ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Friday, September 20, 2013
ဆက္ဆံေရး အသိ သတိ လိမ္မာပါးနပ္မႈနဲ႔ အရွိန္အဝါ
10:34 AM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
လူတိုင္းအတြက္ ဆက္ဆံေရးအခန္းက႑
လူတိုင္းသည္ မိမိ၏ ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ကို တည္ေဆာက္ေနၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က မိမိ၏
ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ကို ႀကီးမားေသာ ဆက္ဆံေရး အသိသတိတို႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾက
သည္။တခ်ဳိ႕က နိမ့္က်ေသာ ဆက္ဆံေရးအသိ သတိျဖင့္ တည္ေဆာက္သည္။ သို႔ျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ ထိခိုက္ဆံုး႐ႈံးရသည္။ ဆက္ဆံေရးအသိ သတိသည္ ေအာင္ျမင္ေသာ ဆက္ဆံေရး
အခန္းက႑ကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းရာ
တြင္လည္း အၿမဲလက္ကိုင္ျပဳသြားရမည့္ အရာျဖစ္သည္။
ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ကို ႀကီးမားေသာ ဆက္ဆံေရး အသိသတိတို႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾက
သည္။တခ်ဳိ႕က နိမ့္က်ေသာ ဆက္ဆံေရးအသိ သတိျဖင့္ တည္ေဆာက္သည္။ သို႔ျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ ထိခိုက္ဆံုး႐ႈံးရသည္။ ဆက္ဆံေရးအသိ သတိသည္ ေအာင္ျမင္ေသာ ဆက္ဆံေရး
အခန္းက႑ကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းရာ
တြင္လည္း အၿမဲလက္ကိုင္ျပဳသြားရမည့္ အရာျဖစ္သည္။
ေအာင္ျမင္ေသာ ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ ဆိုသည္မွာ
ေအာင္ျမင္ေသာ ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ဆိုသည္မွာ
အခ်က္ (၄) ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္။
ယင္းအခ်က္မ်ားမွာ (၁) ဂုဏ္သိကၡာ၊
အဆင့္အတန္း၊ တန္ဖိုးႏွင့္ အရွိန္အဝါသည္ တျဖည္း
ျဖည္း ျမင့္မား၍ေနျခင္း (၂)
ပတ္ဝန္းက်င္၏ ၾကည္ညိဳ ေလးစားမႈ၊ တန္ဖိုးထားမႈ၊ ယံုၾကည္
အားထားမႈ စသည္တို႔ကို
ခံယူရရွိေနျခင္း (၃) ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ ၾသဇာအရွိန္အဝါ ႀကီးမား
လာျခင္း (၄)
လိမ္လည္လွည့္ျဖားမႈ၊ ၾသဇာေပးလႊမ္းမိုးမႈ၊ ဝင္ေရာက္ ေႏွာင့္ယွက္မႈ၊
စြက္ဖက္
ျခယ္လွယ္မႈ၊ ေစာ္ကားမႈ စသည္တို႔ကို ပတ္ဝန္းက်င္က မျပဳလုပ္ဝံ့ျခင္း
စသည့္ အခ်က္မ်ား
ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ကို
ေအာင္ျမင္ေသာ
ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ဟု ေခၚသည္။
မေအာင္ျမင္ေသာ ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ ဆိုသည္မွာ
မေအာင္ျမင္ေသာ ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ဆိုသည္မွာ
အခ်က္ (၄) ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္။ ယင္းအခ်က္မ်ားမွာ (၁) ဂုဏ္သိကၡာ၊
အဆင့္အတန္း၊ တန္ဖိုးႏွင့္ အရွိန္အဝါတို႔ တျဖည္းျဖည္း
ယုတ္ေလ်ာ့
က်ဆင္းေနျခင္း (၂) ပတ္ဝန္းက်င္က အထင္အျမင္ေသးမႈ၊ အေလးအနက္ တန္ဖိုး
မထားမႈ၊
အယံုအၾကည္ကင္းမဲ့မႈ စသည္ တို႔ျဖစ္ေပၚလာျခင္း၊ (၃) ပတ္ဝန္းက်င္၏ ကိုင္တြယ္
ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားကို ခံယူေနရျခင္း (၄) လိမ္လည္လွည့္ျဖားမႈ၊ ၾသဇာေပး
လႊမ္းမိုးမႈ၊ ဝင္ေရာက္
ေႏွာင့္ယွက္မႈ၊ စြက္ဖက္ျခယ္လွယ္မႈမ်ားကို
ပတ္ဝန္းက်င္က ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ျပဳလုပ္
လာျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
ဤအခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဆက္ဆံေရး အခန္း
က႑ကို မေအာင္ျမင္ေသာ ဆက္ဆံေရး
အခန္းက႑ဟု ေခၚသည္။
ဆက္ဆံေရး ႏွစ္ဖက္ျမင္ ပုဂၢိဳလ္
လူဆိုသည္မွာ တဦးတည္းေန၍မရ။
ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အၿမဲထိေတြ႔ၿပီး ဘဝကို ရပ္တည္ရသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္
အၿမဲထိေတြ႔ေနရသည့္အတြက္ မိမိအေၾကာင္းကိုသာမကပဲ ပတ္ဝန္းက်င္၏ အေၾကာင္းကို
ျပည့္စံုမွန္ကန္စြာ သိျမင္ေနရန္ လိုအပ္သည္။ မိမိအေၾကာင္း တမ်ဳိးတည္းကိုသာ
သိေနသူကို ဆက္ဆံေရး တဖက္ျမင္ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိသည္။ မိမိအေၾကာင္းႏွင့္
တဖက္ပုဂၢိဳလ္ အေၾကာင္းကိုပါ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး သိသူကို ဆက္ဆံေရး ႏွစ္ဖက္ျမင္
ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိသည္။ ဆက္
ဆံေရး ႏွစ္ဖက္ျမင္ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္
ရပ္တည္ႏုိင္မွသာ ပတ္ဝန္းက်င္ႀကီးႏွင့္ ေအာင္ျမင္စြာ
ထိေတြ႔ ဆက္ဆံႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ထိေတြ႔ ဆက္ဆံႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္မႈ
ဆက္ဆံေရး ႏွစ္ဖက္ျမင္ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္
ႀကိဳးပမ္း ရပ္တည္သည့္အခါ ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္
မႈ တဆက္တည္း ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္မႈဆိုသည္မွာ''အေပြးျမင္ အပင္
သိ'' ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိႏွင့္ ဆက္ဆံေနသူ၏ အျပင္ သ႐ုပ္သကန္ကို ျမင္သည္ႏွင့္ အတြင္း
သ႐ုပ္သကန္ကို ထိုးထြင္းသိျမင္မႈ၊ တဖက္ပုဂၢိဳလ္က မိမိအား တထြာ ျပေသာ္လည္း မိမိက
တေတာင္ ျမင္မႈ၊ တဖက္ပုဂၢိဳလ္ ပါးစပ္ဟလိုက္သည္ႏွင့္ အူမအထိ လွမ္းျမင္မႈ စသည့္
အခ်က္မ်ားကို ဆိုလိုသည္။
ဤအခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္မႈရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚ
ဆုိသည္။ ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္သူကုိ ပတ္ဝန္းက်င္က စိတ္ႀကိဳက္ လိမ္ညာ လွည့္စား၍
မရ။ အယံုသြင္း၍မရ။ ျဖားေယာင္း၍မရ။ ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္၍ မရ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆို
ေသာ္ ပတ္ဝန္းက်င္က မည္သို႔ ျပဳလုပ္လာေတာ့မည္ကို ႀကိဳတင္သိျမင္ေနေသာေၾကာင့္
ျဖစ္သည္။
မႈ တဆက္တည္း ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္မႈဆိုသည္မွာ''အေပြးျမင္ အပင္
