သဗၺညူ ဗုဒၶ

Good Words


ဒီဆုိဒ္ရွင္၏ စိတ္ရင္းနဲ႔ ဆႏၵ


ကိုယ္ေရးရာဇဝင္

My photo
ဘဝဆုိတာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္...၊ အမွန္တရားကလဲ ကမၻာပတ္ဖို႔ သူ႔ဖိနပ္ေလးကုိ ရွာေနတုန္းပဲ...

ရက္စြဲ

နာရီ

Followers

ဘဝသံသရာ

ဘဘ ဦးသုခ၏ .."ဘဝ သံသရာ''

ေမသက္ထားေဆြ...စႏၵကိႏၷရီ ဇာတ္ေတာ္ပါ

ေမသက္ထားေဆြ၊ ျမန္မာ့ေၾကြးေၾကာ္သံ

ေမသက္ထားေဆြ.ဂ်ပန္ျပည္ကို ေရးတဲ့စာ

ျမင့္ျမတ္သူ.. ေဖေဖသာဓုေခၚပါ

ဗုဒၶ၏ ဓမၼ အမွန္တရားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့သူ

ငါ အုိသြားေသာအခါ (အုိပယ္)

သူတို႔လို ရႊင္ျမဴးႏိုင္ပါေစ...

စမ္းေရအိုင္ထဲမွာ အလြမ္းေျပ ထိုင္ေနခ်င္လုိက္တာ

ေလ့လာဖြယ္ရာ ဆုိက္မ်ား

/>

Thursday, May 30, 2013

PostHeaderIcon “ေၾကာက္၍ပင္ ေတာထဲ၌ ေနပါသည္“

ေရႊဥမင္ႏွင့္ ေတာင္ဖီလာ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္   
အင္းဝေခတ္စာမ်က္ႏွာေတြကုိ လွန္လိုက္ရင္ လံုး၀ခ်န္လွပ္လို႔မရတဲ့ ေရႊစကားႏွစ္ခြန္းရွိပါ
တယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္နဲ႔ ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္တို႔ရဲ႕ စကားႏွစ္
ခြန္းပါ။ ဒီစကားႏွစ္ခြန္းရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံရာကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့....။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္နဲ႔ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ဆိုတာ အင္းဝေခတ္ သာလြန္မင္းတရား လက္ထက္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြပါ။ အဲဒီေခတ္ကာလက ပစၥဳပၸန္အေနအထား အရ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က ၿမိဳ႕မွာ သီတင္းသံုးတဲ့ဆရာေတ္။ မင္းကိုးကြယ္တဲ့ ဆရာ
ေတာ္၊ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က ေတာထဲမွာ ကပၸိသူေတာ္တေယာက္ ကိုသာ အေဖာ္ျပဳၿပီး 
သတင္းသံုးေနတဲ့ ဆရာေတာ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးလံုး ပါရမီဗီဇ အခံေတြ တူေနၾက
ေတာ့ ေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ ေျခလွမ္းႏွစ္စံုဟာ တခုတည္းေသာ ပန္းတိုင္ဆီကိုသာ ဦးတည္
ေနပါတယ္။ ဦးတည္ခ်က္ ပန္းတိုင္မွန္ရင္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္လဲ မွန္ၾကတာ ေလာကဓမၼတာပါ။

