ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Tuesday, August 27, 2013
သာသနာ့အလံႏွင့္ ပတ္သက္၍
1:58 PM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
သာသနာ့အလံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဗဟုသုတ
*******************************
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ သာသနာ့အလံ
==================
သာသနာ့ အလံေတာ္ကို သီဟိုဠ္ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ အရွင္သီရိသုမဂၤလာ ေထရ္သည္ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ သီဟိုဠ္ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဗုဒၶသာသနာ ကြန္ဂရက္ အဖြဲ႔ႀကီး၏ ဥကၠဌ
ေဒါက္တာဂ်ီပီမာလာေဆေထရ္၏ ဆႏၵအရ ကမာၻလံုးဆိုင္ရာ ဗုဒၶသာသနာ ကြန္ဂရက္ အစည္းအေ၀းႀကီးကို
ဖိတ္ေခၚ၍ အစည္းအေ၀းျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ (၁၉၅၆)
ခုႏွစ္ ဆဌသဂၤါယနာ တင္သည့္ေန႔မွစ၍ အထက္ပါ ကမာၻ႔ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ကို သာသနာ့အလံေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ေအာင္ျမင္စြာ အတည္ျပဳလႊင့္ထူႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ ၁၉၈၀
ျပည့္ႏွစ္တြင္ က်င္းပသည့္ သာသနာေတာ္ သန္႔႐ွင္းတည္တံ့ျပန္႔ပြားေရး ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃအစည္းအေ၀းမွလည္း ဗုဒၶသာသနာ့ အလံေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အညီအၫြတ္
ဆံုးျဖတ္ၿပီး သံဃနာယက လက္စြဲက်မ္းတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။
အလံေတာ္ အဓိပၸါယ္
===========
သာသနာ့အလံေတာ္ႀကီးသည္
ျငိမ္းခ်မ္းသာယာျခင္း၊
သည္းခံျခင္း၊
စိတ္ထားျဖဴစင္ျခင္းတို႔၏ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ သရုပ္ေဖာ္ထားၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္
ဘုရားရွင္အား အထူး ၾကည္ညိဳၾကသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ ကြန္႔
ျမဴးကာ တရားေတာ္မ်ား ေဟာၾကားေနေတာ္မူခဲ့သည္ကို ရည္ညြန္းႀကျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔
ေၾကာင့္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ အေရာင္ကို အသံုးျပဳရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ
သည္။
အရြယ္အစား/အေရာင္
============
• အႀကီး = အလ်ား - ၉ေပ x အနံ - ၅ေပ
• အလတ္ = အလ်ား - ၄ေပ ၆လက္မ x အနံ - ၂ေပ ၆လက္မ
• အလတ္ = အလ်ား - ၂ေပ ၃လက္မ x အနံ - ၁ေပ ၃လက္မ
• အေသး = အလ်ား - ၉လက္မ x အနံ - ၅လက္မ ဟူ၍
ခုႏွစ္ ဆဌသဂၤါယနာ တင္သည့္ေန႔မွစ၍ အထက္ပါ ကမာၻ႔ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ကို သာသနာ့အလံေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ေအာင္ျမင္စြာ အတည္ျပဳလႊင့္ထူႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ ၁၉၈၀
ျပည့္ႏွစ္တြင္ က်င္းပသည့္ သာသနာေတာ္ သန္႔႐ွင္းတည္တံ့ျပန္႔ပြားေရး ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃအစည္းအေ၀းမွလည္း ဗုဒၶသာသနာ့ အလံေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အညီအၫြတ္
ဆံုးျဖတ္ၿပီး သံဃနာယက လက္စြဲက်မ္းတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။
အလံေတာ္ အဓိပၸါယ္
===========
သာသနာ့အလံေတာ္ႀကီးသည္
ျငိမ္းခ်မ္းသာယာျခင္း၊
သည္းခံျခင္း၊
စိတ္ထားျဖဴစင္ျခင္းတို႔၏ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ သရုပ္ေဖာ္ထားၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္
ဘုရားရွင္အား အထူး ၾကည္ညိဳၾကသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ ကြန္႔
ျမဴးကာ တရားေတာ္မ်ား ေဟာၾကားေနေတာ္မူခဲ့သည္ကို ရည္ညြန္းႀကျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔
ေၾကာင့္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ အေရာင္ကို အသံုးျပဳရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ
သည္။
အရြယ္အစား/အေရာင္
============
• အႀကီး = အလ်ား - ၉ေပ x အနံ - ၅ေပ
• အလတ္ = အလ်ား - ၄ေပ ၆လက္မ x အနံ - ၂ေပ ၆လက္မ
• အလတ္ = အလ်ား - ၂ေပ ၃လက္မ x အနံ - ၁ေပ ၃လက္မ
• အေသး = အလ်ား - ၉လက္မ x အနံ - ၅လက္မ ဟူ၍
ေလးမ်ဳိး သတ္မွတ္ထားသည္။
ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းထားသည့္အတိုင္း အလံေတာ္ တိုင္ဘက္မွ
စတင္၍ သတ္မွတ္ရသည္ရွိေသာ္
=============
1. နီလ = အျပာရင့္ေရာင္
2. ပီတ = အဝါရင့္ေရာင္
