ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
!-my>
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Wednesday, September 11, 2013
စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္
11:14 AM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္
*****************
သမိုင္းဦး ဘံုေျမေခတ္၊ ေက်ာက္ေခတ္၊ ေၾကးေခတ္၊
သံေခတ္၊ ယမ္းမႈန္႔ေခတ္၊ ဘာေခတ္
ညာေခတ္ေတြ တေခတ္ၿပီးတေခတ္ ျဖတ္သန္းလာလိုက္တာ ေလာေလာဆယ္ ဦးဟန္ၾကည္
တို႔ ရပ္တည္ ရွင္သန္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးကိုေတာ့ ပညာေခတ္ (Knowledge age)လို႔ ပညာရွင္
ေတြက သတ္မွတ္ထားၾကပါသတဲ့။ ေက်ာက္ေခတ္တုန္းကေတာ့ ေက်ာက္လက္နက္ေကာင္း
ေတြ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ လူစု၊ အားခြန္ဗလ ေကာင္းတဲ့ လူစုလက္မွာ ပါ၀ါရွိခဲ့ေပမယ့္ ပညာေခတ္မွာ
ပညာရွင္ေတြ လက္ထဲကို ပါ၀ါေရႊ႕ေျပာင္း လာတယ္ဆိုတာ ပို႔စ္တခုမွာ ဦးဟန္ၾကည္ ေရးျဖစ္ ခဲ့ပါေသးတယ္။
ညာေခတ္ေတြ တေခတ္ၿပီးတေခတ္ ျဖတ္သန္းလာလိုက္တာ ေလာေလာဆယ္ ဦးဟန္ၾကည္
တို႔ ရပ္တည္ ရွင္သန္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးကိုေတာ့ ပညာေခတ္ (Knowledge age)လို႔ ပညာရွင္
ေတြက သတ္မွတ္ထားၾကပါသတဲ့။ ေက်ာက္ေခတ္တုန္းကေတာ့ ေက်ာက္လက္နက္ေကာင္း
ေတြ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ လူစု၊ အားခြန္ဗလ ေကာင္းတဲ့ လူစုလက္မွာ ပါ၀ါရွိခဲ့ေပမယ့္ ပညာေခတ္မွာ
ပညာရွင္ေတြ လက္ထဲကို ပါ၀ါေရႊ႕ေျပာင္း လာတယ္ဆိုတာ ပို႔စ္တခုမွာ ဦးဟန္ၾကည္ ေရးျဖစ္ ခဲ့ပါေသးတယ္။
ပညာေခတ္ႀကီးမွာ ေရႊျပည္သားေတြ အားလံုးလိုလို
ပညာေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါ
ေအာင္ လုိက္ခ်က္ကေတာ့ ေျပာမယံု၊ ႀကံဳဖူးမွပဲ သိၾကေတာ့မွာပါပဲ။ ဘယ္ဂ်ာနယ္ကို
ေကာက္လွန္လွန္ ပညာေရး၀န္ေဆာင္မႈေၾကာ္ျငာေတြမွ မျမင္ခ်င့္အဆံုး။
ဆယ္တန္းေအာင္ရင္ ေဆးေက်ာင္းတက္မယ္၊ စက္မႈတကၠသုိလ္ တက္မယ္ေလာက္ပဲ
စိတ္ကူးခဲ့ၿပီး ဆရာ၀န္လုပ္ဖို႔၊ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ဖို႔ေလာက္ပဲ ရည္မွန္းႏုိင္ခဲ့တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တို႔
ေခတ္နဲ႔လည္း အကြာႀကီးကြာခဲ့ၿပီေပါ့ေလ။ ကေလးေပါက္စအရြယ္ကတည္းက ILBC တို႔
ELA တို႔မွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ ပညာေတြ အၿပဳိင္အဆိုင္ သင္ယူၾကၿပီး GCE – O Level ၿပီးတာနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားမွာ ပညာသင္ယူဖို႔ဆိုတာ ဒီဘက္ေခတ္ကေလးေတြရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားမွာ
ေရပန္းစားလာတဲ့ ေ၀ါဟာရသစ္တခု ျဖစ္ေနပါေရာလား။
ထို႔နည္းတူပဲ မိဘေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာလည္း တို႔သားကို ဘယ္ႏုိင္ငံ၊ ဘယ္တကၠသိုလ္မွာ ထားတယ္ဆိုတာ ေမာ္ဒန္ၾကြားလံုး တခုျဖစ္လာျပန္ပါေပါ့။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က လူငယ္ေတြ
ႏိုင္ငံတကာ ပညာေတြ အၿပဳိင္အဆိုင္ သင္ယူၾက၊ အားတက္သေရာ ႀကဳိးစားၾကတာေတြ ျမင္
ရေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္ခမ်ာ ဝမ္းသာ ဝမ္းနည္းကို ျဖစ္လို႔။
ေအာင္ လုိက္ခ်က္ကေတာ့ ေျပာမယံု၊ ႀကံဳဖူးမွပဲ သိၾကေတာ့မွာပါပဲ။ ဘယ္ဂ်ာနယ္ကို
ေကာက္လွန္လွန္ ပညာေရး၀န္ေဆာင္မႈေၾကာ္ျငာေတြမွ မျမင္ခ်င့္အဆံုး။
ဆယ္တန္းေအာင္ရင္ ေဆးေက်ာင္းတက္မယ္၊ စက္မႈတကၠသုိလ္ တက္မယ္ေလာက္ပဲ
စိတ္ကူးခဲ့ၿပီး ဆရာ၀န္လုပ္ဖို႔၊ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ဖို႔ေလာက္ပဲ ရည္မွန္းႏုိင္ခဲ့တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တို႔
ေခတ္နဲ႔လည္း အကြာႀကီးကြာခဲ့ၿပီေပါ့ေလ။ ကေလးေပါက္စအရြယ္ကတည္းက ILBC တို႔
