ကိုယ္ေရးရာဇဝင္
- တိုးတိုး
- ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...
ရက္စြဲ
နာရီ
Followers
ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''
ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ
ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ
ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ
ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ
ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ
ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)
Thursday, May 9, 2013
ပူေဇာ္မကုန္ ျမတ္ကဆုန္
12:59 AM |
Posted by
တိုးတိုး |
Edit Post
ယခုႏွစ္မွာလဲ ကဆုန္လျပည့္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး စဥ္းစားမိတာကို
တင္ျပခ်င္လို႔ပါ။ ႏွစ္တႏွစ္ရဲ႕
တဆယ့္ႏွစ္လထဲမွာ ကဆုန္လဟာ အပူျပင္းဆံုး အေျခာက္ေသြ႔ဆံုး လတလပါ။ အဲဒီ က
ဆုန္လထဲမွာလဲ လျပည့္ေန႔ဟာ အပူျပင္းဆုံး ေန႔တေန႔ပါပဲ။ ဒီလမွ ဒီေန႔မွ ျမတ္စြာဘုရား
ပြင့္ေတာ္မူခဲ့တာ တရားထူး ရေတာ္မူခဲ့တာ သတၱေလာကႀကီး တခုလုံးအတြက္ ထူးျခားမႈ
ေတာ့ ရွိရပါမယ္လို႔ စဥ္းစားမိလို႔ပါ။
တဆယ့္ႏွစ္လထဲမွာ ကဆုန္လဟာ အပူျပင္းဆံုး အေျခာက္ေသြ႔ဆံုး လတလပါ။ အဲဒီ က
ဆုန္လထဲမွာလဲ လျပည့္ေန႔ဟာ အပူျပင္းဆုံး ေန႔တေန႔ပါပဲ။ ဒီလမွ ဒီေန႔မွ ျမတ္စြာဘုရား
ပြင့္ေတာ္မူခဲ့တာ တရားထူး ရေတာ္မူခဲ့တာ သတၱေလာကႀကီး တခုလုံးအတြက္ ထူးျခားမႈ
ေတာ့ ရွိရပါမယ္လို႔ စဥ္းစားမိလို႔ပါ။
ကိေလသာ တရားတို႔ျဖင့္ ေလာင္ၿမိဳက္ခံဘဝ ေလာင္ကြ်မ္း ပူေလာင္ေနၾကတဲ႔
သတၱေလာက
ဒီကမၻာႀကီးမွာ ကိေလသာၿငိမ္းေၾကာင္း အပူၿငိမ္းေၾကာင္း တရားေတြ ေပးစြမ္း
ႏုိင္တဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားတိုင္းဟာ ကဆုန္လနဲ႔ ထိုလျပည့္မွာပဲ ထူးထူးျခားျခား ပြင့္ေတာ္မူ
ခဲ့ၾကတာ အမွတ္ျပဳစရာ အမွတ္ထားစရာ တခုပါ။
သတၱဝါတို႔၏ ကိေလသာ အပူမီးေတြကို တကယ္ၿငိမ္းေအာင္ ၿငိမ္းေပးႏိုင္တဲ့ သဗၺညဳတ
ဥာဏ္ရွင္ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ဖို႔ရာ လြယ္ကူလွတာ မဟုတ္ေၾကာင္းကို“ဗုဒၶဳပၸါေဒါ ဒုလႅေဘာ
ေလာကသႎၼ ” လုိ႔ ေဒသနာေတာ္မွာ ျပေတာ္မူပါတယ္။
ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ေပၚေတာ္မူၿပီ ဆိုရင္လည္း၊ အတၱတရားျဖင့္ က်ဥ္းေျမာင္းေနတဲ့ သတၱ
ေလာကႀကီး တခုလုံး၊ စၾကာဝဠာရဲ႕ အနားသတ္အထိ အနတၱတရားတုိ႔ႏွင့္ က်ယ္ျပန္႔သြား
ပါတယ္။ မသိမႈ အ၀ိဇၨာ အေမွာင္ထုႀကီ ဖုံးကြယ္ေနရာမွ ဝိဇၨာဓမၼ အလင္းဓာတ္ေတြေပၚ
လာပါတယ္။ မသိသူေတြ သိကုန္ၾကတယ္၊ မျမင္သူေတြ ျမင္ကုန္ၾကတယ္၊ မၾကားသူ
ေတြ ၾကားကုန္ၾကတယ္၊ ဆြံ႔အ.သူေတြ စကားေျပာလာၾကတယ္။ ဖုံးကြယ္ေနတဲ့ အရာ
မွန္သမွ် ေပၚလာၾကတယ္။ သံေယာဇဥ္မ်ားႏွင့္ အေႏွာင္ဖြဲ႔ ခံေနရသူေတြ လြတ္ေျမာက္
လာၾကတယ္။ ေလာဘတရားနဲ႔ ဆာေလာင္ ငတ္မြတ္ေနၾကသူေတြ ေရာင့္ရဲျခင္းႏွင့္အတူ
ဆာေလာင္ျခင္း ကင္းကုန္ၾကတယ္။ ဆယ့္တစ္မီး ေလာင္ကြ်မ္းေနသူေတြ ၿငိမ္းကုန္ၾက
တယ္။
ဒီကမၻာႀကီးမွာ ကိေလသာၿငိမ္းေၾကာင္း အပူၿငိမ္းေၾကာင္း တရားေတြ ေပးစြမ္း
ႏုိင္တဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားတိုင္းဟာ ကဆုန္လနဲ႔ ထိုလျပည့္မွာပဲ ထူးထူးျခားျခား ပြင့္ေတာ္မူ
ခဲ့ၾကတာ အမွတ္ျပဳစရာ အမွတ္ထားစရာ တခုပါ။
သတၱဝါတို႔၏ ကိေလသာ အပူမီးေတြကို တကယ္ၿငိမ္းေအာင္ ၿငိမ္းေပးႏိုင္တဲ့ သဗၺညဳတ
ဥာဏ္ရွင္ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ဖို႔ရာ လြယ္ကူလွတာ မဟုတ္ေၾကာင္းကို“ဗုဒၶဳပၸါေဒါ ဒုလႅေဘာ
ေလာကသႎၼ ” လုိ႔ ေဒသနာေတာ္မွာ ျပေတာ္မူပါတယ္။
ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ေပၚေတာ္မူၿပီ ဆိုရင္လည္း၊ အတၱတရားျဖင့္ က်ဥ္းေျမာင္းေနတဲ့ သတၱ
ေလာကႀကီး တခုလုံး၊ စၾကာဝဠာရဲ႕ အနားသတ္အထိ အနတၱတရားတုိ႔ႏွင့္ က်ယ္ျပန္႔သြား
ပါတယ္။ မသိမႈ အ၀ိဇၨာ အေမွာင္ထုႀကီ ဖုံးကြယ္ေနရာမွ ဝိဇၨာဓမၼ အလင္းဓာတ္ေတြေပၚ
လာပါတယ္။ မသိသူေတြ သိကုန္ၾကတယ္၊ မျမင္သူေတြ ျမင္ကုန္ၾကတယ္၊ မၾကားသူ
ေတြ ၾကားကုန္ၾကတယ္၊ ဆြံ႔အ.သူေတြ စကားေျပာလာၾကတယ္။ ဖုံးကြယ္ေနတဲ့ အရာ
မွန္သမွ် ေပၚလာၾကတယ္။ သံေယာဇဥ္မ်ားႏွင့္ အေႏွာင္ဖြဲ႔ ခံေနရသူေတြ လြတ္ေျမာက္
လာၾကတယ္။ ေလာဘတရားနဲ႔ ဆာေလာင္ ငတ္မြတ္ေနၾကသူေတြ ေရာင့္ရဲျခင္းႏွင့္အတူ
ဆာေလာင္ျခင္း ကင္းကုန္ၾကတယ္။ ဆယ့္တစ္မီး ေလာင္ကြ်မ္းေနသူေတြ ၿငိမ္းကုန္ၾက