3. ေလာဟိတ = အနီေရာင္
4. ၾသဒါတ = အျဖဴေရာင္
5. မဥၨီ႒ = ပန္းႏုေရာင္္ ထိုအေရာင္(၅)မ်ဳိးကို ေဒါင္လိုက္ထားရွိၿပီးလွ်င္-
6. ပဘႆရ = ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တခဲနက္ ထြက္ေနေသာ အေရာင္ အျဖစ္
အလံေတာ္၏ အစြန္အဖ်ား(အထက္) အေပၚဘက္မွ ေန၍ အျပာ၊ အဝါ၊ အနီ၊ အျဖဴ၊ ပန္း
ႏုေရာင္ တို႔ကိုပင္ အစဥ္အတိုင္း ေအာက္ဖက္သို႔ ထားရွိခ်ဳပ္လုပ္ရမည္။
အသံုးျပဳပံု
======
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယက အဖြဲ႔သည္ အလံေတာ္ကို သံဃနာယက လက္စြဲ၊
အပိုဒ္(၅)၊ အခန္း(၂၉)၌ သာသနာ့အလံေတာ္ အခန္း အပိုဒ္(၃၅၅)၌ အသံုးျပဳရမည့္
ေန႔ရက္မ်ား သတ္မွတ္ထားသည္မွာ-
(က)အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ား
1. ကဆုန္လျပည့္ (ဗုဒၶေန႔)
2. နယုန္လျပည့္ (မဟာသမယေန႔)
3. ၀ါဆိုလျပည့္ (ဓမၼစၾကာေန႔)
4. ၀ါေခါင္လျပည့္ (ေမတၱာ အခါေတာ္ေန႔)
5. ေတာ္သလင္းလျပည့္ (ဂရုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔)
6. သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ (အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔)
7. တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ (သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔ )
8. တပို႔တြဲလျပည့္ (ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ အခါေတာ္ေန႔)
(ခ)ပြဲေတာ္ႏွင့္ အခမ္းအနားမ်ား
=================
1. ၀ါဆိုပြဲေတာ္ အခမ္းအနား
2. အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔
3. ကထိန္ပြဲေတာ္
4. ရဟန္းခံရွင္ျပဳပြဲ
5. ဆြမ္းႀကီးေလာင္းလွဴပြဲ
6. စာျပန္ပြဲ ႏွင့္ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္
7. နိကာယစာေမးပြဲ၊ တိပိဋကစာေမးပြဲႏွင့္ ပူေဇာ္ပြဲ
8. ခြင့္ျပဳခ်က္ရ႐ိွၿပီးသည့္ တရားပြဲမ်ား
9. ဘုရားထီးတင္ပြဲ
10. ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္
11. အသံမစဲ ပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ပြဲ
12. သံဃာ့အစည္းအေ၀း
13. သံဃ၀ိနိစၦယအဖြဲ႔ စစ္ေဆး ဆံုးျဖတ္ရာဌာန
14. ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ သင္တန္းမ်ားတို႔တြင္ အသုံးျပဳနိုင္သည္။
(ဂ)လႊင့္ထူ အသံုးျပဳနည္း၊
=============
အပိုဒ္(၃၅၈) အထိမ္းအမွတ္ အလံအားလံုး၏ အလယ္တြင္ ျဖစ္ေစရမည္။
လက္ယာ အစြန္းမွ အေရာင္ငါးမ်ိဳး ေရာယွက္ေရာင္တြင္ အျပာရင့္ေရာင္သည္ အေပၚတြင္ လက်္ာဘက္႐ိွေနေစရမည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တြင္ စိုက္ထူပါက ကားႀကီးမ်ား၏ အမိုးအေ႐ွ႕ ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ရမည္။ ကားငယ္မ်ားတြင္ လက္ယာဘက္ အေ႐ွ႕ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ရမည္။
သံဃာမ်ားကို ႀကိဳဆိုသည့္အခါ သံဃာပါလာသည့္အခါတြင္သာ တပ္ဆင္ရမည္ဟူ၍
ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႔၊
(ဃ)ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္အခ်က္မ်ား၊ အပိုဒ္(၃၉၅)
========================
1. ရဟန္းသံဃာ ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ မည္သည့္ဘုရားဖူးယာဥ္တြင္မွ မသံုးစြဲရ။
2. လမ္းေဘး၊ လမ္းခြ၊ ယာဥ္ဆိပ္၊ သေဘၤာဆိပ္မ်ားတြင္ မသံုးရ။
Wikipedia မွတိုက္႐ိုက္ဘာသာျပန္
==================
သမိုင္း
====
အလံေတာ္ကို ၁၈၈၅ ခုႏွစ္မွာ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ ကိုလံဘိုၿမိဳ႕မွာ ကိုလံဘုိ ေကာ္မတီက ဒီဇိုင္းေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ ေကာ္မတီမွာ Ven. Hikkaduwe Sri Sumangala Thera (ဥကၠဌ), Ven. Migettuwatte Gunananda Thera, Don Carolis Hewavitharana (အနာဂါရိက ဓမၼပါလအရွင္ ရဲ႕ဖခင္), Andiris Perera Dharmagunawardhana (အရွင္အနာဂါရိက ဓမၼပါလအရွင္ ရဲ႕ မိခင္ဘက္က အဖိုး), William de Abrew, Charles A. de Silva, Peter de Abrew, H. William Fernando, N. S. Fernando and Carolis Pujitha Gunawardena (အတြင္းေရးမႈး) တို႔ ပါဝင္ပါတယ္။
အလံေတာ္ကို ၁၈၈၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္ Sarasavi Sandaresa သတင္းစာမွာ စတင္ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ၿပီး Vesak Day(ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ကဆုန္လျပည့္ေန႔) ျဖစ္တဲ့ ၁၈၈၅ ခု
ႏွစ္ ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ Kotahena အရပ္မွာ ရွိတဲ့ Dipaduttamarama မွာ Ven.
