ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Sunday, September 1, 2013
အင္းဝေခတ္ စာဆုိရွင္ ႏွစ္ပါး
3:38 PM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
အင္းဝေခတ္ စာဆိုရွင္ ႏွစ္ပါး၏ စာေပမ်ားအေပၚ အျမင္ကေလးမ်ား
(ဗဟုသုတ)
(ဗဟုသုတ)
အင္းဝေခတ္
စာဆိုေတာ္ အရွင္မဟာရ႒သာရ၏ စာမ်ားကို " ထန္းသမား၏ ရင္ဘတ္ႏွင့္
တူသည္ဟု " ဆိုေတာ္မူၾက၏။ အင္းဝ စာဆိုေတာ္ အရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ စာေပမ်ားကို
ေတာ့ " လိပ္၏ ရင္ဘတ္ႏွင့္ တူသည္ဟု " ပညာရွင္တို႔က သုံးသပ္ေတာ္မူၾကကုန္၏။ ဆိုလို
သည္မွာ ထန္းပင္ႏွင့္ ထန္းတက္သူ၏ ရင္ဘတ္သည္ ပူးတံု ခြာတံု ျဖစ္သကဲ့သို႔ ရွင္မဟာရ႒
သာရ၏ စာေပမ်ားသည္ ဓမၼအေၾကာင္းႏွင့္ ပူးတံု ခြာတံု ျဖစ္၏။ တရားသေဘာခ်ည္း သက္
သက္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ေလာကီသေဘာတရားေတြလည္း ပါဝင္ေန၏။ တခါတရံ လြမ္း
စရာေလးမ်ားလည္း ပါ၏။ " ႏွမ လက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ့" ကဲ့သို႔ေသာ အခ်စ္ေရး အခ်စ္ရာ
ေလးမ်ားလည္း ပါတတ္၏။ တရားဓမၼအေၾကာင္းအရာခ်ည္းသာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ဓမၼ
အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပူးတံုခြာတံု ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ " ထန္းသမား၏ ရင္ဘတ္ႏွင့္ တူသည္"ဟု
ပညာရွင္တို႔က သံုးသပ္ေတာ္မူၾကကုန္၏။
တူသည္ဟု " ဆိုေတာ္မူၾက၏။ အင္းဝ စာဆိုေတာ္ အရွင္မဟာသီလဝံသ ၏ စာေပမ်ားကို
ေတာ့ " လိပ္၏ ရင္ဘတ္ႏွင့္ တူသည္ဟု " ပညာရွင္တို႔က သုံးသပ္ေတာ္မူၾကကုန္၏။ ဆိုလို
သည္မွာ ထန္းပင္ႏွင့္ ထန္းတက္သူ၏ ရင္ဘတ္သည္ ပူးတံု ခြာတံု ျဖစ္သကဲ့သို႔ ရွင္မဟာရ႒
သာရ၏ စာေပမ်ားသည္ ဓမၼအေၾကာင္းႏွင့္ ပူးတံု ခြာတံု ျဖစ္၏။ တရားသေဘာခ်ည္း သက္
သက္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ေလာကီသေဘာတရားေတြလည္း ပါဝင္ေန၏။ တခါတရံ လြမ္း
စရာေလးမ်ားလည္း ပါ၏။ " ႏွမ လက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ့" ကဲ့သို႔ေသာ အခ်စ္ေရး အခ်စ္ရာ
ေလးမ်ားလည္း ပါတတ္၏။ တရားဓမၼအေၾကာင္းအရာခ်ည္းသာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ဓမၼ
အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပူးတံုခြာတံု ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ " ထန္းသမား၏ ရင္ဘတ္ႏွင့္ တူသည္"ဟု
ပညာရွင္တို႔က သံုးသပ္ေတာ္မူၾကကုန္၏။
ရွင္မဟာသီလဝံသ၏
