သဗၺညူ ဗုဒၶ

Good Words


ဒီဆုိဒ္ရွင္၏ စိတ္ရင္းနဲ႔ ဆႏၵ


ကိုယ္ေရးရာဇဝင္

My photo
ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...

ရက္စြဲ

နာရီ

Followers

ဘဝသံသရာ

ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''

ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ

ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ

ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ

ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ

ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ

ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)

သူတို႔လို ရႊင္ျမဴးႏိုင္ပါေစ...

စမ္းေရအိုင္ထဲမွာ အလြမ္းေျပ ထိုင္ေနခ်င္လုိက္တာ

ေလ့လာဖြယ္ရာ ဆုိက္မ်ား

/>

Tuesday, October 1, 2013

PostHeaderIcon အေနတတ္ပါေစ



 အေနတတ္ပါေစ
************
ဒုကၡ၏ စတင္ ေပၚေပါက္ရာသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ အတြင္းသႏၱာန္မွာပင္ ရိွ၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း သိလွ်င္ ဒုကၡ ေျဖရွင္းနည္းကို ေတြ႔ႏိုင္မည္ျဖစ္
သည္။`ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သိပါ’ဟူေသာ ပညာရိွတုိ႔၏ စကားကုိ လူတုိင္း ၾကားဖူးၾကေပသည္။
ကိုယ့္စရုိက္ သဘာဝကို အမွန္အတုိင္း သိျမင္ေရးသည္ ပထမကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ မသိ
ျမင္ႏိုင္ေသးသေရြ႕ေတာ့ ကိုယ့္ျပႆနာ ကိုယ္ရွင္း၍ မရႏိုင္ေခ်။ ထုိ႔အတူ ေလာကႀကီး၏
ျပႆနာေတြကုိလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖြယ္ မရိွေခ်။
သို႔ျဖစ္လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ကိုယ့္အေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္မ်ား သိၾကသနည္း။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ အလြန္အထင္ႀကီးတတ္ၾကပါသည္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သူမ်ား
ထက္ ထူးသည္ဟု ထင္မွတ္တတ္ၾကပါသည္။ စင္စစ္ဆုိေသာ္ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္
သိပုံမွာ အေပၚယံ သိျခင္းျဖစ္သည္။ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း သိပုံကား လုံးဝပင္ မရိွပါ။

လူသားတဦး၏ အေၾကာင္းႏွင့္ ယင္း၏ ျဖစ္ေပၚတည္ရိွပုံကုိ သိဖုိ႔ရန္ ျမတ္စြာဘုရားသည္
လူ၏ ပင္ကုိယ္သဘာဝကို စိစစ္ေလ့လာျခင္း ျပဳခဲ့၏။ အတြင္းသႏၱာန္ကို စိစစ္ေလ့လာၿပီး
ေနာက္ အထင္ေဟာင္း အျမင္ေဟာင္းမ်ားကို ေဘးဖယ္ထားၿပီးလွ်င္ အရိွတရားသက္သက္ ကုိသာ ေလ့လာေသာအခါ ေတြ႔ရိွရသည္ကား လူဆုိသည္မွာ ငါးမ်ိဳးေသာ ျဖစ္စဥ္ႀကီးမ်ား
ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းျဖစ္ေပၚေနေသာ အျခင္းအရာျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရိွခဲ့၏။ ငါးပါးတို႔ အနက္
ေလးပါးမွာ နာမ္တရား ျဖစ္၍ တပါးမွာ ရုပ္တရားျဖစ္သည္ဟု သိျမင္ေတာ္မူပါသည္။

ေမး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေတြကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္ေနၾကသူေတြ ရိွေကာင္းရိွေနမလားလုိ႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။
ေျဖ။ ဘယ္သူကမွ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္ေနလို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ဒုကၡ ကိုယ္ဖန္တီးတာ သာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္မွာ စေနာင့္စနင္းျဖစ္လုိ႔ မေက်နပ္မႈ၊ မခံခ်င္မႈ ဆုိတာေတြေၾကာင့္
ဒုကၡေတြ ႀကံဳၾကရတာပါ။ အဲဒီစိတ္ စေနာင့္စနင္း ျဖစ္တာဟာ ကိုယ့္လုပ္တဲ့ အလုပ္ပါ။
မလုပ္မိဖို႔ စိတ္ကုိ ထိန္းေက်ာင္းတတ္ရင္ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳရႀကံဳရ စိတ္ကုိ ေအး
ေအးသာသာ ထားႏိုင္လာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါမွာ အၿမဲေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းသာေနပါလိမ့္မယ္။