Migettuwatte Gunananda Thera က လူထုျမင္ကြင္းမွာ ပထမဆံုး လႊင့္တင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေန႔ဟာ ၿဗိတိသွ်တို႔ အုပ္စိုးတဲ့ကာလမွာ ပထမဆံုး Vesak ျပည္သူ႔ ရံုးပိတ္ရက္
ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
Theosophical အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ဥကၠဌျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ ဂ်ာနယ္လစ္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဟန္နရီစတီးလ္အိုလ္ေကာ့တ္က အလံေတာ္ရဲ႕ ရွည္လ်ားတဲ့ အတန္းလိုက္ပံုသ႑ာန္
ဟာ ေနရာတိုင္းမွာ အသံုးျပဳလို႔ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္တာေၾကာင့္ ေျပာင္း
လဲ ျပင္ဆင္ဖို႔ အႀကံေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလံေတာ္ရဲ႕ အရြယ္အစားနဲ႔ ပံုသ႑ာန္ ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္အလံေတြအတိုင္း ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ျပဳျပင္မႈေတြကို သင့္
ေတာ္သလိုျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အသစ္ျပင္ဆင္ထားတဲ့ အလံေတာ္ကို ၁၈၈၆ ခုႏွစ္
ဧၿပီလ ၈ရက္ေန႔မွာ Sarasavi Sandaresa သတင္းစာမွာပဲ ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ေဝခဲ့ၿပီး ၁၈၈၆
ခုႏွစ္ Vesak Day (ကဆုန္လျပည့္ေန႔)မွာ လူထုျမင္ကြင္းမွာ လႊင့္တင္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။
၁၈၈၉ ခုႏွစ္မွာ အနာဂါရိက ဓမၼပါလအရွင္နဲ႔ အိုလ္ေကာ့တ္တို႔က ဂ်ပန္ဘုရင္ကို အလံ
ေတာ္ျပသၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံနဲ႔ စတင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္တဆက္ထဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ကိုလည္း ဆက္လက္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ပါတယ္။
၁၉၅၀ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ကမာၻ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ညီလာခံ
(Conference of the World Fellowship of Buddhists) ဖြင့္ပြဲမွာ တည္ေထာင္သူ
ဥကၠဌ ပါေမာကၡႀကီး G P Malasekera က အလံေတာ္ကို ကမာၻတဝွမ္းမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာ
သာဝင္ေတြရဲ႕ အလံေတာ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ဖို႔ အဆိုျပဳပါတယ္။ ဒီအဆိုျပဳခ်က္
ကို တညီတညႊတ္ထဲ အဆင့္ဆင့္ျဖန္႔ေဝၾကၿပီး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားပါတယ္။
အေရာင္မ်ား
=======
အလံေတာ္မွာ ပါဝင္တဲ့ အေရာင္ငါးမ်ိဳးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကို
ရရွိခ်ိန္ ကိုယ္ေတာ္ကေန ကြန္႔ျမဴးထြက္ေပၚတဲ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ကို
ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။
ျပာေသာေရာင္ျခည္ (နီလ)=ကရုဏာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ စၾကာ၀ဠာသို႔ ျဖန္႔က်က္ေသာ
ေမတၱာေတာ္။
ဝါေသာေရာင္ျခည္ (ပီတ)=အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္~အစြန္းေရာက္ျခင္း၊ သတိလက္ လြတ္ ေနျခင္းမ်ားကို ေရွာင္က်ဥ္ျခင္း။
နီေမာင္းေသာေရာင္ျခည္(ေလာဟိတ)= လက္ေတြ႔က်င့္ႀကံျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား~
ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ အသိဉာဏ္၊ သီလ၊ ကံႏွင့္ ေစာင့္စည္းမႈ။
ျဖဴေသာေရာင္ျခည္ (ၾသဒါတ)= တရားဓမၼ၏ စင္ၾကယ္ျခင္း ~အခ်ိန္၊ ေနရာ အကန္႔
အသတ္တို႔ကို လြန္ေျမာက္၍ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွာ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လမ္းျပျခင္း၊
