ ဟုတ္သူေရာ မဟုတ္သူေတြေရာ လာၿပီး ေတြ႔ၾက တယ္။ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြ
လာတယ္ဆုိေတာ့ အဲဒီေခတ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ဂုဏ္သတင္း အင္မတန္ႀကီးေတာ့ ၿမိဳ႕ရြာေတြ
မွာရိွၾကတဲ့ လူမ်ိဳးစုံက အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း လာေတြ႔ၾကတာေပါ့။ မျမင္ဖူးလို႔ လာေတြ႔တဲ့
သူေတြလည္း ပါတာေပါ့။ ယေန႔ေခတ္လုိပဲေပါ့။ နာမည္ႀကီးသူကုိ ေတြ႔ခ်င္ၾကတာ
မဆန္းဘူးေပါ့။
ေဖးမေတာ္မူ လုိတဲ့အတုိင္း ေကာသလတိုင္းဘက္ကုိ ေဒသစာရီၾကြတယ္။ အဲဒီလုိ ၾကြခ်ီရာ မွာ ေကသမုတၱဆုိတဲ့ နိဂုံးရြာ ကို ေရာက္တယ္။ ဘုရားရွင္ ေရာက္လာတယ္ ဆုိရင္ပဲ သ တင္းက ျပန္႔သြားတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အရဟံစတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားက သတင္းႀကီးေနတာကိုး။
အဲဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္ကို ဗုဒၶဘာသာ ဟုတ္သူေရာ မဟုတ္သူေတြေရာ လာၿပီး ေတြ႔ၾက တယ္။ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြ
လာတယ္ဆုိေတာ့ အဲဒီေခတ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ဂုဏ္သတင္း အင္မတန္ႀကီးေတာ့ ၿမိဳ႕ရြာေတြ
မွာရိွၾကတဲ့ လူမ်ိဳးစုံက အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း လာေတြ႔ၾကတာေပါ့။ မျမင္ဖူးလို႔ လာေတြ႔တဲ့
သူေတြလည္း ပါတာေပါ့။ ယေန႔ေခတ္လုိပဲေပါ့။ နာမည္ႀကီးသူကုိ ေတြ႔ခ်င္ၾကတာ
မဆန္းဘူးေပါ့။
အဲဒီ ျမတ္စြာဘုရား
ေကသမုတၱနိဂုံးရြာကို ေရာက္တဲ့အခါ အဲဒီရြာမွာ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ကာ
လာမ လူမ်ိဳးေတြဟာလည္း ဘုရွားရွင္ကို လာၿပီးေတြ႔ၾကတယ္။ သူတုိ႔ အားလုံးဟာ ဗုဒၶဘာ
သာဝင္ေတြခ်ည္း မဟုတ္သလုိ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညုိလို႔ခ်ည္း မဟုတ္ၾကဘူး။ လာေရာက္
ေတြ႔တဲ့ အထဲက ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိုရင္းစြဲ ရိွၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ျမတ္စြာဘုရား ၾကြလာ
ရင္ေတာ့ တရားေဟာမွာပဲဆုိၿပီး လာတဲ့သူေတြက တရုိေသ ရိွခိုးဦးခ်ၿပီး ျမတ္စြာဘုရား
ေရွ႕မွာ ထုိင္ေနၾကတယ္။
လာမ လူမ်ိဳးေတြဟာလည္း ဘုရွားရွင္ကို လာၿပီးေတြ႔ၾကတယ္။ သူတုိ႔ အားလုံးဟာ ဗုဒၶဘာ
သာဝင္ေတြခ်ည္း မဟုတ္သလုိ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညုိလို႔ခ်ည္း မဟုတ္ၾကဘူး။ လာေရာက္
ေတြ႔တဲ့ အထဲက ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိုရင္းစြဲ ရိွၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ျမတ္စြာဘုရား ၾကြလာ
ရင္ေတာ့ တရားေဟာမွာပဲဆုိၿပီး လာတဲ့သူေတြက တရုိေသ ရိွခိုးဦးခ်ၿပီး ျမတ္စြာဘုရား
ေရွ႕မွာ ထုိင္ေနၾကတယ္။
ေနာက္ပုဂၢိဳလ္တစုက
ျမတ္စြာဘုရားထံလာၿပီး ကုိယ့္ဆီေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္တေယာက္ကို လာေရာက္ ေတြ႔ဆုံၿပီး က်န္းမာေၾကာင္း၊
ခ်မ္းသာေၾကာင္း၊ ဘယ္က ၾကြလာသလဲ၊ ခရီးပန္း
သလားစသျဖင့္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔တဲ့ ေလာကပ်ဴငွာ သေဘာမ်ိဳး လာၿပီး ႏႈတ္ဆက္တဲ့ သ
ေဘာပဲ။ သူတို႔က ဘုရားရွင္ကို ဦးခ်တာ ရိွခိုးတာ မလုပ္ဘူး။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက တစု။
သလားစသျဖင့္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔တဲ့ ေလာကပ်ဴငွာ သေဘာမ်ိဳး လာၿပီး ႏႈတ္ဆက္တဲ့ သ
ေဘာပဲ။ သူတို႔က ဘုရားရွင္ကို ဦးခ်တာ ရိွခိုးတာ မလုပ္ဘူး။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက တစု။
ေနာက္တစုက ျမတ္စြာဘုရားဆီ လာၿပီးေတာ့ လက္အုပ္ကေလးခ်ီၿပီး ထုိင္ေနၾကတာ၊ ရိွခိုး