စာေပမ်ားကေတာ့ တရားသေဘာခ်ည္းပင္ ေတြ႔ရ၏။ လိပ္၏ ရင္ဘတ္သည္ ေျမႀကီးႏွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ
မခြာသကဲ့သို႔ ရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ေရးသမွ် စာေပမ်ားသည္ ေလာကုတၱရာတရားသေဘာ ႏွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ
မကင္းကြာေပ။ သူ၏ စာေပအားလံုးသည္ တရားသေဘာမ်ားႏွင့္ အၿမဲတမ္းဆက္စပ္ေန၏။
ရွင္မဟာရ႒သာရ၏
စာေလးမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အလြန္ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ေကာင္းလွ၏။
" ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏိႈင္းစရာဟု၊
ပညာမုန္ယို၊ အရြယ္ပ်ိဳက၊
မဆိုစေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍၊
ႏႈတ္ေငါက္ လြန္မိ၊ ေဒါသရွိလည္း၊
ေႏွာင္းၿပီးတခါ၊ ရိုေသစြာလွ်င္၊ဤစာကိုးခန္း၊
ပုလဲပန္းျဖင့္၊ စိတ္ၾကမ္း မာန္ေလွ်ာ့၊ ငါကန္ေတာ့၏.."တဲ့။
ရွင္မဟာရ႒သာရသည္ အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ ပညာတတ္၏။ ဘုရင့္နန္းေတာ္ႀကီးထဲမွာ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရ၏။သူ၏ ဖခင္ႀကီးကလည္း နန္းတြင္း ပညာတတ္ စာဆိုအမတ္ႀကီး ဓမၼပါလ
ပင္ျဖစ္၏။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ပညာအလြန္တတ္တာေၾကာင့္ ေတာ္ရုံတန္ရုံ လူမထင္။
"ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏိႈင္းစရာဟု"၊ ဆိုသည္မွာလည္း ငါေလာက္ ေတာ္သည့္ တတ္သည့္သူကို
ႏိႈင္းရမယ္ဆိုလွ်င္ အျခားမရွိ၊ ငါပဲ ရွိမွာပဲတဲ့။ သူ၏ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ေလးေတြကလည္း သိပ္ကို လွပ၏။ "ပညာမုန္ယို" တဲ့။ ဆင္ႀကီး မုန္ယိုသလို ပညာမာန္ေတြလည္း မိုယိုေန၏ တဲ့။
ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ ဆိုသလို မဆိုသေလာက္ မာန္တက္ခဲ့သည္ တဲ့။
" ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏိႈင္းစရာဟု၊
ပညာမုန္ယို၊ အရြယ္ပ်ိဳက၊
မဆိုစေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍၊
ႏႈတ္ေငါက္ လြန္မိ၊ ေဒါသရွိလည္း၊
ေႏွာင္းၿပီးတခါ၊ ရိုေသစြာလွ်င္၊ဤစာကိုးခန္း၊
ပုလဲပန္းျဖင့္၊ စိတ္ၾကမ္း မာန္ေလွ်ာ့၊ ငါကန္ေတာ့၏.."တဲ့။
ရွင္မဟာရ႒သာရသည္ အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ ပညာတတ္၏။ ဘုရင့္နန္းေတာ္ႀကီးထဲမွာ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရ၏။သူ၏ ဖခင္ႀကီးကလည္း နန္းတြင္း ပညာတတ္ စာဆိုအမတ္ႀကီး ဓမၼပါလ