တယ္။
ဒုဂၢတိေဘးရန္ရွိသူေတြ ေဘးကင္းကုန္ၾကတယ္။ ကိေလသာ ႏူနာရွိသူေတြ
ေရာဂါ
ေပ်ာက္ကုန္ၾကတယ္။ အမ်က္ေဒါသ လႊမ္းမိုးေနတဲ့ ကမၻာေလာႀကီးမွာ အမုန္းတရားေတြ
ေျပေပ်ာက္ၿပီး ေမတၱာတရားနဲ႔ ကူညီ ရုိင္းပင္းလိုစိတ္ စာနာေထာက္ထား သနားၾကင္နာ
စိတ္ ျဗဟၼ၀ိဟာရ အသီးအပြင့္ေတြ ပြင့္လာ သီးလာၾကတယ္၊ ေပၚေပါက္လာၾကတယ္။
အတၱမာန္တို႔ျဖင့္ ရုိင္းစိုင္းေနတဲ့ သက္ရွိသတၱ၀ါေတြ ယဥ္ေက်းလာၾကတယ္။ လူသား
ေပ်ာက္ကုန္ၾကတယ္။ အမ်က္ေဒါသ လႊမ္းမိုးေနတဲ့ ကမၻာေလာႀကီးမွာ အမုန္းတရားေတြ
ေျပေပ်ာက္ၿပီး ေမတၱာတရားနဲ႔ ကူညီ ရုိင္းပင္းလိုစိတ္ စာနာေထာက္ထား သနားၾကင္နာ
စိတ္ ျဗဟၼ၀ိဟာရ အသီးအပြင့္ေတြ ပြင့္လာ သီးလာၾကတယ္၊ ေပၚေပါက္လာၾကတယ္။
အတၱမာန္တို႔ျဖင့္ ရုိင္းစိုင္းေနတဲ့ သက္ရွိသတၱ၀ါေတြ ယဥ္ေက်းလာၾကတယ္။ လူသား
ကမၻာရဲ႕ အသိအျမင္ ရာသီဥတု မွန္ကန္လာတယ္၊ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ၊
အေၾကာင္းနဲ႔
အက်ိဳး၊ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုးကို ခြဲဲဲဲျခားနားလည္ လာၾကတယ္၊ လူပီသလာၾကတယ္။
သတၱေလာကႀကီး တခုလုံး အျမင္မွန္တို႔ႏွင့္ ႏိုးၾကား လာၾကပါတယ္။
ကမၻာေလာကႀကီး ဘယ္ေလာက္ပူပူ အပူလြန္ကဲလုိ႔ ေသသြားပါေစ တဘဝပဲရွိမွာပါ။
ကိေလသာ အပူနဲ႔ ေသသြားရင္ေတာ့ ေနာက္ ဘဝပါ ဆက္ပူရဦးမယ္ ဆိုတာကိုေတာ့
တရားမေဝးၾကသူမ်ား ျဖစ္ေနတာမို႔ အထူးတင္ျပ ေပးစရာ လိုမယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ရာသီ
ဥတု ပူလြန္းလို႔ ဘဝပ်က္ရသူ အလြန္ရွားေပမဲ႔ ကိေလသာ ပူလြန္းလို႔ ဘ၀ပ်က္ၾကသူမ်ား
လွပါတယ္။ ရာသီရဲ႕ အပူဒါဏ္ကို သိပၸံနည္းေတြနဲ႔ ကာကြယ္ႏိုင္ၾကေပမဲ႔ ကိေလသာရဲ႕
အပူကိုေတာ့ ကာကြယ္ႏုိင္စြမ္းအား မရွိပါဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင့္လဲ သိပၸံနည္းေတြနဲ႔ ကာကြယ္လို႔
မရႏိုင္တဲ႔ အပူကို ဝိဇၨာနည္းနဲ႔ ကာကြယ္ဖို႔ ၿငိမ္းသတ္ဖို႔ “ဗုေဒၶါေလာေက သမုပၸေႏၷာ
ဟိတာယ သဗၺပါဏိနံ” ေဒသနာေတာ္ အတိုင္း ဘုရားပြင့္ေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကမၻာေလာကႀကီးကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္တဲ႔ ကမၻာဖ်က္မီးသည္ အလြန္ပင္ ပူျပင္းပါတယ္။ ယင္း
ထက္ ကိေလသာမီးတုိ႔က အဆေပါင္း ရာေထာင္မက ပူျပင္းလြန္းတယ္လို႔ ဘုရားရွင္
တိုင္းက ေဟာေတာ္မူခဲ႔ၾကတာပါ။ ကမၻာႀကီးကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္တဲ့မီးဟာ ကမၻာတခုမွာ တ
ႀကိမ္သာ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေပမဲ့ ကိေလသာမီးကေတာ့ မဆုံးႏိုင္တဲ့ ဘ၀ခႏၶာ စ,ရေလတိုင္းက
ျဖစ္ေပၚ ေလာင္ကြ်မ္းေနတာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ယခုအခ်ိန္ အထိပါပဲ။ ဒီသေဘာေတြလဲ
စာဖတ္သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ခံစား ေတြ႔သိနားလည္ ေနၾကၿပီး ျဖစ္မွာပါ။
ဘုရားရွင္တို႔၏ အမွန္တရားကို နာရၾကားရဖို႔မွာ အခ်ိန္ အခါဆိုတာ အလြန္ပင္ တိုေတာင္း
လွပါတယ္။ ႏွစ္ အေရအတြက္ျဖင့္ ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ အတိုင္းအတာသာ ရွိပါတယ္။ ဘုရား
ျဖစ္ဖို႔ က်င့္ႀကံ ျဖည့္ဆည္းရတာကေတာ့ စိတ္ေတာ္ျဖင့္ ဆုပန္လို႔ ခုႏွစ္သေခ်ၤ၊ ႏႈတ္ေတာ္
ျဖင့္ ဆုပန္လို႔ ကိုးသေခ်ၤ၊ ကိုယ္ေရာႏႈတ္ပါ ဆုပန္လို႔ ေလးသေခ်ၤ ကမၻာတသိန္း၊ ေပါင္း
လိုက္ရင္ သေခ်ၤႏွစ္ဆယ္ ကမၻာတသိန္း ကာလအတြင္းမွာ လူသာမန္တို႔ ျပဳႏုိင္ရန္ ခက္
ခဲတဲ့ အျပစ္ကင္းေသာ ကာယကံမႈ ၀စီကံမႈ မေနာကံမႈတို႔ကို မိမိအတြက္ ငဲ႔ကြက္ျခင္း မရွိ
ပါပဲ စီးစိမ္ဥစၥာ အဂၤါေျခလက္ အသက္ေသြးေတြ ဘဝနဲ႔ဆက္ၿပီး မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္
ေပးၿပီးမွ ျဖည့္ဆည္းၿပီးမွွ၊ ပြင့္ေတာ္မူၾကတယ္လို႔ မဟာဗုဒၶ၀င္မွာ မိန္႔ဆိုထားသမို႔ ဘုရား
ရွင္တို႔၏ ေပးဆပ္ရျခင္းႏွင့္ ရခဲ့သည့္ ရလာဒ္သည္ အလြန္႔အလြန္ပင္ ကြာျခားလွပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေစကာမူ သတၱဝါ အားလုံးအေပၚ ထားေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္တို႔၏ ေမတၱာေတာ္
မဟာကရုဏာေတာ္သည္ ကမၻာ့ေျမသားထုထက္မက ထူထဲႀကီးမားၿပီး အာကာသ မိုး
ေကာင္းကင္မက က်ယ္ျပန္႔ေတာ္မူလွတဲ့အတြက္ ေလးဆယ့္ ငါးႏွစ္သာမဟုတ္ ေလးဆယ့္
ငါးရက္မွ်သာ ရႏိုင္မယ္ဆိုရင္လည္း ဤနည္းတူသာ ပါရမီေတာ္တို႔ကို ျဖည့္ဆည္းသြားမည္
မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။