တာ မလုပ္ဘူး။ လက္အုပ္ေတာ့ ခ်ီထားၾကတယ္။သူတုိ႔က ဘယ္လုိလဲဆိုရင္ ဘာသာေရးမွာ မည္သည့္ဘာသာမွ ဟုတ္တိပတ္တိ မကိုးကြယ္ၾကဘူး။ ၾကားေနသမားေတြ (ဘာသာမဲ့)
လို႔ ေျပာရမယ္။သူတုိ႔က အႀကံနဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီၾကတာပဲ။ ဘာသာတခုကို လက္ခံရိွခိုးလုိက္ရင္
တျခားဘာသာေတြရဲ႕ကဲ့ရဲ႕မႈကိုလည္း ေၾကာက္ၾကတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕စိတ္ကူး က… ဒီေလာက္
သတင္းႀကီးတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားၾကြလာတာ“မင္းတုိ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔ အရိုအေသ မေပးလဲလို႔ ဆုိ
လာရင္'ဟာ ဒီမွာ ၾကည့္ပါလား၊ တုိ႔ လက္အုပ္ခ်ီထားတာပဲ၊ ဒါရိုေသတာေပါ့”လုိ႔ ေျဖမယ္။ တျခားဘာသာဝင္ေတြက“မင္းတုိ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေဂါတမဗုဒၶကုိ ရိွခိုးရတာလဲလုိ႔ ဆုိလာရင္
လက္အုပ္ခ်ီတာ ရိွခိုးတာမွ မဟုတ္တာ’’လုိ႔ ေျဖမယ္။ အဲဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း တစု
ပါလာၾကတယ္။
ေနာက္တစုက
ဘုရားရွင္အနီးကိုေရာက္ေအာင္ တိုးေဝွ႔လာၿပီး“တပည့္ေတာ္ရဲ႕အမ်ိဳးအႏြယ္
က ဘယ္သူပါဘုရား၊ နာမည္က ဘယ္သူပါဘုရား’’နဲ႔ လူၾကားထဲမွာ အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ကုိယ့္ဂုဏ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ လူစုလူေဝးထဲမွာ နာမည္ေၾကာ္ျငာရင္း
မ႑ပ္တုိင္တက္ျပၿပီး လူသိေအာင္ အခြင့္အေရး ယူၾကတာေပါ့။အဲဒီလုိ လူမ်ိဳးေတြက တစု။
က ဘယ္သူပါဘုရား၊ နာမည္က ဘယ္သူပါဘုရား’’နဲ႔ လူၾကားထဲမွာ အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ကုိယ့္ဂုဏ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ လူစုလူေဝးထဲမွာ နာမည္ေၾကာ္ျငာရင္း
မ႑ပ္တုိင္တက္ျပၿပီး လူသိေအာင္ အခြင့္အေရး ယူၾကတာေပါ့။အဲဒီလုိ လူမ်ိဳးေတြက တစု။
ေနာက္ဆုံး တစုကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဆီကို ေရာက္လာၿပီး က်န္းမာေၾကာင္းစတာေတြ
ဘာမွ မေမးဘူး။ ငုတ္တုတ္ လာထိုင္ေနၾကတဲ့ လူတစုကလည္း ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္
လူစုံလုိ႔ ေျပာတာ။ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြလာလုိ႔ လာေတြ႔ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အဲဒီလုိ ငါးမ်ိဳး
ငါးစု ရိွတယ္။
ဒီလုိ ျမတ္စြာဘုရားကို လာေရာက္ေတြ႔ဆုံၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြထဲမွာ ေခါင္းေဆာင္လာတဲ့
ကာလာမအမ်ိဳးသားေတြက ေလွ်ာက္ၾကတယ္။`အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ဆီကို သမဏ
ျဗဟၼဏေတြ၊ ဘာသာေရးဆရာေတြ ေရာက္ေရာက္လာၿပီး ကုိယ့္ဝါဒသာ ေကာင္းေၾကာင္းနဲ႔
သူမ်ား ဝါဒကို ရႈံ႕ခ်ေျပာဆိုတာေတြ၊ ဟုိကတမ်ိဳး ဒီကတမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာေဟာသြားၾကေတာ့
ဘယ္သူ မွားလုိ႔ ဘယ္သူ မွန္တယ္ဆိုတာ တပည့္ေတာ္တုိ႔ မေဝခဲြႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနၾကတယ္
ဘုရား’’လုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကတာေပါ့။ အဲဒါဟာ ဒီသုတၱန္တရား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းပဲ။
အဲဒီ သံသယေတြ ေဝခြဲမရမႈေတြ ေပ်ာက္ႏိုင္ဖုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ အသိဉာဏ္နဲ႔ ဆုံးျဖတ္ယူႏိုင္
ေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီတရားေတာ္မွာ သြန္သင္ ဆုံးမသြားခဲ့တယ္။
မိမိကုိယ္တိုင္က
ဗုဒၶဘာသာဝင္ပင္ ျဖစ္ေနလင့္ကစား သံသယေလးေတြ ႀကံဳလာလို႔ရိွရင္ ဒီသ