ပင္ျဖစ္၏။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ပညာအလြန္တတ္တာေၾကာင့္ ေတာ္ရုံတန္ရုံ လူမထင္။
"ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏိႈင္းစရာဟု"၊ ဆိုသည္မွာလည္း ငါေလာက္ ေတာ္သည့္ တတ္သည့္သူကို
ႏိႈင္းရမယ္ဆိုလွ်င္ အျခားမရွိ၊ ငါပဲ ရွိမွာပဲတဲ့။ သူ၏ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ေလးေတြကလည္း သိပ္ကို လွပ၏။ "ပညာမုန္ယို" တဲ့။ ဆင္ႀကီး မုန္ယိုသလို ပညာမာန္ေတြလည္း မိုယိုေန၏ တဲ့။
ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ ဆိုသလို မဆိုသေလာက္ မာန္တက္ခဲ့သည္ တဲ့။
"အရြယ္ပ်ိဳက၊ မဆိုစေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍၊ ႏႈတ္ေငါက္လြန္မိ၊ ေဒါသရွိလည္း၊"
ဟူသည္မွာေတာ့ မိမိကိုယ္ကို ျပန္လည္ ေဝဖန္သံုးသပ္တာ ျဖစ္၏။ Self-Critisim လုပ္တာ
ျဖစ္၏။ အလြန္တရာ လိုအပ္လွ၏ မိမိ ဘာအမွားလုပ္ခဲ့သလဲ ဆိုတာကို ျပန္လည္ သုံးသပ္၏။ "ေႏွာင္းၿပီးတခါ၊ ရိုေသစြာလွ်င္၊ ဤစာကိုးခန္း၊ ပုလဲပန္းျဖင့္၊ စိတ္ၾကမ္ းမာန္ေလွ်ာ့၊
ငါကန္ေတာ့၏" တဲ့။ …ေၾသာ္ ခုေတာ့ ငါသိၿပီ။ ငါသေဘာေပါက္ နားလည္သြားၿပီ။ ငါေတာ္
ေတာ္ေလး မာန္တက္ခဲ့ပါလား။ ေမာက္မာခဲ့ပါလား။ လက္မေထာင္ခဲ့ပါလား။ ငါ နန္းေတာ္
ႀကီးထဲမွာ ပညာအရာမွာ ဘယ္သူကိုမွ မမႈပဲ စြာက်ယ္စြာက်ယ္ လုပ္ခဲ့ပါေကာလား။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ အလြန္တန္ဘိုးရွိသည့္ ကိုးခန္းပ်ိဳ႕ႀကီးကို ေရးသားၿပီးေတာ့ အမွားကို
ဝန္ခံ ကန္ေတာ့လိုက္ပါ၏တဲ့။ ပညာရွိတို႔မည္သည္ သူတို႔ တကယ္မွားလွ်င္ မွားမွန္းသိတာနဲ႔
တၿပိဳင္နက္ ဝန္ခံၾက၏။ ေတာင္းပန္တတ္ၾက၏။ ကန္ေတာ့ၾက၏။ ေကာင္းေသာ အစဥ္
အလာပင္ျဖစ္၏။ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ စာေတြသည္ ေလာကီသေဘာတရားမ်ား ပါရွိသလို
ေလာကုတၱရာ သေဘာတရားမ်ား ပါရွိသည္ကို ေတြ႔ရ၏။
ဟူသည္မွာေတာ့ မိမိကိုယ္ကို ျပန္လည္ ေဝဖန္သံုးသပ္တာ ျဖစ္၏။ Self-Critisim လုပ္တာ
ျဖစ္၏။ အလြန္တရာ လိုအပ္လွ၏ မိမိ ဘာအမွားလုပ္ခဲ့သလဲ ဆိုတာကို ျပန္လည္ သုံးသပ္၏။ "ေႏွာင္းၿပီးတခါ၊ ရိုေသစြာလွ်င္၊ ဤစာကိုးခန္း၊ ပုလဲပန္းျဖင့္၊ စိတ္ၾကမ္ းမာန္ေလွ်ာ့၊
ငါကန္ေတာ့၏" တဲ့။ …ေၾသာ္ ခုေတာ့ ငါသိၿပီ။ ငါသေဘာေပါက္ နားလည္သြားၿပီ။ ငါေတာ္
ေတာ္ေလး မာန္တက္ခဲ့ပါလား။ ေမာက္မာခဲ့ပါလား။ လက္မေထာင္ခဲ့ပါလား။ ငါ နန္းေတာ္
ႀကီးထဲမွာ ပညာအရာမွာ ဘယ္သူကိုမွ မမႈပဲ စြာက်ယ္စြာက်ယ္ လုပ္ခဲ့ပါေကာလား။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ အလြန္တန္ဘိုးရွိသည့္ ကိုးခန္းပ်ိဳ႕ႀကီးကို ေရးသားၿပီးေတာ့ အမွားကို