လူဟူသည္ အတၱဟိတ အတြက္သာ က်င့္သုံးလ်ွင္ အစြန္းေရာက္သူသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရ
ဟိတ အတြက္သာ က်င့္သုံးကလည္း အစြန္းေရာက္သူသာ ေခၚထိုက္ပါတယ္။ အမွန္အား
ျဖင့္ လူဟူသည္ အတၱဟိတကိုလည္း က်င့္ရ၏၊ ပရဟိတကိုလည္း က်င့္ရမည္သာ ျဖစ္ပါ
တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔သည္ အတၱဟိတႏွင့္ ပရဟိတႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို က်င့္သုံး ေဆာင္
ရြက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ ပါရမီ က်င့္စဥ္မ်ား
မွာလည္း အတၱႏွင့္ပရ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို မွ်တစြာ က်င့္သုံး ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့သည္ ခ်ည္း
သာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ရတနသုတ္ေတာ္ နိဒါန္း၌ “ ေလာကတၳ စရိယံ’ ဉာတတၳ စရိယံ’
ဗုဒၶတၳ စရိယႏိၱ တိေႆာ စရိယာေယာ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္ကို ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္
လည္း သိႏိုင္ၾကပါတယ္။
ထိုအထက္ပါ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို ထင္ရွားျခင္းတခု ျပရပါလ်ွင္ အေလာင္းေတာ္ သုေမဓာ
ရေသ့ကိုပင္ ျပလိုပါတယ္။ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ အေလာင္းေတာ္ သူေမဓာ ရွင္ရေသ့သည္
မိမိအတြက္သာ ဘုရားျဖစ္ခ်င္၍ ပါရမီေတာ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပဲ၊ ေ၀ေနယ်
သတၱဝါတို႔အား သံသရာဒုကၡမွ ကယ္တင္ႏိုင္စိမ့္ေသာငွာ ဘုရားျဖစ္ခ်င္၍ ပါရမီေတာ္မ်ား
ကို ျဖည့္က်င့္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဆိုရပါလ်ွင္ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့သည္
မိမိအတြက္ ဘုရားျဖစ္လို၍ ပါရမီေတာ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ျခင္းမဟုတ္၊ ေလာကအတြက္
ဘုရားျဖစ္လို၍ ပါရမီေတာ္ မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုေမဓာအေလာင္း
ေတာ္ ပါရမီမ်ားကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ရာ၌ အနစ္နာခံျခင္းႏွင့္ သူ႔အက်ိဳးကို ေဆာင္ျခင္းမွတပါး
အျခားေသာ ေတာင့္တမႈဟူ၍ ဘာတခုမွ် မရွိခဲ့။ အတၱဟိတႏွင့္ ပရဟိတကို ေဆာင္ရြက္
ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခား ေတာင့္တခ်က္ မပါခဲ့ပါဘူး။ အေလာင္းေတာ္၏ ဆႏၵမွာ
ေလာကအတြက္ အနစ္နာ ခံႏိုင္ဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုမွာ သူ႔အက်ိဳးကို ျဖည့္
က်င့္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဤဆႏၵ ႏွစ္ရပ္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး ပါရမီေတာ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္
ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးဘဝ သိဒၶတၳမင္းသား ျဖစ္ေသာအခါ ဘဝသည္ ဘာမွ် မဟုတ္ပါတကားဟူ၍ ဘ၀
၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ သိရန္၊ သူတပါးအား သိေစရန္အလို႔ငွာ အမွန္တရားကို ရွာ
ေဖြရန္အတြက္ ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ထိုစဥ္ကာလက သစၥဉာဏ္ကို ရသူမ်ားဟု ေက်ာ္
ၾကားေသာ အာဠာရ ကာလာမ ရေသ့ႀကီးထံသို႔၎၊ ဥဒက ရာမပုတၱ ရေသ့ႀကီး ထံသို႔၎
ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႔ျဖင့္ လႊႊမ္းၿခံဳထားေသာ ေသာကရုပ္တု ဘဝအစုတို႔၏ လွ်ိဳ႕
၀ွက္ခ်က္ကို ေမးပါတယ္။ အေမးက တျခား၊ အေျဖက တျခားသာ ျဖစ္လို႔မို႔ ေက်နပ္မႈ
မရပဲျဖစ္ေနပါတယ္။
ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္မႈ ပရမတၳသစၥာကို သိရန္ ရယူႏိုင္ရန္ မည္သူ႔ကိုမွ ဆရာ မတင္ေတာ့ပဲ၊
ဥရုေဝလ ေတာသို႔ ဝင္လ်က္ ေလာကသုံးပါးတြင္ မည္သူ တဦးတေယာက္မွ မက်င့္ဝ့ံ
မႀကံစည္ရဲတဲ့ အက်င့္ကို အစားအစာမစားပဲ ေျခာက္ႏွစ္တာ ကာလပတ္လုံး ရွာေဖြ က်င့္
သုံးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္မႈ ပရမတၳသစၥာကို အပထား၊ စိတ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္း
မႈ တရားကိုေသာ္မွ မရရွိခဲ့တဲ့ အတြက္ ငါက်င့္လာခဲ့ေသာ တရားသည္ကား အင္အားနဲ
ရုံမွတပါး အျခားမရွိ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ အက်င့္သာလ်ွင္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိေတာ္
