သဗၺညူ ဗုဒၶ

Good Words


ဒီဆုိဒ္ရွင္၏ စိတ္ရင္းနဲ႔ ဆႏၵ


ကိုယ္ေရးရာဇဝင္

My photo
ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...

ရက္စြဲ

နာရီ

Followers

ဘဝသံသရာ

ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''

ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ

ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ

ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ

ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ

ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ

ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)

သူတို႔လို ရႊင္ျမဴးႏိုင္ပါေစ...

စမ္းေရအိုင္ထဲမွာ အလြမ္းေျပ ထိုင္ေနခ်င္လုိက္တာ

ေလ့လာဖြယ္ရာ ဆုိက္မ်ား

/>

Tuesday, May 21, 2013

PostHeaderIcon မိဘကို လႈပ္ႏႈိးတဲ့ သားသားမီးမီးတို႔ရဲ႕စကား


မိဘကို လႈပ္ႏႈိးတဲ့ သားသားမီးမီးတို႔ရဲ႕စကား

(၁) ကြ်န္ေတာ့္ကို အလိုမလိုက္ပါနဲ႔။ လိုခ်င္တာအားလံုးကို မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္

သိတယ္။ ဒါကလည္း အေဖ၊ အေမတို႔ရဲ႕စိတ္ကို ကြ်န္ေတာ္ စမ္းသပ္ၾကည့္ခ်င္လို႔ပါပဲ။

(၂) ကြ်န္ေတာ့္ကို စည္းကမ္း တင္းၾကပ္ဖို႔ မေၾကာက္ပါနဲ႔။ နည္းနည္းတင္းၾကပ္တာကို ကြ်န္ေတာ္ႏွစ္သက္တယ္။ ဒါမွ လံုၿခံဳတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ခံစားရတယ္။

(၃) ကြ်န္ေတာ့္ကို အက်င့္ဆိုးေတြ ေမြးမေပးပါနဲ႔။ ဘယ္အရာေတြက အက်င့္ဆိုးေတြဆို

တာကို အေဖ၊ အေမတို႔ ေစာေစာစီးစီးသင္ျပမွ ကြ်န္ေတာ္ သိႏိုင္မွာပါ။

(၄) ကြ်န္ေတာ့္ကို "ငယ္ေသးတယ္၊ ဘာမွနားမလည္ဘူး"လို႔ မၾကာခဏ မေျပာပါနဲ႔။

ဒါေတြက ကြ်န္ေတာ့္အေတြးနဲ႔ အျပဳအမူေတြကို တံုးအ သြားေစပါတယ္။

(၅) ကြ်န္ေတာ့္အမွားကို လူေတြေရွ႕မွာ မလစ္ဟ (မဆံုးမ)ပါနဲ႔။ တကယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို

ႏွစ္ကိုယ္ၾကား ဆိုဆံုးမရင္ ကြ်န္ေတာ္ ပိုၿပီး နားဝင္ပါလိမ့္မယ္။

(၆) ကြ်န္ေတာ့္ကို သိပ္အကာအကြယ္ မေပးပါနဲ႔။ အမွားလုပ္ရင္ ဆံုးမတာကို ခံယူရမယ္

ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိတယ္။ တခါတေလ နာက်င္ျခင္းထဲကေန သင္ခန္းစာရဖို႔ ကြ်န္ေတာ္
သင္ယူရပါမယ္။

(၇) ကြ်န္ေတာ့္အမွားေတြကို အျပစ္တခု၊ အရွက္တခုျဖစ္ေအာင္ မေျပာပါနဲ႔။ အဲဒီလို

လုပ္တာက ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ေလးစားမႈကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။

(၈) "အေဖ၊ အေမကို သားမုန္းတယ္"လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာမိတဲ့အခါ စိတ္ထိခိုက္ ဝမ္းနည္း

မသြားပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္ မုန္းတာက လူကို မဟုတ္ဘဲ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ကို ပ်က္ျပားေစတဲ့
အေဖ၊အေမတို႔ရဲ႕ အမိန္႔အာဏာကိုသာျဖစ္တယ္။

(၉) ကြ်န္ေတာ္လုပ္တဲ့ အမွားေသးေသးေလးကို မေတးမွတ္ထားပါနဲ႔။ ဒါကလည္း ကြ်န္

ေတာ့္ကို အာရံုစိုက္လာေအာင္ လုပ္တာျဖစ္တယ္။

(၁ဝ) ကြ်န္ေတာ့္ကို တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ မေရရြတ္ပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ့္ကို အၿမဲဗ်စ္

ေတာက္ေတာက္ရြတ္ရင္ နားမၾကားခ်င္ဟန္ေဆာင္ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ ကြ်န္ေတာ္
ကာကြယ္ရလိမ့္မယ္။

(၁၁) ကြ်န္ေတာ္ကို ေပါ့ပ်က္ပ်က္ ကတိေတြ မေပးပါနဲ႔။ အဲဒီကတိေတြကို အေဖ၊ အေမ

တို႔ ဖ်က္လိုက္တဲ့အခါ အပယ္ခံရတယ္ဆိုၿပီး ကြ်န္ေတာ္ ဝမ္းနည္းေဒါသျဖစ္မိလိမ့္မယ္။

(၁၂) ေျပာခ်င္တာကို ကြ်န္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေျပာတတ္တဲ့အ