သိ'' ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိႏွင့္ ဆက္ဆံေနသူ၏ အျပင္ သ႐ုပ္သကန္ကို ျမင္သည္ႏွင့္ အတြင္း
သ႐ုပ္သကန္ကို ထိုးထြင္းသိျမင္မႈ၊ တဖက္ပုဂၢိဳလ္က မိမိအား တထြာ ျပေသာ္လည္း မိမိက
တေတာင္ ျမင္မႈ၊ တဖက္ပုဂၢိဳလ္ ပါးစပ္ဟလိုက္သည္ႏွင့္ အူမအထိ လွမ္းျမင္မႈ စသည့္
အခ်က္မ်ားကို ဆိုလိုသည္။
ဤအခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္မႈရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚ
ဆုိသည္။ ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္သူကုိ ပတ္ဝန္းက်င္က စိတ္ႀကိဳက္ လိမ္ညာ လွည့္စား၍
မရ။ အယံုသြင္း၍မရ။ ျဖားေယာင္း၍မရ။ ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္၍ မရ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆို
ေသာ္ ပတ္ဝန္းက်င္က မည္သို႔ ျပဳလုပ္လာေတာ့မည္ကို ႀကိဳတင္သိျမင္ေနေသာေၾကာင့္
ျဖစ္သည္။
ဆက္ဆံေရး အသိႏွင့္ သတိ (၂) မ်ဳိး
ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္မႈရွိရန္ အတြက္
ဆက္ဆံေရးအသိႏွင့္ သတိႏွစ္မ်ဳိးရွိရမည္။
ယင္းတို႔မွာ
(၁) မိမိအေပၚထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရးအသိႏွင့္ သတိ၊(၂) တဖက္ ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရးအသိႏွင့္ သတိဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဤဆက္ဆံေရး အသိႏွင့္ သတိႏွစ္မ်ဳိး ရွိမွသာ
ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္သူအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္။
ယင္းတို႔မွာ
(၁) မိမိအေပၚထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရးအသိႏွင့္ သတိ၊(၂) တဖက္ ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရးအသိႏွင့္ သတိဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဤဆက္ဆံေရး အသိႏွင့္ သတိႏွစ္မ်ဳိး ရွိမွသာ
ဆက္ဆံေရး လိမၼာပါးနပ္သူအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္။
မိမိအေပၚ ထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရး အသိႏွင့္ သတိ
မိမိအေပၚ ထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရးအသိႏွင့္
သတိကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခားလိုသည္။
ပထမအပိုင္းမွာ မိမိကုိယ္ မိမိထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရးအသိ ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ မိမိ
ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ ေအာင္ျမင္ေနသည္ သို႔မဟုတ္ ထိခိုက္ဆံုး႐ႈံးေနသည္ စသျဖင့္
အေျခအေနမွန္ကို သိရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အမွန္အတိုင္းသိရွိမွသာ လိုအပ္သလို ျပဳျပင္ တည့္မတ္ေနထိုင္ႏိုင္မည္။
ဒုတိယအပိုင္းမွာ မိမိအေပၚ ထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရး သတိျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ မိမိ
ဆက္ဆံေရး အျပဳအမူမ်ားသည္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ ေဆာင္ယူေနသည္၊