ျမင္ေတာ္မူ၍ ထိုအက်င့္ကို ပယ္စြန္႔ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ မွ်တရုံ အစားအစာကို စားေတာ္မူ
လ်က္ ယခင္ ရရွိထားဘူးေသာ စ်ာန္တရားကို ဝင္စားေတာ္မူပါတယ္။
ထို႔ေနာက္ ဥရုေဝလေတာမွ ဗုဒၶဂယာသို႔ ၾကြေတာ္မူၿပီးလ်ွင္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ရင္း၌ ထက္၀ယ္
ဘြဲ႔ေခြ ထိုင္ေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ထိုင္ေတာ္မူခ်ိန္ဟာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ က
ဆုန္ လျပည့္ေန႔ ညေနခ်မ္း အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ကို
ဝင္စားေတာ္မူကာ “ ငါ၏ အေရ၊ အေၾကာ၊ အရုိးတုိ႔သာ ၾကြင္းက်န္လွ်င္ ၾကြင္းက်န္ပါေစ၊
အေသြး အသားတို႔ ခန္းေျခာက္လွ်င္ ခန္းေျခာက္ သြားပါေစ၊ငါသည္ ဘုရားမျဖစ္ေသး
သမွ် ဤထက္ဝယ္ဘြဲ႔ေခြ ေနျခင္းကို မဖ်က္ေတာ့အ့ံ ” ဟု အဓိ႒ာန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဓိ႒ာန္ေတာ္မူၿပီး အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ကိုပင္ ဆက္လက္ ဝင္စားေတာ္၍ ေနမဝင္မီ မာန္
နတ္မင္းကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပါတယ္။ ညဥ့္ဦးယာမ္၌ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိ ဥာဏ္ေတာ္ကို
ရရွိၿပီး ထိုဥာဏ္ျဖင့္ပင္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိကို ရေတာ္မူပါတယ္။ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိကို ရေသာအခါ နာမ္ႏွင့္ရုပ္
ကို ခြဲျခား၍ သိေတာ္မူေသာ နာမရူပပရိေစၧဒဥာဏ္ကို ရေတာ္မူပါတယ္။
သန္းေခါင္ယံ၌ ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္ေတာ္ကို ရၿပီး ထိုဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ကခၤါ၀ိတရဏ ၀ိသုဒၶိကို ရ
ေတာ္မူပါတယ္။ ကခၤါ၀ိတရဏ ၀ိသုဒၶိကို ရေသာအခါ နာမ္ရုပ္တို႔၏ အေၾကာင္းကို ခြဲျခား၍
သိေတာ္မူေသာ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ကို ရေတာ္မူပါတယ္။ မိုးေသာက္ယံ၌ နာမ္ရုပ္တို႔ကို
၀ိပႆနာရႈရာမွ အာသ၀ကၡယဥာဏ္ေခၚ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ကို ရေတာ္မူပါတယ္။ အရ
ဟတၱမဂ္ဥာဏ္ကို ရေတာ္မူသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရၿပီး ေလာက
သုံးပါးတြင္ ဘုရားစင္စစ္ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ထို႔ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔၏ ကိေလသာ အပူမီးေတြကို တကယ္ၿငိမ္းေအာင္ ၿငိမ္းေပးႏိုင္တဲ့
သဗၺညဳတဥာဏ္ရွင္ ဘုရားရွင္တို႔ ေလာကမွာ တဆူတဆူ ပြင့္ေတာ္မူၿပီ ဆိုပါလွ်င္လည္း
ေ၀ေနယ် သတၱ၀ါေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ကြ်တ္တန္း ၀င္ၾကတာမို႔ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ေတာ္
မူခဲ့ရာ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ဟာ အလြန္ပင္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေန႔တေန႔သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိ
ေကာင္းစရာ ပါလားလို႔ ေတြးမိၿပီး ေရးသား တင္ျပရျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဘုရားရွင္ေတာ္ မပြင့္ေပၚလွ်င္ လူေတာ္အမ်ား စိတ္ေကာင္းထားလည္း၊ ဤကားကုသိုလ္
အကုသ္ိုလ္ႏွင့္၊ ထိုထိုဘုံဘဝ၊ မသိရ၊ မ်ားလွအျပစ္ေတြ၊ ဘုရားရွင္ေတာ္ ပြင့္ထြန္းေပၚ၍၊
ေဟာေဖၚညႊန္ၾကား ျမတ္တရားေၾကာင့္ ဤကားကုသိုလ္ အကုသိုလ္ႏွင့္ ထိုထိုဘုံဘ၀၊
သိၾကရ မ်ားလွေက်းဇူးေတြ”
ေတာင္ၿမိဳ႕ ဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔ျမြက္ ေရးသားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဘ၀အသိအျမင္
ဓမၼစာစုျဖင့္ပင္ ယခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ လိုက္ပါသည္။
အက်ိဳး၊ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုးကို ခြဲဲဲဲျခားနားလည္ လာၾကတယ္၊ လူပီသလာၾကတယ္။
သတၱေလာကႀကီး တခုလုံး အျမင္မွန္တို႔ႏွင့္ ႏိုးၾကား လာၾကပါတယ္။
ကမၻာေလာကႀကီး ဘယ္ေလာက္ပူပူ အပူလြန္ကဲလုိ႔ ေသသြားပါေစ တဘဝပဲရွိမွာပါ။
ကိေလသာ အပူနဲ႔ ေသသြားရင္ေတာ့ ေနာက္ ဘဝပါ ဆက္ပူရဦးမယ္ ဆိုတာကိုေတာ့
တရားမေဝးၾကသူမ်ား ျဖစ္ေနတာမို႔ အထူးတင္ျပ ေပးစရာ လိုမယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ရာသီ
ဥတု ပူလြန္းလို႔ ဘဝပ်က္ရသူ အလြန္ရွားေပမဲ႔ ကိေလသာ ပူလြန္းလို႔ ဘ၀ပ်က္ၾကသူမ်ား