ELA တို႔မွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ ပညာေတြ အၿပဳိင္အဆိုင္ သင္ယူၾကၿပီး GCE – O Level ၿပီးတာနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားမွာ ပညာသင္ယူဖို႔ဆိုတာ ဒီဘက္ေခတ္ကေလးေတြရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားမွာ
ေရပန္းစားလာတဲ့ ေ၀ါဟာရသစ္တခု ျဖစ္ေနပါေရာလား။
ထို႔နည္းတူပဲ မိဘေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာလည္း တို႔သားကို ဘယ္ႏုိင္ငံ၊ ဘယ္တကၠသိုလ္မွာ ထားတယ္ဆိုတာ ေမာ္ဒန္ၾကြားလံုး တခုျဖစ္လာျပန္ပါေပါ့။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က လူငယ္ေတြ
ႏိုင္ငံတကာ ပညာေတြ အၿပဳိင္အဆိုင္ သင္ယူၾက၊ အားတက္သေရာ ႀကဳိးစားၾကတာေတြ ျမင္
ရေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္ခမ်ာ ဝမ္းသာ ဝမ္းနည္းကို ျဖစ္လို႔။
အႏွီလိုေျပာျပန္ေတာ့ ဆရာ့ႏွယ္ ကေလးေတြ ႏိုင္ငံတကာ ပညာေကာင္းေတြ
သင္ယူၾက
တာ ဝမ္းသာတယ္ဆို ဟုတ္ေသးရဲ႕ ဘယ့္ႏွာျဖစ္လို႔ ဝမ္းနည္းတာႀကီးက ပါလာရျပန္တာ
လဲလို႔ ေမးျပန္ရင္လည္း ေမးစရာပါ့ေလ။ ေၾသာ္...ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ အညြန္႔အဖူးေလးေတြ တကယ့္ပညာေကာင္းေတြ သင္ယူခြင့္ရၾကတာ ဘယ္ ဝမ္းမသာပဲ ေနလိမ့္တုန္းဗ်ာ။ ျဖစ္ႏိုင္
ရင္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ႏိုင္ငံတကာပညာေရးကို ျမည္းစမ္းခြင့္၊ ႏိုင္ငံတကာကလူေတြနဲ႔ ရင္
ေဘာင္တမ္းၿပီး ႀကဳိးစားျပခြင့္ တပြဲတလမ္းေလာက္ေတာ့ ရခ်င္ေသးတာပဲ။ ဝမ္းနည္းရျခင္း
ကေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ အဆင့္မီပညာေရးမ်ဳိး မေပးႏိုင္ေသးတာေၾကာင့္ ကိုယ့္ျပည္က
ကေလးေတြ၊ လူႀကီးေတြ ျပည္ပမွာ ေငြေၾကးေပါင္းမ်ားစြာ ေသာက္ေသာက္လဲ အကုန္ခံၿပီး ပညာသင္ယူေနၾကတာ ေတြးမိလို႔ပါ။ အႏွီလို သြားသင္ေနၾကရေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က
ရသင့္ ရထိုက္တဲ့ ပညာေရး ဝန္ေဆာင္ခ ေတြကို ျပည္ပ ႏိုင္ငံေတြက ရကုန္ၾကတာေတြ လည္း ေတြးမိၿပီး ႏွေျမာမိတာေၾကာင့္လည္း ၀မ္းသာစိတ္ထဲမွာ ၀မ္းနည္းစိတ္ကေလး
စြက္သြားရတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။
တာ ဝမ္းသာတယ္ဆို ဟုတ္ေသးရဲ႕ ဘယ့္ႏွာျဖစ္လို႔ ဝမ္းနည္းတာႀကီးက ပါလာရျပန္တာ
လဲလို႔ ေမးျပန္ရင္လည္း ေမးစရာပါ့ေလ။ ေၾသာ္...ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ အညြန္႔အဖူးေလးေတြ တကယ့္ပညာေကာင္းေတြ သင္ယူခြင့္ရၾကတာ ဘယ္ ဝမ္းမသာပဲ ေနလိမ့္တုန္းဗ်ာ။ ျဖစ္ႏိုင္
ရင္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ႏိုင္ငံတကာပညာေရးကို ျမည္းစမ္းခြင့္၊ ႏိုင္ငံတကာကလူေတြနဲ႔ ရင္
ေဘာင္တမ္းၿပီး ႀကဳိးစားျပခြင့္ တပြဲတလမ္းေလာက္ေတာ့ ရခ်င္ေသးတာပဲ။ ဝမ္းနည္းရျခင္း
ကေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ အဆင့္မီပညာေရးမ်ဳိး မေပးႏိုင္ေသးတာေၾကာင့္ ကိုယ့္ျပည္က
ကေလးေတြ၊ လူႀကီးေတြ ျပည္ပမွာ ေငြေၾကးေပါင္းမ်ားစြာ ေသာက္ေသာက္လဲ အကုန္ခံၿပီး ပညာသင္ယူေနၾကတာ ေတြးမိလို႔ပါ။ အႏွီလို သြားသင္ေနၾကရေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က
ရသင့္ ရထိုက္တဲ့ ပညာေရး ဝန္ေဆာင္ခ ေတြကို ျပည္ပ ႏိုင္ငံေတြက ရကုန္ၾကတာေတြ လည္း ေတြးမိၿပီး ႏွေျမာမိတာေၾကာင့္လည္း ၀မ္းသာစိတ္ထဲမွာ ၀မ္းနည္းစိတ္ကေလး
စြက္သြားရတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။
ဒီေန႔ေခတ္စားေနတဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကလည္း
ေရာင္းလို႔ရတာ အကုန္ေရာင္းဆိုတဲ့
မူေပၚမွာ အေျခခံျပန္တာေၾကာင့္ ပညာေရးဆိုတာလည္း အရင္ေခတ္ကလို လူမႈေရးမဟုတ္
ေတာ့ပဲ လူမႈစီးပြားေရးပံုစံ ျဖစ္လာပါေလရဲ႕။ ၀ယ္သူရွိရာ ေရာင္းသူလာဆိုတဲ့ ေခတ္သစ္ပံုစံ
အတိုင္း အင္တိုက္အားတိုက္ ေရာင္းလိုက္ၾကတာ အခုဆိုရင္ ရန္ကုန္တို႔ မႏၲေလးတို႔မွာ ႏိုင္ငံ