လိေမၼာ္ေရာင္ျခည္ (မဥၹိ႒)= ဗုဒၶ၏ေဟာၾကားဆံုးမမႈမ်ား ~ အသိဥာဏ္ပညာ။
အလံေတာ္ေပၚက ေျခာက္ခုေျမာက္ ေဒါင္လိုက္လိုင္းကို က်န္တဲ့ အေရာင္
ငါးမ်ိဳးရဲ႕ေလးေထာင့္ လိုင္းေလးေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ျပဳလုပ္ထားၿပီး အဲဒီလိုင္းဟာ
ေရာင္ျခည္ေတာ္ထဲက အေရာင္ငါးမ်ိဳး ေပါင္းစံုမႈကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ အဲဒီ
ေပါင္းစပ္မႈအေရာင္ဟာ“ပဘႆရ” (အလင္းရဲ႕အဓိက အႏွစ္ခ်ဳပ္)ကို
ရည္ညႊန္းပါတယ္။
တိဗက္မွာေတာ့ အလံေတာ္ထဲက လိုင္းေတြဟာ (ကမာၻတလႊားက) ဗုဒၶဘာသာ
ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ သကၤန္းအေရာင္မ်ိဳးစံုကို ေအာင္လံတံခြန္တခုထဲမွာ တစု တစည္းထဲ ေဖာ္ညႊန္းပါတယ္။ တိဗက္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ သကၤန္းဟာ ၾကက္
ေသြးေရာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလံေတာ္မူရင္း ပံုစံထဲက လိေမၼာ္ေရာင္ကို
တခါတရံ ၾကက္ေသြးေရာင္နဲ႔ အစားထိုးတတ္ၾကပါတယ္။
ဂိုဏ္းဂဏဆိုင္ရာ မူကြဲမ်ား
==============
ဂိုဏ္းဂဏခြဲျခားမႈ မရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာအလံေတာ္ကေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
ေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ အထက္မွာ တလူလူ လြင့္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြ
မွာေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ေဟာၾကားသင္ျပတဲ့ ပံုစံကို အသားေပး အေလးထားတဲ့အေနနဲ႔ အလံေတာ္ရဲ႕အေရာင္ေတြကို ေျပာင္းလဲထားတာေတြ ရွိပါတယ္။
~ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ရွင္းဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းရဲ႕ အလံေတာ္ေပၚက လိေမၼာ္ေရာင္လိုင္းကို ပန္း
ေရာင္လိုင္းနဲ႔ အစားထုိးပါတယ္။
~နီေပါႏိုင္ငံက တိဗက္ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကေတာ့ လိေမၼာ္ေရာင္လုိင္းကို သေျပမွည့္ေရာင္နဲ႔ အစားထိုးပါတယ္။
~ျမန္မာႏိုင္ငံက ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကေတာ့ လိေမၼာေရာင္လိုင္းကို အစိမ္း
ပုတ္ေရာင္နဲ႔ အစားထိုးပါတယ္။
~ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက Soka Gakkai ကေတာ့ အျပာ၊ အဝါနဲ႔ အနီေရာင္ သံုးမ်ိဳးစပ္ကို အသံုး
ျပဳပါတယ္။
အျပာ သဒၶါ၊ အဝါ ျမင့္ျမတ္
နီမွာ ပညာ၊ ျဖဴေရာင္၀င္း၀င္း၊
စင္ၾကယ္ျခင္းတည္း၊
တဏွာကင္းေျပာင္၊ လိေမၼာ္ေရာင္ႏွင့္
ေရာင္စဥ္ျဖာျဖာ၊ သေကၤတာမွာ
အရိယာ၏၊ ေဖာ္ညႊန္းဂုဏ္ရည္
စာသြန္းစီသည္၊ လဝန္းေရာင္ျခည္
ဓမၼေစတီ။
*********************************
သာသနာ့အလံကို အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးခ်ႏိုင္ၾကပါေစရန္ စုစည္းတင္ျပပါသည္ ။
(MyanmarDaily.net)
ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းထားသည့္အတိုင္း အလံေတာ္ တိုင္ဘက္မွ
စတင္၍ သတ္မွတ္ရသည္ရွိေသာ္
=============
1. နီလ = အျပာရင့္ေရာင္
2. ပီတ = အဝါရင့္ေရာင္
3. ေလာဟိတ = အနီေရာင္
4. ၾသဒါတ = အျဖဴေရာင္
5. မဥၨီ႒ = ပန္းႏုေရာင္္ ထိုအေရာင္(၅)မ်ဳိးကို ေဒါင္လိုက္ထားရွိၿပီးလွ်င္-
6. ပဘႆရ = ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တခဲနက္ ထြက္ေနေသာ အေရာင္ အျဖစ္
အလံေတာ္၏ အစြန္အဖ်ား(အထက္) အေပၚဘက္မွ ေန၍ အျပာ၊ အဝါ၊ အနီ၊ အျဖဴ၊ ပန္း
ႏုေရာင္ တို႔ကိုပင္ အစဥ္အတိုင္း ေအာက္ဖက္သို႔ ထားရွိခ်ဳပ္လုပ္ရမည္။
အသံုးျပဳပံု
======
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယက အဖြဲ႔သည္ အလံေတာ္ကို သံဃနာယက လက္စြဲ၊
အပိုဒ္(၅)၊ အခန္း(၂၉)၌ သာသနာ့အလံေတာ္ အခန္း အပိုဒ္(၃၅၅)၌ အသံုးျပဳရမည့္
ေန႔ရက္မ်ား သတ္မွတ္ထားသည္မွာ-
(က)အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ား