ေမး။ တေယာက္ေယာက္က ကုိယ့္ကုိ မဟုတ္တာ လုပ္ရင္ ဘယ္လုိ သေဘာထားရမလဲ။
ေျဖ။ မဟုတ္တာကို ဘယ္သူမွ မလုပ္ေစနဲ႔။ မဟုတ္တာ လုပ္တဲ့သူဟာ သူတပါး အေပၚ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစရုံမက မိမိကိုယ္ကုိလည္း အႏၱရာယ္ျပဳသူျဖစ္ပါတယ္။ မဟုတ္တာ လုပ္တဲ့သူ
ကို လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရင္ မဟုတ္တာ လုပ္ဖို႔ အားေပးအားေျမွာက္ လုပ္ရာေရာက္ပါ
လိမ့္မယ္။ မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ခြန္အားရိွသေလာက္ အသုံးျပဳၿပီး တားဆီးရပါမယ္။ စာနာ
စိတ္ သနားစိတ္ မရိွသူကို ဆန္႔က်င္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္က ေဒါသစိတ္၊မုန္းတီးစိတ္နဲ႔
တားဆီးရင္ေတာ့ အေျခအေန ပိုဆုိးသြားလိမ့္မယ္။ မေတာ္တာ လုပ္ေနတဲ့သူတေယာက္
အေပၚမွာ ေမတၱာထားၿပီး ၾကားဝင္ရဖို႔ ဆုိတဲ့ ကိစၥမွာ ၾကားဝင္သူရဲ႕စိတ္က တည္ၿငိမ္ ေအး ခ်မ္းေနမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ အတြင္းသႏၱာန္မွာ ေအးခ်မ္းေနေအာင္
အရင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါ။ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းတဲ့ စိတ္ရိွသူအဖို႔ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္
ပါလိမ့္မယ္။

ေမး။ ကမၻာႀကီးမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ မရိွတဲ့ၾကားမွာ ကိုယ့္အတြင္းသႏၱာန္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရွာတာဟာ
       အဓိပၸာယ္ ကင္းမဲ့မေနေပဘူးလား။
ေျဖ။ ကမၻာသူကမၻာသားမ်ားမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရိွမွသာ ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းပါလိမ့္မယ္။ လူ တေယာက္စီရဲ႕စိတ္မွာ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ကိစၥကုိ အရင္စၿပီး လုပ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေတာတခု ညိႈးေျခာက္ေနရင္ ေတာထဲရိွ သစ္ပင္တပင္စီကို ေရေလာင္းေပးမွသာ ေတာဟာ
ျပန္လည္ လန္းဆန္းစိုျပည္လာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားတယ္ ဆုိရင္
ကိုယ္တုိင္က ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနတတ္ေအာင္ ေလ့လာအားထုတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွသာ ကိုယ့္
(အားထုတ္မႈ) ပေယာဂနဲ႔ ကမၻာကို ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ေမး။ ေလာကနဲ႔ အဆင္မေျပလို႔ ေနရထုိင္ရ ခက္ေနသူေတြအဖို႔ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္တာ
အက်ိဳးရိွမယ္ ဆုိတာကို နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနသားတက်နဲ႔ ေက်နပ္
ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့သူအဖို႔ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္စရာ လိုပါဦးမလား။
ေျဖ။ ေနသားတက်နဲ႔ ေက်နပ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနသူဆုိတာဟာ ဘဝရဲ႕သာယာမႈေတြကို အဟုတ္
ႀကီး ထင္ၿပီးေတာ့ ေက်နပ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရင္ထဲမွာ မေျပလည္ႏိုင္တဲ့ အႀကိတ္
အခဲေတြ ရိွေနတာကို သူမသိေသးလုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကုိယ္သူ ေပ်ာ္ေနတယ္လုိ႔
ထင္ေနတာဟာ သူ႔ကုိယ္သူ လွည့္စားမွန္းမသိ လွည့္စားေနတာပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆုိ
ေတာ့ သူေပ်ာ္ပိုက္ေနတဲ့ ဘဝရဲ႕သာယာမႈေတြဟာ တည္ၿမဲျခင္း မရိွတဲ့အတြက္ စိတ္ထဲမွာ
တထင့္ထင့္နဲ႔ ဘယ္ေတာ့မ်ား ဒါေတြ ကြယ္ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မလဲလို႔ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက
မႈက ရိွေနပါတယ္။ ဒီ ေၾကာင့္ၾကမႈကုိ မသိလိုက္ မသိဘာသာ အၾကာႀကီးေနလို႔ မရ
ႏိုင္ပါဘူး။ တခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ စိတ္ထဲမွာ သိသိသာသာႀကီး စေနာင့္စနင္းျဖစ္လာမွာ
ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီ စိတ္မၿငိမ္မႈ၊ စုိးေႏွာင့္မႈေတြ သိသိသာသာႀကီး ခံစားလာရတဲ့
တေန႔မွာ သူဟာ အလြန္ စိတ္ ဆင္းရဲရပါလိမ့္မယ္။ ဒီအေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္မလာခင္မွာ
အခုကတည္းက စၿပီး တရားအားထုတ္ဖုိ႔ မေကာင္းေပဘူးလား။