လွပါတယ္။ ရာသီရဲ႕ အပူဒါဏ္ကို သိပၸံနည္းေတြနဲ႔ ကာကြယ္ႏိုင္ၾကေပမဲ႔ ကိေလသာရဲ႕
အပူကိုေတာ့ ကာကြယ္ႏုိင္စြမ္းအား မရွိပါဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင့္လဲ သိပၸံနည္းေတြနဲ႔ ကာကြယ္လို႔
မရႏိုင္တဲ႔ အပူကို ဝိဇၨာနည္းနဲ႔ ကာကြယ္ဖို႔ ၿငိမ္းသတ္ဖို႔ “ဗုေဒၶါေလာေက သမုပၸေႏၷာ
ဟိတာယ သဗၺပါဏိနံ” ေဒသနာေတာ္ အတိုင္း ဘုရားပြင့္ေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကမၻာေလာကႀကီးကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္တဲ႔ ကမၻာဖ်က္မီးသည္ အလြန္ပင္ ပူျပင္းပါတယ္။ ယင္း
ထက္ ကိေလသာမီးတုိ႔က အဆေပါင္း ရာေထာင္မက ပူျပင္းလြန္းတယ္လို႔ ဘုရားရွင္
တိုင္းက ေဟာေတာ္မူခဲ႔ၾကတာပါ။ ကမၻာႀကီးကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္တဲ့မီးဟာ ကမၻာတခုမွာ တ
ႀကိမ္သာ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေပမဲ့ ကိေလသာမီးကေတာ့ မဆုံးႏိုင္တဲ့ ဘ၀ခႏၶာ စ,ရေလတိုင္းက
ျဖစ္ေပၚ ေလာင္ကြ်မ္းေနတာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ယခုအခ်ိန္ အထိပါပဲ။ ဒီသေဘာေတြလဲ
စာဖတ္သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ခံစား ေတြ႔သိနားလည္ ေနၾကၿပီး ျဖစ္မွာပါ။
ဘုရားရွင္တို႔၏ အမွန္တရားကို နာရၾကားရဖို႔မွာ အခ်ိန္ အခါဆိုတာ အလြန္ပင္ တိုေတာင္း
လွပါတယ္။ ႏွစ္ အေရအတြက္ျဖင့္ ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ အတိုင္းအတာသာ ရွိပါတယ္။ ဘုရား
ျဖစ္ဖို႔ က်င့္ႀကံ ျဖည့္ဆည္းရတာကေတာ့ စိတ္ေတာ္ျဖင့္ ဆုပန္လို႔ ခုႏွစ္သေခ်ၤ၊ ႏႈတ္ေတာ္
ျဖင့္ ဆုပန္လို႔ ကိုးသေခ်ၤ၊ ကိုယ္ေရာႏႈတ္ပါ ဆုပန္လို႔ ေလးသေခ်ၤ ကမၻာတသိန္း၊ ေပါင္း
လိုက္ရင္ သေခ်ၤႏွစ္ဆယ္ ကမၻာတသိန္း ကာလအတြင္းမွာ လူသာမန္တို႔ ျပဳႏုိင္ရန္ ခက္
ခဲတဲ့ အျပစ္ကင္းေသာ ကာယကံမႈ ၀စီကံမႈ မေနာကံမႈတို႔ကို မိမိအတြက္ ငဲ႔ကြက္ျခင္း မရွိ
ပါပဲ စီးစိမ္ဥစၥာ အဂၤါေျခလက္ အသက္ေသြးေတြ ဘဝနဲ႔ဆက္ၿပီး မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္
ေပးၿပီးမွ ျဖည့္ဆည္းၿပီးမွွ၊ ပြင့္ေတာ္မူၾကတယ္လို႔ မဟာဗုဒၶ၀င္မွာ မိန္႔ဆိုထားသမို႔ ဘုရား
ရွင္တို႔၏ ေပးဆပ္ရျခင္းႏွင့္ ရခဲ့သည့္ ရလာဒ္သည္ အလြန္႔အလြန္ပင္ ကြာျခားလွပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေစကာမူ သတၱဝါ အားလုံးအေပၚ ထားေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္တို႔၏ ေမတၱာေတာ္
မဟာကရုဏာေတာ္သည္ ကမၻာ့ေျမသားထုထက္မက ထူထဲႀကီးမားၿပီး အာကာသ မိုး
ေကာင္းကင္မက က်ယ္ျပန္႔ေတာ္မူလွတဲ့အတြက္ ေလးဆယ့္ ငါးႏွစ္သာမဟုတ္ ေလးဆယ့္
ငါးရက္မွ်သာ ရႏိုင္မယ္ဆိုရင္လည္း ဤနည္းတူသာ ပါရမီေတာ္တို႔ကို ျဖည့္ဆည္းသြားမည္
မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။
လူဟူသည္ အတၱဟိတ အတြက္သာ က်င့္သုံးလ်ွင္ အစြန္းေရာက္သူသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရ
ဟိတ အတြက္သာ က်င့္သုံးကလည္း အစြန္းေရာက္သူသာ ေခၚထိုက္ပါတယ္။ အမွန္အား
ျဖင့္ လူဟူသည္ အတၱဟိတကိုလည္း က်င့္ရ၏၊ ပရဟိတကိုလည္း က်င့္ရမည္သာ ျဖစ္ပါ
တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔သည္ အတၱဟိတႏွင့္ ပရဟိတႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို က်င့္သုံး ေဆာင္
ရြက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ ပါရမီ က်င့္စဥ္မ်ား
မွာလည္း အတၱႏွင့္ပရ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို မွ်တစြာ က်င့္သုံး ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့သည္ ခ်ည္း
သာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ရတနသုတ္ေတာ္ နိဒါန္း၌ “ ေလာကတၳ စရိယံ’ ဉာတတၳ စရိယံ’
ဗုဒၶတၳ စရိယႏိၱ တိေႆာ စရိယာေယာ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္ကို ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္
လည္း သိႏိုင္ၾကပါတယ္။
ထိုအထက္ပါ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို ထင္ရွားျခင္းတခု ျပရပါလ်ွင္ အေလာင္းေတာ္ သုေမဓာ
ရေသ့ကိုပင္ ျပလိုပါတယ္။ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ အေလာင္းေတာ္ သူေမဓာ ရွင္ရေသ့သည္
မိမိအတြက္သာ ဘုရားျဖစ္ခ်င္၍ ပါရမီေတာ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပဲ၊ ေ၀ေနယ်
