ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Wednesday, August 21, 2013
ဝါေခါင္လျပည့္ - ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ တရား
5:18 AM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
ဝါေခါင္လျပည့္ - ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ တရား
*********************************
ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔ကို
ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔လို႔ ေခၚရတာက ပါဠိအ႒ကထာဋီကာ အသြား
အလာ အဆိုအမိန္႔တို႔ကို ၾကည့္႐ႈ ေရွ႕ေနာက္ေထာက္ထား၍ ေမတၱာသုတ္ေတာ္ကို ဒီေန႔
မွာ(သို႔မဟုတ္) ဝါေခါင္လ မျပည့္မီေလးမွာ ၁-ရက္၊၂-ရက္ အလုိမွာ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာပဲ
လို႔ တြက္ခ်က္ယူဆၿပီး ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔လို႔ ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အလာ အဆိုအမိန္႔တို႔ကို ၾကည့္႐ႈ ေရွ႕ေနာက္ေထာက္ထား၍ ေမတၱာသုတ္ေတာ္ကို ဒီေန႔
မွာ(သို႔မဟုတ္) ဝါေခါင္လ မျပည့္မီေလးမွာ ၁-ရက္၊၂-ရက္ အလုိမွာ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာပဲ
လို႔ တြက္ခ်က္ယူဆၿပီး ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔လို႔ ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ေကာသလတုိင္း သာသတၳိၿမိဳ႕ ေဇတဝန္ေက်ာင္းမွာ ကိန္းေအာင္း စံေပ်ာ္
ေတာ္မူေသာကာလ၊ တခုေသာ ဝါဆိုဦးမွာ သံဃာေတာ္(၅၀၀)တုိ႔ ဘုရားထံမွာ ကမၼ႒ာန္း နည္း ေတာင္းခံၿပီး ေတာအုပ္တခုသို႔၀င္၍ ဝါကပ္ကာ တရားအားထုတ္ေနၾကပါတယ္။
ထိုေတာတြင္ ရွိေနၾကေသာ နတ္မ်ားက သံဃာေတာ္တို႔၏ သီလအရွိန္ကုိ ႐ိုေသၾက
ေသာေၾကာင့္ မိမိတို႔ ေနရာမ်ားမွ ဖယ္ရွားေပးၾက၊ ေရွာင္ေနၾကပါတယ္။
ေလးစားအပ္ေသာ ဧည့္သည္မ်ား မိမိတို႔ေနရာသို႔ ၾကာၾကာႀကီး လာေရာက္လွ်င္ အိမ္ရွင္
အေနၾကပ္သလိုပါပဲ။ သံဃာကို ႐ိုေသတဲ့ နတ္မ်ား၊ ႐ုကၡစိုး၊ဘုမၼစိုးမ်ားေပါ့။အေနၾကပ္ၾက
တဲ့အတြက္ သူတို႔ေနရာမွာ တရားအားထုတ္ေနၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ၾက၊
ေခ်ာက္လွန္႔ၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ား သမာဓိပ်က္ၿပီး ဝါဆိုၿပီးစ ဝါတြင္း ကာလမွာပဲ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ေမးစစ္ေတာ့
ေတာေခ်ာက္လို႔ ျပန္လာခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္း ေလွ်ာက္တင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါ ျမတ္ဘုရား