ေဘာ တရားမ်ားနဲ႔ အဆုံးအမမ်ားက မိမိအတြက္ အင္မတန္ တန္ဖိုးရိွတယ္။ ကိုယ့္ဘဝ
ရဲ႕Guide line (လမ္းညႊန္) အျဖစ္ အသုံးခ်လုိ႔ ရတယ္။
ေဘာ တရားမ်ားနဲ႔ အဆုံးအမမ်ားက မိမိအတြက္ အင္မတန္ တန္ဖိုးရိွတယ္။ ကိုယ့္ဘဝ
ရဲ႕Guide line (လမ္းညႊန္) အျဖစ္ အသုံးခ်လုိ႔ ရတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက လက္ေတြ႔သမား၊ ေရွးအတိတ္အေၾကာင္းကိုလည္း မပယ္ဘူး။ လက္ရိွ
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းကုိလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားၿပီး ေျပာတယ္။ အေၾကာင္းဆိုတာ တခုထဲ
လို႔ မယူဆဘူး။ ဥပမာ…အေအးမိလို႔ ႏွာေစးတာကို ကံေၾကာင့္ ငါႏွာေစးတာလုိ႔ ေျပာရင္
မွန္ပါ့မလား။ သုိ႔ေသာ္ ကံမပါဘူးလားဆုိေတာ့ ကံဆုိတာ အေဝးႀကီး၊ ကံရိွလုိ႔ လူျဖစ္
လာတယ္။
လူျဖစ္ၿပီး အေအးမိေစတဲ့ ေနရာ ေရာက္လာေတာ့ အေအးပတ္တာ ေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အ
ေအးမိတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတခုထဲကို မေျပာဘူး။(တန္ခိုးရွင္ အလုိက် ႏွာေစးတာလား
ဆုိသလို) ပစၥဳပၸန္လက္ေတြ႔ ျမင္ရတဲ့အေၾကာင္းကို လက္ခံ ထည့္သြင္း စဥ္းစားတယ္။ တခု
ထဲကို မေျပာဘူး။ အေၾကာင္းဆုိတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးရိွတယ္။ မ်ားစြာေသာ အေျခခံ အေၾကာင္း
တရားေတြကို နားလည္မယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္ဘဝကိုယ္ ရပ္တည္ဖို႔အတြက္ ကိုယ္သြားရ,
ေလွ်ာက္လွမ္းရမယ့္ လမ္းခရီးဟာ ေျဖာင့္တန္း သြားမယ္ေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားက
ေလာကမွာ ပုံေသကားခ်ပ္ မ်က္ကန္း ယုံၾကည္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ပိုင္ အသိဉာဏ္နဲ႔ ေသခ်ာ
စဥ္းစား ထိုးထြင္း သုံးသပ္ၿပီး ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ဖို႔,သံသယျဖစ္မႈေတြကို စဥ္း
စား ဆုံးျဖတ္တတ္ဖို႔ အင္အားတခုကုိ ေပးရင္း ေျပာျပတယ္။ ေလာကမွာ ရႈတ္ေထြးစရာ
ေတြက အမ်ားႀကီး၊ လူဆုိတာ သူ႔အႀကိဳက္ ကိုယ့္အႀကိဳက္ မ်ိဳးစုံရိွတယ္။ အဲဒါေတြကို ၿခံဳငုံ
သုံးသပ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက… ဒီစကားေတြေၾကာင့္ မင္းတို႔ ေတြေဝ မေနၾကနဲ႔ လာၾက၊
မင္းတို႔ကိုယ္တုိင္ စဥ္းစား ေရြးခ်ယ္ ဆုံးျဖတ္ၾကရမယ္ ဆုိၿပီး …
အခ်က္ (၁၀) ခ်က္ကို ေျပာျပတယ္။
စား ဆုံးျဖတ္တတ္ဖို႔ အင္အားတခုကုိ ေပးရင္း ေျပာျပတယ္။ ေလာကမွာ ရႈတ္ေထြးစရာ
ေတြက အမ်ားႀကီး၊ လူဆုိတာ သူ႔အႀကိဳက္ ကိုယ့္အႀကိဳက္ မ်ိဳးစုံရိွတယ္။ အဲဒါေတြကို ၿခံဳငုံ
သုံးသပ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက… ဒီစကားေတြေၾကာင့္ မင္းတို႔ ေတြေဝ မေနၾကနဲ႔ လာၾက၊
မင္းတို႔ကိုယ္တုိင္ စဥ္းစား ေရြးခ်ယ္ ဆုံးျဖတ္ၾကရမယ္ ဆုိၿပီး …
အခ်က္ (၁၀) ခ်က္ကို ေျပာျပတယ္။
အဲဒီ
(၁ဝ)ခ်က္က…
၁။ မာ
အႏုႆေဝန- တဆင့္စကား ေျပာသံၾကားရုံနဲ႔လည္း မွန္ၿပီလို႔ မယုံၾကည္ၾကနဲ႔ဦး။
မွန္လား မမွန္လား စဥ္းစားဦးတဲ့။
မွန္လား မမွန္လား စဥ္းစားဦးတဲ့။
၂။ မာ
ပရမၸရာယ- ဘုိးဘြား ဘီဘင္ မ်ိဳးရုိးအစဥ္အဆက္က လက္ခံလာတယ္
ဆိုၿပီးေတာ့လည္း မယုံၾကနဲ႔ဦး။
ဆိုၿပီးေတာ့လည္း မယုံၾကနဲ႔ဦး။
၃။ မာ
ဣတိ ကိရာယ- တဦးဦးက ဒါက ဒီလုိတဲ့ လုိ႔ လာေျပာတာနဲ႔လည္း မယုံလုိက္ၾကနဲ႔ဦး။
၄။ မာ
ပိ႗ကသမၸဒါေနန- က်မ္းစာေတြ၊ စာေစာင္ေတြထဲမွာ ပါတယ္ ဆုိရုံနဲ႔လည္း မွန္ၿပီဟု
မယုံလုိက္ၾကနဲ႔ ဦး။
မယုံလုိက္ၾကနဲ႔ ဦး။
၅။ မာ
တကၠေဟတု- ကိုယ္တုိင္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ ႀကံစည္ေတြးေတြထားရုံ Logic နဲ႔
လည္း မွန္ၿပီဟု မယုံၾကည္လုိက္နဲ႔ဦး။
လည္း မွန္ၿပီဟု မယုံၾကည္လုိက္နဲ႔ဦး။
၆။ မာ
နယေဟတု- နည္းမွီကာ ႀကံဆေတြးေတာၿပီး ရလာတဲ့အေျဖျဖစ္ရုံနဲ႔လည္း မွန္ၿပီဟု