ယင္းတုိ႔ကို ဆက္လက္ က်င့္သံုးေနလွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္က မိမိအေပၚ မည္ကဲ့သုိ႔ တုံ႔ျပန္လာ
ႏိုင္သည္၊ မိမိ၏ အနာဂတ္ အေျခအေန မည္သို႔ ျဖစ္လာႏုိင္သည္ စသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ သံုး သပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေနျခင္းသည္ ဆက္ဆံေရး သတိထားရွိေနျခင္း
ျဖစ္သည္။ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေနရမည့္ အခ်က္မ်ားထဲမွ တခ်ဳိ႕ကို ေအာက္ပါအတိုင္း တင္ျပ
လိုသည္။
ပထမအပိုင္းမွာ မိမိကုိယ္ မိမိထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရးအသိ ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ မိမိ
ဆက္ဆံေရး အခန္းက႑ ေအာင္ျမင္ေနသည္ သို႔မဟုတ္ ထိခိုက္ဆံုး႐ႈံးေနသည္ စသျဖင့္
အေျခအေနမွန္ကို သိရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အမွန္အတိုင္းသိရွိမွသာ လိုအပ္သလို ျပဳျပင္ တည့္မတ္ေနထိုင္ႏိုင္မည္။
ဒုတိယအပိုင္းမွာ မိမိအေပၚ ထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရး သတိျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ မိမိ
ဆက္ဆံေရး အျပဳအမူမ်ားသည္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ ေဆာင္ယူေနသည္၊
ယင္းတုိ႔ကို ဆက္လက္ က်င့္သံုးေနလွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္က မိမိအေပၚ မည္ကဲ့သုိ႔ တုံ႔ျပန္လာ
ႏိုင္သည္၊ မိမိ၏ အနာဂတ္ အေျခအေန မည္သို႔ ျဖစ္လာႏုိင္သည္ စသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ သံုး သပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေနျခင္းသည္ ဆက္ဆံေရး သတိထားရွိေနျခင္း
ျဖစ္သည္။ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေနရမည့္ အခ်က္မ်ားထဲမွ တခ်ဳိ႕ကို ေအာက္ပါအတိုင္း တင္ျပ
လိုသည္။
သိမ္ေမြ႔မႈႏွင့္ သိမ္ငယ္မႈ
သိမ္ေမြ႔မႈ ဆိုသည္မွာ စိတ္ေနသေဘာထား
တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္မႈ၊ မာန္မာနကင္းမႈ၊ မိမိႏွင့္
တဖက္ ပုဂၢိဳလ္ကို
ေလးစားတန္ဖိုးထားမႈ စသည့္ သေဘာမ်ားေဆာင္သည္။ သိမ္ငယ္မႈသည္
အားငယ္ေၾကာက္ရြံ႕မႈ၊ မိမိကုိယ္မိမိ မယံုၾကည္မႈ၊ အားကိုး အားထားမျပဳလိုမႈ၊
ရဲဝံ့သတိၱမရွိမႈ
စသည့္ သေဘာမ်ားေဆာင္သည္။ မိမိသည္ သိမ္ေမြ႔သူ သို႔မဟုတ္
သိမ္ငယ္ သူေလာဟု
ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေနရမည္။
ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ရွိမႈႏွင့္ အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္မႈ
ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ ရွိမႈဆိုသည္မွာ
အသိဉာဏ္ျမင့္မားမႈ၊ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈ၊ ရဲဝံ့သတၱိရွိမႈ
စသည့္
သေဘာမ်ားေဆာင္သည္။ အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္မႈသည္ အေျမာ္အျမင္မရွိမႈ၊
စိတ္
လႈပ္ရွားလြယ္မႈ၊ စိတ္ဓာတ္မႀကံ့ခုိင္မႈ စသည့္သေဘာမ်ား ေဆာင္သည္။ မိမိသည္
ေျပာင္း လြယ္ျပင္လြယ္ရွိသူ သို႔မဟုတ္ အေျပာင္းအလဲျမန္ ဆန္သူေလာဟူ၍ ဆင္ျခင္
သံုးသပ္
ေနရမည္။
ေနရမည္။