ဝန္ခံ ကန္ေတာ့လိုက္ပါ၏တဲ့။ ပညာရွိတို႔မည္သည္ သူတို႔ တကယ္မွားလွ်င္ မွားမွန္းသိတာနဲ႔
တၿပိဳင္နက္ ဝန္ခံၾက၏။ ေတာင္းပန္တတ္ၾက၏။ ကန္ေတာ့ၾက၏။ ေကာင္းေသာ အစဥ္
အလာပင္ျဖစ္၏။ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ စာေတြသည္ ေလာကီသေဘာတရားမ်ား ပါရွိသလို
ေလာကုတၱရာ သေဘာတရားမ်ား ပါရွိသည္ကို ေတြ႔ရ၏။
ရွင္မဟာသီလဝံသ၏
စာေပမ်ားကေတာ့
" ငါသာငါထက္၊ မာန္မတက္ႏွင့္၊
အထက္ေနမင္း၊ ေလးကၽြန္းခ်ဥ္းလည္း၊
မလင္းတိမ္တိုက္၊ တစ္ကၽြန္းမိုက္၏။
ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ၊ ဤအရာကို၊
ပညာရွိက၊ သတိရေလ’’တဲ့။
အရွင္မဟာရ႒သာရ က "ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏိႈင္းစရာဟု၊ ပညာမုန္ယို၊ အရြယ္ပ်ိဳက၊ မဆို
စေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍၊" ဟုဆိုလာေသာအခါ အရွင္ဘုရား သိပ္ၿပီးေတာ့လည္း
ဘဝင္မျမင့္နဲ႔ေနာ္တဲ့။ လက္မ တေထာင္ေထာင္လည္း မလုပ္နဲ႔ဦး တဲ့။ ေနမင္းဟာ ကၽြန္းႀကီး ေလးကၽြန္းစလုံးကို ေရာက္နိုင္ေပမယ့္ တၿပိဳင္နက္တည္း ေလးကၽြန္းစလုံးကိုေတာ့ မလင္းႏိုင္ဘူးတဲ့။ "မလင္းတိမ္တိုက္၊ တကၽြန္းမိုက္၏။ ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ၊ ဤအရာကို၊
ပညာရွိက၊ သတိရေလ" တဲ့။ အဲလိုပဲ အရွင္ဘုရား အကုုန္မသိဘူး။ အရွင္ဘုရား မသိတဲ့အရာ
တခုခုေတာ့ ရွိကို ရွိရမယ္ဟု အရွင္မဟာသီလဝံသ စာဆိုေတာ္ႀကီးက ဆိုလို၏။ လိပ္၏ ရင္ဘတ္သည္ ေျမႀကီးႏွင့္ မခြာသကဲ့သို႔ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာေပမ်ားသည္ တရား သေဘာမ်ားႏွင့္ ျပည့္လွ်မ္းေန၏။ တရားသေဘာမွ ဘယ္ေသာအခါမွ မကင္းကြာေပ။
" ငါသာငါထက္၊ မာန္မတက္ႏွင့္၊
အထက္ေနမင္း၊ ေလးကၽြန္းခ်ဥ္းလည္း၊
မလင္းတိမ္တိုက္၊ တစ္ကၽြန္းမိုက္၏။
ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ၊ ဤအရာကို၊
ပညာရွိက၊ သတိရေလ’’တဲ့။
အရွင္မဟာရ႒သာရ က "ငါႏွင့္ ငါသာ၊ ႏိႈင္းစရာဟု၊ ပညာမုန္ယို၊ အရြယ္ပ်ိဳက၊ မဆို
စေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍၊" ဟုဆိုလာေသာအခါ အရွင္ဘုရား သိပ္ၿပီးေတာ့လည္း
ဘဝင္မျမင့္နဲ႔ေနာ္တဲ့။ လက္မ တေထာင္ေထာင္လည္း မလုပ္နဲ႔ဦး တဲ့။ ေနမင္းဟာ ကၽြန္းႀကီး ေလးကၽြန္းစလုံးကို ေရာက္နိုင္ေပမယ့္ တၿပိဳင္နက္တည္း ေလးကၽြန္းစလုံးကိုေတာ့ မလင္းႏိုင္ဘူးတဲ့။ "မလင္းတိမ္တိုက္၊ တကၽြန္းမိုက္၏။ ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ၊ ဤအရာကို၊
ပညာရွိက၊ သတိရေလ" တဲ့။ အဲလိုပဲ အရွင္ဘုရား အကုုန္မသိဘူး။ အရွင္ဘုရား မသိတဲ့အရာ