သတၱဝါတို႔အား သံသရာဒုကၡမွ ကယ္တင္ႏိုင္စိမ့္ေသာငွာ ဘုရားျဖစ္ခ်င္၍ ပါရမီေတာ္မ်ား
ကို ျဖည့္က်င့္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဆိုရပါလ်ွင္ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့သည္
မိမိအတြက္ ဘုရားျဖစ္လို၍ ပါရမီေတာ္မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ျခင္းမဟုတ္၊ ေလာကအတြက္
ဘုရားျဖစ္လို၍ ပါရမီေတာ္ မ်ားကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုေမဓာအေလာင္း
ေတာ္ ပါရမီမ်ားကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ရာ၌ အနစ္နာခံျခင္းႏွင့္ သူ႔အက်ိဳးကို ေဆာင္ျခင္းမွတပါး
အျခားေသာ ေတာင့္တမႈဟူ၍ ဘာတခုမွ် မရွိခဲ့။ အတၱဟိတႏွင့္ ပရဟိတကို ေဆာင္ရြက္
ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခား ေတာင့္တခ်က္ မပါခဲ့ပါဘူး။ အေလာင္းေတာ္၏ ဆႏၵမွာ
ေလာကအတြက္ အနစ္နာ ခံႏိုင္ဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခုမွာ သူ႔အက်ိဳးကို ျဖည့္
က်င့္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဤဆႏၵ ႏွစ္ရပ္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး ပါရမီေတာ္တို႔ကို ျဖည့္က်င့္
ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးဘဝ သိဒၶတၳမင္းသား ျဖစ္ေသာအခါ ဘဝသည္ ဘာမွ် မဟုတ္ပါတကားဟူ၍ ဘ၀
၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ သိရန္၊ သူတပါးအား သိေစရန္အလို႔ငွာ အမွန္တရားကို ရွာ
ေဖြရန္အတြက္ ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ထိုစဥ္ကာလက သစၥဉာဏ္ကို ရသူမ်ားဟု ေက်ာ္
ၾကားေသာ အာဠာရ ကာလာမ ရေသ့ႀကီးထံသို႔၎၊ ဥဒက ရာမပုတၱ ရေသ့ႀကီး ထံသို႔၎
ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႔ျဖင့္ လႊႊမ္းၿခံဳထားေသာ ေသာကရုပ္တု ဘဝအစုတို႔၏ လွ်ိဳ႕
၀ွက္ခ်က္ကို ေမးပါတယ္။ အေမးက တျခား၊ အေျဖက တျခားသာ ျဖစ္လို႔မို႔ ေက်နပ္မႈ
မရပဲျဖစ္ေနပါတယ္။
ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္မႈ ပရမတၳသစၥာကို သိရန္ ရယူႏိုင္ရန္ မည္သူ႔ကိုမွ ဆရာ မတင္ေတာ့ပဲ၊
ဥရုေဝလ ေတာသို႔ ဝင္လ်က္ ေလာကသုံးပါးတြင္ မည္သူ တဦးတေယာက္မွ မက်င့္ဝ့ံ
မႀကံစည္ရဲတဲ့ အက်င့္ကို အစားအစာမစားပဲ ေျခာက္ႏွစ္တာ ကာလပတ္လုံး ရွာေဖြ က်င့္
သုံးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္မႈ ပရမတၳသစၥာကို အပထား၊ စိတ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္း
မႈ တရားကိုေသာ္မွ မရရွိခဲ့တဲ့ အတြက္ ငါက်င့္လာခဲ့ေသာ တရားသည္ကား အင္အားနဲ
ရုံမွတပါး အျခားမရွိ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ အက်င့္သာလ်ွင္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိေတာ္
ျမင္ေတာ္မူ၍ ထိုအက်င့္ကို ပယ္စြန္႔ၿပီး ခႏၶာကိုယ္ မွ်တရုံ အစားအစာကို စားေတာ္မူ
လ်က္ ယခင္ ရရွိထားဘူးေသာ စ်ာန္တရားကို ဝင္စားေတာ္မူပါတယ္။
ထို႔ေနာက္ ဥရုေဝလေတာမွ ဗုဒၶဂယာသို႔ ၾကြေတာ္မူၿပီးလ်ွင္ ေဗာဓိေညာင္ပင္ရင္း၌ ထက္၀ယ္
ဘြဲ႔ေခြ ထိုင္ေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ထိုင္ေတာ္မူခ်ိန္ဟာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ က
ဆုန္ လျပည့္ေန႔ ညေနခ်မ္း အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ကို
ဝင္စားေတာ္မူကာ “ ငါ၏ အေရ၊ အေၾကာ၊ အရုိးတုိ႔သာ ၾကြင္းက်န္လွ်င္ ၾကြင္းက်န္ပါေစ၊
အေသြး အသားတို႔ ခန္းေျခာက္လွ်င္ ခန္းေျခာက္ သြားပါေစ၊ငါသည္ ဘုရားမျဖစ္ေသး
သမွ် ဤထက္ဝယ္ဘြဲ႔ေခြ ေနျခင္းကို မဖ်က္ေတာ့အ့ံ ” ဟု အဓိ႒ာန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဓိ႒ာန္ေတာ္မူၿပီး အာနာပါန စတုတၳစ်ာန္ကိုပင္ ဆက္လက္ ဝင္စားေတာ္၍ ေနမဝင္မီ မာန္
နတ္မင္းကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပါတယ္။ ညဥ့္ဦးယာမ္၌ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိ ဥာဏ္ေတာ္ကို
ရရွိၿပီး ထိုဥာဏ္ျဖင့္ပင္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိကို ရေတာ္မူပါတယ္။ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိကို ရေသာအခါ နာမ္ႏွင့္ရုပ္
ကို ခြဲျခား၍ သိေတာ္မူေသာ နာမရူပပရိေစၧဒဥာဏ္ကို ရေတာ္မူပါတယ္။
သန္းေခါင္ယံ၌ ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္ေတာ္ကို ရၿပီး ထိုဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ကခၤါ၀ိတရဏ ၀ိသုဒၶိကို ရ