က သင္တို႔-အဲဒီေတာက နတ္ေတြကို မိတ္မဖြဲ႔ၾကလို႔ သူတို႔ ေခ်ာက္လွန္႔တာပဲ။ သူတုိ႔ေနရာ
မွာ သူတို႔ကို ေကာင္းစြာ မိတ္ဖဲြ႔ၿပီးမွ ေနၾကမယ္ဆိုလွ်င္ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေနၾကလိမ့္မယ္။
ရဟန္းတို႔ မိတ္ဖဲြ႔ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းကို သင္ယူသြားၾက၊ ဒီေနရာ ဒီေတာကိုပဲ ျပန္
သြားၾက၊ ေတာသို႔ မဝင္ခင္ အဲဒီနတ္ေတြကို မိတ္ဖဲြ႔ၾက၊ မိတ္ေဆြဖြဲ႔ ေၾကာင္း အက်င့္
ေကာင္းကေတာ့ ေမတၱာတရားပဲဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ ေမတၱာသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
ေတာ္မူေသာကာလ၊ တခုေသာ ဝါဆိုဦးမွာ သံဃာေတာ္(၅၀၀)တုိ႔ ဘုရားထံမွာ ကမၼ႒ာန္း နည္း ေတာင္းခံၿပီး ေတာအုပ္တခုသို႔၀င္၍ ဝါကပ္ကာ တရားအားထုတ္ေနၾကပါတယ္။
ထိုေတာတြင္ ရွိေနၾကေသာ နတ္မ်ားက သံဃာေတာ္တို႔၏ သီလအရွိန္ကုိ ႐ိုေသၾက
ေသာေၾကာင့္ မိမိတို႔ ေနရာမ်ားမွ ဖယ္ရွားေပးၾက၊ ေရွာင္ေနၾကပါတယ္။
ေလးစားအပ္ေသာ ဧည့္သည္မ်ား မိမိတို႔ေနရာသို႔ ၾကာၾကာႀကီး လာေရာက္လွ်င္ အိမ္ရွင္
အေနၾကပ္သလိုပါပဲ။ သံဃာကို ႐ိုေသတဲ့ နတ္မ်ား၊ ႐ုကၡစိုး၊ဘုမၼစိုးမ်ားေပါ့။အေနၾကပ္ၾက
တဲ့အတြက္ သူတို႔ေနရာမွာ တရားအားထုတ္ေနၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ၾက၊
ေခ်ာက္လွန္႔ၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ား သမာဓိပ်က္ၿပီး ဝါဆိုၿပီးစ ဝါတြင္း ကာလမွာပဲ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ေမးစစ္ေတာ့
ေတာေခ်ာက္လို႔ ျပန္လာခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္း ေလွ်ာက္တင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါ ျမတ္ဘုရား
က သင္တို႔-အဲဒီေတာက နတ္ေတြကို မိတ္မဖြဲ႔ၾကလို႔ သူတို႔ ေခ်ာက္လွန္႔တာပဲ။ သူတုိ႔ေနရာ
မွာ သူတို႔ကို ေကာင္းစြာ မိတ္ဖဲြ႔ၿပီးမွ ေနၾကမယ္ဆိုလွ်င္ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေနၾကလိမ့္မယ္။
ရဟန္းတို႔ မိတ္ဖဲြ႔ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းကို သင္ယူသြားၾက၊ ဒီေနရာ ဒီေတာကိုပဲ ျပန္
သြားၾက၊ ေတာသို႔ မဝင္ခင္ အဲဒီနတ္ေတြကို မိတ္ဖဲြ႔ၾက၊ မိတ္ေဆြဖြဲ႔ ေၾကာင္း အက်င့္
ေကာင္းကေတာ့ ေမတၱာတရားပဲဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ ေမတၱာသုတ္ကို ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
ေမတၱာသုတ္ကို
နာၾကားသင္ယူၿပီး ထိုရဟန္း(၅၀၀)တို႔ ထိုေတာကို ျပန္သြားၾကရပါတယ္။
