သဗၺညူ ဗုဒၶ

Good Words


ဒီဆုိဒ္ရွင္၏ စိတ္ရင္းနဲ႔ ဆႏၵ


ကိုယ္ေရးရာဇဝင္

My photo
ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...

ရက္စြဲ

နာရီ

Followers

ဘဝသံသရာ

ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''

ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ

ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ

ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ

ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ

ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ

ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)

သူတို႔လို ရႊင္ျမဴးႏိုင္ပါေစ...

စမ္းေရအိုင္ထဲမွာ အလြမ္းေျပ ထိုင္ေနခ်င္လုိက္တာ

ေလ့လာဖြယ္ရာ ဆုိက္မ်ား

/>

Thursday, October 3, 2013

PostHeaderIcon ၿမီးရွည္

 
ၿမီးရွည္ 
******
တရက္ ကြၽန္ေတာ့္တပည့္ တေယာက္က အတန္းထဲမွာ ေကာက္ကာငင္ကာ
ေမးလိုက္သည္။ “ဆရာ၊ စာေရးသူရဲ႕ေနာက္မွာ ကြင္းစကြင္းပိတ္ေတြ ထည့္တာ
အဲဒီ ဘာသာရပ္မွာ အထူးကြၽမ္းက်င္တဲ့ ပညာရွင္လို႔ ေျပာတာလား” ဟူ၏။

ကြၽန္ေတာ္မည္သို႔ ျပန္ေျပာရမည္ကို အေတာ္ေလး စဥ္းစားၿပီးမွ ေျဖရွင္းျပရပါသည္။
ယခုေခတ္တြင္ ရွိစုမဲ့စု နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ ရယူထားသည့္ ဘြဲ႔ေတြကို အၿမီးရွည္ရန္ ကြင္းခတ္ၿပီး
တပ္ဆင္ျပေလ့ ရွိသည္မွာ ႐ိုးလို႔ပင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တခုသိထားရန္မွာ နာမည္
ေနာက္တြင္ ဘာသာရပ္တခုခု ကြင္းခတ္ ေဖာ္ျပထားတိုင္း ထိုဘာသာရပ္တြင္ ပါရဂူ တစ္
ေယာက္ မဟုတ္ေၾကာင္းကို သိေစခ်င္သည္။
သူသည္ သူလိုငါလို တကၠသိုလ္ဆိုေသာ အရပ္၌ ေဘာဂေဗဒဆိုသည့္ ဘြဲ႔တခုကို ရယူခဲ့သူ
သာျဖစ္သည္။ ပိုၿပီးထူးခြၽန္ေၾကာင္း ျပလိုလွ်င္ ေရွ႕က ေဒါက္တာေတြ ဘာေတြ ထည့္မည္။ သို႔ေသာ္ ေဒါက္တာဘြဲ႔ဆိုသည္မွာလည္း ေခတ္သစ္တြင္ ဝယ္ခ်င္တိုင္း ဝယ္တပ္ႏိုင္သည့္ အၿမီးတခုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အထင္ႀကီးစရာ မရွိေပ။ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ေဒါက္တာ ဆိုတာေတြ
ကလည္း ရွိေသးသည္။ ႀကံဖန္ေပးရေသာ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူးေတြကို ခုံမင္သူေတြကလည္း ခုံ
မင္ၾကသည္။ အနည္းဆုံးေတာ့ေသလွ်င္ နာေရးေၾကာ္ျငာတြင္ ဂုဏ္ရွိႏိုင္သည္။ မေသခင္
မဂၤလာေဆာင္ ဖိတ္စာတြင္ တင့္တယ္ႏိုင္သည္။

ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ကြင္းခတ္ထားသူမ်ားသည္ ႐ိုး႐ိုးကြင္းထဲတြင္ ေနလွ်င္ ျပႆနာ မရွိ။ ေနရာ
တကာ ဆရာႀကီးလုပ္ၿပီး ဟိုေနရာဝင္ပါ၊ ဒီေနရာဝင္ပါ၊ မီဒီယာ အားကို ယူၿပီး ထင္ရာျမင္ရာ
ဝင္ေျပာလွ်င္ နားကေလာစရာ ျဖစ္လာသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ ကိုယ့္အသိုင္းအဝိုင္းေလးနဲ႔
ကိုယ္ မီဒီယာ ထူေထာင္ၿပီး ေျပာခ်င္ရာ စြတ္ ေျပာခိုင္းသည့္ ဓေလ့မ်ား ေခတ္စားေနခ်ိန္၌ ငါႏွင့္ငါသာ ႏိႈင္းစရာထင္ၿပီး ကြင္းခတ္သမားေတြ တစခန္း ထလာၾကသည္။ ႏိုင္ငံျခား စာေရးဆရာေတြ ေရးထားသမွ်ကို ဘာသာျပန္ျပၿပီး ကိုယ့္ အေတြးအေခၚ လိုလို၊ ကုိယ့္အယူ
အဆ လိုလို မ်က္ႏွာ ေျပာင္တိုက္ၿပီး ေျပာေနျခင္းက ပိုဆိုးေသးသည္။ သမိန္ေပါသြပ္
ကာတြန္းေခတ္ကို သတိရမိသည္။ ေပါသြပ္ေျပာသည့္ စကားတစ္ခြန္းမွာ မွတ္သားစရာ
ေကာင္းလွသည္။
“အ႐ူးေတြ ၾကားထဲမွာ ငေပါက ဆရာႀကီး” ဆိုသည့္ စကား ျဖစ္သည္။ ကာတြန္း စကား
ဆိုေသာ္လည္း စဥ္းစားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ပါသည္။