ေမး။ ဆရာ့ သင္ျပမႈေတြဟာ မဟာယာန နည္းလား။ ဟီနယာန နည္းလား။
ေျဖ။ အဲဒီ နည္း(၂)မ်ိဳး စလုံး မဟုတ္ပါဘူး။ “ယာန’’ဆုိတဲ့ စကားက ယာဥ္လုိ႔ အဓိပၸာယ္ရိွပါ
တယ္။ ပန္းတုိင္ အေရာက္သြားမယ့္ ယာဥ္လုိ႔ ဆုိလိုပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာေတာ့ ဒီစကားကို ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းအမည္အျဖစ္နဲ႔ ထည့္သုံးေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္က
ဂိုဏ္းဂဏ ခြဲျခားၿပီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဓမၼဆိုတဲ့ တရားေတာ္ကိုသာ
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ဓမၼဆုိတာ ဂိုဏ္းဂဏ မခြဲျခားပဲ လူသားအားလုံးနဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။
လူတန္းစား မေရြးပဲ သက္ဆုိင္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဓမၼကို ပိုက္ဖက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ပိုက္ဖက္ခဲ့တဲ့အတြက္ အက်ိဳးထူးမ်ား ရရိွခဲ့တယ္။
ဓမၼဟာ လူသားတုိင္းရဲ႕အက်ိဳးကို ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္လို႔ ယုံၾကည္တဲ့ အတုိင္း ေမတၱာ ကရုဏာ
စိတ္ထားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ လူတိုင္းကုိ ေဟာၾကားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ကေတာ့ ဓမၼဆုိတာ မဟာယာနလည္း မဟုတ္၊ ဟီနယာနလည္း မဟုတ္ပါ။ ဘယ္ ဂုိဏ္း ဂဏနဲ႔မွလည္း
မသက္ဆိုင္ပါ။
(အေမးအေျဖထဲမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)

ကမၻာႀကီး၏ ပကတိသေဘာမွာ ကေလး သူငယ္မ်ားအား အိပ္ရာဝင္ခ်ိန္တြင္
ေျပာျပၾကေသာ ဒ႑ာရီပုံျပင္ကဲ့သို႔ သတၱဝါေတြသည္ တသက္လုံး ထာဝစဥ္
ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾကသည္ မဟုတ္ပါ။