ေတာမဝင္ခင္ ေမတၱာပြားၾကတဲ့အတြက္ ယခင္ ၿခိမ္းေျခာက္လႊတ္ခဲ့တဲ့ နတ္မ်ားဟာ ယခု
ေတာ့ ေက်ာင္းသား၊ ကပၸိယ၊ တပည့္မ်ားကဲ့သို႔ တ႐ိုတေသ ခရီးဦးႀကိဳဆို၍ ေနရာေပးၾက၊
ျပဳစု လုပ္ေကၽြးၾကပါတယ္။ ေမတၱာသုတ္ေတာ္ျဖင့္ နတ္မ်ားကို မိတ္ဖြဲ႔ၿပီး နတ္မ်ား အေစာင့္
အေရွာက္ျဖင့္ အထက္ပါ ရဟန္း(၅၀၀)တို႔ ထိုေတာမွာပဲ ဝါဆိုဝါကပ္ ျပဳ၍ တရားအားထုတ္
ၾကရာ အားလံုး ဝါတြင္းမွာပဲ ရဟႏၱာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒုတိယ ပဝါရဏာျပဳအၿပီးမွာ ဘုရားဖူးဖို႔၊
ျပန္လည္ အစီရင္ခံဖို႔ ေဇတဝန္သို႔ ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အထက္ပါ အတၳဳပၸတၱိအသြားအလာကိုၾကည့္လွ်င္ နတ္မ်ားေခ်ာက္သျဖင့္ ေဇတဝန္ ျပန္
ေရာက္တာ ဝါေခါင္လျပည့္ ဒုတိယဝါဆိုေန႔ပါပဲ။ ေမတၱာသုတ္ကို ထိုေန႔မွာ နာၾကားၿပီး ထို
ေတာသို႔ပဲ ျပန္၍ ဝါကပ္ခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔ကို ေမတၱာသုတ္
ေတာ္ေန႔၊ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ရယ္လို႔ ေခၚဆိုႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေတာမဝင္ခင္ ေမတၱာပြားၾကတဲ့အတြက္ ယခင္ ၿခိမ္းေျခာက္လႊတ္ခဲ့တဲ့ နတ္မ်ားဟာ ယခု
ေတာ့ ေက်ာင္းသား၊ ကပၸိယ၊ တပည့္မ်ားကဲ့သို႔ တ႐ိုတေသ ခရီးဦးႀကိဳဆို၍ ေနရာေပးၾက၊
ျပဳစု လုပ္ေကၽြးၾကပါတယ္။ ေမတၱာသုတ္ေတာ္ျဖင့္ နတ္မ်ားကို မိတ္ဖြဲ႔ၿပီး နတ္မ်ား အေစာင့္
အေရွာက္ျဖင့္ အထက္ပါ ရဟန္း(၅၀၀)တို႔ ထိုေတာမွာပဲ ဝါဆိုဝါကပ္ ျပဳ၍ တရားအားထုတ္
ၾကရာ အားလံုး ဝါတြင္းမွာပဲ ရဟႏၱာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒုတိယ ပဝါရဏာျပဳအၿပီးမွာ ဘုရားဖူးဖို႔၊
ျပန္လည္ အစီရင္ခံဖို႔ ေဇတဝန္သို႔ ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အထက္ပါ အတၳဳပၸတၱိအသြားအလာကိုၾကည့္လွ်င္ နတ္မ်ားေခ်ာက္သျဖင့္ ေဇတဝန္ ျပန္
ေရာက္တာ ဝါေခါင္လျပည့္ ဒုတိယဝါဆိုေန႔ပါပဲ။ ေမတၱာသုတ္ကို ထိုေန႔မွာ နာၾကားၿပီး ထို
ေတာသို႔ပဲ ျပန္၍ ဝါကပ္ခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔ကို ေမတၱာသုတ္
ေတာ္ေန႔၊ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ရယ္လို႔ ေခၚဆိုႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေမတၱာဆိုတာကို အဘိဓမၼာမွာ တရားကိုယ္အားျဖင့္ အေဒါသ ေစတသိက္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အမ်က္မထြက္ျခင္း၊ စိတ္မဆိုးျခင္း၊ မဖ်က္ဆီးျခင္း၊ မေႏွာင့္ယွက္ျခင္း၊ ရန္မျပဳျခင္း စသည္အဓိပၸာယ္မ်ားရပါတယ္။