ျခား တကၠသိုလ္ေတြက ေက်ာင္းခြဲေတြေတာင္ အၿပဳိင္းအရိုင္း ဖြင့္ကုန္ၾကပါေရာလား။ ေျပာရ
ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဆီက ေငြေတြကို လာလာ ႀကံဳးသြားၾကေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေတြကို ၾကည့္ရင္း ကိုယ့္က
ေလးေတြ ပညာေကာင္းေတြ သင္ၾကရတာကို မုဒိတာပြားရင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ တန္း၀င္ ပညာ
ေရး ၀န္ေဆာင္မႈေတြ ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာ ျပည္တြင္းကပညာရွင္ေတြနဲ႔ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ကိုယ့္ဆီမွာ ပညာလာသင္ၾကရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိမ့္မလဲ
ဆိုတဲ့ ႀကိတ္မႏိုင္ခဲမရ အေတြးႀကီးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေမာႀကီး ေမာရေပါင္းလည္း မနည္းေပါင္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ေတြတုန္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြေတာင္ လာၿပီး
ပညာသင္ယူခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြကလည္း ဦးဟန္ၾကည္ကို မီးထိုးေပးျပန္သကိုး။
မူေပၚမွာ အေျခခံျပန္တာေၾကာင့္ ပညာေရးဆိုတာလည္း အရင္ေခတ္ကလို လူမႈေရးမဟုတ္
ေတာ့ပဲ လူမႈစီးပြားေရးပံုစံ ျဖစ္လာပါေလရဲ႕။ ၀ယ္သူရွိရာ ေရာင္းသူလာဆိုတဲ့ ေခတ္သစ္ပံုစံ
အတိုင္း အင္တိုက္အားတိုက္ ေရာင္းလိုက္ၾကတာ အခုဆိုရင္ ရန္ကုန္တို႔ မႏၲေလးတို႔မွာ ႏိုင္ငံ
ျခား တကၠသိုလ္ေတြက ေက်ာင္းခြဲေတြေတာင္ အၿပဳိင္းအရိုင္း ဖြင့္ကုန္ၾကပါေရာလား။ ေျပာရ
ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဆီက ေငြေတြကို လာလာ ႀကံဳးသြားၾကေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေတြကို ၾကည့္ရင္း ကိုယ့္က
ေလးေတြ ပညာေကာင္းေတြ သင္ၾကရတာကို မုဒိတာပြားရင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ တန္း၀င္ ပညာ
ေရး ၀န္ေဆာင္မႈေတြ ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာ ျပည္တြင္းကပညာရွင္ေတြနဲ႔ အေကာင္အထည္
ေဖာ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ကိုယ့္ဆီမွာ ပညာလာသင္ၾကရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိမ့္မလဲ
ဆိုတဲ့ ႀကိတ္မႏိုင္ခဲမရ အေတြးႀကီးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေမာႀကီး ေမာရေပါင္းလည္း မနည္းေပါင္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ေတြတုန္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြေတာင္ လာၿပီး
ပညာသင္ယူခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြကလည္း ဦးဟန္ၾကည္ကို မီးထိုးေပးျပန္သကိုး။
အႏွီလို ပညာမွ ပညာ၊ ပညာသည္ေငြ ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးေတြနဲ႔
ပညာေခတ္မွာ ႀကဳိးစား
ပမ္းစား ပညာေတြသင္ယူလိုက္ၾကတာ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပညာတတ္ဆိုတဲ့
လူေတြမွ ဒုနဲ႔ေဒးျဖစ္လာပါေရာလား။ ခက္တာက ကိုယ့္ဆီမွာက စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္က
ကြဲမွ မကြဲၾကပဲကိုး။ လူတေယာက္ ဘြဲ႔ရတယ္၊ အတန္းပညာရွိတယ္ ဆိုရင္ပဲ ပညာတတ္ စာရင္း ေကာက္သြင္းလိုက္ၾကတာခ်ည္းပါ။ ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ စာနဲ႔ပညာကို တက႑စီ
ခြဲထားခ်င္တဲ့ လူမို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပညာတတ္ေတြ ဒုနဲ႔ေဒးလို႔ မေျပာပဲ ပညာတတ္ဆိုတဲ့
လူေတြလို႔ပဲ ခပ္ဖံုးဖံုးေလး ေျပာလိုက္တာပါဗ်ာ။ အႏွီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္
တေယာက္ ဘြဲ႔ရေတြကို တြယ္လွေခ်လားလို႔လည္း မထင္လိုက္နဲ႔ဦး။ ျမင္ေန၊ ေတြ႔ေနရ
တာေတြက ေျပာစရာ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့လည္း မေျပာပဲ ဘယ္ ေနႏိုင္လိမ့္တုန္း။