ခါ  ခါတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ေျပာေနက် စကားေတြရဲ႕ မပီသမႈေၾကာင့္ဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႔။

(၁၃) ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ရိုးသားမႈကို မၾကာမခဏ ပ်က္စီးေအာင္မလုပ္ပါနဲ႔။ ပ်က္စီးေအာင္

လုပ္တဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္လန္႔ၿပီး လိမ္ညာစကားေတြ အလြယ္တကူ ေျပာမိ
တတ္တယ္။

(၁၄) မသိတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ကြ်န္ေတာ္ေမးတဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ့္ကို မတားပါနဲ႔။ 

ကြ်န္ေတာ္ေမးတိုင္း တားခဲ့ရင္ အေဖ၊ အေမတို႔အစား တျခားလူကိုပဲ ကြ်န္ေတာ္
သြားေမးရပါလိမ့္မယ္။

(၁၅) ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ေၾကာက္စိတ္၊ ထိတ္လန္႔စိတ္ေတြက ရွက္စရာေကာင္းတယ္လို႔

မေျပာပါနဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္တယ္ဆိုတာ တကယ္ပါ။ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ
ကြ်န္ေတာ့္ကို ႏွစ္သိမ့္ေပးပါ၊ နားလည္ေပးပါ။

(၁၆) အေဖ၊ အေမတို႔က ေျခာက္ပစ္ကင္းတယ္၊ အမွား မလုပ္ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႔။ အေဖ၊

အေမတို႔ရဲ႕ ေျခာက္ပစ္မကင္းတာနဲ႔ အမွားကို ကြ်န္ေတာ္ သတိထားမိတဲ့ေန႔ ကြ်န္ေတာ့္
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ဆံုးရႈံးကုန္ပါလိမ့္မယ္။

(၁၇) အေျပာနဲ႔အလုပ္ မညီ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ အဲဒါေတြက ကြ်န္ေတာ့္ကို ဘာလုပ္ရမွန္း မသိျဖစ္

ေစသလို အေဖ၊ အေမတို႔ကို ယံုၾကည္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ယံုၾကည္မႈကိုပါ ပ်က္ျပားေစပါတယ္။

(၁၈) အမွားအတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေတာင္းပန္တာနဲ႔ အေဖ၊ အေမတို႔အေပၚထားတဲ့ ကြ်န္

ေတာ့္ ေလးစားမႈေတြ ပ်က္ျပားသြားမယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔။ ပြင့္လင္းတဲ့ ေတာင္းပန္မႈက အေဖ၊
အေမတို႔နဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို ပိုရင္းႏွီးေစပါတယ္။

(၁၉) အရာရာကို ကြ်န္ေတာ္ စူးစမ္းတတ္တာ မေမ့ပါနဲ႔။ မစူးစမ္းရင္ မႀကီးျပင္းတတ္တဲ့

အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးပါ။

(၂ဝ) တေန႔ၿပီးတေန႔ ကြ်န္ေတာ္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ၿကီးျပင္းေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို

သင္ၾကား၊ ထိန္းသိမ္းဖို႔ဆိုတာ မလြယ္တဲ့ကိစၥမွန္း ကြ်န္ေတာ္လည္းသိတယ္။ ဒါေၾကာင့္
အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားၾကည့္ေပးပါ။

(၂၁) နားလည္မႈ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာပါတဲ့ အသဲႏွလံုးမရွိရင္ ကြ်န္ေတာ္ မရွင္သန္ႏိုင္ဘူးဆို

တာ မေမ့ပါနဲ႔။ဒါကို ကြ်န္ေတာ္မေျပာလည္း အေဖ၊အေမတို႔ သိေလာက္မယ္ ထင္ပါတယ္။

ကေလးေတြကို ဂရုစိုက္မႈ ပိုေပးပါ။ စိတ္ပိုရွည္ေပးပါ..ဒါေတြက ကေလးတေယာက္ရဲ႕ 

ေရွ႕ေရးကို ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ပါတယ္။

Credit To:ႏိုင္းႏိုင္းစေန

0 comments:

Post a Comment

ေလးဆူဓာတ္ပုံ ေရႊတိဂုံ

Myanmar flag


မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား

My Shape


peace

ဒီလုိ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ ေနေစခ်င္ပါတယ္...

သင္ေသသြားေသာ္...


သတိေပး စကား


သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)

ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ

ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား

Blog Archive

လာလည္ၾကသူမ်ား


widget

အို မိတ္ေဆြ

********** ..... ဆဝါဒီး ခပ္ .....********** ဒီဆိုဒ္ေလးက က်ေနာ္ အလြယ္တကူ ျပန္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စုထားတဲ့ မွတ္စုေလးပါ... နည္းပညာ မကၽြမ္းတာနဲ႔ အခ်ိန္သိပ္မရတာနဲ႔ မျပင္ႏိုင္ပဲ အစုတ္ေလးပဲ သုံးႏိုင္တာမို႔ မ်က္စိလည္ၿပီး ေရာက္လာတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ား နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္...