ေဒါသက ရန္ညွိဳး ရန္သူဖြဲ႔တဲ့ မေကာင္းတရားျဖစ္လို႔ အေဒါသက မိတ္ေဆြဖြဲ႕တဲ့တရား၊ ခ်စ္ခင္သူမ်ားျပားေအာင္ စည္း႐ံုးတဲ့ အေကာင္းတရားပါပဲ။ ေဒါသသည္ အပူဓာတ္ျဖစ္လို႔
အဖြဲ႔အစည္းကို ပ်က္ျပယ္ေစတတ္ပါတယ္။ အေဒါသကေတာ့ အေအးဓာတ္ျဖစ္တဲ့အတြက္
အဖြဲ႔အစည္းကို အားေပးခိုင္ၿမဲေစပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ေဒါသအားႀကီးတဲ့သတၱ၀ါမ်ားမွာ
ၾကမ္းတမ္းတဲ့ သေဘာေတြလႊမ္းေနတာေၾကာင့္ ခ်ဥ္းကပ္ေပါင္းသင္းဖို႔ အလြန္ခက္ပါတယ္။
သူတို႔မွာ ခ်စ္ခင္သူမိတ္ေဆြ ရွားပါးေနတတ္ပါတယ္။ က်ားေတြ၊ ျခေသၤ့ေတြ၊ ေျမြေပြး၊ ေျမြ
ေဟာက္ေတြ အနီးအနားသို႔ လူေတြ၊ တိရိစၧာန္ေတြဟာ ခ်ဥ္းကပ္ဖို႔ရန္ မ၀ံ့မရဲ ခက္ခဲ ေနသလို
ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေမတၱာဘာဝနာဆိုတာဟာ က်ား၊ ျခေသၤ့၊ ေျမြေပြး၊ ေျမြေဟာက္နဲ႔ တူ
တဲ့ ေဒါသစိတ္ကို ေခါင္းပါးေအာင္၊ ပယ္ႏႈတ္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္တဲ့ က်င့္စဥ္ပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေမတၱာသုတ္ေတာ္မွာ ေတာရပ္မွီ ရဟန္း(၅၀၀)တို႔အား ျမတ္စြာဘုရားက ေမတၱဘာ၀နာ
က်င့္မယ့္ပုဂၢိဳလ္သည္ ေရွ႕ေျပးအက်င့္ (၁၄) ပါးကို က်င့္ရမယ္လို႔ ေဟာပါတယ္။ တကယ္
ေတာ့ ေမတၱာဘာဝနာျဖင့္ ေဒါသကို ေလ်ာ့၍ေလ်ာ့၍၊ ႏွိမ္၍ ႏွိမ္၍၊ ပယ္၍ပယ္၍ လာခဲ့ရာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေဒါသေခါင္းပါးလာေသာအခါ အတၳကုသလ၊ သကၠ၊ ဥဇု စေသာ
ေကာင္းျမတ္သည့္ ဂုဏ္အရည္အခ်င္းမ်ား တိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အတၳကုသလ
ဆိုတာ အက်ိဳးစီးပြားရွိသည့္ အလုပ္၌ ကၽြမ္းက်င္ႏိုင္နင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါေသာ အတၳံ
န ဇာနာတိ စသည္ျဖင့္ ေဟာေသာေဒသနာမ်ားမွာ ေဒါသသည္ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးကို
မသိ၊ မျမင္ဟု ေဟာေတာ္မူပါသည္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေဒါသကင္းေသာစိတ္= အေဒါသစိတ္
ကို ပိုင္ဆိုင္သူသည္သာလွ်င္ အတၳကုသလ=အက်ိဳးစီးပြား၌ ကၽြမ္းက်င္ႏိုင္နင္းသူ၊
သေကၠာ= မိမိသူတပါး အက်ိဳးမ်ားသည့္ လုပ္ငန္း၌ စြမ္းႏိုင္သူစသည္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
ေဒါသ အေမွာင္တြင္း၌ က်ေရာက္ေနသူသည္ မိမိႏွင့္ လူအမ်ား အက်ိဳးျဖစ္မည့္ လုပ္ငန္း
မ်ိဳး၌ ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ စြမ္းရည္မ်ားမရွိေတာ့သည့္အျပင္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ပင္ က်ေရာက္
သြားႏိုင္ပါသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ ေဒါသစိတ္ကို ေမတၱာျဖင့္ ပယ္ရွားႏိုင္သူသည္-