တေန႔မွာ (သကၠရာဇ္အားျဖင့္ တေထာင္ျပည့္ႏွစ္တြင္) သာလြန္မင္းတရားဆီကို ႏွစ္ေပါင္း
မ်ားစြာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့ မန္းစက္ေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူကို ရွာေဖြေပးဖုိ႔ စာသြင္းေလွ်ာက္ထား
ၾကပါတယ္။ မင္းႀကီးလဲ သေဘာက်တာနဲ႔ ၾကည္ညိဳရင္းစြဲရွိတဲ့ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္အပါ
အ၀င္ အနႏၱဓဇဆရာေတာ္၊ အရိယာလကၤာရဆရာေတာ္၊ တိေလာကာလကၤာရ ဆရာေတာ္
ေလးပါးႏွင့္အတူ မန္းစက္ေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူရွာဖို႔ အင္း၀ေနျပည္ေတာ္ကေန မင္းဘူးကိုၾကြခဲ့ၾက
ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ တေတာ၀င္ တေတာင္ထြက္ ရွာလိုက္ၾကတာ တေတာဝင္ တေတာင္ထြက္ 
သက္တုံ တက္တုံနဲ႔ ရက္ေတြလဲ ကုန္လြန္ေနပါၿပီ။ ဘာသဲလြန္စမွ မရဘူးျဖစ္ေနပါတယ္။ ရွာ
လိုက္နားလိုက္ စက္ေတာ္ရာအနီး မရွက္ရြာေရာက္ေတာ့ အနားယူရင္းက တညတာ နားေန
က်ိန္းစက္ဖုိ႔ စီစဥ္ၾကပါတယ္။

အဲဒီညမွာပဲ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ အိပ္မက္ ျမင္မက္ေတာ္မူပါတယ္။ အိပ္မက္ထဲမွာ
လူတေယာက္က ေခြးနက္ႀကီးတေကာင္နဲ႔ ဆရာေတာ္ထံကုိ လာၿပီး “ဘုန္းႀကီးတုိ႔ လာၾက
သည္မွာ အႏၱရာယ္ႀကီးလွပါသည္။ ေတာလည္းနက္ သားရဲတိရစၦာန္လဲ ထူေျပာလွပါတယ္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ၾကြလာရသနည္း “ လို႔ေမးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကလဲ “ေရွးမင္းတို႔ သြား
ေရာက္ ပူေဇာ္ေလ့ရွိတဲ့ စက္ေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူရွိေၾကာင္း၊ စာေပမွာ ရာဇ၀င္ေၾကာင္းရွိ၍ ရွာ
ေဖြရန္ ၾကြလာၾကေၾကာင္း” ျပန္အမိန္႔ရွိလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ေခြးနက္ႀကီးနဲ႔လူက “ဤသို႔ ဆိုလွ်င္ ေခြးနက္ႀကီး၀င္ရာ ေတာသို႔ ေနာက္ကလိုက္လွ်င္ ေတြ႔ပါလိ္မ့္မည္”လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္
ပါတယ္။ စကားဆံုးေတာ့ ဆရာေတာ္လည္း တခါတည္း ႏိုးသြားပါတယ္။ အေဖာ္သံုးပါးကို
လည္း အိပ္မက္အေၾကာင္းေျပာျပရာ ဗာရာဏသီျပည္ သာသနာညိႈးႏြမ္းခ်ိန္တြင္ ဝိသႀကံဳ
နတ္သားက ေခြးနက္ေယာင္ေဆာင္၍ ဆင္ျခင္ေတာမူလွ်က္ ေနာက္တေန႔ မနက္မုိးလင္း
ေတာ့ အိမ္မက္အတိုင္းလိုက္ရွာၾကပါတယ္။
ေခြးနက္ႀကီးတေကာင္က ဆရာေတာ္တို႔ရဲ႕ေရွ႕က သြားေနတာကုိ ျမင္တာနဲ႔ ေခြးနက္ႀကီး
ေနာက္လိုက္ခဲ့ၾကရာ စက္ေတာ္ရာေနရာေရာက္ေတာ့ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ မန္းေခ်ာင္း
နဖူးအေရာက္မွာ နတ္ဘီလူးတေယာက္က ကိုယ္ထင္ရွားျပၿပီး ေမးျမန္းေျပာဆုိၿပီး၍ စက္
ေတာ္ရာႏွစ္ဆူကို လိုက္လံ ညႊန္ျပပါတယ္။

ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္တို႔လည္း စက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူေတြ႔ၿပီဆုိေတာ့ ေတာင္ေပၚမွာပဲ
က်ိန္းစက္ၾကပါတယ္။ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ကေတာ့ ပ႒ာန္းေဒသနာနဲ႔ ရြတ္ဖတ္ၿပီး 
ပူေဇာ္ရာ နတ္မ်ား တရားနာ လာၾကသည္။ အနီးရိွ နတ္ႀကီးအား "အသင္ မည္သူနည္း'
''ေသာတာပန္ နတ္ႀကီးပါ" ဟု ေလွ်ာက္၏။ ''ဘုရားရွင္ကုိ မီသလား"ေမးရာ "မီပါသည္"
ဟု ဆုိ၍ "ငါရြတ္ေသာ ပဌာန္းသည္ ဘုရားေဟာႏွင့္ ညီညြတ္၏ေလာ'' ဟု ေမးေတာ္မူ
သည္။ " ပုပ္လွေသာ ငါးပိကို ဖက္ႏွင့္ အထပ္ထပ္ ထုတ္လွ်င္ အေပၚဆုံး ဖက္န႔ံႏွင့္ တူေပ
၏''ဟု ေလွ်ာက္၍ " သင့္ကိုသင္ ေသာတာပန္ ဆုိၿပီးတကား သင့္ႏႈတ္ထြက္ ယုတ္ည့ံလွ၏၊
ငါရြတ္ေသာ ပဌာန္းသည္ ဘုရားေဟာႏွင့္ ညီ၏။ ငါ့စကား မမွန္လွ်င္ ငါ့ဦးေခါင္းထက္ မုိးႀကိဳး
စက္သြား ေရာက္ေစသတည္း'' အဓိ႒ာန္ေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ နတ္က..
"ကၽြႏု္ပ္လည္း ေသာတာပန္နတ္ ဟုတ္ပါသည္၊ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ပဌာန္းေဒသနာလည္း ဘုရား
ေဟာနဲ႔ ညီပါသည္။ မဆုတ္မနစ္ အားထုတ္ေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ေလွ်ာက္မိသည္ကို ခြင့္
လႊတ္ပါဘိ'' ဟု ေလွ်ာက္၍ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသည္။

ထုိ႔ေနာက္ ဆရာေတာ္က စက္ေတာ္ရာကို ပံ့သကူသကၤန္းနဲ႔ လႊမ္းအုပ္ၿပီး “ငါသည္ ဘုရားျဖစ္
မည္ ဧကန္မွန္လွ်င္ ဤသကၤန္း၌ တစ္ရာ့ရွစ္ကြက္ စက္လကၡဏမ်ား ထင္ေစသတည္း” ဆိုၿပီး အဓိ႒ာန္လိုက္၏။ သကၤန္းေတာ္ဟာ ႀကိဳးၾကာရုပ္ကဲ့သို႔ ကုန္းကြထလာသည္ကုိ ျမင္ရ၏။ ႀကိဳး
လည္းႀကိဳးစား ၾကာလည္းၾကာဦးမယ္ဆိုတဲ့ အမွန္နိမိတ္ဖတ္ေတာ္မူ၏။ စက္ေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူကို
ခ်ည္မွ်င္ျဖင့္ တုိက္တာ၍ ယူလာၿပီးလွ်င္ ဘုရင္အား ကိုးကြယ္ေစသည္။

(ဒါကေတာ့ စက္ေတာ္ရာနဲ႔ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ရဲ႕ ေက်းဇူးရယ္၊ ျမန္မာျပည္သား ဘုရား
ဆုပန္ ဆရာေတာ္တပါးရဲ႕ ပံုရိပ္တစိတ္တေဒသရယ္ကို ၾကည္ညိဳေစခ်င္သိေစခ်င္လို႔ပါ။)

ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ဟာ စက္ေတာ္ရာကအျပန္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ထံ ဝင္ေရာက္ဖူး
ေတြ႔ပုံမွာ ရာဇဝင္တြင္မယ့္ စကားႏွစ္ခြန္း က်န္ရစ္ေစခဲ့ပါသည္။

ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္သည္  ပခန္းႀကီးၿမိဳ႕၌ လူသူေတာ္ ကပၸိယတဦးႏွင့္သာ ေနေတာ္မူေလ့
ရိွသည္။ ေရႊဥမင္ကား ၿမိဳ႕ေျမာက္ဘက္၌ ရိွသည္။ သာလြန္မင္းတရား လက္ထက္ ပခန္းသာ
ဂရ ဝါက်ဥမင္ဝယ္ သီတင္းသုံးေနေသာ ဇမၺဳဓဇအမည္ေတာ္ရိွေသာ ဝိနည္းငါးက်မ္း ပါဠိအ
႒ကတာ နိႆယ စီရင္ေသာ ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္ဘုရားထံ သာလြန္မင္းတရားဆရာေတာ္
ေတာင္ဖီလာေက်ာ္ဘုရားသည္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ကို ဖူးရံုသက္သက္မဟုတ္ပဲ အျခား
ရည္ရြယ္ခ်က္တခုလည္းရိွသည္။ အဲဒါကေတာ့ မိမိေရးသားျပဳစုထားတဲ့ ၀ိနည္းငါးက်မ္း
ပါဠိအ႒ကထာ နိႆယနဲ႔၊ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ စီရင္ျပဳစုေရးသားထားတဲ့ ၀ိနည္းငါးက်မ္း ပါဠိအဌကထာနိႆယတို႔ကို တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ခ်င္လုိ႔ပဲျဖစ္သည္။

မင္းဆရာေတာ္ ၾကြလာတယ္ဆုိေတာ့ သိတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ေနာက္ကေျခြရံပရိသတ္ေတြ လႉဖြယ္ပစၥည္း၀တၱဳေတြ အျပည့္ပါပဲ။ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က အလုပ္အေကၽြး ကပၸိယ လူ သူေတာ္တေယာက္ပဲရွိပါတယ္။ ဘာအသုံးအေဆာင္ ပစၥည္း၀တၱဳမွလည္း မရွိပါဘူး။
ပစၥည္း၀တၱဳ ဘယ္ေလာက္ေခါင္းပါးသလဲဆိုရင္ မင္းဆရာနဲ႔ ပရိသတ္အတြက္ ေနရာ
ထိုင္ခင္း ေပးစရာမရိွလို႔ သားေရႏြယ္ (စမၸခဏ္)အခင္ေလးကို ဖုန္ခါၿပီးေနရာထိုင္ခင္းေပး
ရတာပါ။ အဲဒီေလာက္အထိ ပစၥည္း၀တၱဳေတြ ေခါင္းပါးတာပါ။