မီဒီယာသမားေတြက ကိုယ့္အင္ပါယာကို ခိုင္မာစြာ ထူေထာင္ၾကသည္။ ထိုသို႔ တည္
ေဆာက္ရာတြင္ ေရွ႕ၿမီး၊ ေနာက္ၿမီးသမားေတြကို ေကာင္းေကာင္း အသုံးခ် လာၾက
သည္။ အယူအဆ တခုကို အေၾကာက္အကန္ ျငင္းခ်င္လွ်င္ ထိုပညာရွင္ ၿမီးရွည္မ်ား
ကို အသုံးခ်လာၾကသည္။ စာမူခ ေကာင္းေကာင္းရသျဖင့္ ပညာရွင္ ေယာင္ေယာင္
ေတြကလည္း ကိုယ့္မီဒီယာဘက္မွ တဖက္သတ္ အဆိုတင္၊ အေခ်ျပဳ “ဟုတ္တယ္
မဟုတ္လား၊ ဟုတ္ပါတယ္ေနာ္၊ ဟုတ္သြားၿပီ” ဆိုကာ တေယာက္တည္း လူျပက္
ျပက္သလို လုပ္ေနၾကမႈမ်ားလည္း ရွိလာသည္။

ပိုရွင္းေအာင္ ေျပာရလွ်င္ ဘာသာရပ္ေပါင္းစုံ တကၠသိုလ္က သင္ခဲ့ေသာ္လည္း
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကြင္းခတ္ျပရေလာက္ေအာင္ ထိုဘာသာရပ္တြင္ မည္မွ် ထူးခြၽန္
ၾကပါသနည္း။ တကယ္ထူးခြၽန္လို႔ ကြင္းခတ္ၾကတာလား၊ ထိုသို႔ကြင္းခတ္ ျပလိုက္
ၾကရျခင္းေၾကာင့္ လိပ္ျပာလုံၾကပါရဲ႕လား ေမးလိုက္ခ်င္ပါသည္။ 

ယခုေခတ္တြင္ ေဒါက္တာေတြကလည္း ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ၾကသူမ်ား မဟုတ္။ ဆရာ
ဝန္ေဒါက္တာေတြက စာေရး၊သီခ်င္းဆို၊ ေစ်းေရာင္း၊ကုမၸဏီေထာင္ေနသည့္ ေခတ္ျဖစ္သ
ျဖင့္ ေဒါက္တာဟုဆိုေသာ္လည္း ေဆးမကုသည့္  ေဒါက္တာလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္
သည္။ ေဆးကုသသူ ေရွ႕တြင္ ဝိေသသျပဳေသာ အျခား ေဒါက္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ဥပမာ- တိရစာၦန္ေဆးကု ေဒါက္တာ၊ စာေပပါရဂူဘြဲ႔ရ ေဒါက္တာေတြလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္
ႏုိင္သျဖင့္ ေဒါက္တာ---(အမ္ဘီဘီအက္စ္)၊ ေဒါက္တာ--. (ဓာတုေဗဒ) ဟု ခြဲျခားေျပာလွ်င္ လက္ခံႏိုင္ေသးေသာ္လည္း ႐ိုး႐ိုး အမည္ေနာက္တြင္ ကြင္းခတ္ လိုက္သည္ကေတာ့
ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေစသည္။

ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ သမီးေလး မဂၤလာေဆာင္ေတာ့ ဖိတ္စာလာပို႔သျဖင့္ ဖတ္လိုက္ရသည္။
သတို႔သား အမည္ေနာက္တြင္ (B.A, B.Sc, B.Ed, IFL (Japan), IFL (Korea), IFL
(Chinese), Dip in Law, Dip in Psychology, Dip in Computer Science, MCSE, MCSA,
Cisco Certified ...) မဆုံးႏိုင္သည့္ ေဖာ္က်ဴးမႈမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ ဤမွ်ေလာက္ ဘြဲ႔ေတြ၊
လက္မွတ္ေတြ ယူထားၿပီး ဘာလုပ္ေနသလဲ သိခ်င္ေသာေၾကာင့္ မိတ္ေဆြႏွင့္ မဂၤလာ ခန္းမတြင္ ေတြ႔ေသာအခါ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေမးၾကည့္မိသည္။
“ခင္ဗ်ား သမက္ ဘာလုပ္တုံး”ဆိုေတာ့ သူက တကၠစီေမာင္းသည္ဟု ရွက္ရွက္ႏွင့္
ျပန္ေျဖသည္။

ျမန္မာျပည္မွာက ကိုယ့္ေနရာႏွင့္ ကိုယ္ မရွိ၊ လူမွန္ ေနရာမွန္ မဟုတ္သည္ကို မ်ားစြာ
ေတြ႔ရသည္။
ႏိုင္ငံျခား ကာတြန္း တခုတြင္လည္း သားျဖစ္သူကို ဖခင္ျဖစ္သူက ေတာင္းစားေနသူ တဦးကို လက္ညႇိဳးထိုးျပၿပီး “ငါ့သား မင္းသူတို႔လို မျဖစ္ေအာင္ ပညာေတြ ႀကဳိးစားၿပီး ပညာတတ္
ႀကီး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္” ဟု ေျပာလိုက္သည့္ အခါတြင္ ေတာင္းစားသူက ေမာ့ၾကည့္ၿပီး
“က်ဳပ္က တကၠသိုလ္က အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡၡဗ်” ဟု ေျဖလိုက္ပုံမွာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္
ပညာေရး၏ အေနအထားကို ထင္ဟပ္ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

မည္သည့္ တကၠသိုလ္သို႔ တက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္ ဘာသာျဖင့္ ဘြဲ႔ရခဲ့သည္
ျဖစ္ေစ လက္ေတြ႔ဘဝတြင္ ကိုယ္သင္ယူခဲ့သည့္ ပညာရပ္ကို အသုံးခ်ႏိုင္စြမ္းရွိမွ
တန္ဖိုးရွိပါသည္။ တန္ဖိုး ဆိုသည္မွာ ေခ်ာင္ထိုးထား႐ုံျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ တက္
မလာပါ။ ႏြံနစ္ေနေသာ ပတၱျမား ဆိုသည္မွာ ႏြံထဲတြင္ ရွိေနလွ်င္ တန္ဖိုးရွိမည္
မဟုတ္ပါ။ တန္ဖိုးရွိေၾကာင္းအတြက္ တန္ဖိုးကို ထုတ္ျပ ႏိုင္စြမ္းရွိရပါလိမ့္မည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငါးတန္းေက်ာင္းသား ဘဝက ျပ႒ာန္း ျမန္မာစာတြင္ “အၿမီးေပါက္သူ”ဆိုသည့္
စာတပုဒ္ကို သြားၿပီး မွတ္မိေနပါသည္။ စာေရးဆရာမင္းဏီ ေရးသားသည့္ ဝတၳဳတိုေလး
ျဖစ္မည္ထင္သည္။ လူတေယာက္သည္ ထူးဆန္းစြာ အၿမီးေပါက္လာသည္။ ေနမထိ
ထိုင္မသာျဖစ္ၿပီး လုံၿခံဳေအာင္ ထိန္းရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အဆုံးတြင္ လူသိရွင္ၾကားျဖစ္
ေအာင္ သူ႔တြင္ အၿမီးေပါက္ေနေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္လိုက္သည့္အခါ၌ မယုံၾကည္သူ
ေတြက အၿမီးကို ဝိုင္းဆြဲၿပီး ပြဲက်ခဲ့ရသည့္ ျဖစ္ရပ္မွာ ငိုရခက္၊ ရယ္ရခက္၊ ဘဝအတြက္
သင္ခန္းစာ ျဖစ္သည္။