တခုခုေတာ့ ရွိကို ရွိရမယ္ဟု အရွင္မဟာသီလဝံသ စာဆိုေတာ္ႀကီးက ဆိုလို၏။ လိပ္၏ ရင္ဘတ္သည္ ေျမႀကီးႏွင့္ မခြာသကဲ့သို႔ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာေပမ်ားသည္ တရား သေဘာမ်ားႏွင့္ ျပည့္လွ်မ္းေန၏။ တရားသေဘာမွ ဘယ္ေသာအခါမွ မကင္းကြာေပ။
ထို႔ျပင္
အရွင္ မဟာရ႒သာရ၏ စာေတြက "တူရိယာငါးပါးကို တၿပိဳင္နက္
တီးမႈတ္သလိုပဲ"
ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူၾကေသး၏။ ဆိုလိုသည္မွာေတာ့ ရွင္မဟာရ႒သာရဆရာေတာ္က
ေလာကီေရးရာမ်ား ပါဝင္ေန၏ ။ အခ်စ္ေရး အခ်စ္ရာမ်ားတြင္လည္း " ညခင္း ဆည္းဆာ
တြင္၊ ကၽြန္ုပ္ျမင္သည္၊ ရယ္ရႊင္ၿပံဳးတံု႔၊ မၿပံဳးတံု႔။" တဲ့။ မိန္းကေလးက ၿပံဳးမလိုလို ရယ္မလိုလို
ေလးနဲ႔တဲ့။ ၿပံဳးတံု႔ မၿပံဳးတံု႔ေလး ျဖစ္ေနတာကိုက ပို၍ခ်စ္စရာ ေကာင္း၏တဲ့။ ဆံပင္ေလးကို
လည္း" ထံုးတုံ႔ မထံုးတုံ႔ " တဲ့။ ဆံပင္ေလးကလည္း ထံုးထားတာလည္း မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ေျပ
ေလ်ာ့ေလ်ာ့တဲ့။ ထို႔ျပင္ "ေရႊရင္ ဖံုးတံု႔ မဖံုးတံု႔။" ဆိုတာေတြကိုလည္း ရွင္မဟာရ႒သာရက
ျမင္ေတာ္မူေသး၏။ အင္မတန္ အျမင္စူးရွသည့္ စာဆိုရွင္။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ထား
ဟန္တူ၏။ သုေတသန ျပဳထားဟန္တူ၏။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ အရွင္မဟာရ႒သာရ၏ စာမ်ား
သည္လည္း ရာသက္ပန္ ေကာင္းမြန္လွ၏။ အလြန္အျမင္စူးရွၿပီး လက္ရာေျမာက္လွ၏။
ေလာကီေလာကုတၱရာ သေဘာတရားမ်ား ေရာယွက္ေနေသာေၾကာင့္ Very Colourful
and very Musical works အလြန္တရာ ေရာင္စံုယွက္သန္းၿပီး ဖတ္လို႔ အလြန္တရာ
ေကာင္းလွသည့္ လက္ရာမ်ားျဖစ္၏။ တူရိယာငါးပါးကို တၿပိဳင္နက္ တီးမႈတ္သကဲ့သို႔ သာယာ
ခ်ိဳျမလွ၏။ အေရာင္ေသြးစံု၏။ ခ်စ္စရာ သိပ္ေကာင္းလွ၏။
ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳေတာ္မူၾကေသး၏။ ဆိုလိုသည္မွာေတာ့ ရွင္မဟာရ႒သာရဆရာေတာ္က
ေလာကီေရးရာမ်ား ပါဝင္ေန၏ ။ အခ်စ္ေရး အခ်စ္ရာမ်ားတြင္လည္း " ညခင္း ဆည္းဆာ
တြင္၊ ကၽြန္ုပ္ျမင္သည္၊ ရယ္ရႊင္ၿပံဳးတံု႔၊ မၿပံဳးတံု႔။" တဲ့။ မိန္းကေလးက ၿပံဳးမလိုလို ရယ္မလိုလို
ေလးနဲ႔တဲ့။ ၿပံဳးတံု႔ မၿပံဳးတံု႔ေလး ျဖစ္ေနတာကိုက ပို၍ခ်စ္စရာ ေကာင္း၏တဲ့။ ဆံပင္ေလးကို
လည္း" ထံုးတုံ႔ မထံုးတုံ႔ " တဲ့။ ဆံပင္ေလးကလည္း ထံုးထားတာလည္း မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ေျပ
ေလ်ာ့ေလ်ာ့တဲ့။ ထို႔ျပင္ "ေရႊရင္ ဖံုးတံု႔ မဖံုးတံု႔။" ဆိုတာေတြကိုလည္း ရွင္မဟာရ႒သာရက