ပမ္းစား ပညာေတြသင္ယူလိုက္ၾကတာ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပညာတတ္ဆိုတဲ့
လူေတြမွ ဒုနဲ႔ေဒးျဖစ္လာပါေရာလား။ ခက္တာက ကိုယ့္ဆီမွာက စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္က
ကြဲမွ မကြဲၾကပဲကိုး။ လူတေယာက္ ဘြဲ႔ရတယ္၊ အတန္းပညာရွိတယ္ ဆိုရင္ပဲ ပညာတတ္ စာရင္း ေကာက္သြင္းလိုက္ၾကတာခ်ည္းပါ။ ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ စာနဲ႔ပညာကို တက႑စီ
ခြဲထားခ်င္တဲ့ လူမို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပညာတတ္ေတြ ဒုနဲ႔ေဒးလို႔ မေျပာပဲ ပညာတတ္ဆိုတဲ့
လူေတြလို႔ပဲ ခပ္ဖံုးဖံုးေလး ေျပာလိုက္တာပါဗ်ာ။ အႏွီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ ဦးဟန္ၾကည္
တေယာက္ ဘြဲ႔ရေတြကို တြယ္လွေခ်လားလို႔လည္း မထင္လိုက္နဲ႔ဦး။ ျမင္ေန၊ ေတြ႔ေနရ
တာေတြက ေျပာစရာ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့လည္း မေျပာပဲ ဘယ္ ေနႏိုင္လိမ့္တုန္း။
လြန္ခဲ့တဲ့ လပိုင္းက မိတ္ေဆြတေယာက္နဲ႔
စကားစပ္မိလို႔ မၾကား၀ံ့မနာသာ တခု ၾကားခဲ့
ရသဗ်ား။ အေမ့ဆီမွာ ရစရာရွိတဲ့ အေၾကြးကို သမီးျဖစ္သူက သူ႔ေယာက်္ားကို လႊတ္ၿပီး အေတာင္းခုိင္းပါသတဲ့။ အေၾကြး မေပးႏိုင္ရင္ အဘြားႀကီးကို ရိုက္ပစ္ခဲ့လို႔လည္း သမီး
ျဖစ္သူက ေယာက်္ားကို မွာလႊတ္လိုက္ပါေသးသတဲ့။ သားမက္လုပ္တဲ့ လူရမ္းကားကလည္း
ေယာကၡမကို ရိုက္ရုံ ႏွက္ရုံတင္ အားမရပဲ( နားနဲ႔မနာ ဖဝါးနဲ႔ နာၾကေပေရာ့) မုဒိန္းပါ က်င့္ခဲ့
ပါေလေရာ။ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ အေမျဖစ္သူခမ်ာ သားမက္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ကို သက္ဆိုင္ရာကုိ
အသိေပးၿပီး တိုင္ခ်င္ေပမယ့္ သားမက္ ေထာင္က်သြားရင္ သမီးဒုကၡေရာက္မွာ စိုးရွာလြန္း
လို႔ မတိုင္ရက္ျပန္ဘူး။ သားမက္ရဲ႕လုပ္ရပ္ကို သမီးသိေအာင္ ေျပာျပန္ရင္လည္း ျပႆနာေတြ
ႀကီးလာမွာ စိုးတာေၾကာင့္ ေျပာမထြက္ရွာပဲ သူ အင္မတန္မွ ယံုၾကည္ရတဲ့ မိတ္ေဆြဆီမွာ
သူ႔ ဒဏ္ရာေတြ ျပၿပီး ငိုရွာတာကိုး။ မိတ္ေဆြျဖစ္သူကလည္း သမီးလုပ္တဲ့ လူရဲ႕ ယုတ္ညံ့တဲ့
လုပ္ရပ္ကို မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လြန္းလို႔ ဦးဟန္ၾကည္ကို ေဖာက္သည္ ခ်ရင္းက“ ဆရာရယ္
သူ႔ သမီးက ေရွ႕ေနမ ဆရာရဲ႕... ကိုယ္တိုင္ ပညာတတ္ျဖစ္ေနၿပီး ဒီေလာက္ ယုတ္မာတာ စဥ္းစားလို႔ေတာင္ မရဘူး ” ဆိုတဲ့ စကား ထြက္လာပါေလေရာ။
ရသဗ်ား။ အေမ့ဆီမွာ ရစရာရွိတဲ့ အေၾကြးကို သမီးျဖစ္သူက သူ႔ေယာက်္ားကို လႊတ္ၿပီး အေတာင္းခုိင္းပါသတဲ့။ အေၾကြး မေပးႏိုင္ရင္ အဘြားႀကီးကို ရိုက္ပစ္ခဲ့လို႔လည္း သမီး
ျဖစ္သူက ေယာက်္ားကို မွာလႊတ္လိုက္ပါေသးသတဲ့။ သားမက္လုပ္တဲ့ လူရမ္းကားကလည္း
ေယာကၡမကို ရိုက္ရုံ ႏွက္ရုံတင္ အားမရပဲ( နားနဲ႔မနာ ဖဝါးနဲ႔ နာၾကေပေရာ့) မုဒိန္းပါ က်င့္ခဲ့
ပါေလေရာ။ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ အေမျဖစ္သူခမ်ာ သားမက္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ကို သက္ဆိုင္ရာကုိ
အသိေပးၿပီး တိုင္ခ်င္ေပမယ့္ သားမက္ ေထာင္က်သြားရင္ သမီးဒုကၡေရာက္မွာ စိုးရွာလြန္း
လို႔ မတိုင္ရက္ျပန္ဘူး။ သားမက္ရဲ႕လုပ္ရပ္ကို သမီးသိေအာင္ ေျပာျပန္ရင္လည္း ျပႆနာေတြ
ႀကီးလာမွာ စိုးတာေၾကာင့္ ေျပာမထြက္ရွာပဲ သူ အင္မတန္မွ ယံုၾကည္ရတဲ့ မိတ္ေဆြဆီမွာ
သူ႔ ဒဏ္ရာေတြ ျပၿပီး ငိုရွာတာကိုး။ မိတ္ေဆြျဖစ္သူကလည္း သမီးလုပ္တဲ့ လူရဲ႕ ယုတ္ညံ့တဲ့
လုပ္ရပ္ကို မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လြန္းလို႔ ဦးဟန္ၾကည္ကို ေဖာက္သည္ ခ်ရင္းက“ ဆရာရယ္
သူ႔ သမီးက ေရွ႕ေနမ ဆရာရဲ႕... ကိုယ္တိုင္ ပညာတတ္ျဖစ္ေနၿပီး ဒီေလာက္ ယုတ္မာတာ စဥ္းစားလို႔ေတာင္ မရဘူး ” ဆိုတဲ့ စကား ထြက္လာပါေလေရာ။
အႏွီမွာတင္
စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္ကိစၥ ေခါင္းထဲမွာ အျမစ္တြယ္ေအာင္ စဥ္းစားခန္း