ဘဝဆိုသည္မွာ ကိုယ္ ျဖစ္ခ်င္သလုိ မျဖစ္၊ သူ ျဖစ္ခ်င္သလိုသာ ျဖစ္ေနေသာ၊ လုိတာ မရ၊
ရတာ မလို ေက်နပ္ဖြယ္ အလ်င္းမရိွေသာ သေဘာပင္ျဖစ္၏။ ဤအမွန္တရားကို မည္သူမွ်  မလြန္ဆန္ႏိုင္ေခ်။ ဆင္းရဲျခင္းသေဘာ(ဒုကၡသစၥာ)သည္ အမွန္ရိွေသာ တရားလမ္း
ဟူ၍ကား လူတိုင္း လက္ခံၾကရမည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဒုကၡသစၥာကို မ်က္ကြယ္ျပဳလုိ႔ မရႏိုင္ဟုဆုိလွ်င္ ဒုကၡတရားဆုိသည္မွာ အေၾကာင္းမဲ့
ျဖစ္ေပၚလာတာလား။ အေၾကာင္းရိွလုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတာလား။ စသည္ျဖင့္ အေရးႀကီး
ေသာ သိဖြယ္ရာ အခ်က္မ်ား ရိွေနပါသည္။ အေၾကာင္း ေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒုကၡေပၚသည္
ဆုိလွ်င္ ဤအေၾကာင္းရင္းကို ဖယ္ရွားျခင္းျဖင့္ ဒုကၡေပ်ာက္ကြယ္ဖြယ္ ရိွမရိွ သိရန္ လုိအပ္
ေပသည္။ ထိုအေၾကာင္းရင္းကို ဖယ္ရွားဖုိ႔ ျဖစ္ႏိုင္ မျဖစ္ႏုိင္ သိဖို႔ လုိအပ္ေပသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ႀကံဳၾကရေသာ ဒုကၡေတြသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကုိ ျပဳျပင္ဖို႔ ႀကိဳးကိုင္ေနသျဖင့္ မတတ္သာ
ေသာ အေျခအေနမ်ိဳးျဖင့္ သူျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနၾကသေလာ။ ထိုသို႔ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔
သည္ ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေရးကို ရွာႀကံေနဖို႔ မလုိေပ။ လက္ေျမွာက္ကာ အရႈံးေပးၾကရုံသာ
ရိွေပသည္။
သုိ႔တည္းမဟုတ္… ဒုကၡေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီးေနေသာ၊ သိႏိုင္ရန္ ခက္ခဲေသာ စိတ္ထားရိွ
ေသာ တန္ခိုးေတာ္ရွင္ႀကီးက အမိန္႔ေပးသည့္အတုိင္း ျဖစ္ေနသေလာ။
ထုိသို႔ျဖစ္ခဲ့ေသာ္…ထုိတန္ခိုးရွင္ႀကီးအား“ ဒုကၡ မေပးပါနဲ႔ေတာ့ အရွင္ဘုရားႀကီး’’ ဟူ၍
ပူေဇာ္ ေတာင္းပန္ရန္ နည္းလမ္းမ်ားကို ရွာႀကံၾကဖုိ႔သာ ရိွေတာ့၏။

ဗုဒၶ ဘုရားရွင္သည္ကား ဒုကၡသည္ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္သည္ မဟုတ္ ဟူ၍ သိေတာ္မူပါသည္။
သဘာဝ တရားတို႔မည္သည္ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္ရိုး မရိွ၊ ဒုကၡတရားသည္လည္း အေၾကာင္းရိွ ၍သာ ျဖစ္ေပၚျခင္း ျဖစ္သည္ကုိ သိေတာ္မူပါသည္။ ဘဝ၏ အေျခခံက်ေသာ ကမၼေခၚေသာ
ကံတရားသည္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးေပၚေသာ တရားႀကီးျဖစ္၍ ဘဝ၏ အေျခခံတရား
ျဖစ္သည္ႏွင့္အမွ် မည္သူမွ မလြန္ဆိုင္ႏိုင္ေသာ တရားလည္းျဖစ္ေလသည္။

သတၱဝါတို႔အဖို႔မွာ ၎တို႔ လုပ္သမွ်ျဖစ္ေသာ ကံတရားကို ပိုင္ဆုိင္ၾက၏။ ကံတရားကို အေမြ
ဆက္ခံၾက၏။ ကံတရားသည္ပင္ ၎တို႔ျဖစ္ေပၚလာရာ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္၏။ ကံတရားႏွင့္
ေႏွာင္ဖြဲ႔မိၿပီး ျဖစ္ၾက၏။ ကံတရားသာလွ်င္ ၎တို႔၏ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ၾကကုန္၏။
(စူဠဝိဘဂၤသုတ္၊ဥပရိပဏၰာသ)။

ေလာကႀကီးတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ရင္ဆုိင္ၾကရေသာ ေကာင္းဆုိးႏွစ္ေထြ ခံရစံရ ေလသမွ်တို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျပဳခဲ့ၾကေသာ ကံမ်ား၏ အက်ိဳးဆက္မ်ားသာ ျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္ေလရာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္
ေကာင္းတာေတြ လုပ္ျခင္းျဖင့္ ကိုယ္တုိင္၏ ေကာင္းေသာၾကမၼာကို ဖန္တီးႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္
ေပသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ကိုယ္စီမွာပင္ ဒုကၡကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရာကို ျပဳလုပ္မႈမ်ားအတြက္
တာဝန္ရိွ၏။ ဒုကၡကို အဆုံးသတ္ေစေသာ လုပ္နည္းကိုင္နည္းမ်ားလည္း ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ကိုယ္စီ
ရိွၾက ေပသည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူပုံမွာ….
မိမိသာလွ်င္ မိမိ၏ အရွင္သခင္ ျဖစ္၏။ မိမိ၏ ၾကမၼာကို မိမိပင္ ဖန္တီး၏။
မိမိသာလွ်င္ မိမိရဲ႕ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္၏။
(ဓမၼပဒဂါထာ ၃၈၀)
လက္ငင္းအေနတြင္မူကား ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ “မ်က္ကန္း တေစၦ မေၾကာက္’’ဆိုေသာ
စကားအတုိင္း စခန္းသြားေနၾကရပါ၏။
(ဆရာႀကီး ဦးဂိုအင္ကာ)
(အေနတတ္ပါေစ-မွ)

************************************

"သာသနာစစ္ ျပဳႏုိင္ၾကပါေစ'' 
*****
ဆရာႀကီး ဦးဂိုအင္ကာသည္ ဗုဒၶသာသနာအတြက္ ေလာကလူသားမ်ားအတြက္ အလြန္
တန္ဖိုးရိွေသာ လူသားတဦး ျဖစ္ေပသည္။ လက္ခ်ိဳးေရတြက္၍ ရေသာ သာသနာျပဳဆိုတဲ့
ရဟန္းအခ်ိဳ႕ထက္ပင္ သာလြန္သည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ေလာက လူ
သားမ်ားကို အမွန္တရား အဆုံးအမမ်ားကို ျဖန္႔ေဝ သိေစရာတြင္ သာလြန္ေနသည္ျဖစ္၍
ထုိကဲ့သို႔ ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ သာသနာအစစ္ကုိ ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။

သာသနာျပဳသည္ဆုိရာ၌ သတိထားရမယ့္အခ်က္ပင္။ ေရႊေငြမ်ားကို လႉဒါန္း၍ သာသနာျပဳ
တယ္လို႔  ေျပာေနၾကျခင္းသည္ သာသနာျပဳရာ မေရာက္ဘူးဆုိတာ လူတုိင္း သိေနၾကေပ
မယ့္ လုိတာထက္ ပိုလႉျခင္း၊ မလိုအပ္ပဲ လႉေနျခင္းသည္ ကုသိုလ္ထက္ ေလာဘကို ျဖစ္ေစ
တဲ့အတြက္ အကုသိုလ္ရဲ႕အရိပ္အေရာင္မ်ားပင္ ပါသြားတတ္ေပသည္။ 

ဒီေတာ့ ကုန္ရက်ိဳးလည္း နပ္ေအာင္၊ သာသနာျပဳရာလည္း ေရာက္ေအာင္ လႉတတ္ဖို႔ ဆုိ
သည္မွာ လူမ်ားစုေဝးၿပီး အမွန္တရားအသိကို စိတ္ထဲ ရင္ထဲ ေရာက္ေအာင္ မသြင္းႏိုင္
ပဲ ေရာက္တတ္ရာရာ လူမႈေရး သားသမီးေရး စီးပြားေရး စတဲ့ သမၹပၸလာပ အက်ိးမဲ့စကား
ေျပာေနတဲ့ လူအထင္ႀကီး ေစရုံမွ် ျဖစ္တဲ့ အခ်ိဳ႕ရိပ္သာမ်ားကုိလည္း လႉဖို႔ မလိုေပ။ အမွန္
တကယ္ အမွန္တရား သစၥာမ်ားကုိ သိေစၿပီး တရားအားထုတ္ရာကေန ထြက္လာရင္ လူေရာ
စိတ္ပါ တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေစတဲ့ ရိပ္သာမ်ား၊ ဗုဒၶရဲ႕အမွန္တရားမ်ားကို လူအမ်ားကို သိေစၿပီး
ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားကသာ အမွန္
တကယ္ သာသနာစစ္ကို ျပဳေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ထုိက္သမွ် လႉဒါန္းျခင္း
သည္ သာသနာျပဳရာ ေရာက္ပါသည္။