ျမင္ေတာ္မူေသး၏။ အင္မတန္ အျမင္စူးရွသည့္ စာဆိုရွင္။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ထား
ဟန္တူ၏။ သုေတသန ျပဳထားဟန္တူ၏။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ အရွင္မဟာရ႒သာရ၏ စာမ်ား
သည္လည္း ရာသက္ပန္ ေကာင္းမြန္လွ၏။ အလြန္အျမင္စူးရွၿပီး လက္ရာေျမာက္လွ၏။
ေလာကီေလာကုတၱရာ သေဘာတရားမ်ား ေရာယွက္ေနေသာေၾကာင့္ Very Colourful
and very Musical works အလြန္တရာ ေရာင္စံုယွက္သန္းၿပီး ဖတ္လို႔ အလြန္တရာ
ေကာင္းလွသည့္ လက္ရာမ်ားျဖစ္၏။ တူရိယာငါးပါးကို တၿပိဳင္နက္ တီးမႈတ္သကဲ့သို႔ သာယာ
ခ်ိဳျမလွ၏။ အေရာင္ေသြးစံု၏။ ခ်စ္စရာ သိပ္ေကာင္းလွ၏။
အရွင္မဟာသီလဝံသ၏
စာမ်ားကေတာ့ စည္ႀကီး ဟိန္းသံလိုဘဲ ဟု ဆိုၾက၏။ "ၿမိဳ႕ေရႊထီး၊
စည္ႀကီးပါပဲ၊ တီးတီးသမွ်၊ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္"ဟူေသာ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မဃေဒဝလကၤာ
အဆိုကဲ့သို႔ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာမ်ားသည္ အလြန္တည္ၿငိမ္လွ၏။ အေရာင္တခုတည္း
ျခယ္ထားသလို၊ ညိဳ႕မိႈင္းေနသည့္ အေရာင္တခုတည္းျဖင့္ ျခယ္ထားသလို အလြန္ ဣေျႏၵ
ရင့္က်က္လွ၏။ ရင့္က်က္ေသာ သီလသမာဓိ ပညာတို႔ အေျခခံၿပီး ေရးေတာ္မူေသာေၾကာင့္ အလြန္နက္နက္လွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ေရးေရးသမွ် စာမ်ားသည္ ဖိန္႔ဖိန္႔
တုန္ေအာင္ သံသာျမည္ဟီးလွ၏။ သူ၏စာေတြ ဖတ္ၾကရေသာအခါ စည္ႀကီး ဟိန္းသလိုပဲ
ေကာင္းလိုက္တာ၊ အႏွစ္သာရရွိလိုက္တာဟု ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ကပင္ ခ်ီးမြန္းသံ
တသံတည္း ထြက္ၿပီးေတာ့ ဟုိ..အေဝးထိေအာင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ကာ မည္ဟိန္းေလေတာ့၏ ဟု မွတ္ ခ်က္ျပဳေတာ္မူၾက၏။ ထို႔ျပင္
" ေတာင္းကို မေဖာက္၊ ေတာက္ကို ေဖာက္၊ ထြင္းေဖာက္ သိျမင္၊ သီလဝံ။" ဟုလည္း မွတ္ ခ်က္ျပဳၾကသည္ကို ဖတ္ရႈရေသး၏။ ဆိုလိုသည္မွာ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ဉာဏ္ပညာ သည္ ေတာင္းကဲ့သို႔ ေသးငယ္ေသာ အရာ- မႈကိစၥေတြကိုေလာက္သာ သိတာမဟုတ္ အင္မတန္ ေတာင္ႀကီးကဲ့သို႔ ထူထဲ သိပ္သည္းလွသည့္ ေလးနက္ေသာ ဓမၼအေၾကာင္းအရာ
ကို ထြင္းေဖာက္ သိျမင္နိုင္စြမ္းရွိ၏ ဟု ဆိုလို၏။ ဤကား အင္းဝ စာဆိုရွင္ အရွင္မဟာရ႒
သာရႏွင့္ အရွင္မဟာသီလဝံသ တို႔၏ စာေတြအေပၚ ေဝဖန္သံုးသပ္ခ်က္ အခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ စာေပေဝဖန္ေရးကို အင္းဝေခတ္က စတင္ခဲ့သည္ဟု
ဆိုလွ်င္ မွားအံမထင္။