မယုံၾကနဲ႔ဦး။
မယုံၾကနဲ႔ဦး။
၇။ အာကာရ
ပရိဝိတေကၠန- ျဖစ္လာတဲ့အျခင္းအရာကုိ ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္ ေတြးေခၚ ႀကံ
စည္ၿပီး ရလာတဲ့ အေျဖျဖစ္ရုံနဲ႔ မွန္ၿပီဟု မယုံလုိက္နဲ႔ဦး။
စည္ၿပီး ရလာတဲ့ အေျဖျဖစ္ရုံနဲ႔ မွန္ၿပီဟု မယုံလုိက္နဲ႔ဦး။
၈။ ဒိ႒ိနိဇၩာနကၡႏိ
ၱယာ- ကုိယ့္ရဲ႕အယူအဆနဲ႔ သူတုိ႔အျမင္ အယူအဆ ကိုက္ညီတယ္ ဆိုရုံ
မွ်လည္း မွန္ၿပီဟု လက္ခံၿပီး မယုံၾကည္လုိက္နဲ႔ဦး။
မွ်လည္း မွန္ၿပီဟု လက္ခံၿပီး မယုံၾကည္လုိက္နဲ႔ဦး။
၉။ မာ
ဘဗၺရူပတာယ- မိမိ အထင္ႀကီး ေလးစားေလာက္တဲ့ သူက ေျပာလို႔ ဒါ ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ မွတ္သားေလာက္တယ္
ဆုိၿပီးေတာ့လည္းပဲ မွန္ၿပီဟု မယုံလိုက္နဲ႔ဦး။
၁၀။ မာ
သမေဏာ ေနာ ဂရု- ဒီ ရဟန္းပုဏၰား ဂိုဏ္းဆရာႀကီးဟာ ေလးစားရတဲ့ တို႔ဆရာပဲ၊
တို႔ဆရာ ေျပာတာဆုိ မမွားႏိုင္ဘူး ဆိုၿပီး အမွန္ပဲလို႔ မမွတ္လိုက္နဲ႔ဦး။ တဲ့…။
တို႔ဆရာ ေျပာတာဆုိ မမွားႏိုင္ဘူး ဆိုၿပီး အမွန္ပဲလို႔ မမွတ္လိုက္နဲ႔ဦး။ တဲ့…။
ပြင့္လင္းစြာ လြပ္လပ္ခြင့္ေပးေတာ္မူတဲ့ ဗုဒၶ
ဘယ္အရာကိုမွ
ကုိယ္ပိုင္ အသိဉာဏ္မပါပဲ၊ ကုိယ္တုိင္ မေတြးေတာ မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ပဲနဲ႔အမွန္တရားလုိ႔ မဆုံးျဖတ္ရဘူး၊ လက္မခံရဘူးလို႔ ကာလာမအမ်ိဳးသားေတြကုိ ေဟာတာ။
ျမတ္စြာဘုရားက မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ပဲ အကန္း လက္ခံတာကို သေဘာမက်ဘူး။ ျမတ္စြာ
ဘုရားကိုယ္တုိင္လည္း ဝီမံသကသုတ္မွာ ဘာေျပာသလဲ ဆုိရင္..."ငါ့ကို မင္းတုိ႔ စုံစမ္းၾက
စမ္း၊ စူးစမ္းၾကစမ္း၊ ေလ့လာၾကစမ္း၊ ငါေျပာတဲ့အတုိင္း ငါ့ကုိ မယုံၾကနဲ႔ဦးလို႔ ဖိတ္ေခၚတယ္။
ဒီလုိ ဖိတ္ေခၚတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားတပါးပဲ ရိွတယ္။ ကာယကံ
ဝစီကံနဲ႔ ေလ့လာၾကည့္၊ ေက်နပ္ေလာက္စရာ ရိွလား၊ ေက်နပ္ေလာက္မွ လက္ခံလုိ႔
ဖိတ္ေခၚခဲ့တာပါ။
မင္းတုိ႔
ဒီသာမန္အခ်က္ေတြနဲ႔ အမွန္တရားကို မရွာနဲ႔တဲ့…။ ဒါျဖင့္ ဘယ္အခ်က္ေတြနဲ႔ ရွာရ မလဲဆိုတဲ့အခါ…
ေကာင္းတဲ့အလုပ္ ကုသုိလ္လား၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ အကုသိုလ္လား၊
အျပစ္ရိွလား၊ အျပစ္မရိွဘူးလား။ ပညာရိွ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ကဲ့ရဲ႕တဲ့ဟာလား၊ ခ်ီးမြမ္းတဲ့
အရာလား။ ကုိယ္တုိင္ လက္ေတြ႔ က်င့္သုံး လုပ္ေဆာင္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ရႏိုင္တဲ့ဟာလား။ ေကာင္းက်ိဳးမရပဲ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ႀကံဳႏိုင္တဲ့ အရာလား။ ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔
ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္ ႀကိဳးစားလုိ႔ အမွန္တကယ္ ျဖစ္လာမွ လက္ခံပါ လို႔ ဒီလို ေျပာတာပါ။
အျပစ္ရိွလား၊ အျပစ္မရိွဘူးလား။ ပညာရိွ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ကဲ့ရဲ႕တဲ့ဟာလား၊ ခ်ီးမြမ္းတဲ့
အရာလား။ ကုိယ္တုိင္ လက္ေတြ႔ က်င့္သုံး လုပ္ေဆာင္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ရႏိုင္တဲ့ဟာလား။ ေကာင္းက်ိဳးမရပဲ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ႀကံဳႏိုင္တဲ့ အရာလား။ ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔
ကိုယ္တိုင္ သိေအာင္ ႀကိဳးစားလုိ႔ အမွန္တကယ္ ျဖစ္လာမွ လက္ခံပါ လို႔ ဒီလို ေျပာတာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားက… သဘာဝလည္း က်တယ္၊ ပညာရိွေတြ ခ်ီးမြမ္းတယ္၊ ကုသုိလ္လည္းျဖစ္
တယ္၊ အျပစ္လည္း ကင္းတယ္၊ လက္ေတြ႔ က်င့္သုံး လုပ္ေဆာင္တဲ့ အခါမွာလည္း