၁။ မိမိ သူတပါး ေကာင္းက်ိဳးမ်ားမည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၌ ကၽြမ္းက်င္ႏိုင္နင္းလာမည္။
၂။ ထိုလုပ္ငန္းမ်ိဳး၌ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာ အစြမ္းသတၱိမ်ား ရွိလာမည္။
၃။ ေဒါသကင္းသည့္ ထိုသူသည္ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္သံုးပါး အလြန္ေျဖာင့္မတ္လာမည္။
၄။ စိတ္ထားႏူးညံ့လာသည့္အတြက္ ေျပာဆိုဆက္ဆံရာမွ အလြန္လြယ္ကူလာမည္။
၅။ အေျခအေန အရပ္ရပ္မွာ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေအာင္ ေနတတ္သူ ျဖစ္လာမည္။
၆။ ေဒါသကင္းသည့္ ထိုသူကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးဖို႔ လြယ္ကူေခ်ာမြတ္ေနမည္။
၇။ အရာရာကို ေက်နပ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတတ္သည့္အတြက္ အမႈကိစၥ မမ်ားေတာ့ေပ။
၈။ အပိုကိစၥ၊ အပိုအလုပ္ေတြ နည္းသြားၿပီး ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္မ်ား ေပါ့ပါး သြက္လက္လာမည္။
၉။ တည္ၿငိမ္ေသာ စိတ္ထား၊ ရင့္က်က္ေသာ အသိဉာဏ္၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ ခ်ိဳသာေသာ
စကားရွိသည့္ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးလူေကာင္း (Gentleman)တေယာက္ ျဖစ္လာလိမ့္မည္။
၁၀။ ေဒါသကင္းသည့္ ေမတၱာရွင္သည္ မိမိပတ္၀န္းက်င္ ေလာကႏွင့္လူသားတုိ႔ အေပၚမွာ
ေဒါသျဖင့္ ရန္ညွိဳးဖြဲ႔၍လည္း ညိကပ္၍မေနဘဲ ထိုေဒါသျဖင့္ပင္ အမ်က္ထြက္၍ ေမာင္း
ႏွင္ မထုတ္ဘဲ တြယ္တာျခင္း(Attachment) ႏွင့္ တြန္းထုတ္ျခင္း (Detachment)တို႔မွ
လြတ္ေျမာက္၍ တနည္းအားျဖင့္ ရာဂျဖင့္ ၿငိကပ္ျခင္း၊ ေဒါသျဖင့္ စက္ဆုတ္ျခင္းတို႔မွ
လြတ္ေျမာက္၍ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူသားတို႔အေပၚမွာ ခ်စ္သူ၊မုန္းသူ၊ ေဝးသူ နီးသူ၊ ယုတ္
သူ ျမတ္သူ စသည္ မခြဲျခား တသားတညီတည္း သေဘာထား၍ အပိုင္းအျခားမရွိ၊ ခြဲျခားမႈ
မရွိ အစြန္းႏွစ္ဘက္မွ လြတ္ေျမာက္လာမည္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာကို ေစေတာဝိမုတၱိဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အပရိမာဏ ဟူ၍ လည္းေကာင္း
ေဟာေတာ္မူပါသည္။
ဤေမတၱာသုတ္ေတာ္၌ အေကာင္းေတြခ်ည္း ျဖစ္ပါေစဟူ၍ ပို႔ေသာနည္း၊ မေကာင္းတာေတြ မျဖစ္ပါေစႏွင့္ဟူ၍ ပုိ႔ေသာနည္းအားျဖင့္ (၂)နည္းျဖင့္ က်င့္သံုးႏိုင္ပါသည္။ ပထမနည္း
၌ ျမင္ဘူးေသာသတၱ၀ါ၊ မျမင္ဘူးေသာသတၱ၀ါ၊ ျမင္ႏိုင္ေသာသတၱ၀ါ၊ မျမင္ႏိုင္ေသာသတၱ၀ါ၊ ကိေလသာရွိေသာသတၱ၀ါ၊ ကိေလသာကင္းေသာသတၱ၀ါ၊ ပဋိသေႏၶေနဆဲ သတၱ၀ါ၊ ဖြားျမင္