တဖက္ပုဂၢိဳလ္ အေပၚ ထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရး အသိႏွင့္ သတိ
တဖက္ပုဂၢိဳလ္ အေပၚထားရွိရမည့္ ဆက္ဆံေရး
အသိႏွင့္သတိကို ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခား လိုသည္။
ပထမအပိုင္းမွာ တဖက္ပုဂၢိဳလ္၏ အေၾကာင္းကို မွန္ကန္စြာ သိရွိရမည့္ အပိုင္းျဖစ္သည္။
ဆုိလိုသည္မွာ တဖက္ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိအတြက္ မိတ္ေဆြစစ္ေလာ သို႔မဟုတ္ မိတ္ေဆြ တု
ေလာ၊ တဖက္ပုဂၢိဳလ္သည္ တကယ့္မင္းသားအစစ္ေလာ သို႔မဟုတ္ မင္းသားေခါင္းေဆာင္း
ထားသည့္ ဘီလူးေလာ စသည္ျဖင့္ မွန္ကန္စြာသိရွိရမည္။ ဤသို႔သိရွိမွသာ မိတ္ေဆြစစ္ကို
ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး မိတ္ေဆြတုကို ေရွာင္ႏိုင္မည္။ ဒုတိယအပိုင္းမွာ တဖက္ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ထားရွိ
ရမည့္ ဆက္ဆံေရး သတိျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ တဖက္ ပုဂၢိဳလ္၏ အျပဳအမူမ်ားသည္
မည္သုိ႔ေသာ အဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္ေနသည္။ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ သေဘာထားႏွင့္ ရည္ရြယ္
ခ်က္မ်ဳိးျဖင့္ မိမိအား ထိေတြ႔ဆက္ဆံေနသည္ စသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေနရမည္။
ဤသို႔ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေနျခင္းသည္ တဖက္ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ဆက္ဆံေရးသတိ ထားရွိေနျခင္း
ျဖစ္သည္။ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ေနရမည့္ အခ်က္တခ်ဳိ႕ကို ေအာက္ပါအတိုင္း တင္ျပလိုသည္။
ပထမအပိုင္းမွာ တဖက္ပုဂၢိဳလ္၏ အေၾကာင္းကို မွန္ကန္စြာ သိရွိရမည့္ အပိုင္းျဖစ္သည္။
ဆုိလိုသည္မွာ တဖက္ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိအတြက္ မိတ္ေဆြစစ္ေလာ သို႔မဟုတ္ မိတ္ေဆြ တု
ေလာ၊ တဖက္ပုဂၢိဳလ္သည္ တကယ့္မင္းသားအစစ္ေလာ သို႔မဟုတ္ မင္းသားေခါင္းေဆာင္း
ထားသည့္ ဘီလူးေလာ စသည္ျဖင့္ မွန္ကန္စြာသိရွိရမည္။ ဤသို႔သိရွိမွသာ မိတ္ေဆြစစ္ကို
ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး မိတ္ေဆြတုကို ေရွာင္ႏိုင္မည္။ ဒုတိယအပိုင္းမွာ တဖက္ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ထားရွိ
ရမည့္ ဆက္ဆံေရး သတိျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ တဖက္ ပုဂၢိဳလ္၏ အျပဳအမူမ်ားသည္
မည္သုိ႔ေသာ အဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္ေနသည္။ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ သေဘာထားႏွင့္ ရည္ရြယ္
ခ်က္မ်ဳိးျဖင့္ မိမိအား ထိေတြ႔ဆက္ဆံေနသည္ စသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေနရမည္။
ဤသို႔ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေနျခင္းသည္ တဖက္ပုဂၢိဳလ္အေပၚ ဆက္ဆံေရးသတိ ထားရွိေနျခင္း
ျဖစ္သည္။ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ေနရမည့္ အခ်က္တခ်ဳိ႕ကို ေအာက္ပါအတိုင္း တင္ျပလိုသည္။
ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္လိုမႈႏွင့္ ၾသဇာလႊမ္းမိုးလိုမႈ
ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္လိုမႈ ဆိုသည္မွာ
တဖက္ပုဂၢိဳလ္ကို မိမိႏွင့္ တန္းတူရည္တူထားကာ ေလးစား
တန္ဖိုးထား
ဆက္ဆံျခင္း၊ ႐ိုးသားစြာျဖင့္ လိုအပ္ေသာ အကူအညီမ်ား ေပး၍ မိတ္ေဆြဖြဲ႔ျခင္း
ျဖစ္သည္။ ၾသဇာလႊမ္းမိုးလိုမႈ ဆိုသည္မွာ တဖက္ပုဂၢိဳလ္ကို
ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံၿပီး ပရိယာယ္အမ်ဳိး
မ်ဳိးျဖင့္ မိမိ၏ ၾသဇာခံ၊ အလႊမ္းမိုးခံအျဖစ္ ေရာက္ရွိေစရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖစ္သည္။ တဖက္
ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိကို ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္လိုသူ သို႔မဟုတ္ ၾသဇာခံအျဖစ္ သိမ္းသြင္းလိုသူေလာ
ဟု ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ ေနရမည္။
မ်ဳိးျဖင့္ မိမိ၏ ၾသဇာခံ၊ အလႊမ္းမိုးခံအျဖစ္ ေရာက္ရွိေစရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖစ္သည္။ တဖက္
ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိကို ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္လိုသူ သို႔မဟုတ္ ၾသဇာခံအျဖစ္ သိမ္းသြင္းလိုသူေလာ
ဟု ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ ေနရမည္။
ၾကားဝင္ ဖ်န္ေျဖေပးမႈႏွင့္ ၾကားဝင္သပ္လွ်ဳိမႈ
ၾကားဝင္ဖ်န္ေျဖ ေပးမႈဆိုသည္မွာ
ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးအၾကား ျဖစ္ပြားေနေသာ သေဘာကြဲလြဲမႈႏွင့္
ျပႆနာမ်ားကို
ေျပလည္သြားေစရန္ တရားသူႀကီးသဖြယ္ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္စြာ
ေျဖရွင္း
ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ၾကားဝင္ သပ္လွ်ဳိမႈဆိုသည္မွာ ျဖစ္ပြားေနေသာ သေဘာကြဲလြဲမႈႏွင့္
ျပႆနာမ်ားကို ပိုမိုႀကီးထြားလာေစရန္ တရားသူႀကီးသဖြယ္ ဟန္ေဆာင္ကာ ဝင္ေရာက္
စြက္ဖက္ ျခယ္လွယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ တဖက္ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိကို ၾကားဝင္ဖ်န္ေျဖေပးသူ သို႔
မဟုတ္ ၾကားဝင္ သပ္လွ်ဳိ ေနသူေလာဟူ၍ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေနရမည္။
ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ၾကားဝင္ သပ္လွ်ဳိမႈဆိုသည္မွာ ျဖစ္ပြားေနေသာ သေဘာကြဲလြဲမႈႏွင့္
ျပႆနာမ်ားကို ပိုမိုႀကီးထြားလာေစရန္ တရားသူႀကီးသဖြယ္ ဟန္ေဆာင္ကာ ဝင္ေရာက္
စြက္ဖက္ ျခယ္လွယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ တဖက္ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိကို ၾကားဝင္ဖ်န္ေျဖေပးသူ သို႔
မဟုတ္ ၾကားဝင္ သပ္လွ်ဳိ ေနသူေလာဟူ၍ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေနရမည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အားျဖင့္ တင္ျပလိုသည္မွာ
ပတ္ဝန္းက်င္သည္ လူတဦးကို ဆက္ဆံရာတြင္ သေဘာ
ထားတမ်ဳိး၊ တန္ဖိုးႏွင့္ အဆင့္အတန္းတခု သတ္မွတ္၍ ဆက္ဆံ စၿမဲျဖစ္သည္။ ဆက္ဆံေရး
အသိႏွင့္ သတိႀကီးမားၿပီး လိမၼာပါးနပ္စြာ ေနထိုင္ ျပဳမူေနသူကို ေလးစား တန္ဖိုးထားစြာ