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ရတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာၿပီ ဆုိရင္ လက္ခံက်င့္သုံးပါလုိ႔ ဆက္ေဟာ
တယ္။ ကိုယ္ပုိင္ အသိဉာဏ္နဲ႔ ေတြးေတာ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ၿပီး မွန္တယ္ဆုိတာ သိၿပီးမွ
ေရြးခ်ယ္ လက္ခံဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ပါတဲ့။
ဆုံးျဖတ္ၿပီး
လက္ခံက်င့္သုံးခ်ိန္တြင္ အျပစ္ရိွ/ေတြ႔လာတဲ့အခါျဖစ္ေစ၊ က်င့္သုံးတဲ့အခါ မ
ေကာင္းက်ိဳးေတြ ေပးေတာ့မယ္ဆိုတာကို သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်က္ခ်င္း စြန္႔ပစ္လိုက္ပါတဲ့…။ လက္ခံက်င့္သုံးလို႔ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ရမယ္ဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္း က်င့္သုံးပါတဲ့။
ေကာင္းက်ိဳးေတြ ေပးေတာ့မယ္ဆိုတာကို သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်က္ခ်င္း စြန္႔ပစ္လိုက္ပါတဲ့…။ လက္ခံက်င့္သုံးလို႔ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ရမယ္ဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္း က်င့္သုံးပါတဲ့။
အမွန္တရားဆုိတာ
ကုိယ္ပုိင္ အသိဉာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္း စဥ္းစားၿပီးေတာ့မွ ဆုံးျဖတ္တာ။ ဒါကုိ
ရည္ရြယ္ၿပီး ဒီအခ်က္ေတြကို လုိက္နာႏိုင္တယ္။ အေကာင္းနဲ႔အဆိုး အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး ကုိ ေဝဘန္သုံးသပ္ၿပီးေတာ့ မေကာင္းတာကုိ စြန္႔၊ ေကာင္းတာကုိ လက္ခံ က်င့္သုံး၊ ဒါဆုိရင္ ဘဝမွာ ျပည့္စုံမယ္။ စဥ္းစားဉာဏ္ေတြ ရိွလာမယ္။
ရည္ရြယ္ၿပီး ဒီအခ်က္ေတြကို လုိက္နာႏိုင္တယ္။ အေကာင္းနဲ႔အဆိုး အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး ကုိ ေဝဘန္သုံးသပ္ၿပီးေတာ့ မေကာင္းတာကုိ စြန္႔၊ ေကာင္းတာကုိ လက္ခံ က်င့္သုံး၊ ဒါဆုိရင္ ဘဝမွာ ျပည့္စုံမယ္။ စဥ္းစားဉာဏ္ေတြ ရိွလာမယ္။
ျဗဟၼၼဝိဟာရတရား
အဲဒီလုိ
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟစတဲ့ မေကာင္းတာေတြကို စြန္႔ပယ္၊ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟဆိုတဲ့ ေကာင္းတာေတြကို
ေရြးခ်ယ္ က်င့္သုံးတဲ့အခါမွာ အားလုံးအတြက္ေရာ ငါ့ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြပါ ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာေတြ ရၾကပါေစ၊ အဆင္ေျပပါေစ၊ ေဘးရန္
ကင္းပါေစဆုိတဲ့ အမ်ား အက်ိဳးစီးပြားကုိ လုိလားတဲ့ ေမတၱာတရား ထားတတ္လာတယ္။ နိမ့္
က်ၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနကာ အဆင္မေျပတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း အဆင္ေျပၾကပါေစလို႔ ကရုဏာထားတတ္လာတယ္။ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အေပၚမွာလည္း မနာလို
မႈ jealousy မျဖစ္ပဲ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ဆက္တိုက္ ရရိွၾကပါေစလုိ႔ မုဒိတာပြားႏိုင္လာတယ္။
အားလုံးအေပၚမွာ လူဆုိတာ ကုိယ့္ကံနဲ႔ ကုိယ္လာတာ ခင္မင္မႈ ရႈေဒါင့္က မၾကည့္ပဲ ကံတရား
ရႈေဒါင့္က ၾကည့္ၿပီး လူေတြကို ကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ရင္း ဥေပကၡာတရား ထားတတ္လာတယ္။
ဥေပကၡာ ဆုိတာ ပစ္ထားလုိက္တာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္အေနနဲ႔ တည္ၿငိမ္တာ၊ မုန္း,ခ်စ္
ဆုိတဲ့ အစြန္း ႏွစ္ဖက္ကုိ လႊတ္ၿပီး အားလုံးဟာ ကိုယ့္ကံနဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ၾကတာ၊ ကုိယ္လုပ္သင့္