အၿမီးေလးတေခ်ာင္းကို ထုတ္ျပလိုက္သျဖင့္ လူသိၿပီး အရွက္ရျခင္းသာ အဖတ္တင္သကဲ့
သို႔၊ ကိုယ့္အၿမီးရွည္ကို ေဖာ္ျပလိုက္ေသာ္လည္း ဟုတ္တိပတ္တိလည္း မတတ္၊ အေတြး
အျမင္ အယူအဆေတြကလည္းမွား၊ ေျပာၾကားခ်က္ေတြကလည္း တယူသန္၊ ေဖာ္ထုတ္
တာေတြကလည္း မဟုတ္တ႐ုတ္ ျဖစ္ေနသည္ကိုပင္ တိမ္သား ဝတ္ထားသည့္ ရွင္ဘုရင္
လို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္မျမင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနသူမ်ားအတြက္ ကိုယ့္အၿမီးကို
ကိုယ္ျပန္ၿပီး အားနာေစခ်င္ပါသည္။

အၿမီးေပါက္၍ ရပါသည္။ အၿမီးရွည္ခြင့္လည္း ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ အၿမီးကို စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့
ေဝွ႔ယမ္းခြင့္ မရွိပါ။ လူၾကားသူၾကားတြင္ လုံေအာင္ ထိန္းရမည္ကို အသားလြတ္ ထုတ္
ၾကြား႐ုံမက အၿမီးကို ႏွံ႔ျပလိုက္ျခင္း၏ ဆိုးက်ိဳးမွာ ကိုယ့္သိကၡာကိုယ္ ေျမာင္းထဲ ထိုးခ်လိုက္ သလို ျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္သိေသာ ၿမႇီးရွည္ ေနာက္တမ်ိဳးမွာ စားရေသာ အစားအစာ ျဖစ္ပါသည္။
မႏၲေလးၿမီးရွည္၊ ရွမ္းၿမီးရွည္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးကြဲသည္။ ယခုေျပာလိုေသာ ၿမီးရွည္သည္
စားစရာ ၿမီးရွည္မဟုတ္။ ရမ္းစရာၿမီးရွည္ ျဖစ္သည္။
ၾကည့္ၿပီးရမ္းၾကရန္ သတိေပးခ်င္ပါသည္။
အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး
***********************

( ဒီစာေလးထဲက အခ်ိဳ႕ကုိ ႏွစ္သက္ပါသည္။ အၿမီးတပ္ၾကျခင္းသည္ ၎အၿမီးနဲ႔ ကိုက္ညီ
ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၾကပါရဲ႕လား၊ အခ်ိဳ႕က ဂုဏ္ေဖာ္ခ်င္ၾကသည္ မိမိေဖာ္ျပခ်င္တဲ့
ဂုဏ္နဲ႔ဂုေဏး လုိက္ဖက္ရဲ႕လား၊ ကၽြမ္းက်င္မႈရိွတဲ့ ဂုဏ္လား၊ ထုိဂုဏ္အတုိင္း အမ်ားအက်ိဳး မည္မွ် ေဆာင္ရြက္ၿပီး ေဆာက္ရြက္ဆဲ ျဖစ္ေနပါၿပီလဲ၊ ဒီဂုဏ္ကို တန္ဖိုးရိွေအာင္ ဘယ္
ေလာက္မ်ား အသုံးခ် ၿပီးၿပီလဲ...
ဆုိတာေတြကို မစဥ္းစားၾကပဲ ဝါၾကြားပလႊားရုံသက္သက္နဲ႔ မသူေတာ္ ျဖစ္ခ်င္သူက မ်ားေန တာကို ျမင္ေတြ႔ေနရလုိ႔ ဒီစာေလးကို ႏွစ္သက္မိတာပါ။ ဒီစာေလးက ထိုအျဖစ္ေတြကို သတိ
ေပးရင္း အကုသုိလ္တခ်ိဳ႕ကုိ တားျမစ္ေပးႏုိင္မည္ဟုလည္း ျမင္မိပါသည္။)

 (တိုးတိုး)

0 comments:

Post a Comment

ေလးဆူဓာတ္ပုံ ေရႊတိဂုံ

Myanmar flag


မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား

My Shape


peace

ဒီလုိ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ ေနေစခ်င္ပါတယ္...

သင္ေသသြားေသာ္...


သတိေပး စကား


သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)

ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ

ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား

Blog Archive

လာလည္ၾကသူမ်ား


widget

အို မိတ္ေဆြ

********** ..... ဆဝါဒီး ခပ္ .....********** ဒီဆိုဒ္ေလးက က်ေနာ္ အလြယ္တကူ ျပန္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စုထားတဲ့ မွတ္စုေလးပါ... နည္းပညာ မကၽြမ္းတာနဲ႔ အခ်ိန္သိပ္မရတာနဲ႔ မျပင္ႏိုင္ပဲ အစုတ္ေလးပဲ သုံးႏိုင္တာမို႔ မ်က္စိလည္ၿပီး ေရာက္လာတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ား နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္...