ဆက္ဆံသည္။ ဆက္ဆံေရးအသိႏွင့္ သတိနည္းပါးၿပီး ယစ္မူးမႈအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆမႈ
အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေနထိုင္ေနသူကို အထင္အျမင္ေသး အေရးမထား ႏွိမ့္ခ်၍ ဆက္ဆံသည္။
အေနာက္တိုင္း အဆံုးအမ တခုကို ရည္ၫႊန္းလိုသည္။
ယင္းမွာ''သင့္ကို ပတ္ဝန္းက်င္က ေစာ္ကားေမာ္ကား ျပဳရဲသည္မွာ သင္က ခြင့့္ျပဳေသာ
ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္''ဟူ၍ျဖစ္သည္။ သေဘာမွာ မိမိက အေနအထိုင္ မမွန္ေသာေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္က ေစာ္ကားရဲျခင္း ျဖစ္ၿပီး အေနအထိုင္ မွန္ပါက ေစာ္ကားရဲမည္ မဟုတ္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္က ေစာ္ကားေမာ္ကား မျပဳဝံ့ရန္၊ အေလး
အျမတ္ထား ဆက္ဆံျခင္း ခံယူရရွိရန္ ကြၽႏု္ပ္တိုိ႔သည္ ဆက္ဆံေရး အသိႏွင့္ သတိကို
အစဥ္ ဒြန္တြဲၿပီး လိမၼာပါးနပ္စြာ ေနထိုင္ျပဳမူသြားရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။
ထားတမ်ဳိး၊ တန္ဖိုးႏွင့္ အဆင့္အတန္းတခု သတ္မွတ္၍ ဆက္ဆံ စၿမဲျဖစ္သည္။ ဆက္ဆံေရး
အသိႏွင့္ သတိႀကီးမားၿပီး လိမၼာပါးနပ္စြာ ေနထိုင္ ျပဳမူေနသူကို ေလးစား တန္ဖိုးထားစြာ
ဆက္ဆံသည္။ ဆက္ဆံေရးအသိႏွင့္ သတိနည္းပါးၿပီး ယစ္မူးမႈအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆမႈ
အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေနထိုင္ေနသူကို အထင္အျမင္ေသး အေရးမထား ႏွိမ့္ခ်၍ ဆက္ဆံသည္။
အေနာက္တိုင္း အဆံုးအမ တခုကို ရည္ၫႊန္းလိုသည္။
ယင္းမွာ''သင့္ကို ပတ္ဝန္းက်င္က ေစာ္ကားေမာ္ကား ျပဳရဲသည္မွာ သင္က ခြင့့္ျပဳေသာ
ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္''ဟူ၍ျဖစ္သည္။ သေဘာမွာ မိမိက အေနအထိုင္ မမွန္ေသာေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္က ေစာ္ကားရဲျခင္း ျဖစ္ၿပီး အေနအထိုင္ မွန္ပါက ေစာ္ကားရဲမည္ မဟုတ္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္က ေစာ္ကားေမာ္ကား မျပဳဝံ့ရန္၊ အေလး
အျမတ္ထား ဆက္ဆံျခင္း ခံယူရရွိရန္ ကြၽႏု္ပ္တိုိ႔သည္ ဆက္ဆံေရး အသိႏွင့္ သတိကို
အစဥ္ ဒြန္တြဲၿပီး လိမၼာပါးနပ္စြာ ေနထိုင္ျပဳမူသြားရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။
Labels:
တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား,
ဗဟုသုတ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
September
(67)
- “ကြာသံုးကြာ၊ ပါသံုးပါ၊ ခ်ာသံုးခ်ာ”
- ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ မွတ္သားစရာ စကားမ်ား
- တန္ဖိုးရိွေသာ စကားလုံးေလးမ်ား
- ေၾကာင္ဝံ့တဲ့ သူ
- “အကၽြတ္ဘယ္မွာ ေဝးေတာ့မည္”
- Sky Net တဲ့
- မာန မဲ့စြာ
- လက္ဘက္ရည္ၾကမ္း
- အျပန္လမ္း
- ခ်စ္သူ သစ္ပင္
- စိတ္ခြန္အား စကားစုမ်ား
- “သမဏ(ရဟန္း-သာမေဏ)အလုပ္”
- * အာဖရိကသို႔ ဗုဒၶသာသနာ ျပန္႔ပြားၿပီ *
- ခင္ပြန္းေကာင္းဆိုတာ
- ကေလးတုိ႔၏ အမူအက်င့္မ်ား
- အာမခံခ်က္ မရိွၾကဘူး
- ရွက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္မႈ ေႏွးေကြ...