တာကုိ လုပ္ေနတာကို ေခၚတာ။ အဲဒီ ဥေပကၡာ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလုိ ထားႏိုင္ၿပီဆုိရင္ ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္လဲ လုံေလာက္တယ္။ ကုိယ့္ တကိုယ္ေရအတြက္လည္း လုံေလာက္ လုိ႔ ျဖဴစင္သြားတယ္။ ဘဝမွာ သူ႔အက်ိဳး ကိုယ့္အက်ိဳး ျပည့္စုံသြားၿပီလုိ႔ ဒီလုိေျပာတာ။
အဲဒီမွာ
ျပႆနာ က်န္ေသးလားဆုိရင္ ဒီဘဝ ေနာင္ဘဝ ဆုိတာ ရိွလား၊ မရိွဘူးလားဆုိတဲ့
ျပႆနာ က်န္ေနေသးတယ္။ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘာျဖစ္မလဲလို႔ ကိုယ္တုိင္ မဆုံးျဖတ္ႏုိင္တဲ့ အခါမွာ… ျမတ္စြာဘုရားက အႀကံဉာဏ္ေပးတယ္။ တခ်ိဳ႕ဘာသာေရးဆရာေတြက တမလြန္
ဘဝ မရိွလို႔ ေဟာတယ္။ တခ်ိဳ႕က ရိွတယ္လို႔ ေဟာတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ဒီဘဝမွာ ေကာင္း
ေအာင္လုပ္၊ ေမတၱာကရုဏာ မုဒိတာနဲ႔ေန၊ အမ်ားအတြက္ ကိုယ္တိုင္က ေလာဘ
ေဒါသ ေမာဟ အေျခခံတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ စြန္႔ပယ္ၿပီး အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ
အေျခခံတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြ ၿပီးျပည့္စုံေအာင္ လုပ္။ ဒီအခါမွာ...
ျပႆနာ က်န္ေနေသးတယ္။ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘာျဖစ္မလဲလို႔ ကိုယ္တုိင္ မဆုံးျဖတ္ႏုိင္တဲ့ အခါမွာ… ျမတ္စြာဘုရားက အႀကံဉာဏ္ေပးတယ္။ တခ်ိဳ႕ဘာသာေရးဆရာေတြက တမလြန္
ဘဝ မရိွလို႔ ေဟာတယ္။ တခ်ိဳ႕က ရိွတယ္လို႔ ေဟာတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ဒီဘဝမွာ ေကာင္း
ေအာင္လုပ္၊ ေမတၱာကရုဏာ မုဒိတာနဲ႔ေန၊ အမ်ားအတြက္ ကိုယ္တိုင္က ေလာဘ
ေဒါသ ေမာဟ အေျခခံတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ စြန္႔ပယ္ၿပီး အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ
အေျခခံတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြ ၿပီးျပည့္စုံေအာင္ လုပ္။ ဒီအခါမွာ...
အဲဒီလုိ
ျဖဴစင္ေနတဲ့ စိတ္ရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ တမလြန္ဘဝ မရိွလည္း ဘာပူစရာလိုလဲ၊ ဒီဘဝမွာ
လူေကာင္းပဲ။ တမလြန္ ေလာက ရိွတယ္ဆုိရင္လည္း ဟိုဘဝမွာ ခ်မ္းသာတဲ့ဘဝ ေရာက္သြား
မွာပဲ။ စိတ္သက္သာရာ ရေနၿပီေပါ့။ ဘယ္ဘက္က ၾကည့္ၾကည့္ လုံေလာက္တယ္။ ဒီဘဝမွာ
ေကာင္းေအာင္ေနတဲ့အတြက္ တမလြန္ဘဝ ရိွတယ္ဆုိလဲ အိုေကပဲ။ ေနာင္ဘဝ ေကာင္းတဲ့ ဘုံ ေရာက္ရမွာပဲ။ ေနာင္ဘဝ မရိွဘူးဆိုလဲ ဘာအေရးႀကီးလဲ။ ဒီဘဝမွာ ငါ လူေတာ္ လူ
ေကာင္း၊ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သြားႏိုင္တယ္။ ဒီလုိ စိတ္သက္သာရာ
ႏွစ္မ်ိဳးကို ရတယ္။
လူေကာင္းပဲ။ တမလြန္ ေလာက ရိွတယ္ဆုိရင္လည္း ဟိုဘဝမွာ ခ်မ္းသာတဲ့ဘဝ ေရာက္သြား
မွာပဲ။ စိတ္သက္သာရာ ရေနၿပီေပါ့။ ဘယ္ဘက္က ၾကည့္ၾကည့္ လုံေလာက္တယ္။ ဒီဘဝမွာ
ေကာင္းေအာင္ေနတဲ့အတြက္ တမလြန္ဘဝ ရိွတယ္ဆုိလဲ အိုေကပဲ။ ေနာင္ဘဝ ေကာင္းတဲ့ ဘုံ ေရာက္ရမွာပဲ။ ေနာင္ဘဝ မရိွဘူးဆိုလဲ ဘာအေရးႀကီးလဲ။ ဒီဘဝမွာ ငါ လူေတာ္ လူ
ေကာင္း၊ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သြားႏိုင္တယ္။ ဒီလုိ စိတ္သက္သာရာ
ႏွစ္မ်ိဳးကို ရတယ္။
ေနာက္တခါ
အကုသိုလ္ဆိုတာ မရိွဘူး။ အကုသုိလ္ဆိုတာ လုပ္လို႔ မရဘူးလုိ႔ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔
ရိွတယ္၊ လုပ္လို႔ ရတယ္လို႔ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲေနျပန္ရင္လည္း။ အကုသုိလ္ မရိွလို႔
လုပ္လုိ႔ မရဘူးဆုိလဲ မရိွလုိ႔ သက္သာရာ ရတယ္။ အကုသုိလ္ ရိွတယ္ဆိုရင္လည္း ငါကုိယ္
တုိင္ကမွ အကုသိုလ္မွ မလုပ္တာ အကုသုိလ္အက်ိဳး ဘယ္လာ မလဲလို႔ သက္သာရာ ရျပန္
တယ္။ ႏွစ္ဖက္စလုံး ေသခ်ာေပါက္ လြတ္တယ္။ ဒီလုိ ေသခ်ာတဲ့ နည္းစနစ္ကို လုိက္နာ က်င့္သုံးရမယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ကာလာမ အမ်ိဳးသားေတြကုိ ေဟာလုိက္တာပဲ။