စည္ႀကီးပါပဲ၊ တီးတီးသမွ်၊ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္"ဟူေသာ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မဃေဒဝလကၤာ
အဆိုကဲ့သို႔ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ စာမ်ားသည္ အလြန္တည္ၿငိမ္လွ၏။ အေရာင္တခုတည္း
ျခယ္ထားသလို၊ ညိဳ႕မိႈင္းေနသည့္ အေရာင္တခုတည္းျဖင့္ ျခယ္ထားသလို အလြန္ ဣေျႏၵ
ရင့္က်က္လွ၏။ ရင့္က်က္ေသာ သီလသမာဓိ ပညာတို႔ အေျခခံၿပီး ေရးေတာ္မူေသာေၾကာင့္ အလြန္နက္နက္လွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ေရးေရးသမွ် စာမ်ားသည္ ဖိန္႔ဖိန္႔
တုန္ေအာင္ သံသာျမည္ဟီးလွ၏။ သူ၏စာေတြ ဖတ္ၾကရေသာအခါ စည္ႀကီး ဟိန္းသလိုပဲ
ေကာင္းလိုက္တာ၊ အႏွစ္သာရရွိလိုက္တာဟု ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ကပင္ ခ်ီးမြန္းသံ
တသံတည္း ထြက္ၿပီးေတာ့ ဟုိ..အေဝးထိေအာင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ကာ မည္ဟိန္းေလေတာ့၏ ဟု မွတ္ ခ်က္ျပဳေတာ္မူၾက၏။ ထို႔ျပင္
" ေတာင္းကို မေဖာက္၊ ေတာက္ကို ေဖာက္၊ ထြင္းေဖာက္ သိျမင္၊ သီလဝံ။" ဟုလည္း မွတ္ ခ်က္ျပဳၾကသည္ကို ဖတ္ရႈရေသး၏။ ဆိုလိုသည္မွာ အရွင္မဟာသီလဝံသ၏ ဉာဏ္ပညာ သည္ ေတာင္းကဲ့သို႔ ေသးငယ္ေသာ အရာ- မႈကိစၥေတြကိုေလာက္သာ သိတာမဟုတ္ အင္မတန္ ေတာင္ႀကီးကဲ့သို႔ ထူထဲ သိပ္သည္းလွသည့္ ေလးနက္ေသာ ဓမၼအေၾကာင္းအရာ
ကို ထြင္းေဖာက္ သိျမင္နိုင္စြမ္းရွိ၏ ဟု ဆိုလို၏။ ဤကား အင္းဝ စာဆိုရွင္ အရွင္မဟာရ႒
သာရႏွင့္ အရွင္မဟာသီလဝံသ တို႔၏ စာေတြအေပၚ ေဝဖန္သံုးသပ္ခ်က္ အခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာနိုင္ငံ၌ စာေပေဝဖန္ေရးကို အင္းဝေခတ္က စတင္ခဲ့သည္ဟု
ဆိုလွ်င္ မွားအံမထင္။
အားလံုးက်န္းမာၾကပါေစ။
ေမတၱာျဖင့္-
ေမ့သားလွ(ဇလဂၢ)
Nwehninmoe
Nwehninmoe
Labels:
ဗဟုသုတ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
September
(67)
- “ကြာသံုးကြာ၊ ပါသံုးပါ၊ ခ်ာသံုးခ်ာ”
- ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ မွတ္သားစရာ စကားမ်ား
- တန္ဖိုးရိွေသာ စကားလုံးေလးမ်ား
- ေၾကာင္ဝံ့တဲ့ သူ
- “အကၽြတ္ဘယ္မွာ ေဝးေတာ့မည္”
- Sky Net တဲ့
- မာန မဲ့စြာ
- လက္ဘက္ရည္ၾကမ္း
- အျပန္လမ္း
- ခ်စ္သူ သစ္ပင္
- စိတ္ခြန္အား စကားစုမ်ား
- “သမဏ(ရဟန္း-သာမေဏ)အလုပ္”
- * အာဖရိကသို႔ ဗုဒၶသာသနာ ျပန္႔ပြားၿပီ *
- ခင္ပြန္းေကာင္းဆိုတာ
- ကေလးတုိ႔၏ အမူအက်င့္မ်ား
- အာမခံခ်က္ မရိွၾကဘူး
- ရွက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္မႈ ေႏွးေကြ...