ပညာရိွႏွစ္ပါး ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ (သာရဏီယ) ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ႏႈတ္ဆက္စကားမ်ား ေျပာ
ဆုိၾကၿပီး  ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ လက္ရွိအေနအထားအရ ေတာထဲမွာ ပရိသတ္မရွိတဲ့
အတြက္ ပစၥည္းဝတၱဳ ေခါင္းပါးပံုကို ၾကည့္ၿပီး ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က...
 “အရွင္ဘုရား ေတာထဲ၌ ပရိသတ္အေျခြအရံနည္းသည္၊ ေၾကာက္ေတာ္မမူေလာ့” လို႔
ေမးေလွ်ာက္လာသည္ကုိ ...
ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က “ေၾကာက္၍ပင္ ေတာထဲ၌ ပရိသတ္အနည္းႏွင့္ ေနပါသည္” လို႔ 
ျပန္မိန္႔ေလွ်ာက္ပါတယ္။
မထင္မွတ္တဲ့စကားကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က ေတာ္ေတာ္ေလးကို တုန္လႈပ္သြားပါတယ္။ ပါရမီအေျခခံရွိၿပီးသားဆိုေတာ့ ဒီစကားနဲ႔ တန္ျပန္အေတြးတခု ၀င္
လာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “ေၾသာ္ ငါကေတာ့ မေၾကာက္တတ္သူ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ” ဆိုတဲ့ တန္ျပန္ အေတြးက ႏွလုံးသားထဲ သိလာခဲ့သည္။
ယင္းေနာက္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က သူ႔မွာပါလာတဲ့ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြထဲက ႏွစ္
ထပ္သကၤန္းႀကီးကို ကိုယ္တိုင္ ကုိင္ၿပီး “သကၤန္းပါဘုရား.. အရွင္မဟာကႆပကုိ ဘုရားရွင္
ကပ္လႉေသာ (ဒုကုဋ္) ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီးကဲ့သို႔ မြန္ျမတ္ေသာ မင္းဧကရာဇ္လႉ၍ ရေသာ 
ပစၥည္းပါဘုရား။ သံသရာကို ခ်ီးေျမွာက္သျဖင့္ သံုးေဆာင္ေတာ္မူပါလုိ႔” ေျပာဆုိၿပီး လႉဒါန္း သည္ကုိ  ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ကလည္း ကိုယ္တိုင္လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ခံယူၿပီး သကၤန္းကို ေအာက္
မခ်ေသးပဲ သကၤန္းကို အေပၚေျမွာက္လိုက္ၿပီး “သာဓု၊ သာဓု၊ ဤသကၤန္းကို ေရႊစည္းခံုဘုရား
အား လႉပါ၏” လို႔ဆိုၿပီး ေအာက္ခ်ထားလိုက္သည္။ ေနာက္ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္က ပါ
လာတဲ့ ပစၥည္းမ်ားကို တခုခ်င္း လႉပါတယ္။ ပစၥည္းတခု လႉတိုင္း ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က “ဤပစၥည္းကို ေရႊစည္းခံုဘုရားအား လႉဒါန္းပါ၏” လို႔ပဲ ဆိုၿပီး ေဘးကို ခ်ထားလိုက္ပါတယ္။
“ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ အျပဳအမူကိုၾကည့္ၿပီး ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က ဒီလိုေတြးပါတယ္။
’ေၾသာ္ .. ငါ့ကား မင္းဆရာျဖစ္၍ ငါ့ပစၥည္း၀တၱဳတို႔၌ ရြံရွာသျဖင့္ (ဝိနည္းသံသယရိွ၍) ဤသို႔
ျပဳေခ်သည္”ဟု ႏွလုံး ပိုက္ေတာ္မူသည္။ စိတ္ခုျခင္းေတာ့ မရိွေပ။

 ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္၏ တုန္႔ျပန္္ ပူေဇာ္မႈ
“ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ သေဘာကေတာ့ ထုိသုိ႔မဟုတ္ေပ။ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ရဲ႕သေဘာ
က “ဤအရွင္ျမတ္သည္ မင္းဧကရာဇ္ ဆရာေတာ္ျဖစ္လွ်က္ ကိုယ္တိုင္ ငါ့ထံသို႔ လာေရာက္၍ ပူေဇာ္သကၠာရမ်ားႏွင့္ ငါ့အားပူေဇာ္ေပသည္။ ငါကား သူကဲ့သိုပူေဇာ္ရန္ ပစၥည္း၀တၱဳမရွိေသာ
ေၾကာင့္ သူ႔အားပူေဇာ္မရ။ ထိုအရွင္ျမတ္အား ပစၥည္းပရိသတ္ေျခြရံတို႔ကို စြန္႔၍ ေတာ၌ေနေစ
ေတာ္မူျခင္း အက်ိဳးငွာ (အႏုသာသနီ) ျမတ္ေသာ ဆံုးမစကားျဖင့္ ပူေဇာ္အံ့။ ေနာက္တခုက အလြန္ရခဲ့လွစြာေသာ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရပါလွ်က္ မင္းဆရာေတာ္အေခၚခံ၍ ေနျခင္းသည္ အ
က်ိဳးမရွိ၊ အက်ိဳးရွိရာကို ရွာေစအံ့” အဲဒီလို ႏွလံုးသြင္းနဲ႔ ျပဳမူေျပာဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
(ျမင့္ျမတ္ေသာ တုန္႔ျပန္မႈပင္တည္း။)
 ထုိ႔ေနာက္ေတာ့ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က မိမိေရးသားထားတဲ့ ၀ိနည္းငါးက်မ္း ပါဠိအ႒
ကထာနိႆယနဲ႔ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ ေရးသားထားတဲ့ ၀ိနည္းငါးက်မ္း ပါဠိအ႒ကထာနိႆ
ယကို တိုက္ဆိုင္ၾကည္လုိေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ကလည္း မိမိ
ေရးသားထားတဲ့ ပါဠိအ႒ကထာနိႆယကို ခ်က္ခ်င္းပဲ ထုတ္ျပပါတယ္။ ေတာင္ဖီလာ ဆရာ
ေတာ္က ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ နိႆယကို စိတ္ေက်နပ္သည္အထိ ၾကည့္ရႈၿပီးေတာ့ ....
“ငါေရးသားသည့္ နိႆယသည္ က်ယ္လြန္းသည္၊ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ နိႆယသည္ က်ဥ္း သည္၊ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္နိႆယသည္ပင္ ေနာင္စာသင္သားတို႔အတြက္ အားကိုးရာျဖစ္
ေလာက္ၿပီ၊ ႏွစ္နည္းရွိသျဖင့္ ေလာက၀ယ္ ဘုရားႏွစ္ဆူ ပြင့္ေသာ္ သတၱ၀ါတို႔၌ သူ႔ဘုရား
သာသည္ ငါ့ဘုရားသာသည္ အျငင္းခံုသာျဖစ္၍ အက်ိဳးမရွိသကဲ့သို႔ ရွိေပေတာ့မည္” အဲဒီ
လို ႏွလံုးပိုက္ၿပီး မိမိကိုယ္တိုင္ေရသားထားတဲ့ နိႆယေတြကို ေရႊစည္းခံုေစတီရင္ျပင္
မွာ မီးပူေဇာ္လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးမွ ျပန္ၾကြသြားပါတယ္။

ေရွးေရွးဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ ဘာစာမူခ ဘာလာဘသကၠာရမွ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားဘဲ က်မ္းေပါင္းမ်ားစြာကို တကယ့္သဒၶါႏွလံုးသားစစ္စစ္နဲ႔ ေရးသြားတာပါ။ အဲဒီေခတ္ကာလက
 ေဘာလ္ပင္ေတြ၊ စာရြက္ေတြ၊ လွ်ပ္စစ္မီးေတြမေပၚေသးေတာ့ ေပရြက္မွာ ကညစ္တံနဲ႔
မီးခြက္ထြန္းၿပီး ခဲရာခဲဆစ္ေရးခဲ့ၾကရတာပါ။ ဒါတင္မကေသးဘဲ က်မ္းခ်င္းတူလုိ႔ ကိုယ္ရဲ႕
က်မ္းစာက အားနည္းခ်က္ရွိေနရင္လည္း မီးပူေဇာ္ပစ္ဖို႔ ၀န္မေလးၾကပါဘူး။ ဒါေတြကေတာ့
စာေရးတဲ့ အခါတိုင္း ေတြးရမယ့္အေတြးေတြလို႔ နားလည္ထားမိပါတယ္။