ဝင္ေနမိခဲ့တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္က “ ဟ... ေရွ႕ေနျဖစ္တာကို ပညာတတ္လို႔ ယူဆရင္ မွားေတာ့
မေပါ့... သူ ေရွ႕ေနျဖစ္တယ္ဆိုတာ စာက်က္ႏုိင္လို႔ ျဖစ္တာပဲ...ပညာဆိုတာ အမွားအမွန္ကို ပိုင္းျခား ေဝဖန္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ကို ေခၚသဗ်... အမွန္ကို သိၿပီး မွန္တဲ့အတိုင္း က်င့္ႏိုင္ႀကံႏိုင္မွ ပညာတတ္လို႔ ေခၚရမွာေပါ့... ဆရာ၀န္ျဖစ္တိုင္း၊ ေရွ႕ေနျဖစ္တိုင္း ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီလို႔ခ်ည္း
ဇြတ္ဆြဲၿပီး သတ္မွတ္လို႔ ဘယ္ရမလဲ ”လို႔ ခပ္စပ္စပ္ကေလး ေျပာထည့္လိုက္မိပါေရာ။
အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ မဒမ္ၾကည္ကို ဒီျဖစ္စဥ္အေၾကာင္း ေဖာက္သည္ ခ်မိျပန္ေတာ့လည္း
“ ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့”ဆိုတဲ့ စကားကို မဒမ္ၾကည္ဆီမွာ ၾကားရျပန္ပါေရာဗ်ဳိ႕။ ကိုင္း... ဦးဟန္ၾကည္တို႔ဆီမွာ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔မ်ား ဘယ္ေလာက္ လြယ္လိုက္သလဲလို႔။ စာအုပ္
ကေလးေရွ႕ခ်ၿပီး စာပံုမွန္က်က္၊ တကၠသိုလ္ေလး မျဖစ္ ညစ္က်ယ္တက္၊ အခ်ိန္တန္ရင္ဘဲြ႔ရ၊
ကိုင္း... ပညာတတ္ ျဖစ္ၿပီတဲ့ဗ်ာ။ ဘယ္ေလာက္နိပ္သလဲ။
ဝင္ေနမိခဲ့တဲ့ ဦးဟန္ၾကည္က “ ဟ... ေရွ႕ေနျဖစ္တာကို ပညာတတ္လို႔ ယူဆရင္ မွားေတာ့
မေပါ့... သူ ေရွ႕ေနျဖစ္တယ္ဆိုတာ စာက်က္ႏုိင္လို႔ ျဖစ္တာပဲ...ပညာဆိုတာ အမွားအမွန္ကို ပိုင္းျခား ေဝဖန္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ကို ေခၚသဗ်... အမွန္ကို သိၿပီး မွန္တဲ့အတိုင္း က်င့္ႏိုင္ႀကံႏိုင္မွ ပညာတတ္လို႔ ေခၚရမွာေပါ့... ဆရာ၀န္ျဖစ္တိုင္း၊ ေရွ႕ေနျဖစ္တိုင္း ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီလို႔ခ်ည္း
ဇြတ္ဆြဲၿပီး သတ္မွတ္လို႔ ဘယ္ရမလဲ ”လို႔ ခပ္စပ္စပ္ကေလး ေျပာထည့္လိုက္မိပါေရာ။
အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ မဒမ္ၾကည္ကို ဒီျဖစ္စဥ္အေၾကာင္း ေဖာက္သည္ ခ်မိျပန္ေတာ့လည္း
“ ပညာတတ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့”ဆိုတဲ့ စကားကို မဒမ္ၾကည္ဆီမွာ ၾကားရျပန္ပါေရာဗ်ဳိ႕။ ကိုင္း... ဦးဟန္ၾကည္တို႔ဆီမွာ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔မ်ား ဘယ္ေလာက္ လြယ္လိုက္သလဲလို႔။ စာအုပ္
ကေလးေရွ႕ခ်ၿပီး စာပံုမွန္က်က္၊ တကၠသိုလ္ေလး မျဖစ္ ညစ္က်ယ္တက္၊ အခ်ိန္တန္ရင္ဘဲြ႔ရ၊
ကိုင္း... ပညာတတ္ ျဖစ္ၿပီတဲ့ဗ်ာ။ ဘယ္ေလာက္နိပ္သလဲ။
ဦးဟန္ၾကည္ ဖတ္ဖူးတဲ့
ျမန္မာအဘိဓာန္ထဲမွာေတာ့ ပညာဆိုတာ ပါဠိသက္ စကားလံုးျဖစ္
ၿပီးေတာ့ “ ခြဲျခား သိျမင္ႏိုင္ေသာ အသိဉာဏ္ ”ကို ေခၚပါသတဲ့။ ခြဲျခားသိျမင္ႏိုင္ေသာ အသိ
တရားနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ အတတ္ပညာကိုလည္း ဆိုပါသတဲ့။
အမ်ဳိးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ား ေရးထားခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ ရာဇ၀င္ဖတ္စာရဲ႕ စကားခ်ီးမွာ
“ ပညာဆိုသည္မွာ လိုအပ္သည့္အတိုင္း ယူရေသာ္ (က) လက္ရုံးရည္ (ခ) ပညာရည္
(ဂ) ႏွလံုးရည္ ဤသံုးပါးျပည့္စံုျခင္းကို ဆိုရေပသည္ ”လို႔ ဆိုထားပါေရာလား။ အႏွီေတာ့
ဆိုခဲ့တဲ့ အခ်က္သံုးပါးလံုးနဲ႔ ျပည့္စံုကံုလံုတဲ့ လူကိုမွ ပညာတတ္လို႔ ေခါင္းစဥ္ တပ္ေပးရရင္ မသင့္ေတာ္ေပဘူးလားဗ်ာ။ အႏွီ အထဲမွာပဲ “ ႏွလံုးရည္ဆိုသည္မွာ အက်င့္စာရိတၱ၊ စိတ္ေန စိတ္ထား ေကာင္းမြန္ ျမင့္ျမတ္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ မတရားမႈ၊ မေကာင္းမႈ မွန္သမွ်ကို
မလိုလား ရြံရွာျခင္း၊ ေကာင္းမႈ မွန္သမွ်ကို လိုလားႏွစ္သက္ျခင္း၊ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ၀တၱရားေက်ပြန္ျခင္း၊ မိမိႏွင့္တကြ သူတပါး အက်ဳိးေက်းဇူး ယုတ္မႈကို မျပဳလိုမူ၍ အက်ဳိး