ေပါက္ေျမာက္ၿပီးေသာ သတၱ၀ါ၊ ဘ၀သံသရာ က်င္လည္ေနဆဲ သတၱ၀ါ၊ ဘ၀သံသရာခရီး
ၿပီးဆံုးၿပီးေသာ သတၱ၀ါ၊ ထိုဆိုခဲ့ေသာ သတၱ၀ါအားလံုးတို႔သည္
၁။ ကိုယ္ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ။
၂။ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ။
၃။ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းၾကပါေစ။ အဲဒီလိုပို႔ႏိုင္ပါတယ္။
ထို႔ျပင္ ကိုယ္ခႏၶာ ရွည္ေသာသတၱ၀ါ၊ တိုေသာသတၱ၀ါ၊ မတိုမရွည္ အလတ္စားသတၱ၀ါ၊ ကိုယ္
ခႏၶာ ႀကီးေသာ သတၱ၀ါ၊ ငယ္ေသာ မႀကီးမငယ္ အလတ္စား သတၱ၀ါ၊ ကိုယ္ခႏၶာဝေသာ ပိန္
ေသာ မပိန္မဝ အလတ္စားသတၱ၀ါ အားလံုးတို႔သည္-
၁။ ကုိယ္ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ။
၂။ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ။
၃။ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းၾကပါေစ။ အဲဒီလိုလဲ ပြားမ်ားႏိုင္ပါတယ္။
မေကာင္းတာေတြ မျဖစ္ေစဖို႔ဆိုတဲ့ ဒုတိယနည္းမွာ-ဘံု သံုးဆယ္တစ္ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်
သတၱ၀ါအားလံုးတို႔သည္-
၁။ အမ်က္ထြက္ျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
၂။ လွည့္ပတ္လိုျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
၃။ အထင္ေသးျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
၄။ ေႏွာက္ယွက္လိုျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
၅။ ႏွိပ္စက္လိုျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
၆။ ဆင္းရဲလိုျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။
၇။ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ေဘးရန္ကြာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ဟု နည္းႏွစ္ပါးစံုကို ၿခံဳငံု၍ ပြားမ်ားေလ့က်င့္ႏိုင္ပါသည္။
ေမတၱာ၏ အေဒါသလကၡဏာ ပိုမို၍ ထင္ရွားေပၚလြင္ေစရန္ ဤသို႔လည္း ဆင္ျခင္အပ္
ပါသည္။'ကိုယ္တိုင္ ရင္၌ လြယ္၍ ေမြးဖြားလာခဲ့ရေသာ တဦးတည္းေသာ သားရွိသည့္
မိခင္သည္ ထိုသားငယ္ရင္ခြင္၌ေနစဥ္ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ကို စြန္႔၍ ေျခလက္တို႔ျဖင့္ တြန္း
ထိုး ကန္ေက်ာက္ေစကာမူ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္း အလ်ဥ္းမရွိဘဲ ထိုတေယာက္
တည္းေသာ သားရင္းကို မိမိ၏ အသက္ကိုပင္ စြန္႔လႊတ္၍ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျပဳစု
သလို'' သတၱ၀ါအားလံုး၏ အေပၚမွာ အမ်က္ထြက္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ၊ မေကာင္းျဖစ္ေစလိုျခင္း လံုးလံုးကင္း၍ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာခ်ည္းသာ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ မိခင္စိတ္မ်ိဳး ထားရမည္ဟု
ေဟာေတာ္မူပါသည္။ အနႏၱစၾကာဝဠာ၊ အနႏၱ သတၱ၀ါတို႔အေပၚမွာ ေဒါသဟူသည့္ အတြင္း
ရန္ကင္းသျဖင့္ အပိုင္းအျခား အကန္႔အသတ္မရွိ က်ယ္ျပန္႔ မြန္ျမတ္သည့္စိတ္ကို တိုးပြား
ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
နိဂံုးမွာ အပိုင္းအျခားမရွိသည့္ သတၱ၀ါအားလံုးတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ ျဖစ္ေစခ်င္
ေသာစိတ္ မေကာင္းတာႏွင့္ ဆင္းရဲမွန္သမွ် မျဖစ္ေစခ်င္ေသာ က်ယ္ျပန္႔ေသာ မြန္ျမတ္
ေသာ ဟိတကာမစိတ္ကို ေန႔ေန႔ညည မရပ္မနား သြားသြားရပ္ရပ္ ထိုင္ထိုင္ အိပ္အိပ္
မတိတ္ဆိတ္ဘဲ အဆက္မျပတ္ ပြားမ်ား၍သာေနၾကရာ၏။ ဤသို႔လွ်င္ ေမတၱာအသိ အၿမဲ ရွိသူတို႔၏ ေနျခင္းကို ျဗဟၼဝိဟာရ (Noble Abiding)= ျမတ္ေသာေနျခင္းဟုေခၚပါသည္။
သူေတာ္စဥ္အေပါင္းတို႔ ကိုယ္က်ိဳး သူက်ိဳး ဤႏွစ္မ်ိဳးကို သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ လုိသူတိုင္း ဤ
ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားၾကရပါသည္။ ေမတၱာျပည့္စံုလွ်င္ ခႏၱီပါ ၿပီးျပည့္စံုေသာေၾကာင့္
ေစေတာဝိမုတၱိဟူေသာ အက်ိဳးကို ပြားမ်ားၾကရပါသည္။ ေမတၱာျပည့္စံုလွ်င္ ခႏၱီပါ ၿပီးျပည့္ စံုေသာေၾကာင့္ ေစေတာဝိမုတၱိဟူေသာ အက်ိဳးကို ဤဘဝမွာပင္ ရရွိႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
သီတဂူဆရာေတာ္ အရွင္ဉာဏိႆရ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
August
(78)
- မိမိကိုယ္မိမိ ယုံၾကည္မႈ ဘယ္လို တည္ေဆာက္ ၾကမလဲ
- “ တရားဦး ေဟာလွဲ႔ပါ ”
- ဟားဗက္တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္ နံရံထက္က ဆုံးမစာ
- ဗုဒၶ,ဓမၼ,သံဃ အေပၚ သူ႔ရဲ႕အျမင္
- ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလုိင္းလားမားမွ ဘရာဇီး ပညာရွင္ အား မ...
- သာသနာ့အလံႏွင့္ ပတ္သက္၍
- နဒီဘဝ, ျမစ္ဘဝ
- ဘဝဆုိတာ တိုးေတာင္းလြန္းပါတယ္
- “မုန္တိုင္းထဲမွ ကဗ်ာ”
- " တြင္း "
- လူငယ္တုိ႔ရဲ႕ အသိုက္ဆီ အျပန္
- သစ္ေတာနဲ႔ ျမစ္ (ျမစ္ေပ်ာက္မွာစိုး)
- ရွာေတြ႔ခဲ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ
- ေရွ႕ခရီးသို႔
- ေရွ႕ခရီး ဆက္ႏိုင္ဖုိ႔
- ေကာ္ဖီ ႏြားႏို႔ အခ်ိဳရည္တို႔ျဖင့္ ေဆး မတုိက္သင့္
- အသီးအႏွံမ်ားမွ ရႏိုင္တဲ့ ဗီတာမင္မ်ားနဲ႔ ႏွလုံး
- ကေလး မရႏိုင္သူမ်ားအတြက္