အလုပ္အေကၽြး ကပၸိယသူေတာ္က သူ႔ဆရာေတာ္ရဲ႕ အျပဳအမူေတြကို အားမလို အားမရျဖစ္
ေနဟန္တူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ျပန္ၾကြသြားေတာ့ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္
 အနားကပ္ၿပီး ဘုန္းႀကိးတို႔ ၀ိနည္းမွာ သဒၶါ၍ လႉေသာပစၥည္းကို မသံုးေဆာင္ဘဲ သူတပါးကို မေပးအပ္၊ ေပးေသာ္သူ႔သဒၶါတရားကို ဖ်က္ဆီးသည္မည္ရကား သဒၶါေဒယ်၀ိနိပါတဒုကၠဋ္အာ
ပါတ္သင့္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ အဘယ္ေၾကာင့္ မင္းဆရာ ကိုယ္တိုင္လာ၍ လႉသည့္ပစၥည္း
ကို အားပါးမနာ သူေရွ႕တြင္ ေရႊစည္းခံုကို လႉဘိသနည္း။ မသင့္ေလာ့၊ မငဲ့ညွာရာ မေရာက္သ
ေလာလို႔ အျပစ္တင္ဟန္နဲ႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ 
ဒီေတာ့ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က “သူေတာ္ ငါေစာင့္၏။ သူေတာ့္ ဆရာေတာ္ကို ငါဆံုးမလိုက္
သည္။ ဒီက အျပန္ စစ္ကိုင္းေလးထပ္ႀကီး သူေနေသာေက်ာင္းေတာ္ကို သူေတာ့္ဆရာေတာ္ ဝင္ဝ့ံေပလွ်င္ ေလာက၀ယ္ အာဂေယာက်္ားပဲ” လို႔ ျပန္အမိန္႔ရွိလိုက္ပါတယ္။
မၾကာခင္မွာ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္နဲ႔ ကပၸိယသူေတာ္ထံကို သတင္းေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒါ
ကေတာ့“ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ဆီကအျပန္ ၿမိဳ႕ေန မင္းဆရာအျဖစ္
ကို ရွက္ရြံ႕လုိ႔  စစ္ကိုင္းေတာင္ မင္းဝံေတာင္ရိုး အေရွ႕ေခ်ာက္ၾကား ေတာင္ဖီလာေတာရမွာ
အရညကင္ ေတာရေဆာက္တည္သြားေၾကာင္း” ဆိုတာပါပဲ။ 
ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္တို႔ ဆရာတပည့္အျဖစ္ကိုျဖင့္ ပုံေဖာ္ေတြးလုိက္ရင္ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္
ျဖစ္ေနမလား? ၾကည္ႏူးတဲ့ အၿပံဳးနဲ႔ တဦးနဲ႔တဦး ၾကည့္ေနၾကမလား ဆုိတာပါပဲ...။

    ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလိႈင္၊ ရဟႏၱာႏွင့္ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ားမွ.... ထုတ္ယူသည္( ေႏြႏွင္းမိုး)
(သက္ေတာ္ ၆၀.ျပည့္၊ သကၠရာဇ္ တေထာင္ျပည့္၊ တေပါင္းလျပည့္ျဖစ္သည္။)

0 comments:

Post a Comment

ေလးဆူဓာတ္ပုံ ေရႊတိဂုံ

Myanmar flag


မဂၤလာရိွေသာ အသံမ်ား

My Shape


peace

ဒီလုိ ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ ေနေစခ်င္ပါတယ္...

သင္ေသသြားေသာ္...


သတိေပး စကား


သင့္ရဲ႕အေတြးအေခၚေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ
သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕စကားလုံးေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕အေလ့အက်င့္ေတြကို ဂရုစုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတို႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လုိ႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြ ျဖစ္လာမွာမို႔လို႔ပါပဲ။

သင့္ရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာ သင့္ရဲ႕ဘဝျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ ေဝဘန္ပိုင္းျခား စိစစ္ၿပီးမွ
သိျမင္လာရတဲ့ သစၥာတရားထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ဘာသာေရး... ဘာသာတရားဆိုတာ မရိွဘူး။ (ဒလုိင္းလားမား)

ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ

ဖြင့္မိေသာ တံခါးမ်ား

Blog Archive

လာလည္ၾကသူမ်ား


widget

အို မိတ္ေဆြ

********** ..... ဆဝါဒီး ခပ္ .....********** ဒီဆိုဒ္ေလးက က်ေနာ္ အလြယ္တကူ ျပန္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စုထားတဲ့ မွတ္စုေလးပါ... နည္းပညာ မကၽြမ္းတာနဲ႔ အခ်ိန္သိပ္မရတာနဲ႔ မျပင္ႏိုင္ပဲ အစုတ္ေလးပဲ သုံးႏိုင္တာမို႔ မ်က္စိလည္ၿပီး ေရာက္လာတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ား နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္...