ေတာ္မူပါတယ္။ ကခၤါ၀ိတရဏ ၀ိသုဒၶိကို ရေသာအခါ နာမ္ရုပ္တို႔၏ အေၾကာင္းကို ခြဲျခား၍
သိေတာ္မူေသာ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ကို ရေတာ္မူပါတယ္။ မိုးေသာက္ယံ၌ နာမ္ရုပ္တို႔ကို
၀ိပႆနာရႈရာမွ အာသ၀ကၡယဥာဏ္ေခၚ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ကို ရေတာ္မူပါတယ္။ အရ
ဟတၱမဂ္ဥာဏ္ကို ရေတာ္မူသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရၿပီး ေလာက
သုံးပါးတြင္ ဘုရားစင္စစ္ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ထို႔ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔၏ ကိေလသာ အပူမီးေတြကို တကယ္ၿငိမ္းေအာင္ ၿငိမ္းေပးႏိုင္တဲ့
သဗၺညဳတဥာဏ္ရွင္ ဘုရားရွင္တို႔ ေလာကမွာ တဆူတဆူ ပြင့္ေတာ္မူၿပီ ဆိုပါလွ်င္လည္း
ေ၀ေနယ် သတၱ၀ါေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ကြ်တ္တန္း ၀င္ၾကတာမို႔ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ေတာ္
မူခဲ့ရာ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ဟာ အလြန္ပင္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေန႔တေန႔သာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိ
ေကာင္းစရာ ပါလားလို႔ ေတြးမိၿပီး ေရးသား တင္ျပရျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဘုရားရွင္ေတာ္ မပြင့္ေပၚလွ်င္ လူေတာ္အမ်ား စိတ္ေကာင္းထားလည္း၊ ဤကားကုသိုလ္
အကုသ္ိုလ္ႏွင့္၊ ထိုထိုဘုံဘဝ၊ မသိရ၊ မ်ားလွအျပစ္ေတြ၊ ဘုရားရွင္ေတာ္ ပြင့္ထြန္းေပၚ၍၊
ေဟာေဖၚညႊန္ၾကား ျမတ္တရားေၾကာင့္ ဤကားကုသိုလ္ အကုသိုလ္ႏွင့္ ထိုထိုဘုံဘ၀၊
သိၾကရ မ်ားလွေက်းဇူးေတြ”
ေတာင္ၿမိဳ႕ ဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔ျမြက္ ေရးသားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဘ၀အသိအျမင္
ဓမၼစာစုျဖင့္ပင္ ယခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ လိုက္ပါသည္။
( မုဒုံဆရာေတာ္ )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား
သတိေပး စကား
သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။
သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)
ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ
ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား
- SEA Games ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ (1)
- ကဗ်ာ (319)
- က်န္းမာေရး (71)
- ခ်ိဳၿမိန္၍ မွတ္သားဖြယ္ စကားေလးမ်ား (31)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္ (2)
- ဂမိက ဝနဝါသီ အရွင္၏ ဓမၼစာစု (10)
- စကားပုံမ်ား (1)
- စကားႀကီး သုံးခြန္း (1)
- စာစု (13)
- စာဖတ္သူမ်ား အေၾကာင္း (1)
- ဆရာဦးေအာင္သင္း၏ လက္ေဆာင္မ်ား (16)
- တမ္းခ်င္း (1)
- တရားေတာ္ (6)
- တုိးတက္ေရး စာစုမ်ား (45)
- ဒႆနမ်ား (37)
- ပညာေပး စကားပုံမ်ား (12)
- ပညာေရး (17)
- ပထမဆုံး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေန႔ (1)
- ဗမာ့ေအာင္ဆန္း (2)
- ဗဟုသုတ (56)
- ဘသ.ဗြီဒီယို (9)
- ဘာသာေရး (91)
- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတိၱ (1)
- ရင္တြင္းျဖစ္ ကဗ်ာ (25)
- ရတု (4)
- ရသစာမ်ား (5)
- ရုန္းရင္း ကန္ရင္း (1)
- လြတ္လပ္ေရး (2)
- ဝတၳဳ- တခ်ိန္တုန္းက မိန္းမ (2)
- သာသနာ့အလံ အေၾကာင္း (1)
- သာသနာေရးအသံ (5)
- သီတဂူဆရာေတာ္ လမ္းညြန္မႈ (12)
- သူတို႔ေျပာစကား (21)
- သံေဝဂမ်ား (40)
- ဟာသမ်ား (9)
- အခ်စ္ဒႆန (4)
- အဆိုအမိန္႔ (27)
- အဆုံးအမမ်ား (114)
- အတိုအထြာ သိခ်င္တာ (19)
- ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ (2)
- ေဆာင္းပါး (40)
- ေတြးစရာမ်ား (21)
- ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶစာေပေတြ႔ (1)
- ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ပုံရိပ္လႊာ (12)
- ေရႊတိဂုံေစတီျမတ္ ေအာက္က ဆံေတာ္ျမတ္ (1)
Blog Archive
-
▼
2013
(671)
-
▼
May
(81)
- သူတပါး မထိခိုက္ေစနဲ႔
- ၾသဝါဒ
- “ေၾကာက္၍ပင္ ေတာထဲ၌ ေနပါသည္“
- ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္၏ သီလဂုဏ္
- မိမိကုိယ္ကုိ အႏုိင္ယူနည္း
- “ဘဝ သံသရာ”
- အားကုိးစရာ အစစ္
- အပ်ိဳ ...