ေနာက္တခါ သာသနာတည္တံ့ ျပန္႔ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ ပရိယတၱိစာေပကုိ 
သင္ၾကားျပသၿပီး သာသနာ့တာဝန္ကုိ ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ စာသင္တုိက္မ်ားကို လႉဒါန္း
ျခင္း၊ စာသင္သံဃာမ်ားကို စာအုပ္စာေပ ေပးလႉျခင္းသည္။ သာသနာကို ျပဳစုရာ ေရာက္
ပါသည္။ သာသနာမွာ လိုတာထက္ ပုိၿပီး လႉဖို႔ မလိုပါဘူး။ ေငြေၾကးပစၥည္း မ်ားဖုိ႔လဲ မလုိ
ပါဘူး။ လိုတာေလးပဲ ျဖည့္ေပးရုံပါ။ ေရေလာင္းပါမ်ားရင္ အပင္မ်ား ေသဆုံးသြားတတ္
သလုိပါပဲ... လုိသေလာက္ပဲ ေလာင္းေပးရုံပဲျဖစ္သည္။ နည္းတာ မ်ားတာက အဓိက
မဟုတ္ပါဘူး။ ေစတနာထားတတ္ဖို႔နဲ႔ လႉတတ္ဖို႔ကသာ အဓိကပဲျဖစ္သည္။ လႉတတ္ရင္ 
ပစၥည္းနည္းေသာ္လည္း အက်ိဳးအျမတ္ရလာဒ္က မ်ားေပလိမ့္မည္။ မလႉတတ္ရင္ ေငြေၾကး
ပစၥည္း ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား အက်ိဳးအျမတ္က နည္းေနေပလိမ့္မည္။ ဒါေၾကာင့္သာပဲ
ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက''ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ လႉေသာ္လဲ ေညာင္ေစ့ေလာက္ရ၊ 
ေညာင္ေစ့ေလာက္ လႉရင္ ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ရ"ဆုိတဲ့ သတိေပး ဆုံးမစကားကို 
မိန္႔ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။

သာသနာက သုံးမ်ိဳးထဲပဲ ရိွတာကို သတိျပဳႏိုင္ၾကပါေစ၊ အဲဒီ သုံးမ်ိဳးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပဳ
လုပ္ႏိုင္မွ သာသနာျပဳရာ ေရာက္ေပမည္။ ျပဳရက််ိဳးနပ္ေပမည္။ အျမတ္ေကာင္းေကာင္း
ရႏိုင္တဲ့ လူ႔ဘဝမွာ အက်ိဳးရိွတဲ့ အျမတ္ေတြကို မ်ားမ်ား ရယူႏိုင္တတ္ၾကပါေစ။
ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ေလာကရဲ႕အမွန္တရားကုိ လူသားတို႔ ႏွလုံးသားဝယ္ ေရာက္ရိွ သိရိွ
ေစၿပီး သာသနာျပဳႏိုင္တဲ့ သူမ်ားျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ သာသနာ့တာဝန္လည္း ေက်ႏိုင္ၾကပါေစ။ 
 ( ဂမိက ဝနဝါသီဆရာေတာ္)
Nwehninmoe

1 comments:

တိုးတိုး said...

ဟုတ္တယ္. သတိရိွရမယ္

Post a Comment

ေလးဆူဓာတ္ပုံ ေရႊတိဂုံ

Myanmar flag


မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား

My Shape


peace

ဒီလုိ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ ေနေစခ်င္ပါတယ္...

သင္ေသသြားေသာ္...


သတိေပး စကား


သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)

ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ

ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား

Blog Archive

လာလည္ၾကသူမ်ား


widget

အို မိတ္ေဆြ

********** ..... ဆဝါဒီး ခပ္ .....********** ဒီဆိုဒ္ေလးက က်ေနာ္ အလြယ္တကူ ျပန္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စုထားတဲ့ မွတ္စုေလးပါ... နည္းပညာ မကၽြမ္းတာနဲ႔ အခ်ိန္သိပ္မရတာနဲ႔ မျပင္ႏိုင္ပဲ အစုတ္ေလးပဲ သုံးႏိုင္တာမို႔ မ်က္စိလည္ၿပီး ေရာက္လာတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ား နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္...