- ပညာဆုိတာ
- စာဖတ္က်င္႔ကို အိမ္အတြင္းမွ စၾကပါ
- အေဖာ္မပါေပမဲ့ ေပ်ာ္စရာပါ
- ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေၾကျငာစာတမ္း
- “ညီေနာင္အမႈ ျပည္ေထာင္စု”
- "ေနရာတက် ထားပါ"
- ေလွသဘင္ ႏႊဲေပ်ာ္ ေတာ္သလင္း ပြဲေတာ္
- ဆက္ဆံေရး အသိ သတိ လိမ္မာပါးနပ္မႈနဲ႔ အရွိန္အဝါ
- ေက်းဇူး သိတတ္သူ
- လိႈင္းရုိက္ ေလွလူး
- လြမ္း
- ေဝး
- ေသာကေျခရာ
- မစိုးရိမ္တုိက္သစ္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေလွ်ာက္ထားလႊာ
- ဒုိ႔သာသနာ ဒို႔ဘာသာ
- ခ်စ္သူ
- လြမ္းရဲတယ္
- "အရြယ္က စကားေျပာတယ္"
- ရခုိင္သမုိင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္
- ကရင္လူမ်ိဳး၏ မူလဇာစ္ျမစ္
- မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ ေနာက္ခံသမုိင္း
- “ ခရီးေရာက္တဲ့ ၾသဝါဒခ်ည္းပဲ”
- ဆုေတာင္းတုိင္း ျပည့္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ရန္
- အသည္းေျခာက္ ေရာဂါ
- ဝမ္းခ်ဳပ္လို ့စိတ္မညစ္နဲ႔
- က်ီးေပါင္းအတြက္ သေဘၤာ႐ြက္
- ေက်ာက္ကပ္ ပ်က္စီးေစႏိုင္ေသာအခ်က္ (၁၀)ခ်က္
- “အလြမ္း”
- ေရွးခတ္ ပုဂံျပည္
- အတူတူတြဲ မအိပ္သင့္တဲ့အရာ- (၅)မ်ိဳး
- လူ႔ ေက်ာက္ကပ္အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
- စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္
- ဘုိးသူေတာ္ ဦးႏု စကားပုံမ်ား
- တခါတုန္းက မဂၤလာဦး
- ဆႏၵနဲ႔ အဓိ႒ာန္
- “အေခ်ာ့ေတာ္”
- ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း၏ အရည္အခ်င္း (၉) မ်ိဳး
- “ခ်စ္ ခရီးလမ္း”
- မိန္းကေလးမ်ား သတိျပဳ ဖတ္သင့္ မွတ္သင့္ေသာ အခ်က္မ်ား
- ေအာင္နိမိတ္ ေအာင္စိတ္
- အတုယူစရာ ဂ်ပန္မွာ
- လူငယ္ေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္အရာ ႏွစ္မ်ိဳး
- " သူလည္း တခ်ိန္က "
- တန္ဖိုးသိၿပီး တန္ဖိုးရိွသူ ျဖစ္ေစခ်င္
- မိဘဂုဏ္- ၁၂ -ပါး
- "အိမ္ ရုိက္သံ"
- သံေဝဂ ေတးထပ္
- ဆီးက ေျပာျပေသာ သင့္ က်န္းမာေရး အေၾကာင္း
- အင္းဝေခတ္ စာဆုိရွင္ ႏွစ္ပါး
- ေရႊလေရာင္
-
▼
September
(67)
0 comments:
Post a Comment