- ငွက္သုိက္
- မ်က္ႏွာ ေပါင္းတင္နည္းမ်ား
- ႏွာေခါင္း ေသြးယိုခဲ့လွ်င္
- ဖိုးေတာင္သူ ဘြဲ႔
- ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ႏွင့္ ေဗာဓိသမုိင္း
- ဧည့္သည္
- ျမန္မာ့ ေၾကြးေၾကာ္သံ
- ညိဳ
- ထုံအတဲ့မိန္းမနဲ႔ ထက္ျမက္တဲ့မိန္းမ
- မိဘကို လႈပ္ႏႈိးတဲ့ သားသားမီးမီးတို႔ရဲ႕စကား
- ဘီလ္ဂိတ္နဲ႔ စားပြဲထုိး
- ေအာင္ျမင္သူနဲ႔ ရႈံးနိမ့္သူ
- မယားေကာင္း မယားျမတ္
- အခ်စ္စစ္
- စဥ္းစားေပးပါ
- ယမမင္းရဲ႕ ဆုေတာင္း "၅" ခ်က္
- လင္ကြန္း၏ "မ" ၁၀ လုံး
- “ေတာၿမိဳင္ေျခလမ္း”
- ပုတီးသြယ္
- ရႈတိုင္း ယဥ္တဲ့ ဝတ္စုံရွင္
- တန္ဖိုးသိမွ တန္ဖုိး ရိွတာပါ
- ရြာသာယာသုိ႔ အမွတ္တရ
- မုန္တိုင္းက ေမာ့ေမာ့ တိုင္းျပည္က ေလ်ာ့ေလ်ာ့
- အမွတ္တရ ဗုိလ္ခ်ဳပ္
- ေအာင္ဆန္းေပးတဲ့ ျမန္မာျပည္
- ေအာင္ဆန္းေပးတဲ့ ျမန္မာျပည္
- ေအာင္ဆန္းေပးတဲ့ ျမန္မာျပည္
- ေအာင္ဆန္းေပးတဲ့ ျမန္မာျပည္
- ေအာင္ဆန္းေပးတဲ့ ျမန္မာျပည္
- (ဗုိလ္)ေအာင္ဆန္းေပးတဲ့ ျမန္မာျပည္
- အႏိုင္ မခံ
- Facebook colour
- Memory Stick အတု၊ အစစ္
- ေရးခ်င္ရင္ ထည့္ေရး
- ဖုန္းနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာ ခ်ိတ္ဆက္တာ
- Notepad မွာ ျမန္မာစာ မျမင္ရင္
- နက္ ျမန္ ခ်င္ရင္
- FB post ေတြကုိ မျမင္ခ်င္ရင္
- ပ်ံေနတဲ့ ငွက္
- အမ်ိဳးသမီးမ်ားထက္ အမ်ိဳးသားမ်ား သက္တမ္း ပိုတိုေစေသ...
- ေက်းဇူး ဆပ္ေလာ့
- ကဆုန္လ၌ ႀကဳံရေသာ - ဗုဒၶေန႔ ပြဲေတာ္
- ဗုဒၶဝင္ ခုႏွစ္ေန႔ ဘုရားရိွခိုး
- ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔
- ပူေဇာ္မကုန္ ျမတ္ကဆုန္
- လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း
- “ ကေမၻာဇသို ့”
- ဟာသ အတုိအထြာ
- ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္ ကိုးကြယ္မႈ
- ယဥ္ေက်းတဲ့ ကေမၻာဒီးယားသူ....
- Facebook လုံၿခံဳေရး
- Bill Gates about တစြန္းတစ
- လူယုတ္မာ လကၡဏာ
- စကားဝါ သင္းတဲ့ ဝိသာခါ
- လြမ္းစရာ့ ေညာင္ေရပြဲ
- ေတာ္ ကဆုန္
- ပန္းကံ့ေကာ္
- ကံ့ေကာ္နဲ႔ ပိေတာက္
- ပန္းပိေတာက္ ေရႊဝါ
- ပိေတာက္ပန္း
- ေက်ာက္ကပ္အတြက္ ေဆးၿမီးတို တခြက္
- လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး ေထရုပၸတၱိအက်ဥ္း
- နိဗၺိႏၵ ေတးတပ္
- အဆုံးအမ
- ဆိုင္ရာ က်င့္ဝတ္မ်ား
- ဗုဒၶ အဆုံးအမ
- ဘာေတြ ယူသြားၾကမွာလဲ?
- ဘဝ ေနနည္း
- ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသဝါဒ
- အရာရာမွာ ပညာသား ပါပါ လုပ္
- ခရမ္းခ်ဥ္သီးက ေပးတဲ့ အသိ
- သံပုရာသီး အစြမ္း
- ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိေပးျခင္း
-
▼
May
(81)
0 comments:
Post a Comment