1. ကဆုန္လျပည့္ (ဗုဒၶေန႔)
2. နယုန္လျပည့္ (မဟာသမယေန႔)
3. ၀ါဆိုလျပည့္ (ဓမၼစၾကာေန႔)
4. ၀ါေခါင္လျပည့္ (ေမတၱာ အခါေတာ္ေန႔)
5. ေတာ္သလင္းလျပည့္ (ဂရုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔)
6. သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ (အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔)
7. တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ (သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔ )
8. တပို႔တြဲလျပည့္ (ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ အခါေတာ္ေန႔)
(ခ)ပြဲေတာ္ႏွင့္ အခမ္းအနားမ်ား
=================
1. ၀ါဆိုပြဲေတာ္ အခမ္းအနား
2. အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔
3. ကထိန္ပြဲေတာ္
4. ရဟန္းခံရွင္ျပဳပြဲ
5. ဆြမ္းႀကီးေလာင္းလွဴပြဲ
6. စာျပန္ပြဲ ႏွင့္ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္
7. နိကာယစာေမးပြဲ၊ တိပိဋကစာေမးပြဲႏွင့္ ပူေဇာ္ပြဲ
8. ခြင့္ျပဳခ်က္ရ႐ိွၿပီးသည့္ တရားပြဲမ်ား
9. ဘုရားထီးတင္ပြဲ
10. ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္
11. အသံမစဲ ပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ပြဲ
12. သံဃာ့အစည္းအေ၀း
13. သံဃ၀ိနိစၦယအဖြဲ႔ စစ္ေဆး ဆံုးျဖတ္ရာဌာန
14. ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ သင္တန္းမ်ားတို႔တြင္ အသုံးျပဳနိုင္သည္။
(ဂ)လႊင့္ထူ အသံုးျပဳနည္း၊
=============
အပိုဒ္(၃၅၈) အထိမ္းအမွတ္ အလံအားလံုး၏ အလယ္တြင္ ျဖစ္ေစရမည္။
လက္ယာ အစြန္းမွ အေရာင္ငါးမ်ိဳး ေရာယွက္ေရာင္တြင္ အျပာရင့္ေရာင္သည္ အေပၚတြင္ လက်္ာဘက္႐ိွေနေစရမည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တြင္ စိုက္ထူပါက ကားႀကီးမ်ား၏ အမိုးအေ႐ွ႕ ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ရမည္။ ကားငယ္မ်ားတြင္ လက္ယာဘက္ အေ႐ွ႕ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ရမည္။
သံဃာမ်ားကို ႀကိဳဆိုသည့္အခါ သံဃာပါလာသည့္အခါတြင္သာ တပ္ဆင္ရမည္ဟူ၍
ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႔၊
(ဃ)ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္အခ်က္မ်ား၊ အပိုဒ္(၃၉၅)
========================
1. ရဟန္းသံဃာ ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ မည္သည့္ဘုရားဖူးယာဥ္တြင္မွ မသံုးစြဲရ။
2. လမ္းေဘး၊ လမ္းခြ၊ ယာဥ္ဆိပ္၊ သေဘၤာဆိပ္မ်ားတြင္ မသံုးရ။
Wikipedia မွတိုက္႐ိုက္ဘာသာျပန္
==================
သမိုင္း
====
အလံေတာ္ကို ၁၈၈၅ ခုႏွစ္မွာ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ ကိုလံဘိုၿမိဳ႕မွာ ကိုလံဘုိ ေကာ္မတီက ဒီဇိုင္းေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ ေကာ္မတီမွာ Ven. Hikkaduwe Sri Sumangala Thera (ဥကၠဌ), Ven. Migettuwatte Gunananda Thera, Don Carolis Hewavitharana (အနာဂါရိက ဓမၼပါလအရွင္ ရဲ႕ဖခင္), Andiris Perera Dharmagunawardhana (အရွင္အနာဂါရိက ဓမၼပါလအရွင္ ရဲ႕ မိခင္ဘက္က အဖိုး), William de Abrew, Charles A. de Silva, Peter de Abrew, H. William Fernando, N. S. Fernando and Carolis Pujitha Gunawardena (အတြင္းေရးမႈး) တို႔ ပါဝင္ပါတယ္။
အလံေတာ္ကို ၁၈၈၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္ Sarasavi Sandaresa သတင္းစာမွာ စတင္ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ၿပီး Vesak Day(ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ကဆုန္လျပည့္ေန႔) ျဖစ္တဲ့ ၁၈၈၅ ခု
ႏွစ္ ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ Kotahena အရပ္မွာ ရွိတဲ့ Dipaduttamarama မွာ Ven.