ရိွတယ္၊ လုပ္လို႔ ရတယ္လို႔ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲေနျပန္ရင္လည္း။ အကုသုိလ္ မရိွလို႔
လုပ္လုိ႔ မရဘူးဆုိလဲ မရိွလုိ႔ သက္သာရာ ရတယ္။ အကုသုိလ္ ရိွတယ္ဆိုရင္လည္း ငါကုိယ္
တုိင္ကမွ အကုသိုလ္မွ မလုပ္တာ အကုသုိလ္အက်ိဳး ဘယ္လာ မလဲလို႔ သက္သာရာ ရျပန္
တယ္။ ႏွစ္ဖက္စလုံး ေသခ်ာေပါက္ လြတ္တယ္။ ဒီလုိ ေသခ်ာတဲ့ နည္းစနစ္ကို လုိက္နာ က်င့္သုံးရမယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ကာလာမ အမ်ိဳးသားေတြကုိ ေဟာလုိက္တာပဲ။
သူတို႔က
သေဘာက်ၿပီး ေနာက္ဆုံး ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံမွာ တပည့္
ခံယူၾကတယ္တဲ့။
ခံယူၾကတယ္တဲ့။
ဒီနည္းလမ္းနဲ႔
နည္းစနစ္ေတြကို ကုိယ္ပုိင္ အသိဉာဏ္နဲ႔ စဥ္းစား ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုိက္နာ
က်င့္သုံး အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ ေနာင္ဘဝ ရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ မရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ အကုသုိလ္ရဲ႕
အက်ိဳးဆိုတာ ရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ မရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ ဘာမွ ပူစရာ မလုိေတာ့ပါဘူးလို႔ ဒီလုိ
အဆုံးသတ္ ေဟာလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။
က်င့္သုံး အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ ေနာင္ဘဝ ရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ မရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ အကုသုိလ္ရဲ႕
အက်ိဳးဆိုတာ ရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ မရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ ဘာမွ ပူစရာ မလုိေတာ့ပါဘူးလို႔ ဒီလုိ
အဆုံးသတ္ ေဟာလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။
အဲဒီေတာ့
ယုံၾကည္မႈ သက္သက္ မျဖစ္ေစပဲ ကုိယ္တုိင္ လုိက္နာက်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ လူသား
တုိင္း ကိုယ္ပိုင္ အသိဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ေတြးေတာ စဥ္းစားကာ ေရြးခ်ယ္ က်င့္သုံးၿပီး
ေကာင္းမြန္တဲ့ ဘဝေတြကို ပုိင္ဆိုင္ ရရိွႏုိင္ၾကပါေစ။
(ဗုဒၶဝါဒသည္ ဇြတ္ ယုံၾကည္ခိုင္းျခင္း မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ပုိင္အသိဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ေလ့လာ
စဥ္းစား သုံးသပ္ သင္ယူၿပီးမွ အားထုတ္ယူခိုင္းျခင္းျဖစ္သည္)
(ေႏြႏွင္းမိုး)
တုိင္း ကိုယ္ပိုင္ အသိဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ေတြးေတာ စဥ္းစားကာ ေရြးခ်ယ္ က်င့္သုံးၿပီး
ေကာင္းမြန္တဲ့ ဘဝေတြကို ပုိင္ဆိုင္ ရရိွႏုိင္ၾကပါေစ။
(ဗုဒၶဝါဒသည္ ဇြတ္ ယုံၾကည္ခိုင္းျခင္း မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ပုိင္အသိဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ေလ့လာ
စဥ္းစား သုံးသပ္ သင္ယူၿပီးမွ အားထုတ္ယူခိုင္းျခင္းျဖစ္သည္)
(ေႏြႏွင္းမိုး)
Labels:
ဘာသာေရး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
August
(78)
- မိမိကိုယ္မိမိ ယုံၾကည္မႈ ဘယ္လို တည္ေဆာက္ ၾကမလဲ
- “ တရားဦး ေဟာလွဲ႔ပါ ”
- ဟားဗက္တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္ နံရံထက္က ဆုံးမစာ
- ဗုဒၶ,ဓမၼ,သံဃ အေပၚ သူ႔ရဲ႕အျမင္
- ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလုိင္းလားမားမွ ဘရာဇီး ပညာရွင္ အား မ...