ေက်းဇူကိုသာ ျပဳလိုျခင္း၊ ႏွလံုးသား ယဥ္ေက်း၍ ေမတၱာစိတ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဲရင့္စိတ္၊
စြန္႔စားစိတ္၊ ဇြဲေကာင္းေသာ စိတ္မ်ား ျပည့္စံုျခင္းတို႔ကို ဆိုလိုသည္ ” လို႔လည္း အက်ယ္ ဖြင့္ထားပါေသးသဗ်ား။ ကိုင္း... အႏွီေတာ့ အေမကို ဒုကၡေပးတဲ့ အထက္မ ေရွ႕ေနမ ဆိုတာ
ကို ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ပညာတတ္စာရင္း သြင္းသင့္ မသြင္းသင့္ စဥ္းစားစရာေတာင္
မလိုေတာ့ဘူးထင္ရဲ႕။
ၿပီးေတာ့ “ ခြဲျခား သိျမင္ႏိုင္ေသာ အသိဉာဏ္ ”ကို ေခၚပါသတဲ့။ ခြဲျခားသိျမင္ႏိုင္ေသာ အသိ
တရားနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ အတတ္ပညာကိုလည္း ဆိုပါသတဲ့။
အမ်ဳိးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ား ေရးထားခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ ရာဇ၀င္ဖတ္စာရဲ႕ စကားခ်ီးမွာ
“ ပညာဆိုသည္မွာ လိုအပ္သည့္အတိုင္း ယူရေသာ္ (က) လက္ရုံးရည္ (ခ) ပညာရည္
(ဂ) ႏွလံုးရည္ ဤသံုးပါးျပည့္စံုျခင္းကို ဆိုရေပသည္ ”လို႔ ဆိုထားပါေရာလား။ အႏွီေတာ့
ဆိုခဲ့တဲ့ အခ်က္သံုးပါးလံုးနဲ႔ ျပည့္စံုကံုလံုတဲ့ လူကိုမွ ပညာတတ္လို႔ ေခါင္းစဥ္ တပ္ေပးရရင္ မသင့္ေတာ္ေပဘူးလားဗ်ာ။ အႏွီ အထဲမွာပဲ “ ႏွလံုးရည္ဆိုသည္မွာ အက်င့္စာရိတၱ၊ စိတ္ေန စိတ္ထား ေကာင္းမြန္ ျမင့္ျမတ္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ မတရားမႈ၊ မေကာင္းမႈ မွန္သမွ်ကို
မလိုလား ရြံရွာျခင္း၊ ေကာင္းမႈ မွန္သမွ်ကို လိုလားႏွစ္သက္ျခင္း၊ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ၀တၱရားေက်ပြန္ျခင္း၊ မိမိႏွင့္တကြ သူတပါး အက်ဳိးေက်းဇူး ယုတ္မႈကို မျပဳလိုမူ၍ အက်ဳိး
ေက်းဇူကိုသာ ျပဳလိုျခင္း၊ ႏွလံုးသား ယဥ္ေက်း၍ ေမတၱာစိတ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဲရင့္စိတ္၊
စြန္႔စားစိတ္၊ ဇြဲေကာင္းေသာ စိတ္မ်ား ျပည့္စံုျခင္းတို႔ကို ဆိုလိုသည္ ” လို႔လည္း အက်ယ္ ဖြင့္ထားပါေသးသဗ်ား။ ကိုင္း... အႏွီေတာ့ အေမကို ဒုကၡေပးတဲ့ အထက္မ ေရွ႕ေနမ ဆိုတာ
ကို ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ပညာတတ္စာရင္း သြင္းသင့္ မသြင္းသင့္ စဥ္းစားစရာေတာင္
မလိုေတာ့ဘူးထင္ရဲ႕။
ဖတ္မိသမွ်
စာေပအေထာက္အထားေတြ အတိုင္းဆိုရင္ ပညာတတ္လို႔ဆိုရင္ စာေပေရာ၊ စာရိတၱပါ ျပည့္စံုရမယ္လို႔
ဆိုထားတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ပညာတတ္ေတြ မ်ားတဲ့ တိုင္းျပည္ဟာ ႀကီးပြားခ်မ္းသာတယ္ ဆိုေပမယ့္
တႏွစ္တႏွစ္ကို ဘြဲ႔႔ရ၊ဘြဲ႔႔လြန္ ပုဂၢဳိလ္ထူးေပါင္း ေသာင္းသိန္း ခ်ီၿပီး ေမြးထုတ္ေပးေနတဲ့
ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီး ဘာေၾကာင့္မ်ား ဖြတ္ေၾကာ ျပာစု
ျဖစ္ေနရတယ္ဆုိတာလည္း စဥ္းစားလို႔ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။
ကိုင္းဗ်ာ ပို႔မယ့္ပို႔လည္း ကူးတို႔အထိ ပို႔ၾကစို႔ရဲ႕။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ အရာရိွ၊
အရာခံ၊ ၀န္ထမ္းေတြ အားလံုးနီးပါး ဆိုတာ ဘြဲ႔တခုခုေတာ့ ရၿပီးသားေတြခ်ည္းပါ့။ လယ္သမားေတြကို ေပးရမယ့္ ဓာတ္ေျမၾသဇာကို ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ေရာင္းစားတဲ့ စိုက္ပ်ဳိး
ေရးဦးစီးမွဴး၊ ယူနီဆက္ဖ္က လႉတဲ့ ေသြးလြန္တုပ္ေကြး ကာကြယ္ေရး ေဆးျခင္ေထာင္ကို
ေရာင္းစားတဲ့ ၿမဳိ႕နယ္ဆရာ၀န္ႀကီး၊ ႏုိင္ငံေတာ္က လမ္းခင္းဖို႔ ခ်ေပးလိုက္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ကို
သူ႔ အိမ္ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးလိုက္တဲ့ စည္ပင္ဦးစီးမႉး၊ ခရီးသည္တိုင္းကို မွတ္ပံုတင္
မပါရင္ ၁၀၀၀၊ ပါရင္ ၅၀၀ ေတာင္း၊ တဖက္ႏုိင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး ျပန္လာတဲ့ သူမ်ား သားပ်ဳိသမီးပ်ဳိေလးေတြကို စစ္ေဆးဖို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဆြဲထားၿပီး မတရားက်င့္လႊတ္တဲ့