Migettuwatte Gunananda Thera က လူထုျမင္ကြင္းမွာ ပထမဆံုး လႊင့္တင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေန႔ဟာ ၿဗိတိသွ်တို႔ အုပ္စိုးတဲ့ကာလမွာ ပထမဆံုး Vesak ျပည္သူ႔ ရံုးပိတ္ရက္
ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
Theosophical အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ဥကၠဌျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ ဂ်ာနယ္လစ္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဟန္နရီစတီးလ္အိုလ္ေကာ့တ္က အလံေတာ္ရဲ႕ ရွည္လ်ားတဲ့ အတန္းလိုက္ပံုသ႑ာန္
ဟာ ေနရာတိုင္းမွာ အသံုးျပဳလို႔ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္တာေၾကာင့္ ေျပာင္း
လဲ ျပင္ဆင္ဖို႔ အႀကံေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလံေတာ္ရဲ႕ အရြယ္အစားနဲ႔ ပံုသ႑ာန္ ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္အလံေတြအတိုင္း ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ျပဳျပင္မႈေတြကို သင့္
ေတာ္သလိုျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အသစ္ျပင္ဆင္ထားတဲ့ အလံေတာ္ကို ၁၈၈၆ ခုႏွစ္
ဧၿပီလ ၈ရက္ေန႔မွာ Sarasavi Sandaresa သတင္းစာမွာပဲ ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ေဝခဲ့ၿပီး ၁၈၈၆
ခုႏွစ္ Vesak Day (ကဆုန္လျပည့္ေန႔)မွာ လူထုျမင္ကြင္းမွာ လႊင့္တင္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။
၁၈၈၉ ခုႏွစ္မွာ အနာဂါရိက ဓမၼပါလအရွင္နဲ႔ အိုလ္ေကာ့တ္တို႔က ဂ်ပန္ဘုရင္ကို အလံ
ေတာ္ျပသၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံနဲ႔ စတင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္တဆက္ထဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ကိုလည္း ဆက္လက္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ပါတယ္။
၁၉၅၀ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ကမာၻ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ညီလာခံ
(Conference of the World Fellowship of Buddhists) ဖြင့္ပြဲမွာ တည္ေထာင္သူ
ဥကၠဌ ပါေမာကၡႀကီး G P Malasekera က အလံေတာ္ကို ကမာၻတဝွမ္းမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာ
သာဝင္ေတြရဲ႕ အလံေတာ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ဖို႔ အဆိုျပဳပါတယ္။ ဒီအဆိုျပဳခ်က္
ကို တညီတညႊတ္ထဲ အဆင့္ဆင့္ျဖန္႔ေဝၾကၿပီး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားပါတယ္။
အေရာင္မ်ား
=======
အလံေတာ္မွာ ပါဝင္တဲ့ အေရာင္ငါးမ်ိဳးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကို
ရရွိခ်ိန္ ကိုယ္ေတာ္ကေန ကြန္႔ျမဴးထြက္ေပၚတဲ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ကို
ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။
ျပာေသာေရာင္ျခည္ (နီလ)=ကရုဏာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ စၾကာ၀ဠာသို႔ ျဖန္႔က်က္ေသာ
ေမတၱာေတာ္။
ဝါေသာေရာင္ျခည္ (ပီတ)=အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္~အစြန္းေရာက္ျခင္း၊ သတိလက္ လြတ္ ေနျခင္းမ်ားကို ေရွာင္က်ဥ္ျခင္း။
နီေမာင္းေသာေရာင္ျခည္(ေလာဟိတ)= လက္ေတြ႔က်င့္ႀကံျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား~
ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ အသိဉာဏ္၊ သီလ၊ ကံႏွင့္ ေစာင့္စည္းမႈ။