- သာသနာ့အလံႏွင့္ ပတ္သက္၍
- နဒီဘဝ, ျမစ္ဘဝ
- ဘဝဆုိတာ တိုးေတာင္းလြန္းပါတယ္
- “မုန္တိုင္းထဲမွ ကဗ်ာ”
- " တြင္း "
- လူငယ္တုိ႔ရဲ႕ အသိုက္ဆီ အျပန္
- သစ္ေတာနဲ႔ ျမစ္ (ျမစ္ေပ်ာက္မွာစိုး)
- ရွာေတြ႔ခဲ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ
- ေရွ႕ခရီးသို႔
- ေရွ႕ခရီး ဆက္ႏိုင္ဖုိ႔
- ေကာ္ဖီ ႏြားႏို႔ အခ်ိဳရည္တို႔ျဖင့္ ေဆး မတုိက္သင့္
- အသီးအႏွံမ်ားမွ ရႏိုင္တဲ့ ဗီတာမင္မ်ားနဲ႔ ႏွလုံး
- ကေလး မရႏိုင္သူမ်ားအတြက္
- အသီးအႏွံမွ ေသြးအား ေကာင္းေစဖို႔
- ေသြးေပါင္ က်ျခင္းမွ ကာကြယ္ဖုိ႔
- အစာအိမ္ ေအာင့္/ နာျခင္းနဲ႔ ဆန္ေဆးရည္
- အသီးအရြက္မ်ား ဓာတုအဆိပ္ ကင္းရန္အတြက္
- ေက်ာက္ခ်ဥ္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီး က်န္းမာေရး
- မ်က္စိ က်န္းမာေရးအတြက္
- မ်က္စိေညာင္းညာျခင္းကို ကုသနည္း
- မိုးဖြဲ႔ အလြမ္း
- ဖိတ္စာ
- အပ်ိဳႀကီး
- ဝါေခါင္လျပည့္ - ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ တရား
- ဝါေခါင္လဘြဲ႔
- ေထြးညိုရဲ႕ အမွာ
- ဘိုးသူေတာ္ ဦးႏုရဲ႕ပညာေပး စကားပံု
- အကၽြတ္ ဘယ္မွာ ေဝးေတာ့မည္
- မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေသဖို႔ ျပင္ဆင္ထားပုံ
- B ပိုး C ပိုး သမားေတြ အတြက္
- တခ်ိန္တုန္းက " မိန္းမ ''
- ကင္ဆာႏွင့္ ပတ္သက္၍
- ရယ္ျခင္း သုံးမ်ိဳး
- ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဆံုးမခဲ့တဲ့ စာေပေလာက ၾသဝါဒကဗ်ာ
- အစာမရွိေသာ အစာအိမ္အတြက္ ေရေသာက္ေပးပါ
- ဘြဲ႔ရသြားေသာ ႏွလုံးသား
- ေဆြးေႏြးခန္း
- ႏႈတ္ထြက္သြားျခင္း
- သင္ႏွင့္ တန္ဖိုး
- အဖိုးႀကီး စစ္တမ္း
- ဤေျမႀကီး
- အသည္း က်န္းမာေရးအတြက္ စားေသာက္မႈ
- အသက္နဲ႔ က်န္းမာေရး ျပႆနာ
- ဘိုထုိင္ အိမ္သာမ်ားမွ ေရာဂါမ်ား ကူစက္ႏိုင္
- အသည္း က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး စြမ္းအင္ ျပည့္ဝေစရန္
- Fb တြင္ ကာလာျဖင့္ Status ေရးနည္း
- Facebook Lock မက်ေအာင္ကာကြယ္နည္း
- Lock က်ေနသာ Facebook အေကာင့္ ျပန္ယူနည္း
- မိမိ facebook ကို Virus ကင္းကင္းရွင္းရွင္း သုံးႏို...
- ခ်စ္စရာ ရႈခင္း
- လြမ္းဘြယ္ ၿမိဳင္ယံ
- သင္း ေသဟဲ့ ဆိုသလို
- ပဋိညာဥ္ခံဘြဲ႔ ေတးထပ္
- ခြင့္မသာ
- တြယ္ရာမဲ့
- ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
- သံေဝဂ (၈၀)ေပၚ ေတးထပ္
- သနပ္ခါးပင္ဘြဲ႔ ေတးထပ္
- သံေဝဂ ေတးထပ္
- အဝိဇၨာ နိဗၺိႏၵ ေတးထပ္
- အႏွစ္မပါတဲ့ နိဗၺိႏၵာ ေတးထပ္
- အပုတ္ေကာင္ နိဗိၺႏၵ ေတးထပ္
- အို တက္လူတုိ႔
- မင္း အိမ္
- မိန္းမျမတ္
- တပည့္မ်ား ရိုေသေလးစားတဲ့ ဆရာ
- လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္၍ ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္
- အရိေမေတၱယ် ဘုရားရွင္ႏွင့္ ႀကံဳႏိုင္ဖို႔
- လူနဲ႔ ႏြား
- ကိ,ေညွာ္ အေငြ႔ကုိ သတိေျမာ္၍ ေရွာင္
- ႏွစ္ကုိယ္ေတြ႔မွ ရြာပါ
- "မိန္းကေလးတို႔ ဣေျႏၵ"
- အဖုိး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသုိ႔
-
▼
August
(78)
0 comments:
Post a Comment