လ၀က၊ ဟိုတေန႔က ဘေလာ့ဂ္တခုမွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ေက်ာင္းသားကို အေျခာက္ဇာတ္
သြင္းတဲ့ က်ဴရွင္ဆရာေတြဆိုတာ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနလဲ
စဥ္းစားၾကပါဦး။ ဒါေတြကို ပညာတတ္ စာရင္းထဲ သြင္းၿပီး က်ဳပ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ပညာတတ္
ေတြ မ်ားပါလွ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္လိုမ်ား မြဲလို႔ ေကာင္းေနပါလိမ့္ ဆိုတာ ေစ့ေစ့ေတြးရင္း ေရးေရး
ေတာ့ ေပၚႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။ ဒီလိုလူစားေတြကို ပညာတတ္ စာရင္းထဲ ထည့္ခ်င္ၾကရင္
ေတာ့လည္း ထည့္လိုက္ၾကေပေရာ့။ အႏွီလိုသာျဖင့္ ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ ပညာတတ္
မျဖစ္ဖို႔ပဲ ႀကဳိးစားရေပခ်ိမ့္။
ျဖစ္ေနရတယ္ဆုိတာလည္း စဥ္းစားလို႔ ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။
ကိုင္းဗ်ာ ပို႔မယ့္ပို႔လည္း ကူးတို႔အထိ ပို႔ၾကစို႔ရဲ႕။ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ အရာရိွ၊
အရာခံ၊ ၀န္ထမ္းေတြ အားလံုးနီးပါး ဆိုတာ ဘြဲ႔တခုခုေတာ့ ရၿပီးသားေတြခ်ည္းပါ့။ လယ္သမားေတြကို ေပးရမယ့္ ဓာတ္ေျမၾသဇာကို ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ေရာင္းစားတဲ့ စိုက္ပ်ဳိး
ေရးဦးစီးမွဴး၊ ယူနီဆက္ဖ္က လႉတဲ့ ေသြးလြန္တုပ္ေကြး ကာကြယ္ေရး ေဆးျခင္ေထာင္ကို
ေရာင္းစားတဲ့ ၿမဳိ႕နယ္ဆရာ၀န္ႀကီး၊ ႏုိင္ငံေတာ္က လမ္းခင္းဖို႔ ခ်ေပးလိုက္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ကို
သူ႔ အိမ္ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးလိုက္တဲ့ စည္ပင္ဦးစီးမႉး၊ ခရီးသည္တိုင္းကို မွတ္ပံုတင္
မပါရင္ ၁၀၀၀၊ ပါရင္ ၅၀၀ ေတာင္း၊ တဖက္ႏုိင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး ျပန္လာတဲ့ သူမ်ား သားပ်ဳိသမီးပ်ဳိေလးေတြကို စစ္ေဆးဖို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဆြဲထားၿပီး မတရားက်င့္လႊတ္တဲ့
လ၀က၊ ဟိုတေန႔က ဘေလာ့ဂ္တခုမွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ေက်ာင္းသားကို အေျခာက္ဇာတ္
သြင္းတဲ့ က်ဴရွင္ဆရာေတြဆိုတာ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနလဲ
စဥ္းစားၾကပါဦး။ ဒါေတြကို ပညာတတ္ စာရင္းထဲ သြင္းၿပီး က်ဳပ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ပညာတတ္
ေတြ မ်ားပါလွ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္လိုမ်ား မြဲလို႔ ေကာင္းေနပါလိမ့္ ဆိုတာ ေစ့ေစ့ေတြးရင္း ေရးေရး
ေတာ့ ေပၚႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။ ဒီလိုလူစားေတြကို ပညာတတ္ စာရင္းထဲ ထည့္ခ်င္ၾကရင္
ေတာ့လည္း ထည့္လိုက္ၾကေပေရာ့။ အႏွီလိုသာျဖင့္ ဦးဟန္ၾကည္ကေတာ့ ပညာတတ္
မျဖစ္ဖို႔ပဲ ႀကဳိးစားရေပခ်ိမ့္။
ေရွးပညာရွိေတြကေတာ့
ဆုိထားပါသဗ်ား။“ ပညာတန္ေဆာင္၊ ဉာဏ္အေရာင္ကား၊
မိုက္ေမွာင္ေဖ်ာက္ပယ္၊ ခ်မ္းသာၾကြယ္၏ ”တဲ့။ အႏွီေတာ့ ျပည္တြင္းဘြဲ႔၊ ျပည္ပဘြဲ႔ေတြ
တသီတတန္းႀကီး ရၾကတဲ့ အမည္ခံ ပညာတတ္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြ ေပါခ်င္တိုင္း ေပါၿပီး
ေမွာင္ခ်င္တိုင္း ေမွာင္၊ မြဲခ်င္တိုင္း မြဲေနတဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီး ဆင္းရဲတြင္း
နက္ေနရတာဟာ စာတတ္ေတြ မ်ားၿပီး၊ ပညာတတ္ စစ္စစ္ေတြ နည္းေနေသးလို႔-လို႔ ပဲ ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါရဲ႕။ ဒီပို႔စ္ေရးဖို႔ ကိုးကားစရာေတြ ဖတ္ေနရင္းက ပညာတတ္ေတြ
မ်ားႏိုင္သမွ် မ်ားေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးဖို႔လည္း အားသန္ လိုက္မိပါေသး သဗ်ား။ ဒါေပမယ့္ ေျပာမယ့္သာ ေျပာရတယ္။ ဦးဟန္ၾကည္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔
အေရး အႀကိတ္အနယ္ ႀကဳိးစားေနရတာကလား။
မိုက္ေမွာင္ေဖ်ာက္ပယ္၊ ခ်မ္းသာၾကြယ္၏ ”တဲ့။ အႏွီေတာ့ ျပည္တြင္းဘြဲ႔၊ ျပည္ပဘြဲ႔ေတြ
တသီတတန္းႀကီး ရၾကတဲ့ အမည္ခံ ပညာတတ္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြ ေပါခ်င္တိုင္း ေပါၿပီး
ေမွာင္ခ်င္တိုင္း ေမွာင္၊ မြဲခ်င္တိုင္း မြဲေနတဲ့ ဦးဟန္ၾကည္တို႔ ေရႊျပည္ႀကီး ဆင္းရဲတြင္း
နက္ေနရတာဟာ စာတတ္ေတြ မ်ားၿပီး၊ ပညာတတ္ စစ္စစ္ေတြ နည္းေနေသးလို႔-လို႔ ပဲ ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါရဲ႕။ ဒီပို႔စ္ေရးဖို႔ ကိုးကားစရာေတြ ဖတ္ေနရင္းက ပညာတတ္ေတြ
မ်ားႏိုင္သမွ် မ်ားေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးဖို႔လည္း အားသန္ လိုက္မိပါေသး သဗ်ား။ ဒါေပမယ့္ ေျပာမယ့္သာ ေျပာရတယ္။ ဦးဟန္ၾကည္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔
အေရး အႀကိတ္အနယ္ ႀကဳိးစားေနရတာကလား။
Labels:
ပညာေရး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
September
(67)
- “ကြာသံုးကြာ၊ ပါသံုးပါ၊ ခ်ာသံုးခ်ာ”
- ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ မွတ္သားစရာ စကားမ်ား
- တန္ဖိုးရိွေသာ စကားလုံးေလးမ်ား
- ေၾကာင္ဝံ့တဲ့ သူ
- “အကၽြတ္ဘယ္မွာ ေဝးေတာ့မည္”
- Sky Net တဲ့
- မာန မဲ့စြာ
- လက္ဘက္ရည္ၾကမ္း
- အျပန္လမ္း
- ခ်စ္သူ သစ္ပင္
- စိတ္ခြန္အား စကားစုမ်ား
- “သမဏ(ရဟန္း-သာမေဏ)အလုပ္”
- * အာဖရိကသို႔ ဗုဒၶသာသနာ ျပန္႔ပြားၿပီ *
- ခင္ပြန္းေကာင္းဆိုတာ
- ကေလးတုိ႔၏ အမူအက်င့္မ်ား
- အာမခံခ်က္ မရိွၾကဘူး
- ရွက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္မႈ ေႏွးေကြ...
- ပညာဆုိတာ
- စာဖတ္က်င္႔ကို အိမ္အတြင္းမွ စၾကပါ
- အေဖာ္မပါေပမဲ့ ေပ်ာ္စရာပါ
- ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေၾကျငာစာတမ္း
- “ညီေနာင္အမႈ ျပည္ေထာင္စု”
- "ေနရာတက် ထားပါ"
- ေလွသဘင္ ႏႊဲေပ်ာ္ ေတာ္သလင္း ပြဲေတာ္
- ဆက္ဆံေရး အသိ သတိ လိမ္မာပါးနပ္မႈနဲ႔ အရွိန္အဝါ
- ေက်းဇူး သိတတ္သူ
- လိႈင္းရုိက္ ေလွလူး
- လြမ္း
- ေဝး
- ေသာကေျခရာ
- မစိုးရိမ္တုိက္သစ္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေလွ်ာက္ထားလႊာ
- ဒုိ႔သာသနာ ဒို႔ဘာသာ
- ခ်စ္သူ
- လြမ္းရဲတယ္
- "အရြယ္က စကားေျပာတယ္"
- ရခုိင္သမုိင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္
- ကရင္လူမ်ိဳး၏ မူလဇာစ္ျမစ္
- မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ ေနာက္ခံသမုိင္း
- “ ခရီးေရာက္တဲ့ ၾသဝါဒခ်ည္းပဲ”
- ဆုေတာင္းတုိင္း ျပည့္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ရန္
- အသည္းေျခာက္ ေရာဂါ
- ဝမ္းခ်ဳပ္လို ့စိတ္မညစ္နဲ႔
- က်ီးေပါင္းအတြက္ သေဘၤာ႐ြက္
- ေက်ာက္ကပ္ ပ်က္စီးေစႏိုင္ေသာအခ်က္ (၁၀)ခ်က္
- “အလြမ္း”
- ေရွးခတ္ ပုဂံျပည္
- အတူတူတြဲ မအိပ္သင့္တဲ့အရာ- (၅)မ်ိဳး
- လူ႔ ေက်ာက္ကပ္အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
- စာတတ္နဲ႔ ပညာတတ္
- ဘုိးသူေတာ္ ဦးႏု စကားပုံမ်ား
- တခါတုန္းက မဂၤလာဦး
- ဆႏၵနဲ႔ အဓိ႒ာန္
- “အေခ်ာ့ေတာ္”
- ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း၏ အရည္အခ်င္း (၉) မ်ိဳး
- “ခ်စ္ ခရီးလမ္း”
- မိန္းကေလးမ်ား သတိျပဳ ဖတ္သင့္ မွတ္သင့္ေသာ အခ်က္မ်ား
- ေအာင္နိမိတ္ ေအာင္စိတ္
- အတုယူစရာ ဂ်ပန္မွာ
- လူငယ္ေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္အရာ ႏွစ္မ်ိဳး
- " သူလည္း တခ်ိန္က "
- တန္ဖိုးသိၿပီး တန္ဖိုးရိွသူ ျဖစ္ေစခ်င္
- မိဘဂုဏ္- ၁၂ -ပါး
- "အိမ္ ရုိက္သံ"
- သံေဝဂ ေတးထပ္
- ဆီးက ေျပာျပေသာ သင့္ က်န္းမာေရး အေၾကာင္း
- အင္းဝေခတ္ စာဆုိရွင္ ႏွစ္ပါး
- ေရႊလေရာင္
-
▼
September
(67)
0 comments:
Post a Comment