ျဖဴေသာေရာင္ျခည္ (ၾသဒါတ)= တရားဓမၼ၏ စင္ၾကယ္ျခင္း ~အခ်ိန္၊ ေနရာ အကန္႔
အသတ္တို႔ကို လြန္ေျမာက္၍ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွာ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လမ္းျပျခင္း၊
လိေမၼာ္ေရာင္ျခည္ (မဥၹိ႒)= ဗုဒၶ၏ေဟာၾကားဆံုးမမႈမ်ား ~ အသိဥာဏ္ပညာ။
အလံေတာ္ေပၚက ေျခာက္ခုေျမာက္ ေဒါင္လိုက္လိုင္းကို က်န္တဲ့ အေရာင္
ငါးမ်ိဳးရဲ႕ေလးေထာင့္ လိုင္းေလးေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ျပဳလုပ္ထားၿပီး အဲဒီလိုင္းဟာ
ေရာင္ျခည္ေတာ္ထဲက အေရာင္ငါးမ်ိဳး ေပါင္းစံုမႈကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ အဲဒီ
ေပါင္းစပ္မႈအေရာင္ဟာ“ပဘႆရ” (အလင္းရဲ႕အဓိက အႏွစ္ခ်ဳပ္)ကို
ရည္ညႊန္းပါတယ္။
တိဗက္မွာေတာ့ အလံေတာ္ထဲက လိုင္းေတြဟာ (ကမာၻတလႊားက) ဗုဒၶဘာသာ
ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ သကၤန္းအေရာင္မ်ိဳးစံုကို ေအာင္လံတံခြန္တခုထဲမွာ တစု တစည္းထဲ ေဖာ္ညႊန္းပါတယ္။ တိဗက္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ သကၤန္းဟာ ၾကက္
ေသြးေရာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလံေတာ္မူရင္း ပံုစံထဲက လိေမၼာ္ေရာင္ကို
တခါတရံ ၾကက္ေသြးေရာင္နဲ႔ အစားထိုးတတ္ၾကပါတယ္။
ဂိုဏ္းဂဏဆိုင္ရာ မူကြဲမ်ား
==============
ဂိုဏ္းဂဏခြဲျခားမႈ မရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာအလံေတာ္ကေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
ေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ အထက္မွာ တလူလူ လြင့္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြ
မွာေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ေဟာၾကားသင္ျပတဲ့ ပံုစံကို အသားေပး အေလးထားတဲ့အေနနဲ႔ အလံေတာ္ရဲ႕အေရာင္ေတြကို ေျပာင္းလဲထားတာေတြ ရွိပါတယ္။
~ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ရွင္းဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းရဲ႕ အလံေတာ္ေပၚက လိေမၼာ္ေရာင္လိုင္းကို ပန္း
ေရာင္လိုင္းနဲ႔ အစားထုိးပါတယ္။
~နီေပါႏိုင္ငံက တိဗက္ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကေတာ့ လိေမၼာ္ေရာင္လုိင္းကို သေျပမွည့္ေရာင္နဲ႔ အစားထိုးပါတယ္။
~ျမန္မာႏိုင္ငံက ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကေတာ့ လိေမၼာေရာင္လိုင္းကို အစိမ္း
ပုတ္ေရာင္နဲ႔ အစားထိုးပါတယ္။
~ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက Soka Gakkai ကေတာ့ အျပာ၊ အဝါနဲ႔ အနီေရာင္ သံုးမ်ိဳးစပ္ကို အသံုး
ျပဳပါတယ္။
အျပာ သဒၶါ၊ အဝါ ျမင့္ျမတ္
နီမွာ ပညာ၊ ျဖဴေရာင္၀င္း၀င္း၊
စင္ၾကယ္ျခင္းတည္း၊
တဏွာကင္းေျပာင္၊ လိေမၼာ္ေရာင္ႏွင့္
ေရာင္စဥ္ျဖာျဖာ၊ သေကၤတာမွာ
အရိယာ၏၊ ေဖာ္ညႊန္းဂုဏ္ရည္
စာသြန္းစီသည္၊ လဝန္းေရာင္ျခည္
ဓမၼေစတီ။
*********************************
သာသနာ့အလံကို အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးခ်ႏိုင္ၾကပါေစရန္ စုစည္းတင္ျပပါသည္ ။
(MyanmarDaily.net)
Labels:
သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
August
(78)
- မိမိကိုယ္မိမိ ယုံၾကည္မႈ ဘယ္လို တည္ေဆာက္ ၾကမလဲ
- “ တရားဦး ေဟာလွဲ႔ပါ ”
- ဟားဗက္တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္ နံရံထက္က ဆုံးမစာ
- ဗုဒၶ,ဓမၼ,သံဃ အေပၚ သူ႔ရဲ႕အျမင္
- ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလုိင္းလားမားမွ ဘရာဇီး ပညာရွင္ အား မ...