- ပညာဆုိတာ
- စာဖတ္က်င္႔ကို အိမ္အတြင္းမွ စၾကပါ
- အေဖာ္မပါေပမဲ့ ေပ်ာ္စရာပါ
- ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေၾကျငာစာတမ္း
- “ညီေနာင္အမႈ ျပည္ေထာင္စု”
- "ေနရာတက် ထားပါ"
- ေလွသဘင္ ႏႊဲေပ်ာ္ ေတာ္သလင္း ပြဲေတာ္
- ဆက္ဆံေရး အသိ သတိ လိမ္မာပါးနပ္မႈနဲ႔ အရွိန္အဝါ
- ေက်းဇူး သိတတ္သူ
- လိႈင္းရုိက္ ေလွလူး
- လြမ္း
- ေဝး
- ေသာကေျခရာ
- မစိုးရိမ္တုိက္သစ္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေလွ်ာက္ထားလႊာ
- ဒုိ႔သာသနာ ဒို႔ဘာသာ
- ခ်စ္သူ
- လြမ္းရဲတယ္
- "အရြယ္က စကားေျပာတယ္"
- ရခုိင္သမုိင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္
- ကရင္လူမ်ိဳး၏ မူလဇာစ္ျမစ္
- မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ ေနာက္ခံသမုိင္း
- “ ခရီးေရာက္တဲ့ ၾသဝါဒခ်ည္းပဲ”
- ဆုေတာင္းတုိင္း ျပည့္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ရန္
- အသည္းေျခာက္ ေရာဂါ
- ဝမ္းခ်ဳပ္လို ့စိတ္မညစ္နဲ႔
- က်ီးေပါင္းအတြက္ သေဘၤာ႐ြက္
- ေက်ာက္ကပ္ ပ်က္စီးေစႏိုင္ေသာအခ်က္ (၁၀)ခ်က္
- “အလြမ္း”
- ေရွးခတ္ ပုဂံျပည္
- အတူတူတြဲ မအိပ္သင့္တဲ့အရာ- (၅)မ်ိဳး
- လူ႔ ေက်ာက္ကပ္အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
- စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္
- ဘုိးသူေတာ္ ဦးႏု စကားပုံမ်ား
- တခါတုန္းက မဂၤလာဦး
- ဆႏၵနဲ႔ အဓိ႒ာန္
- “အေခ်ာ့ေတာ္”
- ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း၏ အရည္အခ်င္း (၉) မ်ိဳး
- “ခ်စ္ ခရီးလမ္း”
- မိန္းကေလးမ်ား သတိျပဳ ဖတ္သင့္ မွတ္သင့္ေသာ အခ်က္မ်ား
- ေအာင္နိမိတ္ ေအာင္စိတ္
- အတုယူစရာ ဂ်ပန္မွာ
- လူငယ္ေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္အရာ ႏွစ္မ်ိဳး
- " သူလည္း တခ်ိန္က "
- တန္ဖိုးသိၿပီး တန္ဖိုးရိွသူ ျဖစ္ေစခ်င္
- မိဘဂုဏ္- ၁၂ -ပါး
- "အိမ္ ရုိက္သံ"
- သံေဝဂ ေတးထပ္
- ဆီးက ေျပာျပေသာ သင့္ က်န္းမာေရး အေၾကာင္း
- အင္းဝေခတ္ စာဆုိရွင္ ႏွစ္ပါး
- ေရႊလေရာင္
-
▼
September
(67)
0 comments:
Post a Comment