- အသီးအႏွံမွ ေသြးအား ေကာင္းေစဖို႔
- ေသြးေပါင္ က်ျခင္းမွ ကာကြယ္ဖုိ႔
- အစာအိမ္ ေအာင့္/ နာျခင္းနဲ႔ ဆန္ေဆးရည္
- အသီးအရြက္မ်ား ဓာတုအဆိပ္ ကင္းရန္အတြက္
- ေက်ာက္ခ်ဥ္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီး က်န္းမာေရး
- မ်က္စိ က်န္းမာေရးအတြက္
- မ်က္စိေညာင္းညာျခင္းကို ကုသနည္း
- မိုးဖြဲ႔ အလြမ္း
- ဖိတ္စာ
- အပ်ိဳႀကီး
- ဝါေခါင္လျပည့္ - ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ တရား
- ဝါေခါင္လဘြဲ႔
- ေထြးညိုရဲ႕ အမွာ
- ဘိုးသူေတာ္ ဦးႏုရဲ႕ပညာေပး စကားပံု
- အကၽြတ္ ဘယ္မွာ ေဝးေတာ့မည္
- မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေသဖို႔ ျပင္ဆင္ထားပုံ
- B ပိုး C ပိုး သမားေတြ အတြက္
- တခ်ိန္တုန္းက " မိန္းမ ''
- ကင္ဆာႏွင့္ ပတ္သက္၍
- ရယ္ျခင္း သုံးမ်ိဳး
- ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဆံုးမခဲ့တဲ့ စာေပေလာက ၾသဝါဒကဗ်ာ
- အစာမရွိေသာ အစာအိမ္အတြက္ ေရေသာက္ေပးပါ
- ဘြဲ႔ရသြားေသာ ႏွလုံးသား
- ေဆြးေႏြးခန္း
- ႏႈတ္ထြက္သြားျခင္း
- သင္ႏွင့္ တန္ဖိုး
- အဖိုးႀကီး စစ္တမ္း
- ဤေျမႀကီး
- အသည္း က်န္းမာေရးအတြက္ စားေသာက္မႈ
- အသက္နဲ႔ က်န္းမာေရး ျပႆနာ
- ဘိုထုိင္ အိမ္သာမ်ားမွ ေရာဂါမ်ား ကူစက္ႏိုင္
- အသည္း က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး စြမ္းအင္ ျပည့္ဝေစရန္
- Fb တြင္ ကာလာျဖင့္ Status ေရးနည္း
- Facebook Lock မက်ေအာင္ကာကြယ္နည္း
- Lock က်ေနသာ Facebook အေကာင့္ ျပန္ယူနည္း
- မိမိ facebook ကို Virus ကင္းကင္းရွင္းရွင္း သုံးႏို...
- ခ်စ္စရာ ရႈခင္း
- လြမ္းဘြယ္ ၿမိဳင္ယံ
- သင္း ေသဟဲ့ ဆိုသလို
- ပဋိညာဥ္ခံဘြဲ႔ ေတးထပ္
- ခြင့္မသာ
- တြယ္ရာမဲ့
- ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
- သံေဝဂ (၈၀)ေပၚ ေတးထပ္
- သနပ္ခါးပင္ဘြဲ႔ ေတးထပ္
- သံေဝဂ ေတးထပ္
- အဝိဇၨာ နိဗၺိႏၵ ေတးထပ္
- အႏွစ္မပါတဲ့ နိဗၺိႏၵာ ေတးထပ္
- အပုတ္ေကာင္ နိဗိၺႏၵ ေတးထပ္
- အို တက္လူတုိ႔
- မင္း အိမ္
- မိန္းမျမတ္
- တပည့္မ်ား ရိုေသေလးစားတဲ့ ဆရာ
- လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္၍ ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္
- အရိေမေတၱယ် ဘုရားရွင္ႏွင့္ ႀကံဳႏိုင္ဖို႔
- လူနဲ႔ ႏြား
- ကိ,ေညွာ္ အေငြ႔ကုိ သတိေျမာ္၍ ေရွာင္
- ႏွစ္ကုိယ္ေတြ႔မွ ရြာပါ
- "မိန္းကေလးတို႔ ဣေျႏၵ"
- အဖုိး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသုိ႔
-
▼
August
(78)
0 comments:
Post a Comment