- သာသနာ့အလံႏွင့္ ပတ္သက္၍
- နဒီဘဝ, ျမစ္ဘဝ
- ဘဝဆုိတာ တိုးေတာင္းလြန္းပါတယ္
- “မုန္တိုင္းထဲမွ ကဗ်ာ”
- " တြင္း "
- လူငယ္တုိ႔ရဲ႕ အသိုက္ဆီ အျပန္
- သစ္ေတာနဲ႔ ျမစ္ (ျမစ္ေပ်ာက္မွာစိုး)
- ရွာေတြ႔ခဲ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ
- ေရွ႕ခရီးသို႔
- ေရွ႕ခရီး ဆက္ႏိုင္ဖုိ႔
- ေကာ္ဖီ ႏြားႏို႔ အခ်ိဳရည္တို႔ျဖင့္ ေဆး မတုိက္သင့္
- အသီးအႏွံမ်ားမွ ရႏိုင္တဲ့ ဗီတာမင္မ်ားနဲ႔ ႏွလုံး
- ကေလး မရႏိုင္သူမ်ားအတြက္
- အသီးအႏွံမွ ေသြးအား ေကာင္းေစဖို႔
- ေသြးေပါင္ က်ျခင္းမွ ကာကြယ္ဖုိ႔
- အစာအိမ္ ေအာင့္/ နာျခင္းနဲ႔ ဆန္ေဆးရည္
- အသီးအရြက္မ်ား ဓာတုအဆိပ္ ကင္းရန္အတြက္
- ေက်ာက္ခ်ဥ္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီး က်န္းမာေရး
- မ်က္စိ က်န္းမာေရးအတြက္
- မ်က္စိေညာင္းညာျခင္းကို ကုသနည္း
- မိုးဖြဲ႔ အလြမ္း
- ဖိတ္စာ
- အပ်ိဳႀကီး
- ဝါေခါင္လျပည့္ - ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ တရား
- ဝါေခါင္လဘြဲ႔
- ေထြးညိုရဲ႕ အမွာ
- ဘိုးသူေတာ္ ဦးႏုရဲ႕ပညာေပး စကားပံု
- အကၽြတ္ ဘယ္မွာ ေဝးေတာ့မည္
- မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေသဖို႔ ျပင္ဆင္ထားပုံ
- B ပိုး C ပိုး သမားေတြ အတြက္
- တခ်ိန္တုန္းက " မိန္းမ ''
- ကင္ဆာႏွင့္ ပတ္သက္၍
- ရယ္ျခင္း သုံးမ်ိဳး
- ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဆံုးမခဲ့တဲ့ စာေပေလာက ၾသဝါဒကဗ်ာ
- အစာမရွိေသာ အစာအိမ္အတြက္ ေရေသာက္ေပးပါ
- ဘြဲ႔ရသြားေသာ ႏွလုံးသား
- ေဆြးေႏြးခန္း
- ႏႈတ္ထြက္သြားျခင္း
- သင္ႏွင့္ တန္ဖိုး
- အဖိုးႀကီး စစ္တမ္း
- ဤေျမႀကီး
- အသည္း က်န္းမာေရးအတြက္ စားေသာက္မႈ
- အသက္နဲ႔ က်န္းမာေရး ျပႆနာ
- ဘိုထုိင္ အိမ္သာမ်ားမွ ေရာဂါမ်ား ကူစက္ႏိုင္
- အသည္း က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး စြမ္းအင္ ျပည့္ဝေစရန္
- Fb တြင္ ကာလာျဖင့္ Status ေရးနည္း
- Facebook Lock မက်ေအာင္ကာကြယ္နည္း
- Lock က်ေနသာ Facebook အေကာင့္ ျပန္ယူနည္း
- မိမိ facebook ကို Virus ကင္းကင္းရွင္းရွင္း သုံးႏို...
- ခ်စ္စရာ ရႈခင္း
- လြမ္းဘြယ္ ၿမိဳင္ယံ
- သင္း ေသဟဲ့ ဆိုသလို
- ပဋိညာဥ္ခံဘြဲ႔ ေတးထပ္
- ခြင့္မသာ
- တြယ္ရာမဲ့
- ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
- သံေဝဂ (၈၀)ေပၚ ေတးထပ္
- သနပ္ခါးပင္ဘြဲ႔ ေတးထပ္
- သံေဝဂ ေတးထပ္
- အဝိဇၨာ နိဗၺိႏၵ ေတးထပ္
- အႏွစ္မပါတဲ့ နိဗၺိႏၵာ ေတးထပ္
- အပုတ္ေကာင္ နိဗိၺႏၵ ေတးထပ္
- အို တက္လူတုိ႔
- မင္း အိမ္
- မိန္းမျမတ္
- တပည့္မ်ား ရိုေသေလးစားတဲ့ ဆရာ
- လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္၍ ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္
- အရိေမေတၱယ် ဘုရားရွင္ႏွင့္ ႀကံဳႏိုင္ဖို႔
- လူနဲ႔ ႏြား
- ကိ,ေညွာ္ အေငြ႔ကုိ သတိေျမာ္၍ ေရွာင္
- ႏွစ္ကုိယ္ေတြ႔မွ ရြာပါ
- "မိန္းကေလးတို႔ ဣေျႏၵ"
- အဖုိး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသုိ႔
-
▼
August
(78)
0 comments:
Post a Comment